Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra förbereder stor lansering  (Luettu 28946 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Variossahan on aika surkea hyötysuhde, jotain muutoksia sillekkin pitäisi alkaa pikkuhiljaa tekemään ::)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Variossahan on aika surkea hyötysuhde, jotain muutoksia sillekkin pitäisi alkaa pikkuhiljaa tekemään ::)
S-matic siis tilalle  ;D  Vai mikä ZF Terramatic TMT 32 se nykyään on :) 

firebird

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Voip olla joskus itelläkin tommonen,ainakin pitkästä aikaa valtra joka oikeasti kiinnostaa...
Varsinkin jjos löytyy vario voimansiirto ja valtran ok hydrauliikan hallinta...ja lohkopää ongelmat jätetty entisiin malleihin...
Ei tuu varioo.. Direct jatkossakin.. Sitä ne siellä kehittelee..
Vario on vanhaa ensimmäisen sukopolven tekniikkaa. Direktit varmaan pian punavanteisissa jos Valtra antaa.
saman talon vehkeitä Aggo joten eiköhän päätökset tehdä jossain muualla kuin suomessa.

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Voip olla joskus itelläkin tommonen,ainakin pitkästä aikaa valtra joka oikeasti kiinnostaa...
Varsinkin jjos löytyy vario voimansiirto ja valtran ok hydrauliikan hallinta...ja lohkopää ongelmat jätetty entisiin malleihin...
Ei tuu varioo.. Direct jatkossakin.. Sitä ne siellä kehittelee..
Vario on vanhaa ensimmäisen sukopolven tekniikkaa. Direktit varmaan pian punavanteisissa jos Valtra antaa.
saman talon vehkeitä Aggo joten eiköhän päätökset tehdä jossain muualla kuin suomessa.

Jos ne punaniskat tarpeeks latoo taaloi pöytää...... Veikkaisin et senverta hyvin patenttisuojattu et ei ihan helpost. Vaikka olis paritalo nii ei se naapuri helpostee niit aamu pekonei tul lautaselt syömää :o

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Kuvan perusteella näyttää siltä, että vanhoja hyviä ominaisuuksia on edelleen siirretty eteenpäin.

1. Urean tankkauskorkki, on kaikista muista kilpailijoista poiketen sijoitettu lähelle konepeittoa->tosi hankala tankata 20l kanisterista. Varmaan kaikilla muilla merkeillä tankkaus onnistuu helpommin.

2. Miksi moottorin imuilma pitää ottaa omalla torvella? Muilla merkeillä imuilman otosta ei tiedä mitään, koska se on kätketty johonkin konepeiton alaisiin syövereihin. Onko tässä joku turvemiesten näkemys taustalla?

Muuten voisi todeta, että huoltomiehet saa taas painaa pitkää päivää, että tästäkin sotkusta saadaan käyttökelpoinen työkalu ;D

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Kuvan perusteella näyttää siltä, että vanhoja hyviä ominaisuuksia on edelleen siirretty eteenpäin.

1. Urean tankkauskorkki, on kaikista muista kilpailijoista poiketen sijoitettu lähelle konepeittoa->tosi hankala tankata 20l kanisterista. Varmaan kaikilla muilla merkeillä tankkaus onnistuu helpommin.

2. Miksi moottorin imuilma pitää ottaa omalla torvella? Muilla merkeillä imuilman otosta ei tiedä mitään, koska se on kätketty johonkin konepeiton alaisiin syövereihin. Onko tässä joku turvemiesten näkemys taustalla?

Muuten voisi todeta, että huoltomiehet saa taas painaa pitkää päivää, että tästäkin sotkusta saadaan käyttökelpoinen työkalu ;D
Joo tuo raakile riski on aina olemassa kun uutta mallia aletaan tekeen. Siinä sitte ollaan liemessä ja kukamuu muka kuin käyttäjähän maksaa kehitystyön >:(
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Silloin 2002 kieppeissä ostettiin 6800:nen ja kysyin huoltomieheltä, että minkälainen malli tämä nyt olisi, noinniinkuin kestävyydeltään. -Vaikea sanoa, kun kone on jo täysin erilainen siitä mitä se oli silloin, kun ensimmäiset versiot tulivat markkinoille. Aika paljon on tehty muutoksia sinne ja tänne, mm. perään.

