Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajokortin pitämisen vaikeus  (Luettu 13664 kertaa)

navettapiika

• Vieras
Vs: Ajokortin pitämisen vaikeus
Mulla on ehkä tuosta puhaltamisesta jonkin sortin ennätys, kolme kertaa samana iltana.. en päässyt torvisoittokuntaan. ;D

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Mulla on ehkä tuosta puhaltamisesta jonkin sortin ennätys, kolme kertaa samana iltana.. en päässyt torvisoittokuntaan. ;D

Hmm... et ottanu blowwareita konstalta????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Nahkafagottiko on suosikkisi :P
pessimisti ei pety!

navettapiika

• Vieras
Nahkafagottiko on suosikkisi :P
Mä en oikein tuosta torvimusiikista välitä, enkä tuon nahkafagotin puhaltelusta...onko siinä jokin pipi, jos puhaltaa pitäisi? ::)

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
13v kortti, yhet parkkisakot, seki ku uhastaki jätin kiekon pois parkkipaikalla. ja baijerilainen ajoneuvona, ei tarvi hurjastella, riittää ku naattii vaan kyydeistä.. 8)
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

(O)

• Vieras
Joopa joo 45 vuotta ollut ajokortti..1 parkkisakko 1 kolari jossa vastapuoli syyllinen 1 jalankulkijan tönäisy suojatiellä jossa itsesyyllinen tosin jalankulkijakin oli varomaton loikatessaan suoraan varomattomasti suojatielle.Puhallettu on enempi ja vähempi ja ratsioissakin tullut oltua ei huomautuksia niissä.

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Meillä vanhuksilla on sellainen etuoikeus, että vaikka autokortti lähtisikin, niin saamme edelleen ajaa mopolla ilman korttia  8)

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

• Vieras
Meillä vanhuksilla on sellainen etuoikeus, että vaikka autokortti lähtisikin, niin saamme edelleen ajaa mopolla ilman korttia  8)
Siis hurjastellaan ihan rauhassa? ???

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

niijja se mopokortti tuli sen tavallisen ajokortin kylkiäisenä. isonkin mopon.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

vms1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Laskin äkkiseltään että ylinopeussakkoja on kertynyt 5 kipaletta. Yhden kerran tämän päälle on lappuliisan mielestä pelkkä piipahdus kaupassa ollu parkkisakon arvoinen. Olisi kuulemma pitäny laittaa rahaa jonnekin koneeseen. Kertaakaan ei ole poliisi pitänyt korttia vaan aina antanut sen takaisin katsottuaan. Ajovuosiakin taitaa jo olla reilu 15
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Köntys

• Vieras
Neljätoista vuotta oon ollu ilman korttia, kun sain trattorikortin vasta 14-vuotiaana erikoisluvalla. Neljäs kortti on nyt taskussa, kirjaimiakin on pitkä rivi, eikä tämä vanha pahvi kelvannut enää edes yhdessä virastossa henkilöllisyyden tunnistautumiseen.  :-[

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Neljätoista vuotta oon ollu ilman korttia, kun sain trattorikortin vasta 14-vuotiaana erikoisluvalla. Neljäs kortti on nyt taskussa, kirjaimiakin on pitkä rivi, eikä tämä vanha pahvi kelvannut enää edes yhdessä virastossa henkilöllisyyden tunnistautumiseen.  :-[
Ajokortti ei enää pääsääntöisesti kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen sen puutteellisten turvaominaisuuksien vuoksi. Vaikka toki uusin ajokorttimalli lienee melko työläs kotikonstein väärentää. Mutta kortti osoittaakin vain ajo-oikeuden niihin ajoneuvoihin, joihin on kyky (joskus) osoitettu. Ajokortin määräaikaisuuskin johtuu tuosta itse kortin vanhenemista, varsinainen ajo-oikeus ei ole määräaikainen.

Oma autonajokorttini täyttää parin kuukauden päästä 30 vuotta ja fyysisesti lompakossa on neljäs läpyskä, traktorikortti siis oli eka ja sen sain pari vuotta ennen kuin pahvisen autokortin. Muovinen isompi malli tuli e -lisäyksen myötä ja nykyinen luottokortin kokoinen nimenvaihdoksen vuoksi. Ammattipätevyskortti on erillinen lätty ja vasta pari viikkoa vanha.

Ylinopeussakkoja olen saanut kolme eikuperkeleneljä, edellisestä on liki 15 vuotta aikaa. Pari tuli sen verran lähekkäin, että silloinen (muistaakseni) Ajoneuvohallintokeskus lähetti kirjallisen infon asiasta. Parkkisakkoja muistan yhden eiku on niitäkin ainakin kax. Viimeisin on kahdeksan vuoden takaa Forssan linja-autoasemalta.

Lähipiirissä on ollut jäähtymässä lyhytaikainenkin ajokortti, lukuisten sakkojen seurauksena. Kuivumassa ei kertaakaan. En hyväksy koheltamistakaan, mutta päihtyneenä ajamisen tuomitsen ehdottomasti.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

turkki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ite ajoin kameraan tuossa kesällä. Oli vielä Mersu katsastamatta  ::)

69@60 alueella ylityksestä olis ollut tulossa 60 € sakkoa, mutta katsastamattomuuden takia tuli isompi rikesakko, 115 juroa...

Jaa? Mulle sattui pari vuotta sitten hyvin samanlainen tapaus. Ajoin kameraan rikesakkonopeutta ja rekisteriotteen leima oli nelisen kuukautta liian kuiva (katsastus oli vain unohtunut). Kun sain poliisilta kirjeen (jossa oli mainittu myös auton katsastamattomuus) niin katsastin auton samana päivänä ja menin asemalle kuulusteluun noin viikon päästä. Asemalla minua palvellut virkamies ei edes maininnut katsastamattomuudesta mitään. Sakko tuli pelkästään ylinopeudesta.

Viimeksi muokattu: 06.09.14 - klo:08:57 kirjoittanut turkki

"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Ylinopeussakkoja olen saanut kolme eikuperkeleneljä, edellisestä on liki 15 vuotta aikaa. Pari tuli sen verran lähekkäin, että silloinen (muistaakseni) Ajoneuvohallintokeskus lähetti kirjallisen infon asiasta. Parkkisakkoja muistan yhden eiku on niitäkin ainakin kax. Viimeisin on kahdeksan vuoden takaa Forssan linja-autoasemalta.
forssan pysäköinninvalvonta on aina ollut tehokasta, kävin kerran ostamassa munkkeja Antin valinnasta ja sillä välin oli lappu ilmestynyt tuulilasiin... Onneksi se oli varsin huokea oikeisiin kaupunkeihin verrattuna.
Nothing is Something Worth Doing

TDK

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Jos ny sakkoja luetellaan nii nuoruudessa ylinopeudesta muistaakseni 4kertaa, laittomista lisävaloista pari kertaa. 5x bosch rallye sierran keulasa ei miellyttäny liikkuvaa poliisia. Paikallispolliisit kysy samoista valoista vaan että näkeekö...
Rekkahommissa ei oo tullu ylinopeudesta mutta senki eestä muuta. 3kertaa ylikuormasta ja 5kertaa ajoaikalakirikkomuksesta. Kerran jarruviasta kärryssä.
Puolustukseksi todettakoon että oon ajanu tähän lyhyeen ikääni mennessä enemmän ku moni teistä tulee ajamaankaan. Parhaana/pahimpana vuonna ihan karvaa vaille 200tkm....