Kolakuljettimelle saisi tehdä isomman huoltoluukun ja alapuolelle vastaava. Se on ympäristönä hankala puhdistaa ja varsinkin yläpäähän jää yllättävän paljon moskaa viettopinnalle. Luukkujen lisäyksestä tuskin olisi mitään rakenteellista haittaa, tuota ei ole vaan mietitty ja isännät ei ole painaneet päälle.
Vaikka Sampon puhdistettavuutta pidetään hyvänä, niin kyllä siinä silti olisi paljon kehittämisen varaa.
Seulojen alapuolella olevat ruuvilinjat pitäisi myös saada sellaisiksi, että yksi kansi aukaisee koko linjan, eikä ole useampia luukkuja.
Rajaisruuvin alapää on hankala sivulla olevan suojapellin takia. Sekin pitäisi olla avattava tai irroitettavissa helposti.
Vanhemmassa Dominator Claasissa juu lähtee koko ruuvin pohja.
Pitää vaan ensin aukaista kolme siipimutteria ja kolme siipipulttia,
tehdä vatsalihasliikkeitä siinä. ohranpölyä silmässä, ja klonata
ja repiä, kunnes se kouru laukeaa sieltä toisen reunan sijastaan.
Siinä vaiheessa pultit aluslevyt ja mutterit ovat syliin putoavan
viljakasan joukossa jossakin.
Toiset kuusi kiinnitystä toisessa ruuvissa.
Alaruuveissa metrin pitkät umpiputket elevaattorille.
Elevaattorien pohjat raskaat ja kömpelöt kiinnittää.
Sellainen kierretangosta tehty U-rauta, se pitää oikein sovitella
ja kiskoa pitkäksi, ennen kuin sen linkun saa sattumaan
toisella reunalla kiinni asti. Yhden sormenkynnen
siinä katkaisee kuitenkin.
Yläpäässä sama vika, on poikkiruuvia ja taskuja viljan piileksiä.
Claasin kolakuljettimen aukoista saa käden sisään, ei juuri muuta.
Nekin pulteilla piukasti kiinni.
Plussana kolakuljettimen helppo irrotus, pikakiinnityspöytä pois,
sitten kolakuljetin trukkipiikkeihin ja tapit kääntölaakerista pois,
tulee irti puimurista kohtalaisen helposti.
-SS-