Ja kyllä ne nelosen väännöt on vaan surkeat verrattuna kutoseen kun ulosottoakin pyöritetään.
Jos tehokäyrä on molemmissa moottoreissa sama niin sylinterimäärällä ei ole väliä. 6-moottorit ovat kuitenkin yleisesti jo tehokkaammat kuin 4:t johtuen jo mallisarjojen limityksistä.
Jos kuitenkin löytää rinnakkaismoottorit suurin piirtein samoilla tehoilla niin nykyään pystytään virittämään ne aika tasoihin koko kierrosrekisterin yli, jolloin käytännön erot johtunevat käytännössä vaihteistojen sisäisistä eroista (lue: pyörämomentti). Esim Valtra N163 ja T144:lle ilmoitetaan kotisivuilla vakiotehoiksi 163hv@1900rpm ja 137 hv@1500 rpm, ja kuutoselle 155hv@1900 rpm ja 135 hv@1500 rpm, joten käytännössä ne ovat vauhtipyörälle asti lähes samat suorituskyvyltään toleransseineen. Enemmän sylintereitä luovuttavat yleensä hieman enemmän tehoa matalimmilla kierroksilla, jolloin se toki on suorituskykyisempi, mutta se ei ole itsestäänselvyys vain sylinterimäärästä päätellen jos huipputehot ovat kovin poikkeavat nelosen eduksi.
Moottoria ostaessa pitäisi aina voida nähdä moottorin tehokäyrän mutta se on harvoin esillä, koska silloin asiakas voi helpommin nähdä maksavansa ilmasta. Kuorma-autoissa se on yleensä nähtävissä, jolloin voi esim helposti nähdä miksi ei kannata ostaa Volvon 750hv/3550Nm vs Scania 730hv/3500Nm vaikka huippunumerot antaisivat ymmärtää ensimmäisen olevan "parempi".