Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valio sotkee markkint kotimaassa  (Luettu 20064 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kun oikein suoraan sanotaan tilanteessa ollaan maidontuottajien (jotka ovat kasvattaneet runsaasti tuotantoa ) ahneuden takia.Nuorten laajentamisen ymmärrän ja sinne tukia pitäisikin ohjata alle 25-30 vuotiaille.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kun oikein suoraan sanotaan tilanteessa ollaan maidontuottajien (jotka ovat kasvattaneet runsaasti tuotantoa ) ahneuden takia.Nuorten laajentamisen ymmärrän ja sinne tukia pitäisikin ohjata alle 25-30 vuotiaille.
Onko olemassa mitään tuotantoalaa missään maassa jossa tilojen keskikoko laskisi? Miksi suomalaisen maidontuottajan pitäisi olla poikkeus? Tällä kylällä on ollut 80 maitotilaa, nyt on kolme. Onko se että nämä kolme tilaa tuottavat nyt enemmän maitoa kuin nuo 80 tilaa -60 luvulla ahneutta, vai pakon sanelema tilanne? Kolme lehmää 2500 litran keskituotoksella ei vain enää ketää elätä.

Jos tila ei laajenna, tuotanto jossakin vaiheessa loppuu. Onko laajentaja ahne vai samoissa kuopissa pysyjä typerä?
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kun oikein suoraan sanotaan tilanteessa ollaan maidontuottajien (jotka ovat kasvattaneet runsaasti tuotantoa ) ahneuden takia.Nuorten laajentamisen ymmärrän ja sinne tukia pitäisikin ohjata alle 25-30 vuotiaille.

Onko SAS:si sitämieltä että juuri viljelijäuransa aloittaneelle mahdollisesti lisääntyvälle pariskunnalle on hyväksi elää samalla rakentamisvuoden läpi ja ottaa harteilleen tulevat lainat.

Itse pidän noin 35-45 vuotiasta oikeaikäisenä laajentaa koska silloin tietää millaisen navetan haluaa ja se on viellä mahdollista saada sekä maksuun että tuottamaan tulosta. Itseasiassa nuorille myönnettävät aloitus ym tuet on aikamoinen pommi ja näiden huomattavien rahasummien kanssa tehdään paljon huonoja päätöksiä. mun mielestä perinnetilat pitäisi kulkea 5 vuotta ennen kuin heruisi investointitukia. Silloin voisi jo tietää mitä tarvitsee.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kun oikein suoraan sanotaan tilanteessa ollaan maidontuottajien (jotka ovat kasvattaneet runsaasti tuotantoa ) ahneuden takia.Nuorten laajentamisen ymmärrän ja sinne tukia pitäisikin ohjata alle 25-30 vuotiaille.

Onko SAS:si sitämieltä että juuri viljelijäuransa aloittaneelle mahdollisesti lisääntyvälle pariskunnalle on hyväksi elää samalla rakentamisvuoden läpi ja ottaa harteilleen tulevat lainat.

Itse pidän noin 35-45 vuotiasta oikeaikäisenä laajentaa koska silloin tietää millaisen navetan haluaa ja se on viellä mahdollista saada sekä maksuun että tuottamaan tulosta. Itseasiassa nuorille myönnettävät aloitus ym tuet on aikamoinen pommi ja näiden huomattavien rahasummien kanssa tehdään paljon huonoja päätöksiä. mun mielestä perinnetilat pitäisi kulkea 5 vuotta ennen kuin heruisi investointitukia. Silloin voisi jo tietää mitä tarvitsee.
Ja lisäyksenä tähän, että se parisuhdekin tulisi kokeiltua, että kestääkö sitä maatilan pyöritystä vai ei. Jos vielä sitä perheenlisäystäkin siihen, niin koe  on valmis. Ikäviä tilanteita, kun on uusi uljas navetta niin toinen nostaakin kytkintä ja vie puolet mennessään, mutta onneksi velat tasoittaa tilannetta.  ;D

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kun oikein suoraan sanotaan tilanteessa ollaan maidontuottajien (jotka ovat kasvattaneet runsaasti tuotantoa ) ahneuden takia.Nuorten laajentamisen ymmärrän ja sinne tukia pitäisikin ohjata alle 25-30 vuotiaille.

