Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi ajanlasku perheessä  (Luettu 7200 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Uusi ajanlasku perheessä
Oikeastaan hämmästyin kuinka monenlaisia ajatuksia viikontakainen tieto itsessäni herättää. Sentään yhtä ja toista tässä jo nähnyt ja kokenut, ajokorttikin täyttää pari kuukauden päästä kolmekymmmentä vuotta.

Tähän asti meillä uusioperheessä olen itse varsinkin puhunut "ajasta ennen mua" ja "mun aikana". Ens keväänä tulee kymmenen vuotta, kun tämän tilan elämään tulin. Sitä ennen oli tapahtunut asioita niin tilan väelle kuin mullekin ja siitä alkoi yhteinen taipaleemme. Nyt ollaan ajanlaskun alussa taas - aika ennen emännän sairastumista ja sen jälkeen.

Olen vitsaillut, että kun on nuori vaimo niin se pitää isännänkin nuorekkaana. Mutta ei meidän emäntä niin nuori ole, että osuisi varsinaisesti Hodkinin lymfoomaan sairastuvien tyypillisempään ikäryhmään. Mutta mää väänsin siitäkin mustaa huumoria, että "sulla on parikymppisten nuorten aikuisten tauti". Ei mikään mukava uutinen, mutta löytyipä sentään joku syy, johon on jopa hoitoa.

MIksi asia konkretisoitui tänään tämän avautumisen muodossa johtuu siitä, että hän lähti tänään ensimmäiseen myrkkyhoitoon. Ei tule yöksi kotiin vaan menee sukulaisen luokse elpymään, meillä kun on semmoinen hulabaloo yleensä niin isompien kuin pienempienkin lasten toimesta. Vähän tais emäntääkin jännittää, mutta toisaalta hänkin on sen verran monenlaiasta nähnyt, ettei pienestä hätkähdä. Murhe eläimistä on tottakai myös suuri murhe, mutta nyt näyttää siltä, että lomitusasia järjestyy parhaalla mahdoillisella tavalla ja saadaan homma toimimaan melkein kuin itse tehden.

Mää kirjoittelen tätä sen vuoksi, että mun täytyy keskittyä pitämään itseni kuosissa. Täytyy hoitaa omat hommat hyvin (kuten aina) ja vähän enemmän keskittyä seuraamaan mitä navetassa tapahtuu. Päivätöissä kerroin reilusti missä mennään ja mistä keskittymiseni herpaantuminen johtuu. Lomia on käyttämättä ja liukumaakin varmaan järjestyy. Onneksi sääennuste näyttää ihan mukavalta, ihan kaikki koneet ei oo rikki ja sateen jälkeen tulee aina pouta!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
pysäyttävä avaus. toivottavasti mahdollisimman moni lukee ajatuksella ja huomaa ettei kaikki olekaan aina niin itsestäänselvää.

tsemppiä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Jaksamisia! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin! Vaikka suomalaista terveydenhuoltoa aina haukutaankin, niin muista se, että Suomi on kaikesta huolimatta maailman parhaita maita sairastaa. Meillä on esimerkiksi syöpiin liittyen maailman laadukkainta tutkimusta ja hoitoa.

On ollut ilo seurata kirjoitteluasi täällä agrossa. Kirjoitustesi perusteella olet - ellet epäonnisin - ainakin rehellisin mies koko palstalla. Juttusi ovat mukavaa vastapainoa näiden aina onnistuu, 8-tonnarijuttujen rinnalla (Joita niitäkin on mukava lueskella).

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Onhan toi aika pysäyttävä tilanne, täytyy vain yrittää jaksaa  :(
Pääasia että saa hoitoa, niin on aina toivoa  ;)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Tuuli(a)

  • Vieras
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Oikeastaan hämmästyin kuinka monenlaisia ajatuksia viikontakainen tieto itsessäni herättää. Sentään yhtä ja toista tässä jo nähnyt ja kokenut, ajokorttikin täyttää pari kuukauden päästä kolmekymmmentä vuotta.

Tähän asti meillä uusioperheessä olen itse varsinkin puhunut "ajasta ennen mua" ja "mun aikana". Ens keväänä tulee kymmenen vuotta, kun tämän tilan elämään tulin. Sitä ennen oli tapahtunut asioita niin tilan väelle kuin mullekin ja siitä alkoi yhteinen taipaleemme. Nyt ollaan ajanlaskun alussa taas - aika ennen emännän sairastumista ja sen jälkeen.

Olen vitsaillut, että kun on nuori vaimo niin se pitää isännänkin nuorekkaana. Mutta ei meidän emäntä niin nuori ole, että osuisi varsinaisesti Hodkinin lymfoomaan sairastuvien tyypillisempään ikäryhmään. Mutta mää väänsin siitäkin mustaa huumoria, että "sulla on parikymppisten nuorten aikuisten tauti". Ei mikään mukava uutinen, mutta löytyipä sentään joku syy, johon on jopa hoitoa.

