Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 5120  (Luettu 6672 kertaa)

simonurminen

  • Vieras
Vs: Case 5120
satakymppi fiatin voittanutta ei ole,eikä tule!
Ja laji oli?

Sadan tunnin peräremontti.

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Case 5120
Oli 5120 jonkin aikaa, vähän laiska moottori, ei jaksanut vetää Kronen 3m niittomurskainta kunnolla, muuten traktori olisi täällä vieläkin.

Sanoisin että se kestävä perustraktori, ketterä ajaa mutta peltorit pitää olla että kestää istua kopissa pitempiä aikoja.

Moottorista sen verran että se pitäisi olla aika kestävä laitos. Meillä oli sama 90hv Cummins Casen traktorikaivurissa, ajettiin 18000 tuntia sillä, ventiilit säädettiin ja öljyt vaihdettiin 200t välein, ei savuttanut eikä muuta ongelmia.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case 5120
Tommosia vähän sillä silmällä katsottu. Heikkoja kohtia näissä ei vissin ole mutta kun nämä tänä päivänä on aika paljon ajettuja niin mitä kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti hyde pumpun lisäksi  ::)

Kyllähän maxxumit on lujia. Osat on ikävä kyllä arvokkaita ja saattaa olla hakusallaki. Mulla on 5130 -98, 7000h pyörähti just ja nyt vissiin tarttis laatikko avata. Alakaa pakat olla lopussa. Minkäikästä oot katellu? Varustepuoli näissä on kunnossa, hydr suunnanvaihto, 4xpikavaihteet, sähkönostolaite(joka muuten on ihan näppärä käyttää, kädettömät moittii kuulemma)ilmastoinnit ym löytyy aika monesta koneesta. Ja se ketteryys on ihan omaa luokkaansa. 13.6/28 etusilla pyörähtää ihan tajuttoman pienesä tilasa. Ainakaan minä en oo nähny samanikästä kuutosta joka ois noin ketterä. Voin vaan kuvitella kuin ketterä se nelonen sitte on... :P Takapainosena tosihyvä kuormainkone, ilman kuormaajaa vaatiiki aika puntit keulalle. Jos kuormaajan vaimennin vaan pelaa on ainaki tuo kuutonen tosi hyvä kulkemaan tiellä, menee ku juna.

Nämä digiautopowertuningmiehet moittii viiattiaki, ois jääny aikanaan turpeet nostamatta täsäki maasa ilman viiattia. Niillä on ajettu semmosia tuntimääriä ettei nämä nykyvehkeet tuu koskaan näkeen semmosia määriä. Saattaahan se synagooga olla nykymittapuulla vähä ankee mutta aikoinaan pinifarina oli kova sana.

kaivaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 192
Vs: Case 5120
Tommosia vähän sillä silmällä katsottu. Heikkoja kohtia näissä ei vissin ole mutta kun nämä tänä päivänä on aika paljon ajettuja niin mitä kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti hyde pumpun lisäksi  ::)

Kyllähän maxxumit on lujia. Osat on ikävä kyllä arvokkaita ja saattaa olla hakusallaki. Mulla on 5130 -98, 7000h pyörähti just ja nyt vissiin tarttis laatikko avata. Alakaa pakat olla lopussa. Minkäikästä oot katellu? Varustepuoli näissä on kunnossa, hydr suunnanvaihto, 4xpikavaihteet, sähkönostolaite(joka muuten on ihan näppärä käyttää, kädettömät moittii kuulemma)ilmastoinnit ym löytyy aika monesta koneesta. Ja se ketteryys on ihan omaa luokkaansa. 13.6/28 etusilla pyörähtää ihan tajuttoman pienesä tilasa. Ainakaan minä en oo nähny samanikästä kuutosta joka ois noin ketterä. Voin vaan kuvitella kuin ketterä se nelonen sitte on... :P Takapainosena tosihyvä kuormainkone, ilman kuormaajaa vaatiiki aika puntit keulalle. Jos kuormaajan vaimennin vaan pelaa on ainaki tuo kuutonen tosi hyvä kulkemaan tiellä, menee ku juna.

Nämä digiautopowertuningmiehet moittii viiattiaki, ois jääny aikanaan turpeet nostamatta täsäki maasa ilman viiattia. Niillä on ajettu semmosia tuntimääriä ettei nämä nykyvehkeet tuu koskaan näkeen semmosia määriä. Saattaahan se synagooga olla nykymittapuulla vähä ankee mutta aikoinaan pinifarina oli kova sana.

Ensinmäinen asiallinen kommentti tässä viestiketjussa...Casella ajamani tunnit muodostuneet naapuriapuna,mutta mukava peli kaiken kaikkiaan.Ajamani kone oli kylläkin 5150, oli käytössä vain kaksi vuotta että kestävyydestä ei vielä niin ehtinyt kokemusta tulla,vaihtui a-marketin vihreisiin...

vatanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 244
Vs: Case 5120
noista fiateista vaan,niin 110-90 ja siitä 180-90 malliin asti on rääkätty ja viritetty nevoiille ja ryskätöihin 80-luvulta asti!rajuja tuntimääriä on vedetty ja vieläkin nevoilla rääkätään.kestävyys on kyllä aika huippua niissä,toki ne remonttejakin vaatii,tietenkin.ergonomia ei tietenkään samaa ole,mitä nykypäivän koneissa kai se nyt on itsestään selvä asia...mutta luulempa ettei mistään nyky pelistä tule yhtä kestävää ja pitkä-ikäistä mallisarjaa,kuin 90-sarjan fiat oli ja edeltävä 80-sarja myös.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Case 5120
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.

Ei, vaan Pininfarina.

Aladeen Matafuka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Case 5120
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.

Ei, vaan Pininfarina.

Oli varmaan aika poikkeuksellinen kaveri. Ihmettelen kun tuohon aikaan ei peruutuskameroita tunnettu. Semmosta fiiatissa tarvii, monessakin kohtaa. Varmaan lintumiehiä oli, kun kottaraispöntön suunnitellu.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8427
Vs: Case 5120
Monet traktorit vaatii koukkupeilin. 80-sarjan Fiiatti tarvii vetovarrenpääpeilin.
Mystinen kesälaatumies