Onko SAS:si sitämieltä että juuri viljelijäuransa aloittaneelle mahdollisesti lisääntyvälle pariskunnalle on hyväksi elää samalla rakentamisvuoden läpi ja ottaa harteilleen tulevat lainat.

Itse pidän noin 35-45 vuotiasta oikeaikäisenä laajentaa koska silloin tietää millaisen navetan haluaa ja se on viellä mahdollista saada sekä maksuun että tuottamaan tulosta. Itseasiassa nuorille myönnettävät aloitus ym tuet on aikamoinen pommi ja näiden huomattavien rahasummien kanssa tehdään paljon huonoja päätöksiä. mun mielestä perinnetilat pitäisi kulkea 5 vuotta ennen kuin heruisi investointitukia. Silloin voisi jo tietää mitä tarvitsee.
jeeeeees. mä menen kirkkaasti tuohon, mittarissa nyt 36. Olkaa varuillanne, mä laitan ryskään, teen vaikka protestiksi sen navetan=protestinavetta. :) ;D ;D
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Kun oikein suoraan sanotaan tilanteessa ollaan maidontuottajien (jotka ovat kasvattaneet runsaasti tuotantoa ) ahneuden takia.Nuorten laajentamisen ymmärrän ja sinne tukia pitäisikin ohjata alle 25-30 vuotiaille.

Onko SAS:si sitämieltä että juuri viljelijäuransa aloittaneelle mahdollisesti lisääntyvälle pariskunnalle on hyväksi elää samalla rakentamisvuoden läpi ja ottaa harteilleen tulevat lainat.

Itse pidän noin 35-45 vuotiasta oikeaikäisenä laajentaa koska silloin tietää millaisen navetan haluaa ja se on viellä mahdollista saada sekä maksuun että tuottamaan tulosta. Itseasiassa nuorille myönnettävät aloitus ym tuet on aikamoinen pommi ja näiden huomattavien rahasummien kanssa tehdään paljon huonoja päätöksiä. mun mielestä perinnetilat pitäisi kulkea 5 vuotta ennen kuin heruisi investointitukia. Silloin voisi jo tietää mitä tarvitsee.
jeeeeees. mä menen kirkkaasti tuohon, mittarissa nyt 36. Olkaa varuillanne, mä laitan ryskään, teen vaikka protestiksi sen navetan=protestinavetta. :) ;D ;D
Anna palaa, tullaan sitten avajaisiin nurkkia potkiin. Meillä taidetaan vaihtaa haikkuihin...ei tarvi enään lypsää. Vaikka onhan tuolla isännällä aikaa miettiä, taitaa tulla parin viikon päästä se 24 täyteen, joten katotaan mihin kallistuu ja tuohan olikin perinnetiloja koskeva ikähaarukka, kait nämä itse tilansa ostaneet ovatkin sitten kypsempiä tekemään päätöksiä.. :o

hoopotteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Itse asiassa olen kanssasi samaa sieltä siitä että isoja navetoita ei kaivata enää yhtään lisää. Mutta en silti usko että pienimmiltä maidontuottajilta löytyy se paras osaaminen esim. Valion hallintoon. Koska isoa yritystä ei voi johtaa kovin hyvin sillä samalla konservatiivisella supervarovaisuusperiaatteella. Markkina muuttuu koko ajan, ja on muututtava mukana.
Niin, mitäpä niillä kun sulla on jo (sama adamille) ::)

Tai oisko niin että isoja navetoita kaivataan, mutta pikkutilojen pitäisi lopettaa joutuisampaa tahtia kuin uusia maitopalatseja lykätään pystyyn.
Se taas on eri asia haluaako kuluttajat ja valtio tätä.


Investoinnitkin mukaanlukien, Suomalainen kuluttaja on maksanut Putin tuotteet kolmesti,

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Todella suuri riski on alottaa laajentaminen yli 35v. ,terveysriskit on niin merkittävät jo tuon ikäsellä ym muut.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Todella suuri riski on alottaa laajentaminen yli 35v. ,terveysriskit on niin merkittävät jo tuon ikäsellä ym muut.
entä kun on laajentanut koko ajan, peltopinta-alakin on jo yli kymmenkertaistettu ja maitomäärä yli kuusinkertaistettu lähdöstä, niin eikse oo vaarallista lyödä liinat kiinni täydestä laukasta. kokeile autolla lyödä pakki päälle 100 km/h vauhissa, mitä siihen sanot jäärä ???
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

mah

  • Vieras
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Todella suuri riski on alottaa laajentaminen yli 35v. ,terveysriskit on niin merkittävät jo tuon ikäsellä ym muut.