MIksi asia konkretisoitui tänään tämän avautumisen muodossa johtuu siitä, että hän lähti tänään ensimmäiseen myrkkyhoitoon. Ei tule yöksi kotiin vaan menee sukulaisen luokse elpymään, meillä kun on semmoinen hulabaloo yleensä niin isompien kuin pienempienkin lasten toimesta. Vähän tais emäntääkin jännittää, mutta toisaalta hänkin on sen verran monenlaiasta nähnyt, ettei pienestä hätkähdä. Murhe eläimistä on tottakai myös suuri murhe, mutta nyt näyttää siltä, että lomitusasia järjestyy parhaalla mahdoillisella tavalla ja saadaan homma toimimaan melkein kuin itse tehden.

Mää kirjoittelen tätä sen vuoksi, että mun täytyy keskittyä pitämään itseni kuosissa. Täytyy hoitaa omat hommat hyvin (kuten aina) ja vähän enemmän keskittyä seuraamaan mitä navetassa tapahtuu. Päivätöissä kerroin reilusti missä mennään ja mistä keskittymiseni herpaantuminen johtuu. Lomia on käyttämättä ja liukumaakin varmaan järjestyy. Onneksi sääennuste näyttää ihan mukavalta, ihan kaikki koneet ei oo rikki ja sateen jälkeen tulee aina pouta!

No voi kurja!  Kannustukseksi voin kertoa erään, aikalailla vastaavaan syöpään sairastuneen ihmisen elämää puoli vuotta seuranneena, että hoito on tehonnut 100 prosenttisesti ja hänet on nyt julistettu terveeksi. 
Tsemppiä potilaalle ja koko perheelle, sekä voimia uuvuttaviin hoitoihin. Kyllä se elämä voittaa!

 :D :D :D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
maraani on ollu aina oikealla asenteella liikenteessä, jos joku on ollu rikki ni on miettty miten se saahaan kuntoon, eikä alotettu itkuvirttä ettei ole varaa hakea uutta  kaupasta tilalle :) :) :) :)

samalla tahdilla vaan eteenpäin 8) 8) 8) 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Elämä on joskus arvaamaton.  Yllättävän vaikeistakin tilanteista on mahdollista selvitä vaikka tuntuu, että tähän se elämänhalu kyllä loppuu.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Juuso V

  • Vieras
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Katkolla ne on meikäläisenkin loppuelämän suunnitelmat toistaiseksi  ,muttei näistä nyt sen enempää..

navettapiika

  • Vieras
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Jaksamista koko perheelle. Ja kyllähän se aurinko sinne risukasaankin paistaa. Näin uuden ajanlaskun aikaan suosittelen ehdottomasti kertomaan lapsille tasan tarkkaan, missä mennään, vaikka aina ei tilanne ole hyvä niin salata ei kannata. Meillä exän kanssa tehtiin se virhe,että minun sairastumista vähäteltiin ja osittain piilotelkiin, ja sitten olikin helvetti irti.
Pysykää toinen toisenne tukena ja älkää jääkö tilanteessa yksin.  :)

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Niitä hetkiä kun toivotaan parasta ja pelätään pahinta..pidä kiinni niistä rutiineista jotka pystyt hoitamaan ja ole ittelles armelias niitten juttujen kans joita joudut lykkäämään.Toistaseks elämällä on ollut taipumus jatkua ja asioilla järjestyä,jotenkin. (y)
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Luin ja pysähdyin. Tsemppiä ja virtaa teille molemmille.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

mymmy

  • Vieras
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
---hyvä puoli asiassa on se,että tämä Hodkinin tauti on parannettavissa,tunnen ihmisen,joka sairastui 20:senä siihen,mutta on ollut terveenä jo yli 30v.

Mutta kyllä se on perheelle raskasta,kun äiti tai isä sairastaa.

Voimia teille koko perheelle.

Köntys

  • Vieras
Vs: Uusi ajanlasku perheessä

Jaksamista koko perheelle, myös Köntykseltä.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Sama tauti sitä oli Saku Koivussa ja parissa muussakin kiekkolijassa. Kovia myrkkykuureja se tietää, mutta selviämisprosentti nykyään on korkea. Että positiivista mieltä ja tsemppiä niin potilaalle kuin perheellekin.

Tuuli(a)

  • Vieras
Vs: Uusi ajanlasku perheessä
Katkolla ne on meikäläisenkin loppuelämän suunnitelmat toistaiseksi  ,muttei näistä nyt sen enempää..

Jaksamista myös Juusolle.