Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra förbereder stor lansering  (Luettu 29012 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra förbereder stor lansering
nooo, esim laita jonkin uuden ajamaan heiniä nurin ja sitten tulee joku este eteen ja siinä se!   koulutilan ännäläisellä säretty monta konetta juuri tuon omituisuuden takia.                            on myös äkkinäisiä käyttäjiä koneilla!                              mikä turva tuolla katkimella saadaan aikaan?     en ymmärrä!
En oikeen ymmärtänyt mutta ei noi kuittaukset voi mitenkään vaikuttaa niittäessä.
Tätä minäkin ihmettelen, eikös nuo aktivoinnit vaadi sen että kuljettajan tunnistimen tila on vaihtunut? Ei kai kesken niiton nyt tarvitse penkiltä hyppiä pois??
Tietenkin jos vauhti on niin kova että kuski hyppii penkistä kattoon jatkuvasti ???

Tosin ei massikka ja jontikka ainakaan vielä penkiltä poistumisestakaan kuittausta vaadi, ainoastaan sitten jos käytetään lokareiden säätimiä.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtra förbereder stor lansering
nooo, esim laita jonkin uuden ajamaan heiniä nurin ja sitten tulee joku este eteen ja siinä se!   koulutilan ännäläisellä säretty monta konetta juuri tuon omituisuuden takia.                            on myös äkkinäisiä käyttäjiä koneilla!                              mikä turva tuolla katkimella saadaan aikaan?     en ymmärrä!
En oikeen ymmärtänyt mutta ei noi kuittaukset voi mitenkään vaikuttaa niittäessä.
Tätä minäkin ihmettelen, eikös nuo aktivoinnit vaadi sen että kuljettajan tunnistimen tila on vaihtunut? Ei kai kesken niiton nyt tarvitse penkiltä hyppiä pois??
traktorin pitää käydä sammuksissa ja uudelleen käynnistämisen jälkeen vaatii kuittauksen  aikalailla kärpäsestä härkänen jonkun mielestä tuo juttu itellä ei ole koskaan ollu mitään haittaa tuosta muutama kerta päivässä kuittaiksesta ei niitä taukoja kokoaikaa pidetä silloinkun tehdään töitä niin ei tarvi kuittailla antaa mennä vaan.

Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo:19:40 kirjoittanut piki1

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra förbereder stor lansering
No olishan se aika julmaa kun nostolaite alkaisi nostaa heti kun moottori käynnistyy,kuittaus kuitenkin pistää ajattelemaan pari sekunttia onko kaikki ok.Jo on todella hätäinen ehkä kannattaa siirtyä muihin hommiin oman hengenkin säilymisen takia. 8)

Erillisen kuittauspainikkeen ymmärtäisin, mutta nostokatkaisimeen yhdistetty aiheuttaa turhia vaaratilanteita, jos ei ajatus ole 100 % mukana aktivoinnissa.
Eniten vaaratilanteita tulee siitä kun napsautat nostolaitteen ylös/alas-asentoon ja hetken päästä huomaat, että taas olisi pitänyt kuitata. Täysin järjetön ja turha ominaisuus. Joku työturvallisuusjuttu, josta on taas kerran vain haittaa. Vihaan tätä ominaisuutta >:(

Toinen vastaava on etukuormaajan kuittaus aina käynnistyksen jälkeen. Lukitustoiminto sinänsä on ok, mutta pitäisi olla pelkästään käyttäjän päätettävissä, koska haluaa tätä käyttää.

Näistä kahdesta turvatoiminnosta on jatkuva haitta, kun konetta mielellään välillä sammutelee, kun ei ole välitöntä käyttötarvetta. Tulee mieleen, että pitäisi olla yksi yhteinen turvakatkaisija kaivinkoneen tapaan, siinä voisi olla jotain järkeäkin. Tämmöisten lapsellisten juttujen kanssa sitten saa puuhastella päivät pitkät. Ei näitä millään järjellä voi perustella, koska niissä ei ole mitään järkeä ;D
Ajaaks kylmis jollain valtulla kun ek pitää kuitata?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.