Niinpä. Itsellä hipoo ikä jo 40. Aivan törkeä flunssa ollut jo pari päivää. Ei huvittaisi nyt laajennella. :'(

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Todella suuri riski on alottaa laajentaminen yli 35v. ,terveysriskit on niin merkittävät jo tuon ikäsellä ym muut.

Niinpä. Itsellä hipoo ikä jo 40. Aivan törkeä flunssa ollut jo pari päivää. Ei huvittaisi nyt laajennella. :'(

50+ ja etunojaa on reilusti, kunhan ei otta kopsahtasi tiehen :-P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
Todella suuri riski on alottaa laajentaminen yli 35v. ,terveysriskit on niin merkittävät jo tuon ikäsellä ym muut.

Niinpä. Itsellä hipoo ikä jo 40. Aivan törkeä flunssa ollut jo pari päivää. Ei huvittaisi nyt laajennella. :'(
Minä aloitin konehallin laajentamisen 2 vuotta sitten, meni tikku sormeen ja sen jälkeen en ole viitsinyt tehdä enää yhtään laajennushommia. Enkä tee  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
http://www.iltalehti.fi/talous/2014090418630802_ta.shtml

Miksei tuottajille myydä kaupan katteen verran halvenmalla .Mutta taitaa kauppa käyttää sisäänvetotuotteena
. Kun tuottajakirjeessä oli oltermanni 5.38€ ja kaupassa alle 4 €  kilo
 
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
http://www.iltalehti.fi/talous/2014090418630802_ta.shtml

Miksei tuottajille myydä kaupan katteen verran halvenmalla .Mutta taitaa kauppa käyttää sisäänvetotuotteena
. Kun tuottajakirjeessä oli oltermanni 5.38€ ja kaupassa alle 4 €  kilo

Tuo kilpailia ei ole tutkinut sitä että mistä maasta on kotoisin x-tran juusto raaste!

Varsinainen neron leimaus vetää oltermannit raasteeksi ja yrittää markinoida se raaste eteen päin!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Valio sotkee markkint kotimaassa
http://www.iltalehti.fi/talous/2014090418630802_ta.shtml

Miksei tuottajille myydä kaupan katteen verran halvenmalla .Mutta taitaa kauppa käyttää sisäänvetotuotteena
. Kun tuottajakirjeessä oli oltermanni 5.38€ ja kaupassa alle 4 €  kilo

Just tilasin Valmakaupasta kilon Oltermannia. 8,34 euroa kilo! Onhan se kotio tuotuna, mutta silti.
Toki kannatuksen vuoksi, eihän sitä laiskuuttaan...

Tiedetäänkö muuten edes millä hinnalla Valio myy putin-juustot kaupalle. Epäilen suuresti, ettei moinen ole yleisessä tiedossa. Tokko kilpailijoillakaan? Lienee jokin laki ihan, ettei Valio saa huudella hintoja kaikkien tietoon, miten sattuu? "Määräävä" markkina-asema tai jotain?
Eli osan hinnasta selittänee juurikin tuo "sisäänvetotuote".

Ja mikäs siinä niin muita närästää?
Onhan täältäkin saanut lukea monasti, että ei Valion ole mikään pakko viedä tuotteitaan venäjälle!
Onkos nyt hyvä? :o
Vieköön ne muut nyt minne huvittaa, jos sille tuntuu? :-X

Entäs jos Valio olisikin myynyt kaikki maitotuotteet vain Suomeen?
Tuottajahinta olisi 10 senttiä vähemmän?
Kilpailijoita ei kai silloin olisikaan? Eihän ne pystyisi ilmeisimmin mitään myymään kannattavasti? Ainakin selllaisen kuvan saa niiden rutinasta, Valio sitä, Valio tätä. ::)