En usko, että mikään on muuttunut noista ajoista. Tuotekehittäjiä tarvitaan aina.... :)

roadman

  • Vieras
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Jokohan valtra vastaa 200-250 hp j painoltaan 8-9T puutteseen tällä malilla vai vieläkö jää auki. Ovat itsekkin myöntäneet että tuo puute heidän mallistossa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Kuvan perusteella näyttää siltä, että vanhoja hyviä ominaisuuksia on edelleen siirretty eteenpäin.

1. Urean tankkauskorkki, on kaikista muista kilpailijoista poiketen sijoitettu lähelle konepeittoa->tosi hankala tankata 20l kanisterista. Varmaan kaikilla muilla merkeillä tankkaus onnistuu helpommin.

2. Miksi moottorin imuilma pitää ottaa omalla torvella? Muilla merkeillä imuilman otosta ei tiedä mitään, koska se on kätketty johonkin konepeiton alaisiin syövereihin. Onko tässä joku turvemiesten näkemys taustalla?

Muuten voisi todeta, että huoltomiehet saa taas painaa pitkää päivää, että tästäkin sotkusta saadaan käyttökelpoinen työkalu ;D

Ei kukqan jaksa pitkän päälle tankkailla ureaa kanistereilla kun niistä on niin yanurista kaataa. Vaatisi ilmareijän purkkeihin että onnistuisi. Jonkinnäköinen pumppu tolle ureallekin tulee hommattua ja tynnyriin ureat.

Tohon imuilmanottoon taitaa olla ongelma tilan puute. Taitaa muissa merkeissä olla huomattavasti kookaampi konepeitto varsinkin etuosasta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Noihin malleihin niin mun uskoakseni valtralla rupee olemaan mallia aika laajasti jos nyt tosiaan tulee tuonne päälle 200 heppaan. Kuitenkin muncmielestäni valtran kannattaisi panostaa myös tuonne 100 ja 150 hepan väliin ja pitää mielessä sellainen asia että asiakkaat tarvii sellaista nopeakäyttöistä pätkähomma raktoria. Paljon tehdään kuitenkin hommia jossa raktori on vaan apuvälineenä ja sen käyttö on tosi pientä. Silloin ei hyödy kaikista automaattisista asioista vaan selkeistä liikeistä ilman ylimääräisiä kuittailuja. Siihen perinteinen ht vaihteisto mekaanisella hydrauliikalla aina ekhon saakka on poikaa. Toki sähkönen ohjaus on kanssa kiva mutta niissä ei saisi olla kuittailuja vaan liike olisi heti käynnistettäessä käytettäessä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Kuvan perusteella näyttää siltä, että vanhoja hyviä ominaisuuksia on edelleen siirretty eteenpäin.

1. Urean tankkauskorkki, on kaikista muista kilpailijoista poiketen sijoitettu lähelle konepeittoa->tosi hankala tankata 20l kanisterista. Varmaan kaikilla muilla merkeillä tankkaus onnistuu helpommin.

2. Miksi moottorin imuilma pitää ottaa omalla torvella? Muilla merkeillä imuilman otosta ei tiedä mitään, koska se on kätketty johonkin konepeiton alaisiin syövereihin. Onko tässä joku turvemiesten näkemys taustalla?

