Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valio sotkee markkint kotimaassa  (Luettu 20066 kertaa)

antti-x

  • Vieras
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kymmenen vuotta olen varoitellut Venäjä viennin todella suurista riskeistä ,mutta ei kuuleviin korviin.
Nyt pitäisi pistää navettarakentamiseen jarrut päälle,ei lupia yli 70 lehmän navetoihin laisinkaan.
Valion hallinto uusiin puihin pois nämä vanhat tyhjäpäät ja tilalle myös pieniltä tiloilta edustajia.Magnamenttitilojen isäntien kyvyt on nähty. 8)

Valion johto sassin opein:


Investoinnit jäihin ja käyttöön uudestaan tuhat pientä tuotantolaitosta jossa kymmenentuhatta työntekijää veivaa separaattoreita.  :P

hoopotteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kirjoittajan takki kääntyi, kun dumppaaja vaihtui Arlasta Valioon.
Vieläkään Valio ei myy raakamaitoa, muuta kuin on pakko. Ennenmin polkee omia hintojaan :o :o :o

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kymmenen vuotta olen varoitellut Venäjä viennin todella suurista riskeistä ,mutta ei kuuleviin korviin.
Nyt pitäisi pistää navettarakentamiseen jarrut päälle,ei lupia yli 70 lehmän navetoihin laisinkaan.
Valion hallinto uusiin puihin pois nämä vanhat tyhjäpäät ja tilalle myös pieniltä tiloilta edustajia.Magnamenttitilojen isäntien kyvyt on nähty. 8)

Valion johto sassin opein:


Investoinnit jäihin ja käyttöön uudestaan tuhat pientä tuotantolaitosta jossa kymmenentuhatta työntekijää veivaa separaattoreita.  :P
Mitä mieltä on rakentaa valtavia maitotehtaita jos maidolle ei ole markkinoita,etkö antti vieläkään ymmärrä miten vakava tilanne on maidontuottajille se kun maitoa on liikaa lähes 40 %.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

antti-x

  • Vieras
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kirjoittajan takki kääntyi, kun dumppaaja vaihtui Arlasta Valioon.
Vieläkään Valio ei myy raakamaitoa, muuta kuin on pakko. Ennenmin polkee omia hintojaan :o :o :o

Siis kenelle valion pitäsi myydä raakamaitoa enemmän, ja mitä siitä tehtäisiin sitten jos valio sitä möisi? Jotain vientituotteita ehkä ettei täällä olisi liikaa maitoa?

antti-x

  • Vieras
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa

Mitä mieltä on rakentaa valtavia maitotehtaita jos maidolle ei ole markkinoita,etkö antti vieläkään ymmärrä miten vakava tilanne on maidontuottajille se kun maitoa on liikaa lähes 40 %.


Itse asiassa olen kanssasi samaa sieltä siitä että isoja navetoita ei kaivata enää yhtään lisää. Mutta en silti usko että pienimmiltä maidontuottajilta löytyy se paras osaaminen esim. Valion hallintoon. Koska isoa yritystä ei voi johtaa kovin hyvin sillä samalla konservatiivisella supervarovaisuusperiaatteella. Markkina muuttuu koko ajan, ja on muututtava mukana.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa

Itse asiassa olen kanssasi samaa sieltä siitä että isoja navetoita ei kaivata enää yhtään lisää.
Voisko tuota tulkita niin, että ylemmilläkin tahoilla olis vähän samansuuntaisia ajatuksia. ::)
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kymmenen vuotta olen varoitellut Venäjä viennin todella suurista riskeistä ,mutta ei kuuleviin korviin.
Nyt pitäisi pistää navettarakentamiseen jarrut päälle,ei lupia yli 70 lehmän navetoihin laisinkaan.
Valion hallinto uusiin puihin pois nämä vanhat tyhjäpäät ja tilalle myös pieniltä tiloilta edustajia.Magnamenttitilojen isäntien kyvyt on nähty. 8)
Eli maito olisi pitänyt jalostaa jauheeksi maailmanmarkkinoille ja olla ottamatta niitä miljoonia venäjän markkinoilta, mitä sieltä saatiin?