Niin ja jos joku miettii miten toi oikeasti pitäisi olla niin sivupaneelissa olisi kaksi kiertokytkintä missä toisessa valittais yläkohta ja toisessa alakohta. Sitten kyynärnojassa olisi nelisuuntainen vipu missä olisi kaksi nappia. Sillä olisi eteen lasku ja taakse nosto sekä ylemmästä napista nostolaite siihen säädettyyn ylä asentoon ja alemmasta napista säädettyyn ala-asentoon. Sivuille voisi sitten olla erkseen säädettävä käyttö vaikka ulkopuolisille hydrauliikalle, päisteautomatiikalle, pkavaihteille tai milloin millekin.

Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo:20:00 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.
Milläs teet tarkkaa työtä esim perälevyllä yms?
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.
Milläs teet tarkkaa työtä esim perälevyllä yms?
Tuo on ehkä paras nostolaitteenhallinta mitä olen ikinä käyttänyt :) 

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12241
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Se erillinen ylös/alas, itsepalautuva vipukytkin on melkein paras nostolaitteen hallintamekanismi. Ei ole mitään automatiikkoja aiheuttamassa yllätyksiä... ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.
Milläs teet tarkkaa työtä esim perälevyllä yms?
Tuo on ehkä paras nostolaitteenhallinta mitä olen ikinä käyttänyt :) 

Itte käytän perälevyä paljon niin että nostolaitteet on paikallaan ja hydevivulla pidennän ja lyhennän työntövartta. Kallistuskin on samassa kun kääntää sivulle niin joko levy pyörähtää tai kallistuu riippuen mitkä letkut on missäkin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.
Milläs teet tarkkaa työtä esim perälevyllä yms?
Tuo on ehkä paras nostolaitteenhallinta mitä olen ikinä käyttänyt :) 

Itte käytän perälevyä paljon niin että nostolaitteet on paikallaan ja hydevivulla pidennän ja lyhennän työntövartta. Kallistuskin on samassa kun kääntää sivulle niin joko levy pyörähtää tai kallistuu riippuen mitkä letkut on missäkin.
Siis todellakin ajat valtralla kun nostolaitetta ei pysty tarkassa hommassa käyttämään :P

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.

Niin ja jos joku miettii miten toi oikeasti pitäisi olla niin sivupaneelissa olisi kaksi kiertokytkintä missä toisessa valittais yläkohta ja toisessa alakohta. Sitten kyynärnojassa olisi nelisuuntainen vipu missä olisi kaksi nappia. Sillä olisi eteen lasku ja taakse nosto sekä ylemmästä napista nostolaite siihen säädettyyn ylä asentoon ja alemmasta napista säädettyyn ala-asentoon. Sivuille voisi sitten olla erkseen säädettävä käyttö vaikka ulkopuolisille hydrauliikalle, päisteautomatiikalle, pkavaihteille tai milloin millekin.


Valtrassahan on ainakin tehty nii, että kyynärnojan kiertokytkimella valitaan alakohta ja sivupaneelin kiertokytkimellä valitaan yläkohta ja keinukytkimellä nostetaan ja lasketaan näiden välillä.keinukytkin Keskiasennossa nostolaite pysähtyy ihan mihin kohtaan vaan näiden asetusten välillä. Nostolaite otetaan halllintaan käyttämällä nostolatteen keinukytkintä alas-asennossa ja keinukytkin alas-asennossa voi hallita nostolaitetta kiertokytkimellä  tarkkaa työtä tehdessä esim. takalevyn kanssa. Nostolaite täytyy kuitata hallintaan kun traktori on juuri käynnistetty tai lokasuojan nosto/laskukytkimiä on käytetty

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.
Milläs teet tarkkaa työtä esim perälevyllä yms?
Tuo on ehkä paras nostolaitteenhallinta mitä olen ikinä käyttänyt :) 