Muuten voisi todeta, että huoltomiehet saa taas painaa pitkää päivää, että tästäkin sotkusta saadaan käyttökelpoinen työkalu ;D
imuilmaa on turha vetää maskin läpi ,toimii paremmin esim etuniittokoneella paremmin kun heinä tukkii maskiverkon muutenkin.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Noihin malleihin niin mun uskoakseni valtralla rupee olemaan mallia aika laajasti jos nyt tosiaan tulee tuonne päälle 200 heppaan. Kuitenkin muncmielestäni valtran kannattaisi panostaa myös tuonne 100 ja 150 hepan väliin ja pitää mielessä sellainen asia että asiakkaat tarvii sellaista nopeakäyttöistä pätkähomma raktoria. Paljon tehdään kuitenkin hommia jossa raktori on vaan apuvälineenä ja sen käyttö on tosi pientä. Silloin ei hyödy kaikista automaattisista asioista vaan selkeistä liikeistä ilman ylimääräisiä kuittailuja. Siihen perinteinen ht vaihteisto mekaanisella hydrauliikalla aina ekhon saakka on poikaa. Toki sähkönen ohjaus on kanssa kiva mutta niissä ei saisi olla kuittailuja vaan liike olisi heti käynnistettäessä käytettäessä.
ei se etukuormaimen ja nostolaitteen kuittaus montaa sadasosasekuntia vie ja on siitä paljon etujakin turvallisuuden kannalta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65748
Vs: Valtra förbereder stor lansering
ja varsinkin tilapäiskäytössä kiva kun joku hieman äkkinäisempi kuittaa sen ekan kerran ja sitten käyttää ek:ta ja nostaa esim. niittokoneen kattoon kun vipua siirtää... on nähty!    liika hienous alkaa jo syödä jalkaa jok potkii... kun ikää noille värkeille kertyy yli 3 vuotta.                                 tuo hifistely saisi olla jossain erikoismalleissa mutta työkoneissa olisi selkeät linjat paljon tehokkaaampia.   onhan joskus käynyt että jonkin tapaturman jälkeen on pitänyt hinata kone paikaltaan kun ei ole osattu käynnistää sitä käyttöohjekirjaa ei yleensä siinä vaiheessa kerkiä hakea.                                                    ja ketä varten noi liian hienot turvat on???    pennut osaa jo jokaista nappia räpeltää muutenkin.

Veetin poika

  • Vieras
Vs: Valtra förbereder stor lansering
Mie alan luulemmaan, jotta Valameetilla on nikkeleurot niin vähissä....Siitä Kesämirri etinionista ne pukkovvaat tuotantomallin ja mualima sekä suomalainen muajussi pelastuu...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4410
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra förbereder stor lansering
ja varsinkin tilapäiskäytössä kiva kun joku hieman äkkinäisempi kuittaa sen ekan kerran ja sitten käyttää ek:ta ja nostaa esim. niittokoneen kattoon kun vipua siirtää... on nähty!    liika hienous alkaa jo syödä jalkaa jok potkii... kun ikää noille värkeille kertyy yli 3 vuotta.                                 tuo hifistely saisi olla jossain erikoismalleissa mutta työkoneissa olisi selkeät linjat paljon tehokkaaampia.   onhan joskus käynyt että jonkin tapaturman jälkeen on pitänyt hinata kone paikaltaan kun ei ole osattu käynnistää sitä käyttöohjekirjaa ei yleensä siinä vaiheessa kerkiä hakea.                                                    ja ketä varten noi liian hienot turvat on???    pennut osaa jo jokaista nappia räpeltää muutenkin.

Olen hieman samaa mieltä.

Minä olen toisinaan manannnut sähköisen nostolaitteen logiikkaa. Olen laittanut perään konetta, enkä välttämättä ole muistanut kuitata heti startin jälkeen nostolaitetta käyttöön ohjaamosta. Pahimmillaan pitää sitten tehdä ylimääräinen juoksu vetovarsien välistä takaisin penkille kuittaamaan jotta saa lokasuojan nappulat käyttöön.

Kun työkone on osaksi jo kiinni, ja tilanne sellainen että sitä ei saisi yhtään nostaa vaan juurikin laskea, niin taas on penkillä istuessa pakko ensin nostaa jotta yleensä saa systeemin pelaaman. Tehokkaalla pumpulla nostolaite on nopea, ja vahinko lähellä. Mm. tyhjän ruiskun - joka on takapainoinen muutenkin - olen lähes kaatanut selälleen kun kaveri takanappuloiden käytön jälkeen laittoi työntövartta ja yritin ohjaamosta laskea varsia alaspäin. Ja piti siis kuittauksen vuoksi ensin nostaa puoli sekuntia. Vähän jos mokaa sen kytkimen kanssa niin katastrofi on valmis.

Jos joku kuittaustoiminto yleensä pitää olla, niin saisi sitten edes olla oma nappulansa joka ei oikeasti liikuta mitään mihinkään suuntaan, ainoastaan kuittaa.

Tämä siis ainakin Massikassa.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9