Aika summa olisi rahaa jäänyt saamatta sassin opeilla.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kymmenen vuotta olen varoitellut Venäjä viennin todella suurista riskeistä ,mutta ei kuuleviin korviin.
Nyt pitäisi pistää navettarakentamiseen jarrut päälle,ei lupia yli 70 lehmän navetoihin laisinkaan.
Valion hallinto uusiin puihin pois nämä vanhat tyhjäpäät ja tilalle myös pieniltä tiloilta edustajia.Magnamenttitilojen isäntien kyvyt on nähty. 8)
Eli maito olisi pitänyt jalostaa jauheeksi maailmanmarkkinoille ja olla ottamatta niitä miljoonia venäjän markkinoilta, mitä sieltä saatiin?

Aika summa olisi rahaa jäänyt saamatta sassin opeilla.
Missä olen sanonut jotta olisi pitänyt maitojauheeksi tehdä.?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Venäjän kauppa on ollut hyvä ja kannattava bisnes. Toivottavasti kunhan maailman tilanne rauhoittuu valiolla on mahdollisuus jatkaa samaan malliin.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Missä olen sanonut jotta olisi pitänyt maitojauheeksi tehdä.?

No mihin sitten? Olen saanut sen käsityksen, että markkinoita on kokeiltu moneen suuntaan ja monelta kylläiseltä markkina-alueelta on tultu vähin äänin pois.

Kokonaan toinen asia on se, jos ehdotat maitomäärän vähentämistä. Siinä saatetaan olla jopa samaa mieltä.

Viimeksi muokattu: 30.08.14 - klo:20:27 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kymmenen vuotta olen varoitellut Venäjä viennin todella suurista riskeistä ,mutta ei kuuleviin korviin.
Nyt pitäisi pistää navettarakentamiseen jarrut päälle,ei lupia yli 70 lehmän navetoihin laisinkaan.
Valion hallinto uusiin puihin pois nämä vanhat tyhjäpäät ja tilalle myös pieniltä tiloilta edustajia.Magnamenttitilojen isäntien kyvyt on nähty. 8)

Valion johto sassin opein:


Investoinnit jäihin ja käyttöön uudestaan tuhat pientä tuotantolaitosta jossa kymmenentuhatta työntekijää veivaa separaattoreita.  :P
Mitä mieltä on rakentaa valtavia maitotehtaita jos maidolle ei ole markkinoita,etkö antti vieläkään ymmärrä miten vakava tilanne on maidontuottajille se kun maitoa on liikaa lähes 40 %.

Elikkä Suomesta vähennettäisiin tuotantoa sitä mukaan,kun ulkoa tulee tavaraa,Nyt emme vaan ole Känädässä,valitettavasti.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kymmenen vuotta olen varoitellut Venäjä viennin todella suurista riskeistä ,mutta ei kuuleviin korviin.
Nyt pitäisi pistää navettarakentamiseen jarrut päälle,ei lupia yli 70 lehmän navetoihin laisinkaan.
Valion hallinto uusiin puihin pois nämä vanhat tyhjäpäät ja tilalle myös pieniltä tiloilta edustajia.Magnamenttitilojen isäntien kyvyt on nähty. 8)

Valion johto sassin opein:


Investoinnit jäihin ja käyttöön uudestaan tuhat pientä tuotantolaitosta jossa kymmenentuhatta työntekijää veivaa separaattoreita.  :P
Mitä mieltä on rakentaa valtavia maitotehtaita jos maidolle ei ole markkinoita,etkö antti vieläkään ymmärrä miten vakava tilanne on maidontuottajille se kun maitoa on liikaa lähes 40 %.

