Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 4240 hydrauliikka  (Luettu 15452 kertaa)

(0)

  • Vieras
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Olisiko hydr suodin tukossa jos öljyä on,tuskin tuossa vaiheessa pumppu on rikki.se hydr pumppu on siellä jossain vaihdeloodan uumenissa jos ei jakopäästä löydy.Toisaalta jos iso kippisylinteri ja öljyt alarajoilla koneessa ei se välttämättä sitten kunnolla nosta.

ONKO VIELÄ SAMA TIETO ???

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Mulla on 685, mikä perustuu aika pitkälle samaan peräpäähän ja siinä vaihdettiin hydepumppu jo alle 3000 tunnis, kun tuli taloon, huoltomies onnistui altapäin vaihtaa sinne peräkotelon sisään ja samalla pisti uuden käsijarrupannan, kun oli ihan finaalis, eli ilmeisesti edellinen omistaja oli kihnutellu, ne jarrupinnat pumpusta läpi. Oireet oli juuri samanlaiset käytöksessä. Välillä talossa vieraili muutaman vuoden samaan perään rakennettu cx90, joka oli kyllä kaikkien murheiden äiti lisäksi huolto tiesi koneesta ainoastaan, että se on punainen, siinä oli samanlaisia oireita, lisäksi ohjaus saattoi yhtäkkiä jäädä jumiin ja hetkenpäästä lähti liikkeelle nykien, kaikki lohkot ja etukuormaaja piti ilmata viemällä liikkeet laidasta laitaan, silloin ei löytynyt vikaa mistään, joten kone vapautui kierrätykseen.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Mulla on 685, mikä perustuu aika pitkälle samaan peräpäähän ja siinä vaihdettiin hydepumppu jo alle 3000 tunnis, kun tuli taloon, huoltomies onnistui altapäin vaihtaa sinne peräkotelon sisään ja samalla pisti uuden käsijarrupannan, kun oli ihan finaalis, eli ilmeisesti edellinen omistaja oli kihnutellu, ne jarrupinnat pumpusta läpi. Oireet oli juuri samanlaiset käytöksessä. Välillä talossa vieraili muutaman vuoden samaan perään rakennettu cx90, joka oli kyllä kaikkien murheiden äiti lisäksi huolto tiesi koneesta ainoastaan, että se on punainen, siinä oli samanlaisia oireita, lisäksi ohjaus saattoi yhtäkkiä jäädä jumiin ja hetkenpäästä lähti liikkeelle nykien, kaikki lohkot ja etukuormaaja piti ilmata viemällä liikkeet laidasta laitaan, silloin ei löytynyt vikaa mistään, joten kone vapautui kierrätykseen.
Aika fakiiri  :o :o :o


   cría cuervos y te sacarán los ojos

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Mulla on 685, mikä perustuu aika pitkälle samaan peräpäähän ja siinä vaihdettiin hydepumppu jo alle 3000 tunnis, kun tuli taloon, huoltomies onnistui altapäin vaihtaa sinne peräkotelon sisään ja samalla pisti uuden käsijarrupannan

Mitenhän tuo temppu tehään käytännössä? Meillä kans 685 jarrupanta ei oo kun turhanan painona, pitämään sitä ei saa ollenkaan.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Se kaveri on noitten vanhojen natikoiden spesialisti Antti Korkiamäki sanoi kyllä, ettei tätä moni näin tee, mutta altapäin se jostain meni sisälle ja sieltä se pumpun vaihto. Siinä vaihees, kun sai pumpun näkyviin, ilmoitti, että tuo panta on niin lopus, että sekin ois hyvä samalla vaihtaa, mä lähdin siitä paikasta hakemaan ja kun tulin vajaas tunnis takas, oli uus pumppu paikallaan.  Pumppu tuli koneen joukos, eivät olleet myyjäliikkees (Kokkolan Valtra) alkaneet sitä ollenkaan vaihtamaan.

