Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 4240 hydrauliikka  (Luettu 15451 kertaa)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Näin mäkin olen ymmärtäny, että kestovoideltu ois se ite laakeri, mutta en kyllä ole koskaan rasvaillu sitä nippaakaan, et vois tietty olla hieman kevyt käyttöisempi, kun vivusto on voideltuna  ;) Mutta natikka on nykyään vähän, kuin eläkkeellä.. reppuruiskun kantoa muutamapäivä vuodes, kun sirkkeli muuttui sähkökoneeksi. Puukuormia sillä kuskattiin paljon ennen autonperäkärryä, se käykin taas ihan eri kytkimen päällä, just vein taas huihain kytkinremonttiin, sielä alkoi ääntää myös painelaakeri ja ilmeisesti myös massavauhtipyörä on taas jousistaan luopunut, näyttää  jotenkin kestävän sellaisen ~70tuhatta kilsaa lievää raskaanpaa kärrynvetoa  ;D

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Ei ole kuin takapotku, mutta tuossa sun kuvassa näkyykin sellainen pyöreä luukku lootikon kyljessä, ite en tosiaan ole sinne edes kurkkinut muuta, kuin kytkimen alla olevaan luukkuun, mistä joskus suihkutin crc.tä painelaakerille ensiavuksi, se on vaihdettu kahdesti, kun alkaa mouruta ja syksyllä oli taas äänetelevinään, mutta nykyään niinä vähällä ajolla, että siinähän valittaa  ::)

Kiinnostaakohan Klapikauppiasta jos kerron, että sen painelaakerin voi rasvata vaseliiniprässillä.
Rasvanippa törröttää kyljessä oikealla puolella laakerin kohdalla.

Toivotaan, ettet ole jo polttanut kolmatta laakeria.
asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu mutta tuo rasvanippeli on kytkinvivun voiteluun,voitelu 500 tunnin välien,painelaakerille ei mitään rasvaa siitä mene.Olen muutaman kerran tuollaseen kytkinremontin tehnyt.Painelaakeri on kestovoideltu laakeri.Tietty jos sinne pohjaluukusta rasva ruikkii loppuu äänet hetkeksi,ja samalla tulee sitten kytkinlevykin voideltua ja kytkimestä tulee hiukan pehmeäkäyntisempi.
Juu – ei rasvata painelaakeria ja kyllä kun kytkimenrasvaa niin luistaa pehmeämmin :)
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Se kaveri on noitten vanhojen natikoiden spesialisti Antti Korkiamäki sanoi kyllä, ettei tätä moni näin tee, mutta altapäin se jostain meni sisälle ja sieltä se pumpun vaihto. Siinä vaihees, kun sai pumpun näkyviin, ilmoitti, että tuo panta on niin lopus, että sekin ois hyvä samalla vaihtaa, mä lähdin siitä paikasta hakemaan ja kun tulin vajaas tunnis takas, oli uus pumppu paikallaan.  Pumppu tuli koneen joukos, eivät olleet myyjäliikkees (Kokkolan Valtra) alkaneet sitä ollenkaan vaihtamaan.

Ei siinä mitään natikan erikoisspesialistia tarvita kun 685 hydepumpun vaihtaa.
Vaihdelaatikon kyljestä pyöreä luukku auki ja siitä gynegologin tapaan käsi sisään.
Nelivetomallissa tuo luukun tilalla on etuvedon ulostulomurikka,eli joutuu ottamaan kardaanin irti ja tuon murikan,sitten ehkä pääsee ropeloimaan hydr pumppua.
Ei kun neliveto on yhteydessä etupäähän vaihdelaatikon alla olevasta murikasta – sen kyllä näkee jos viitsii sinne kurkata.

Luukut ja pumput on entisillä paikoillaan.
Pumpun saa irti taka ja nelivedossa samasta paikasta.

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta... minä vaan kerroin!
   cría cuervos y te sacarán los ojos