Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konekauppa syöksyy rotkoon  (Luettu 61177 kertaa)

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
näinhän se menee!   mutta kun ei seudulla ole urakoijia ja kun ei järkevään tasoon saa uusia koneitakaan , pitää sitten haalia noita käytettyjä pitäjiltä, toisilta joilla jääny pieneks.     en ole pahemmin laskenna kuin paljon viivan alle kun nykyisillä olen saanu työt tehtyä ajallaan noilla.     tuo vuokraus olisi kyllä miulle hyvin sopiva juttu mutta en tiiä yhtään virmaa joka tuota tekis.   nyt olis paalainta vailla kun alkaa claassi väsyä totaalisesti, ja ei ole lähistöllä enää pajaa joka tuon sepittis.     ite en pysty!
Rentti, Honkajoki.
http://www.rentti.com/
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
juuu, mutta noilla ei ole mitään järkevän kokosta tälläselle tilalle... miä en ala nyt tuon takia ostamaan jotain hiton 200+ heppasta että jaksais noissa rinteissä vedellä!          koneet on vain niiiiin saakelin isoja näille aloille että ei tuu mitään.                urakoijilla alkaa olla jo sama vika.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
näinhän se menee!   mutta kun ei seudulla ole urakoijia ja kun ei järkevään tasoon saa uusia koneitakaan , pitää sitten haalia noita käytettyjä pitäjiltä, toisilta joilla jääny pieneks.     en ole pahemmin laskenna kuin paljon viivan alle kun nykyisillä olen saanu työt tehtyä ajallaan noilla.     tuo vuokraus olisi kyllä miulle hyvin sopiva juttu mutta en tiiä yhtään virmaa joka tuota tekis.   nyt olis paalainta vailla kun alkaa claassi väsyä totaalisesti, ja ei ole lähistöllä enää pajaa joka tuon sepittis.     ite en pysty!
Rentti, Honkajoki.
http://www.rentti.com/

Kun ei missään oo tietoja eikä hajuakaan, kuinka paljon veloittavat 150-200 heppaisesta ek,koneesta kuukauden kylvöajalta? Tunteja toistasataa. Jollakin on jotain hajua hintahaarukasta?
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
näinhän se menee!   mutta kun ei seudulla ole urakoijia ja kun ei järkevään tasoon saa uusia koneitakaan , pitää sitten haalia noita käytettyjä pitäjiltä, toisilta joilla jääny pieneks.     en ole pahemmin laskenna kuin paljon viivan alle kun nykyisillä olen saanu työt tehtyä ajallaan noilla.     tuo vuokraus olisi kyllä miulle hyvin sopiva juttu mutta en tiiä yhtään virmaa joka tuota tekis.   nyt olis paalainta vailla kun alkaa claassi väsyä totaalisesti, ja ei ole lähistöllä enää pajaa joka tuon sepittis.     ite en pysty!
Rentti, Honkajoki.
http://www.rentti.com/

Kun ei missään oo tietoja eikä hajuakaan, kuinka paljon veloittavat 150-200 heppaisesta ek,koneesta kuukauden kylvöajalta? Tunteja toistasataa. Jollakin on jotain hajua hintahaarukasta?

Kerran kysyin. Hinta oli vähän liikaa minulle. Se olisi ihan kohtuullinen, jos ajoa olisi enemmän kuukaudessa. Siitä on jo muutama vuosi aikaa. Olikohan jotain alkaen 2500 tai 3500/kk. Ihan muistelen noin. Kannattaa soittaa ja kysyä. Sieltä kerrotaan ihan auliisti.
Don Essex

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
näinhän se menee!   mutta kun ei seudulla ole urakoijia ja kun ei järkevään tasoon saa uusia koneitakaan , pitää sitten haalia noita käytettyjä pitäjiltä, toisilta joilla jääny pieneks.     en ole pahemmin laskenna kuin paljon viivan alle kun nykyisillä olen saanu työt tehtyä ajallaan noilla.     tuo vuokraus olisi kyllä miulle hyvin sopiva juttu mutta en tiiä yhtään virmaa joka tuota tekis.   nyt olis paalainta vailla kun alkaa claassi väsyä totaalisesti, ja ei ole lähistöllä enää pajaa joka tuon sepittis.     ite en pysty!
Rentti, Honkajoki.
http://www.rentti.com/

Kun ei missään oo tietoja eikä hajuakaan, kuinka paljon veloittavat 150-200 heppaisesta ek,koneesta kuukauden kylvöajalta? Tunteja toistasataa. Jollakin on jotain hajua hintahaarukasta?