Viimeksi muokattu: 26.01.15 - klo:08:18 kirjoittanut Klapikauppias

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Case 4240 hydrauliikka
mistä pääsee alapuolelta tuonne vaihteistoon käsiksi,eihän siellä sellaisia luukkuja ole,umpivalua,pelkät
öljyproput.sivussa suodatinkotelo.Kerroppa tarkemmin vielä.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Se kaveri on noitten vanhojen natikoiden spesialisti Antti Korkiamäki sanoi kyllä, ettei tätä moni näin tee, mutta altapäin se jostain meni sisälle ja sieltä se pumpun vaihto. Siinä vaihees, kun sai pumpun näkyviin, ilmoitti, että tuo panta on niin lopus, että sekin ois hyvä samalla vaihtaa, mä lähdin siitä paikasta hakemaan ja kun tulin vajaas tunnis takas, oli uus pumppu paikallaan.  Pumppu tuli koneen joukos, eivät olleet myyjäliikkees (Kokkolan Valtra) alkaneet sitä ollenkaan vaihtamaan.

Ei siinä mitään natikan erikoisspesialistia tarvita kun 685 hydepumpun vaihtaa.
Vaihdelaatikon kyljestä pyöreä luukku auki ja siitä gynegologin tapaan käsi sisään.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Case 4240 hydrauliikka
mistä pääsee alapuolelta tuonne vaihteistoon käsiksi,eihän siellä sellaisia luukkuja ole,umpivalua,pelkät
öljyproput.sivussa suodatinkotelo.Kerroppa tarkemmin vielä.
Nelivedossa on luukku alas. Luukku on myös oikealla ja tavallaan myös vasemmalla kun pumppu otetaan pois.

Itse työ onkin sitten ahdas paikka. :o
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Se kaveri on noitten vanhojen natikoiden spesialisti Antti Korkiamäki sanoi kyllä, ettei tätä moni näin tee, mutta altapäin se jostain meni sisälle ja sieltä se pumpun vaihto. Siinä vaihees, kun sai pumpun näkyviin, ilmoitti, että tuo panta on niin lopus, että sekin ois hyvä samalla vaihtaa, mä lähdin siitä paikasta hakemaan ja kun tulin vajaas tunnis takas, oli uus pumppu paikallaan.  Pumppu tuli koneen joukos, eivät olleet myyjäliikkees (Kokkolan Valtra) alkaneet sitä ollenkaan vaihtamaan.

Ei siinä mitään natikan erikoisspesialistia tarvita kun 685 hydepumpun vaihtaa.
Vaihdelaatikon kyljestä pyöreä luukku auki ja siitä gynegologin tapaan käsi sisään.
Juu – ei pumpun vaihto ole vaikeaa – käsijarrunpanta onkin sitten jo eri juttu.
Siinä luukun edessä on tavaraa, toki peränpakan ja akselin saa pois, mutta silti.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Minä en sinne alle edes katsonut silloin, mutta kone seisoi hallissa koko ajan pyörillään ja koppi oli  kiinni, mies vietti ehkä noin kolmisen tuntia siellä alla ja molemmat vaihtui niin pumppu, kuin jarrupantakin uusiin ja lopuksi tietysti uudet öljyt sisään. Kone on edelleen talossa ja tuo pumppu on mun mielestä vielä ihan iskussa tunteja on tullut reipas puolet lisää.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Minä en sinne alle edes katsonut silloin, mutta kone seisoi hallissa koko ajan pyörillään ja koppi oli  kiinni, mies vietti ehkä noin kolmisen tuntia siellä alla ja molemmat vaihtui niin pumppu, kuin jarrupantakin uusiin ja lopuksi tietysti uudet öljyt sisään. Kone on edelleen talossa ja tuo pumppu on mun mielestä vielä ihan iskussa tunteja on tullut reipas puolet lisää.
Niin notta oliko se neliveto?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Ei ole kuin takapotku, mutta tuossa sun kuvassa näkyykin sellainen pyöreä luukku lootikon kyljessä, ite en tosiaan ole sinne edes kurkkinut muuta, kuin kytkimen alla olevaan luukkuun, mistä joskus suihkutin crc.tä painelaakerille ensiavuksi, se on vaihdettu kahdesti, kun alkaa mouruta ja syksyllä oli taas äänetelevinään, mutta nykyään niinä vähällä ajolla, että siinähän valittaa  ::)