Ei sitä liikaa ole . Tuotteita tuodaan ulkomailta jolloin Suomalaisia tuotteita viedään ulos .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Itse asiassa olen kanssasi samaa sieltä siitä että isoja navetoita ei kaivata enää yhtään lisää. Mutta en silti usko että pienimmiltä maidontuottajilta löytyy se paras osaaminen esim. Valion hallintoon. Koska isoa yritystä ei voi johtaa kovin hyvin sillä samalla konservatiivisella supervarovaisuusperiaatteella. Markkina muuttuu koko ajan, ja on muututtava mukana.
Niin, mitäpä niillä kun sulla on jo (sama adamille) ::)

Tai oisko niin että isoja navetoita kaivataan, mutta pikkutilojen pitäisi lopettaa joutuisampaa tahtia kuin uusia maitopalatseja lykätään pystyyn.
Se taas on eri asia haluaako kuluttajat ja valtio tätä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kun nyt olemme EU:ssa ei maatilojen rakennemuutosta saa pysäyttää. Tehokkuutta on saatava lisää, jotta pystymme kannattavasti tuottamaan hieman alemmallakin maidon hinnalla.
Mystinen kesälaatumies

antti-x

  • Vieras
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Itse asiassa olen kanssasi samaa sieltä siitä että isoja navetoita ei kaivata enää yhtään lisää. Mutta en silti usko että pienimmiltä maidontuottajilta löytyy se paras osaaminen esim. Valion hallintoon. Koska isoa yritystä ei voi johtaa kovin hyvin sillä samalla konservatiivisella supervarovaisuusperiaatteella. Markkina muuttuu koko ajan, ja on muututtava mukana.
Niin, mitäpä niillä kun sulla on jo (sama adamille) ::)

Tai oisko niin että isoja navetoita kaivataan, mutta pikkutilojen pitäisi lopettaa joutuisampaa tahtia kuin uusia maitopalatseja lykätään pystyyn.
Se taas on eri asia haluaako kuluttajat ja valtio tätä.

Niin siis tottakai minulla on jo. En tiedä oliko järkevää tehdä, mutta näillä mennään.

Mutta mikäli investointituet lyötäisiin kansallisten osalta jäihin ja CAP:iin kuuluvat kanavoitaisiin vaihteeksi oikeasti vaikka viljanviljelijöille yms. niin olisihan se nykyisille tuottajille kokonaisuutena hyvästä vaikka joidenkin suunnitelmia tietty haittaisi. Ja samassa saataisiin tehtyä kunnon säästöt kansalliseen maatalousbudjettiin ilman muiden tukien leikkauksia. (142 sitten seuraavaksi leikkuriin kun taas on rahat loppu 2016)

Se että suomalaisille ei riittäisi maitoa sen verran kuin suomalaista maitoa ja maitotuotteita haluavat ostaa, ei ole uhattuna vaikka tuotanto supistuisi kolmanneksella.

Itse asiassa capit voisi vaikka jättää myös maitopalatseille, tukitaso vaan johonkin 15% + vähän korkotukea, niin herkästi se jäisi jopa hakematta kun byrokratiaa ja riesaa olisi enemmän kuin hyötyä.

En myöskään ole minkään rajoitusten kannalla, eli toki rakentaa saisi jatkossakin sen minkä sielu ja pankki sietää.

edit: Ja itsehän olen AB-alueelta. Ja täällä joillakin on sellainen asenne että kun AB-alueen tuotanto kerran on laskenut paljon vahvemmin kuin C-alueen niin kyllä tänne voi ja pitää silti rakentaa uusia navetoita (ja itse olen rakentanut). Mutta silti sanon että ei pidä paikkaansa, yhtä paljon se lisämaito on kansallisella markkinalla tiellä vaikka olisi Saanatunturin huipulla tai Turun torilla tuotettu.

Viimeksi muokattu: 31.08.14 - klo:12:27 kirjoittanut antti-x