Kerran kysyin. Hinta oli vähän liikaa minulle. Se olisi ihan kohtuullinen, jos ajoa olisi enemmän kuukaudessa. Siitä on jo muutama vuosi aikaa. Olikohan jotain alkaen 2500 tai 3500/kk. Ihan muistelen noin. Kannattaa soittaa ja kysyä. Sieltä kerrotaan ihan auliisti.

Tollahan melkein lyhentää jo traktori velkaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
näinhän se menee!   mutta kun ei seudulla ole urakoijia ja kun ei järkevään tasoon saa uusia koneitakaan , pitää sitten haalia noita käytettyjä pitäjiltä, toisilta joilla jääny pieneks.     en ole pahemmin laskenna kuin paljon viivan alle kun nykyisillä olen saanu työt tehtyä ajallaan noilla.     tuo vuokraus olisi kyllä miulle hyvin sopiva juttu mutta en tiiä yhtään virmaa joka tuota tekis.   nyt olis paalainta vailla kun alkaa claassi väsyä totaalisesti, ja ei ole lähistöllä enää pajaa joka tuon sepittis.     ite en pysty!
Rentti, Honkajoki.
http://www.rentti.com/

Kun ei missään oo tietoja eikä hajuakaan, kuinka paljon veloittavat 150-200 heppaisesta ek,koneesta kuukauden kylvöajalta? Tunteja toistasataa. Jollakin on jotain hajua hintahaarukasta?

Kerran kysyin. Hinta oli vähän liikaa minulle. Se olisi ihan kohtuullinen, jos ajoa olisi enemmän kuukaudessa. Siitä on jo muutama vuosi aikaa. Olikohan jotain alkaen 2500 tai 3500/kk. Ihan muistelen noin. Kannattaa soittaa ja kysyä. Sieltä kerrotaan ihan auliisti.

Tollahan melkein lyhentää jo traktori velkaa.

*ittu, tuollahan saa jo vuosi maksulla hyvän Rattorin  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
mutta onko noilla oikeita merkkejä?   vai pelkkiä valtuja?  tahi verkuja...

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
mutta onko noilla oikeita merkkejä?   vai pelkkiä valtuja?  tahi verkuja...
Casejakin löytyy.  8) Ja nyykkäreitä.  ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
eli ei yhtään traktoria!    pitäköön tunkkinsa!

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
100 k€ alv0 traktorin vuotuinen korkovaatimus on jo vajaa 5 tonnia, joten jos tartteet traktoria kuukauden, niin kolme tonnia alv0 vuokraa on huomattavasti edullisempi. Vaikka se traktori olisi ostettu ja maksettu setelirahalla, niin onhan siinä se pääoma kiinni aina. Lisäksi tulee arvon alenema, vakuutukset, huollot, varastointi kiinteinä kuluina. Pikkuisen on tuo kannattavuuslaskenta vielä monella hakusessa täällä maataloussektorilla. Niin ja tuo velattomankin koneen korkovaatimuksen voisi selventää silleen, että jokainenhan haluaa tuottoa sijoitukselleen. Harva kai pörssiinkään sijoittaessaan sata tonnia kehuu, kun sijoituksen arvo laskee ja sijoitus ei tuota mitään. Traktoreilla välillisesti näin usein tehdään.

Eihän se tietenkään ihan niin helppoa aina ole tuota konetta vuokrata toiselta puolelta Suomea varsinkaan lyhyeksi aikaa. Ajoitus sään ja töiden suhteen voi olla haasteellista. Asiaa helpottaisi jos tuo vuokraustoiminta olisi yleistä ja toimipisteitä useampia eri puolella maata. Hiukan jos vertaa rakennuskonevuokraukseen. Aika paljon vaan nuo isommatkin rakennusliikkeet vuokraavat koneita, kun laskevat sen kannattavan paremmin kuin koneen omistaminen. Muutamia kertoja olen eräille konemyyjille ehdotellut tätä vuokraustoimintaa, mutta ei ota oikein tuulta. Muinoin olin Englannissa kesätöissä eräällä isolla diilerillä ja jo siihen aikaan (parikymmentä vuotta sitten) firma osti monta kymmentä traktoria ja useita isoja puimureita ja kurottajia pelkästään vuokrakäyttöön. Sesongin jälkeen osa niistä myytiin pois. Ne on näitä "ex-hire"-koneita, kun netistä katselee.