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Ei ole kuin takapotku, mutta tuossa sun kuvassa näkyykin sellainen pyöreä luukku lootikon kyljessä, ite en tosiaan ole sinne edes kurkkinut muuta, kuin kytkimen alla olevaan luukkuun, mistä joskus suihkutin crc.tä painelaakerille ensiavuksi, se on vaihdettu kahdesti, kun alkaa mouruta ja syksyllä oli taas äänetelevinään, mutta nykyään niinä vähällä ajolla, että siinähän valittaa  ::)

Kiinnostaakohan Klapikauppiasta jos kerron, että sen painelaakerin voi rasvata vaseliiniprässillä.
Rasvanippa törröttää kyljessä oikealla puolella laakerin kohdalla.

Toivotaan, ettet ole jo polttanut kolmatta laakeria.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3402
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Ei ole kuin takapotku, mutta tuossa sun kuvassa näkyykin sellainen pyöreä luukku lootikon kyljessä, ite en tosiaan ole sinne edes kurkkinut muuta, kuin kytkimen alla olevaan luukkuun, mistä joskus suihkutin crc.tä painelaakerille ensiavuksi, se on vaihdettu kahdesti, kun alkaa mouruta ja syksyllä oli taas äänetelevinään, mutta nykyään niinä vähällä ajolla, että siinähän valittaa  ::)

Kiinnostaakohan Klapikauppiasta jos kerron, että sen painelaakerin voi rasvata vaseliiniprässillä.
Rasvanippa törröttää kyljessä oikealla puolella laakerin kohdalla.

Toivotaan, ettet ole jo polttanut kolmatta laakeria.
asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu mutta tuo rasvanippeli on kytkinvivun voiteluun,voitelu 500 tunnin välien,painelaakerille ei mitään rasvaa siitä mene.Olen muutaman kerran tuollaseen kytkinremontin tehnyt.Painelaakeri on kestovoideltu laakeri.Tietty jos sinne pohjaluukusta rasva ruikkii loppuu äänet hetkeksi,ja samalla tulee sitten kytkinlevykin voideltua ja kytkimestä tulee hiukan pehmeäkäyntisempi.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3402
Vs: Case 4240 hydrauliikka
Se kaveri on noitten vanhojen natikoiden spesialisti Antti Korkiamäki sanoi kyllä, ettei tätä moni näin tee, mutta altapäin se jostain meni sisälle ja sieltä se pumpun vaihto. Siinä vaihees, kun sai pumpun näkyviin, ilmoitti, että tuo panta on niin lopus, että sekin ois hyvä samalla vaihtaa, mä lähdin siitä paikasta hakemaan ja kun tulin vajaas tunnis takas, oli uus pumppu paikallaan.  Pumppu tuli koneen joukos, eivät olleet myyjäliikkees (Kokkolan Valtra) alkaneet sitä ollenkaan vaihtamaan.

Ei siinä mitään natikan erikoisspesialistia tarvita kun 685 hydepumpun vaihtaa.
Vaihdelaatikon kyljestä pyöreä luukku auki ja siitä gynegologin tapaan käsi sisään.
Nelivetomallissa tuo luukun tilalla on etuvedon ulostulomurikka,eli joutuu ottamaan kardaanin irti ja tuon murikan,sitten ehkä pääsee ropeloimaan hydr pumppua.