Itte käytän perälevyä paljon niin että nostolaitteet on paikallaan ja hydevivulla pidennän ja lyhennän työntövartta. Kallistuskin on samassa kun kääntää sivulle niin joko levy pyörähtää tai kallistuu riippuen mitkä letkut on missäkin.
Siis todellakin ajat valtralla kun nostolaitetta ei pysty tarkassa hommassa käyttämään :P
etpä ole vissiin Valtralla ajanut koskaan kun tuollaista väität

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.
Milläs teet tarkkaa työtä esim perälevyllä yms?
Tuo on ehkä paras nostolaitteenhallinta mitä olen ikinä käyttänyt :) 

Itte käytän perälevyä paljon niin että nostolaitteet on paikallaan ja hydevivulla pidennän ja lyhennän työntövartta. Kallistuskin on samassa kun kääntää sivulle niin joko levy pyörähtää tai kallistuu riippuen mitkä letkut on missäkin.
Siis todellakin ajat valtralla kun nostolaitetta ei pysty tarkassa hommassa käyttämään :P
En osaa Valtran tarkkuudesta sanoa, kun olen niin vähän käyttänyt ja kauan on aikaakin. En osaa sanoa Deutsinkaan nostolaitteesta kun en saanut sitä liikkeelle, vaikutti aikas hämärältä, siitäkin jo tosin 10v aikaa.
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.
Milläs teet tarkkaa työtä esim perälevyllä yms?
Tuo on ehkä paras nostolaitteenhallinta mitä olen ikinä käyttänyt :) 

Itte käytän perälevyä paljon niin että nostolaitteet on paikallaan ja hydevivulla pidennän ja lyhennän työntövartta. Kallistuskin on samassa kun kääntää sivulle niin joko levy pyörähtää tai kallistuu riippuen mitkä letkut on missäkin.
Siis todellakin ajat valtralla kun nostolaitetta ei pysty tarkassa hommassa käyttämään :P
En osaa Valtran tarkkuudesta sanoa, kun olen niin vähän käyttänyt ja kauan on aikaakin. En osaa sanoa Deutsinkaan nostolaitteesta kun en saanut sitä liikkeelle, vaikutti aikas hämärältä, siitäkin jo tosin 10v aikaa.
Ihan riittävästi olen ajanut sanoakseni noin.. Deutsissakaan ei ole sen kummempi kun on se saakelin kierrettävä korkeudensäätö.. Mutta deutsissa on joo nostolaitteen lukitus.. Vanhemmissa se pikanappula piti käyttää jommassa kummassa päässä ja sen jälkeen keskelle hetkeksi kunnes lukon valo hävis.. Sitten toimis.. Uudemmassa n e e k e r i mallissa se nappula pitää käyttää ylhäällä alhaalla ja sitten melkein kokonaan ylös jossa se piipittää kunnes aukee.. Ja profilinessa painetaan nostolaitteen stoppia niin kauan että aukee.. Toi profiline on mun suosikki noista kun siinä on se stoppi niin näppärästi siinä peukalolla.. Mutta aivan perseestä nuo kaikenmaailman kuittailut eikä sekään jos nostolaitteen joutuu kuittaamaan mutta hydrauliikankin vielä.. Kyl sais se suunnittelija selkäänsä joka mulle kehuis ne niihin keksineensä laittaa :P   

Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo:20:42 kirjoittanut zetor8045

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Mä olen tosiaan pyöritelly valtran nostolaitteita tuhansia tunteja "joo joo en aina tietenkään renkkaa nostolaitetta kun ajan" mutta kuitenkin. Versioita on ollu monia mutta ainane on oikeastaan ollut yhtä huonoja. En ole kyllä päässy kokeilemaan hyvää nostolaite hallintaa muissakaan merkeissä.

Ensiksikin se kiertokytkin antaa mielestäni liian epätarkan käytettävyyden ja varsinkin nyt uusimmassa liikkuu aivan liian kevyesti jolloin sen varaan ei oikeastaan halua konetta jättää ajoon koska ennemmin tai myöhemmin se joko nousee tai laskee huomaamattomasti. Samalla esimerkiksi puskulevyä käytettäessä on hankala tehdä samalla pientä säätöä ja sitten välillä nostaa täyteen korkeuteen.