Jos tuo vuokraustoiminta toimisi oikein optimaalisesti, niin voisi optimoida traktorin koon aina työn mukaan. Ei tarvitsisi sitä suurta konetta käyttää pikkuhommiin tai omistaisi vaan pienempiä traktoreita ja vuokraisi sen ison sitten vaikka siihen noukkarin vetoon. Voisihan sen ison traktorin vuokrata vaikka naapurin isolta viljatilalta, koska todennäköisesti se seisoo parkissa silloin, koska rehuntekoaikaan ainakin tällä alueella ruiskutetaan eli ajetaan pienemmällä traktorilla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Maatalouden 5 % korkovaatimukset ;D
Silti kannattavuuskertoimet on jossain 0,2 tuntumassa.

Traktorille nyt on ihan sama mink verran se tuottaa korkoa vuodessa jos se on mieleinen ja hoitaa asiansa.

Tuon koron ei saa kuin navetalle ja pellolle.

Mut kyllähän esimerkiksi karjatila vois vuokrata kesä ja elokuuksi ison traktorin sadonkorjuuseen ja lietteenlevitykseen.

Viimeksi muokattu: 02.02.16 - klo:23:20 kirjoittanut JD6630

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
näinhän se menee!   mutta kun ei seudulla ole urakoijia ja kun ei järkevään tasoon saa uusia koneitakaan , pitää sitten haalia noita käytettyjä pitäjiltä, toisilta joilla jääny pieneks.     en ole pahemmin laskenna kuin paljon viivan alle kun nykyisillä olen saanu työt tehtyä ajallaan noilla.     tuo vuokraus olisi kyllä miulle hyvin sopiva juttu mutta en tiiä yhtään virmaa joka tuota tekis.   nyt olis paalainta vailla kun alkaa claassi väsyä totaalisesti, ja ei ole lähistöllä enää pajaa joka tuon sepittis.     ite en pysty!
Rentti, Honkajoki.
http://www.rentti.com/

Kun ei missään oo tietoja eikä hajuakaan, kuinka paljon veloittavat 150-200 heppaisesta ek,koneesta kuukauden kylvöajalta? Tunteja toistasataa. Jollakin on jotain hajua hintahaarukasta?

Kerran kysyin. Hinta oli vähän liikaa minulle. Se olisi ihan kohtuullinen, jos ajoa olisi enemmän kuukaudessa. Siitä on jo muutama vuosi aikaa. Olikohan jotain alkaen 2500 tai 3500/kk. Ihan muistelen noin. Kannattaa soittaa ja kysyä. Sieltä kerrotaan ihan auliisti.

Tollahan melkein lyhentää jo traktori velkaa.

Kohtuuhintaista se on jos konetta tarvitsee paljon lyhyehkön aikaa. Jotain kuukauden pari vuodessa. Itse tarvitsen kuitenkin pidempään, joten ratkaisin hankkimalla vanhemman sopivan kokoisen koneen. Riittävän edullinen seisoakseen puolet vuodesta, riittävän hyväkuntoinen toimiakseen sen toisen puolen. Vaikka tunteja tulee vähänlaisesti, tarvitsen tuota tehokkaampaa veturia joka viikko sen puoli vuotta.
Don Essex

Hosku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Rentillä maksoi syksyllä 19€ tunti ja minimiveloitus 180 tuntia/kk. Ei mielestäni paha hinta jos tunteja tulee vähintään tuo 180 kuukauteen. En minä ainakaan halua makuuttaa rahojani traktorissa jota ilman pärjää 11kk vuodessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Rentillä maksoi syksyllä 19€ tunti ja minimiveloitus 180 tuntia/kk. Ei mielestäni paha hinta jos tunteja tulee vähintään tuo 180 kuukauteen. En minä ainakaan halua makuuttaa rahojani traktorissa jota ilman pärjää 11kk vuodessa.

Ei oo paha, jos tuo sisältää kaiken muun paitsi polttoaineen. ? Mikä kone? Vuokraamon etäisyys miinusta, mutta tuon ajaminen kotiin a´300km sivu 50km/h on 6 tuntia. Löpöä ehkä 16l/h, pyöreästi sata litraa eli 114€+65€= 180€ sivu plus oma työpalkka. Toki pitää päästä jotenkin sinne vuokraamoonkin... Eli puolet vielä lisää ja ois rahalliset kulut tuolta etäisyydeltä kotiin ajettuna. Plus työpäivä omaa työtä. Mitäs se rekkarahti maksaa nykyään?

Pitääpä harkita uuden kerran sitä uuden koneen ostoa, vanhaa kengittäen ja vuokrakoneella kevättyöt, keskittäen töitä sille... Nyt mietintää kovasti, ois kyllä järkevä juttu jos hinnat tuota tasoa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Hosku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Konekauppa syöksyy rotkoon
Ei muuta kun löpöä tankkiin ja ajoa. Tuo hinta sisältää kaikki vakuutukset huollot ym. Ja jos kone laukeaa saa uuden tilalle.