• Tavallinen aihe

Aihe Palms kourakuormaajat / metsäkärryt  (Luettu 51273 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11168
  • Virolaista kiitos!
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Minun mielestäni silloin 2005 kieppeillä sai 10ke samanlaisen paketin, mikä nyt maksaa 20ke.

Emmää jaksa nyt noita ruveta juurta jaksaen selvittämään, mutta piruuttaan voisi kysyä tarjouksen 204 Keslapaketista, että näkisi mitä tänäpäivänä maksaa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1350
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Mulla on tuo nykyinen paketti nakki 3467 ja kärry 92, vuosimallia 07 ja oli muistaakseni jotain 17 erkin luokkaa, mitään ihmeempää sille ei ole tarvinnu tehdä kerran meinas se levy kärryn nokalta lähteä irti, missä kuormaajan jalusta on kiinni, taittosylinterin pää, on hitsattu parikertaa kiinni, vuosisitten katkes kärryn aisa, kun vein "pientä" ylikuormaa Seinäjoen farmariin, vaihdettiin tehdasuus laakereineen ja tappeineen, tällähetkellä ihan timmi kunnossa, vain tuo venttiilipöydän raskaus vähän kyrsii ja kuormaajan vatkaaminen kärryn aisalla (kun on niin helppo ottaa traktorinperään tarvittaessa) miks ihmeessä sen irti ottaisin pitänee liimata kemppiliimalla kiinni ja ostaa sähköpöytä, tämänpäivän "täppäriuutisissa" 3400€ ei kuulosta pahalta.

Viimeksi muokattu: 02.10.14 - klo:05:00 kirjoittanut Klapikauppias

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1350
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Täytyy muuten lisätä vielä hommaan, että kun tuo aisa katkes Seinäjoella eipä löytynyt yhdestäkään agrista minkäänlaista romua, että olisin saanut esittelypuut paikalle mutta, kun menin Kinnusen Ilkan puheille Keskon/Nokan osastolle, että teillä on mainos tuolla Agrin puolella, hän tuli katsomaan ja totes silmää räpäyttämättä, että sulla on aisa poikki...mihinkäs viet tämän ja tuut hakemaan tuosta uuden kärryn, niin vein kärryn tyttären pihalle kilsan päähän ja sain Keskon osastolta ihan tuliterän kärrykuormain yhdistelmän, jolla ajelin puut näyttelyyn, lopuksi vein kärryn takas riviin ja kaks miestä tuli heti fiksaamaan kärryä, jolla oli ajeltu useita kertoja väliä Seinäjoki Ylistaro taas esittely kuntoon, myivät kärryn vähän käytettynä näyttelyssä ja mulle ei tullut minkään laista kulua siitä, oli ihan velvollisuus tilata tehtaalta uus aisa, kun homma pelas niin, kuin rasvattu. Täytyy sanoa, että se oli tehtaan mieheltä temppu, joka ei voi olla vaikuttamatta seuraavaan kauppaan.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11168
  • Virolaista kiitos!
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Johan oli tarina, mutta muistaakseni sulla on jossain valokuva kärrykuormasta, joka tuo uskottavuutta ylikuormajutuille ;D

Siis oliko se just toi 204+9t, josta kysyit tarjouksen? Mitä ne siitä nyt oikein haluaa?

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1350
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Kyse oli 204t mallista, en missään tapauksessa huoli kuormaajaa, missä ei ole laajakulma niveltä. Saattaa jostain löytyä kuva "pienestä"  ylikuormasta, siitä kyseisestä aisan katkasseesta kuormasta en sattunut kuvaa ottamaan, se tavara oli kolmimetrisiä koivuntyviä sen verran, kun karikoiden väliin mahtui  ::) ite ihmettelin loppumatkasta, että mitenkähän kuormasta tuli noin takatyvinen, kun näen peileistä kuorman päälle, perillä mua juostiin vastaan, että sulla on koukku auki, mutta kyllä koukki kiinni oli aisa vain oli poikki, kaikki kulki vain kääntösylinterin korvakkeen varassa, melkein maantietä hipoen ;)

Viimeksi muokattu: 02.10.14 - klo:05:03 kirjoittanut Klapikauppias

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12801
  • Velehojen Veleho
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Aisa pitäisi olla aina pokattu muuten maavara käy pieneksi kärryn nokalla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1350
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Tuossa on perää, ainahan se jää kärryn nokasta kannolle. Mulle sillä ei juuri ole merkitystä, koska en ajele paljo muuta, kuin muutaman sadan metrin matkaa tuosta rekan purkupaikalta puuladolle ja korkeintaan pienten teiden varsilta kotiin, jos rekalla ei voi.

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Johan oli tarina, mutta muistaakseni sulla on jossain valokuva kärrykuormasta, joka tuo uskottavuutta ylikuormajutuille ;D

Siis oliko se just toi 204+9t, josta kysyit tarjouksen? Mitä ne siitä nyt oikein haluaa?