Jokainen joka on konetta ajanut tietää että hyde vipu toimii niin että sillä voi tehdä pientä säätöä ja sitten ajaa sylinteri maksimivauhtia ääriasentoon halutessaan. Siksi en yhtään ymmärrä miksi ko ohjaukseen on sotkettu kiertokytkin. Olisi se kiva kun kaikkia äkeen lohkoja, kylvökoneen nostoa, niitokoneen nostoa ja kääntöä hallittaisi aina kiertokytkimellä. Samoin kaivurin kauha ja moton koura liikuisi kiertokytkimellä koska se olisi olevinaan niin tarkkaa, eikä propo vivulla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Tää jatkuva kuittailuhan ei oikeasti vaikuta sellaiseen traktoriin jolla tehdään jatkuvaa hommaa. Kuittailu häiritsee eniten silloin kun ei ole tarkoitus tehdä juuri mitään kunhan käynnistää raktorin ja siirtää metrin jonka jälkeen sen taas sammuttaa. Etukuormaajan lukitus mikä menee päälle kun tietty vauhti ylittyy on hieman petollinen kun sitten vauhti hiljenee ja jossain risteyksessä kattoo että nyt meinaa sumupaalu lähteä menemään ek:n kanssa niin etukuormaaja ei teekään mitään kun vetää vivusta. Toki hyöty on suurempi kuin haitta. Samoin nostolaitteet voi päästä yllättämään kun kytkee koneen ja siirtää nostolaitteita painonapeista niin kun nostolaitteen kuittaa niin se hakee itsekseen esiasetetun korkeuden. Tähän toki liittyy olennaisena osana se aivan erseestä oleva nostolaitteen hallinta kiertokytkimellä. Tuntuu että kukaan ei ole moista joutunut käyttämään koska sillä ei oikeasti tee yhtään mitään.
Milläs teet tarkkaa työtä esim perälevyllä yms?
Tuo on ehkä paras nostolaitteenhallinta mitä olen ikinä käyttänyt :) 

Itte käytän perälevyä paljon niin että nostolaitteet on paikallaan ja hydevivulla pidennän ja lyhennän työntövartta. Kallistuskin on samassa kun kääntää sivulle niin joko levy pyörähtää tai kallistuu riippuen mitkä letkut on missäkin.
Siis todellakin ajat valtralla kun nostolaitetta ei pysty tarkassa hommassa käyttämään :P
En osaa Valtran tarkkuudesta sanoa, kun olen niin vähän käyttänyt ja kauan on aikaakin. En osaa sanoa Deutsinkaan nostolaitteesta kun en saanut sitä liikkeelle, vaikutti aikas hämärältä, siitäkin jo tosin 10v aikaa.
Ihan riittävästi olen ajanut sanoakseni noin.. Deutsissakaan ei ole sen kummempi kun on se saakelin kierrettävä korkeudensäätö.. Mutta deutsissa on joo nostolaitteen lukitus.. Vanhemmissa se pikanappula piti käyttää jommassa kummassa päässä ja sen jälkeen keskelle hetkeksi kunnes lukon valo hävis.. Sitten toimis.. Uudemmassa *******mallissa se nappula pitää käyttää ylhäällä alhaalla ja sitten melkein kokonaan ylös jossa se piipittää kunnes aukee.. Ja profilinessa painetaan nostolaitteen stoppia niin kauan että aukee.. Toi profiline on mun suosikki noista kun siinä on se stoppi niin näppärästi siinä peukalolla.. Mutta aivan perseestä nuo kaikenmaailman kuittailut eikä sekään jos nostolaitteen joutuu kuittaamaan mutta hydrauliikankin vielä.. Kyl sais se suunnittelija selkäänsä joka mulle kehuis ne niihin keksineensä laittaa :P
Niitä ei varmaan tarvitse sinne keksiä, tulevat varmasti jo säädöksistä. Ei JD:n kuittaus ainakaan pahalta vaikutan kun en edes muista kuinka se tapahtuu? Muistaakseni ylös päin pitää käyttää ensin.
pessimisti ei pety!