Hydr. esiohjauksella jotain 22-23keur. Keväällä kysymäni lista hinta kun ajattelin omaani (204T + 9tn vaunu -09) päivittää vetäväksi. Tuo vähän käytetty 204T+9tn vaunu lähtisi edukkaasti.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12801
  • Velehojen Veleho
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Miksi keslan kärryt on niin orpoja kapistuksia eli yksiputki rungolla,jos tuo ratkaisu olisi hyvä niin miksi kippikärryjen runko on nykyään aina kaksipalkkinen.Evi tekee vetävän kärryn nykyään kolmipalkkisena.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1350
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Tuossa on kyllä perää, olen kyllä ajellut aikani Wecmannin tekemällä ykspalkki kärryllä (noin 30t kiintoa) ja nyt on ollu tuo tikapuurunkoinen ja todellakin yksi asia, joka askarrutti mieltä, kun katselin Keslan kärryä, vaikka ihan tukevalta vaikuttikin, mutta silti... onneksi tuo hinnoittelu oli niiin suolainen, että moiset ajatukset karisi kerralla mielestä  ::) Se edellinen yhdistelmä oli ihan oikeasti ajossa, sillä kiertelin rahtia minkä ehti, joskus kultaisella 90-luvulla, mutta oli lopussa niin pehmoinen, että kuormaajasta tipahteli osia omia aikojaan hallissa, vaikkei traktori ollut edes kärryssä kiinni, eikä siinä korjaus hitsaamatonta osaa tainnut olla ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11168
  • Virolaista kiitos!
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Vääntöjäykkyydellä se perusteltiin. Yksipalkkinen kestää parhaiten, kaksipalkkinen joutuu kovemmille, siksi se kolmas palkki on lisätty. Olisi pitänyt vähentää. Mettäkärryssä ei ole kippilavaa ja sen takia hiukan eri juttu kuin normaali kippiperävaunu.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12801
  • Velehojen Veleho
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Vääntöjäykkyydellä se perusteltiin. Yksipalkkinen kestää parhaiten, kaksipalkkinen joutuu kovemmille, siksi se kolmas palkki on lisätty. Olisi pitänyt vähentää. Mettäkärryssä ei ole kippilavaa ja sen takia hiukan eri juttu kuin normaali kippiperävaunu.
Kaikki isommat kärryt on kaksipalkkisia ,olishan niissäkin yksi palkki jos se hyvä olisi.Ensinnäkin kuormaajan asennus kapealle palkille on todella vaikeaa jotta se kestää,toinen ongelma on kahden kääntösylinterin asennus ja niiden suojaan saatto niin että ne kestävät on ongelma,kolmanneksi kääntönivelen rakentaminen palkin päähän on vaikeaa kestäväksi,näiden syiden vuoksi on menty monipalkkisiin ratkaisuihin ja ne kestää todella hyvin.Aino jonkin moinen etu on yhdestä palkista se pankkojen säätö mahdollisuus ,mutta kun ottaa neljällä pankolla monipalkkisen kärryn eipä säätömahdollisuudella ole väliä enään.Kärry on huomattavasti vakaampi kuormaimen alla kun on monta palkkia sen olen huomannut.Pokattu aisa on ehdoton.
Kun katsoo esim. Keslan kuormaimen asennusta yksipalkkiselle kärryn nokalle ymmärtää heti että siinä se heikoin lenkki on.Keslan kuormaimet on ihan hyviä ,mutta kalliita.

Viimeksi muokattu: 03.10.14 - klo:11:33 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11168
  • Virolaista kiitos!
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Hop, hop, hop. Lähdetään nyt ensinnäkin siitä, että minun kärryni on toiminut ok, enkä halua mitään monipalkkista tikapuukärriä. Toisekseen, se kuormaimen kiinnitysalusta kärriin maksoi 600e ja on ehkä 5cm paksua plootua (oletus). Ei voi hajota tuosta pisteestä. Sylinterien suojaus on toteutettu irrotettavilla suojilla, joissa nyt on kohtuullisesti ainevahvuutta. Heikoin lenkki on letkujen asentaminen sillä tavalla järkevästi, ettei ole hinkkaamassa koko ajan johonkin kulmaan. Tuossa olisi Keslallakin vielä miettimistä. Jossain kokoluokassa Keslakin siirtyy monipalkkisiin runkoihin, mutta tässä pienemmässä kokoluokassa tämä yksi palkki on riittävä. Se millä nämä kärryt tapetaan on ne pankon jatkeet. Voi olla, että toiset kärryt kestää paremmin kuin toiset, mutta omalla vastuulla. Meikäläisellä painava peruste yksipalkkiselle oli, että kärryn mahan alla on vähemmän tavaraa ottamassa kantoihin kiinni. Sitten joku oli sitä mieltä, että kaksipalkkinen kippaa helpommin jyrkissä kaarteissa. Siitä en tiedä, kun kokemuksia ei ole kuin tästä yhdestä mallista. Sitten kärryn keveydellä oli myös jonkinlaista merkitystä, koska omissa metsäajoissa ei tule ketjuja käytettyä, niin kuormakaan ei saisi painaa ihan mahdottomia. Jos Patu/Kesla hajoilisi noista SASsin mainitsemista kohdista, niin kyllä siitä olisi kuultu, on tätä aihetta sen verran väännetty.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Mitäs mielta raati on tuosta Farmi Forestin saamista saksan KWF/DLG -todistuksista? Itselläni on tuo pienempi paketti noista ja hinta ei ollut paha pari vuottakaan sitten.

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Taitaa olla joku 5-6 vuotta aikaa kun ostin sen Palms kuormaaja-kärrypaketin. Kärry 11 tonnin jarrullinen (mitäs hyötyä noista jarruista oikeestaan on?) ja kuormaaja taisi olla 675? (en viitsi käydä tarkistamassa 50 metrin päässä)  Tää kauppa poikkesi hiukan normaalista "Suomi" kaupankäynnistä, mutta huomioiden verovähennykset paketti jäi maksamaan 4000 €. Vähäisellä käytöllähän se on ollut, lähinnä jotain tuulenkaatoja tullut kerättyä.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia