Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Palms kourakuormaajat / metsäkärryt  (Luettu 70946 kertaa)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Täs ny kuitenki vertaillaan täysveristä ammattikonetta ja traktorivehkeitä.
Kyl kunnon mettävarusteltuun traktoriinkin saa uppoomaan sen yli 200 tonnia eikä se sillä silti pääse lähellekään samaa työtehoa ku oikeella ajokoneella.

Traktorivehje on aina kompromissi mut en vaan voi edelleenkään ymmärtää niitten hinnanmuodostusta. Heikkoja köykäsiä vehkeitä missä silti hintaa useita kymmensiä tuhansia.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Täs ny kuitenki vertaillaan täysveristä ammattikonetta ja traktorivehkeitä.
Kyl kunnon mettävarusteltuun traktoriinkin saa uppoomaan sen yli 200 tonnia eikä se sillä silti pääse lähellekään samaa työtehoa ku oikeella ajokoneella.

Traktorivehje on aina kompromissi mut en vaan voi edelleenkään ymmärtää niitten hinnanmuodostusta. Heikkoja köykäsiä vehkeitä missä silti hintaa useita kymmensiä tuhansia.

On kyllä mielenkiintoinen tää asenteellisuus ja likinäköisyys. Kyseessähän on kaksi täysin ammattilaistan laitteita. Suurin ero on että käyttötarkoitus ja vaatimukset on ihan eri. Tossa kärryssä vaatimuksena on keveys jolloin kaikki pitää saada mahdollisimman hennoksi mutta kestäväksi. Itse pidän traktorikärry yhdistelmää kalliina mutta ajokonetta ihan älyttömän hintaisena. Itseasiassa 20 kärry kuormaaja yhdistelmästä ei ole kovin arvokas. Lienee kuitenin varsin monimutkainen kokonaisuus joka on viellä aika laadukkaasti toteutettu. Ja hinnan tasoitus pitäisi nimenomaan mennä niin että muut tuotteet halpenisi eikä toi mettäkärry kallistuisi. Ja yhä edelleen pidän raktori\ kärry yhdistelmää huomattavan paljon kätevämpänä isännille ja vaikka mökkitalkkarille ja ajokoneet sitten vain pelkän metsän lähikuljetuksien ammattilaisille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Täs ny kuitenki vertaillaan täysveristä ammattikonetta ja traktorivehkeitä.
Kyl kunnon mettävarusteltuun traktoriinkin saa uppoomaan sen yli 200 tonnia eikä se sillä silti pääse lähellekään samaa työtehoa ku oikeella ajokoneella.

Traktorivehje on aina kompromissi mut en vaan voi edelleenkään ymmärtää niitten hinnanmuodostusta. Heikkoja köykäsiä vehkeitä missä silti hintaa useita kymmensiä tuhansia.

On kyllä mielenkiintoinen tää asenteellisuus ja likinäköisyys. Kyseessähän on kaksi täysin ammattilaistan laitteita. Suurin ero on että käyttötarkoitus ja vaatimukset on ihan eri. Tossa kärryssä vaatimuksena on keveys jolloin kaikki pitää saada mahdollisimman hennoksi mutta kestäväksi. Itse pidän traktorikärry yhdistelmää kalliina mutta ajokonetta ihan älyttömän hintaisena. Itseasiassa 20 kärry kuormaaja yhdistelmästä ei ole kovin arvokas. Lienee kuitenin varsin monimutkainen kokonaisuus joka on viellä aika laadukkaasti toteutettu. Ja hinnan tasoitus pitäisi nimenomaan mennä niin että muut tuotteet halpenisi eikä toi mettäkärry kallistuisi. Ja yhä edelleen pidän raktori\ kärry yhdistelmää huomattavan paljon kätevämpänä isännille ja vaikka mökkitalkkarille ja ajokoneet sitten vain pelkän metsän lähikuljetuksien ammattilaisille.

Oon ajanu niin maatilapilkillä, viimisen päälle ammattitason traktorivehkeellä ja kunnon ajokoneella niin jonkunlaista vertailupohjaakin löytyy

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Täs ny kuitenki vertaillaan täysveristä ammattikonetta ja traktorivehkeitä.
Kyl kunnon mettävarusteltuun traktoriinkin saa uppoomaan sen yli 200 tonnia eikä se sillä silti pääse lähellekään samaa työtehoa ku oikeella ajokoneella.

Traktorivehje on aina kompromissi mut en vaan voi edelleenkään ymmärtää niitten hinnanmuodostusta. Heikkoja köykäsiä vehkeitä missä silti hintaa useita kymmensiä tuhansia.

On kyllä mielenkiintoinen tää asenteellisuus ja likinäköisyys. Kyseessähän on kaksi täysin ammattilaistan laitteita. Suurin ero on että käyttötarkoitus ja vaatimukset on ihan eri. Tossa kärryssä vaatimuksena on keveys jolloin kaikki pitää saada mahdollisimman hennoksi mutta kestäväksi. Itse pidän traktorikärry yhdistelmää kalliina mutta ajokonetta ihan älyttömän hintaisena. Itseasiassa 20 kärry kuormaaja yhdistelmästä ei ole kovin arvokas. Lienee kuitenin varsin monimutkainen kokonaisuus joka on viellä aika laadukkaasti toteutettu. Ja hinnan tasoitus pitäisi nimenomaan mennä niin että muut tuotteet halpenisi eikä toi mettäkärry kallistuisi. Ja yhä edelleen pidän raktori\ kärry yhdistelmää huomattavan paljon kätevämpänä isännille ja vaikka mökkitalkkarille ja ajokoneet sitten vain pelkän metsän lähikuljetuksien ammattilaisille.

Oon ajanu niin maatilapilkillä, viimisen päälle ammattitason traktorivehkeellä ja kunnon ajokoneella niin jonkunlaista vertailupohjaakin löytyy

No hyvä. Ja mielipide siis että maatilapilkit on kauheita rinpuloita ja kalliita eli isäntien kannattaa ostaa sekalaisiin hommiin joko 300 tonnin ajokoneen tai sitten jonkun 30 tonnin ritsan missä ei ole tietoa missä kunkossa se on ja mihin varaosat maksaa aina tuhansia. Lisäksi tavallinen bönde ei saa sitä siirrettyä millään pitempiä matkoja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Täs ny kuitenki vertaillaan täysveristä ammattikonetta ja traktorivehkeitä.
Kyl kunnon mettävarusteltuun traktoriinkin saa uppoomaan sen yli 200 tonnia eikä se sillä silti pääse lähellekään samaa työtehoa ku oikeella ajokoneella.

Traktorivehje on aina kompromissi mut en vaan voi edelleenkään ymmärtää niitten hinnanmuodostusta. Heikkoja köykäsiä vehkeitä missä silti hintaa useita kymmensiä tuhansia.

On kyllä mielenkiintoinen tää asenteellisuus ja likinäköisyys. Kyseessähän on kaksi täysin ammattilaistan laitteita. Suurin ero on että käyttötarkoitus ja vaatimukset on ihan eri. Tossa kärryssä vaatimuksena on keveys jolloin kaikki pitää saada mahdollisimman hennoksi mutta kestäväksi. Itse pidän traktorikärry yhdistelmää kalliina mutta ajokonetta ihan älyttömän hintaisena. Itseasiassa 20 kärry kuormaaja yhdistelmästä ei ole kovin arvokas. Lienee kuitenin varsin monimutkainen kokonaisuus joka on viellä aika laadukkaasti toteutettu. Ja hinnan tasoitus pitäisi nimenomaan mennä niin että muut tuotteet halpenisi eikä toi mettäkärry kallistuisi. Ja yhä edelleen pidän raktori\ kärry yhdistelmää huomattavan paljon kätevämpänä isännille ja vaikka mökkitalkkarille ja ajokoneet sitten vain pelkän metsän lähikuljetuksien ammattilaisille.

Oon ajanu niin maatilapilkillä, viimisen päälle ammattitason traktorivehkeellä ja kunnon ajokoneella niin jonkunlaista vertailupohjaakin löytyy

No hyvä. Ja mielipide siis että maatilapilkit on kauheita rinpuloita ja kalliita eli isäntien kannattaa ostaa sekalaisiin hommiin joko 300 tonnin ajokoneen tai sitten jonkun 30 tonnin ritsan missä ei ole tietoa missä kunkossa se on ja mihin varaosat maksaa aina tuhansia. Lisäksi tavallinen bönde ei saa sitä siirrettyä millään pitempiä matkoja.

Mulla on muuten ihan täydessä työssä alta 30k€ ajokone  ;) Viimetalvenaki joutus oikeen yhen 10cm johdon pätkän uusiin kahvaan ja muutaman letkun  :P

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Täs ny kuitenki vertaillaan täysveristä ammattikonetta ja traktorivehkeitä.
Kyl kunnon mettävarusteltuun traktoriinkin saa uppoomaan sen yli 200 tonnia eikä se sillä silti pääse lähellekään samaa työtehoa ku oikeella ajokoneella.

Traktorivehje on aina kompromissi mut en vaan voi edelleenkään ymmärtää niitten hinnanmuodostusta. Heikkoja köykäsiä vehkeitä missä silti hintaa useita kymmensiä tuhansia.

On kyllä mielenkiintoinen tää asenteellisuus ja likinäköisyys. Kyseessähän on kaksi täysin ammattilaistan laitteita. Suurin ero on että käyttötarkoitus ja vaatimukset on ihan eri. Tossa kärryssä vaatimuksena on keveys jolloin kaikki pitää saada mahdollisimman hennoksi mutta kestäväksi. Itse pidän traktorikärry yhdistelmää kalliina mutta ajokonetta ihan älyttömän hintaisena. Itseasiassa 20 kärry kuormaaja yhdistelmästä ei ole kovin arvokas. Lienee kuitenin varsin monimutkainen kokonaisuus joka on viellä aika laadukkaasti toteutettu. Ja hinnan tasoitus pitäisi nimenomaan mennä niin että muut tuotteet halpenisi eikä toi mettäkärry kallistuisi. Ja yhä edelleen pidän raktori\ kärry yhdistelmää huomattavan paljon kätevämpänä isännille ja vaikka mökkitalkkarille ja ajokoneet sitten vain pelkän metsän lähikuljetuksien ammattilaisille.

Oon ajanu niin maatilapilkillä, viimisen päälle ammattitason traktorivehkeellä ja kunnon ajokoneella niin jonkunlaista vertailupohjaakin löytyy

No hyvä. Ja mielipide siis että maatilapilkit on kauheita rinpuloita ja kalliita eli isäntien kannattaa ostaa sekalaisiin hommiin joko 300 tonnin ajokoneen tai sitten jonkun 30 tonnin ritsan missä ei ole tietoa missä kunkossa se on ja mihin varaosat maksaa aina tuhansia. Lisäksi tavallinen bönde ei saa sitä siirrettyä millään pitempiä matkoja.

Mulla on muuten ihan täydessä työssä alta 30k€ ajokone  ;) Viimetalvenaki joutus oikeen yhen 10cm johdon pätkän uusiin kahvaan ja muutaman letkun  :P

Kyvä säkä sulla käyny. Noista voi saada keskivertoa kalliimman ongelmankin.  Lisäksi jos käyttö on hyvin pätkittäistä sisältäen pitkiä taukoja niin aina on vaarana että se kones ei lähdekään liikkeelle. Mutta ole vahva uskossa enkä usko että ihan heti saa viljelijät käännytetty siihen uskoon että ajokone on paljon kätevämpi maatilakäyttöön kuin ajokone. Eri asia on sitten jos päätyöksi ajaa metsässä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
En mä täällä ketään oo käännyttämässä mihinkään. Sitä hinnanmuodostusta olen vaan tässä pohtinu.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
En tiedä miten toi käytetty ajokone eroaisi vastaavasta kaivinkoneesta, traktorista tai yhtään mistään muustakaan käytetystä myllystä. Homman pointti on siinä, että tuurilla mennään. Voi toimia pitkään hyvin tai hajota tosi pahasti. Toimiessaan aivan loistava vehje. Hydrauliikat, maastokelpoisuus jotain muuta kuin maatalousrimpulat. Pikkuisen täytyy pohjatyötä tehdä, että selvittelee varaosien saatavuustilanteen. Toiset sepittelee osia ristiinkin jne. Semmoiselle tämä vaihtoehto ei tietysti käy, jolla menee yöunet, kun kone tihkuu öljyä...

Jos hinnanmuodostusta pohtii, niin vallitsevasta taloustilanteesta huolimatta komponenttien tai raaka-aineiden hinnat eivät ole laskeneet. Työn hinta nousee koko ajan vähän. Erityisesti pitkälle Suomessa valmistetuissa koneissa näkyy jokavuotinen hinnannousu. Kattelin Agrimarketin lehteä, jossa Amazonen ruiskun saa paremmalla varustuksella halvemmalla, mitä itse maksoin pari vuotta sitten. Ja vaikka Multiva laski(?) maansiirtokärryn hintaa, niin Palmsin saa edelleen halvemmalla. Keslan kohdalla mietin, että kärryjä kuitenkin mulkattiin, siitä syntyi tuotekehityskustannuksia ja valmistusta jouduttiin ehkä rukkaamaan. Nämä kustannukset halutaan joltain takaisin. Laadukkailla valmistajilla kuten Väderstad (ja Kesla?) laadunseuranta ja testaus haukkaa varmasti enemmän rahaa kuin pajoilla, jotka testaavat tuotekehityksen asiakkailla. Siksi Väderstadilla maksaa yksinkertaisimmatkin kamppeet maltaita. Keslalla on ainakin nosturien osalta ollut käytössä testipenkki, jolla voidaan kuormituksia tutkia. Ehkä kärrytkin ovat käyneet saman prosessin läpi. Kesla on myöskin pörssiyhtiö, mikä tarkoittaa, että omistajille on saatava hilloa ja talous on muutenkin koko ajan julkisen seurannan alla. Jo imagosyistä yhtiö ei voisi tehdä pitkään miinusmerkkistä tulosta. Agrimarket saattaa laskea myös brändille jonkinlaista arvoa, että sitä ostetaan kuitenkin kalliimmallakin hinnalla.

Nämä on minun oletuksiani....

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Ajattaminen ei maksa kuin 5 ekua motti,mutta maantiellä niiden siirtely alkaa aika pian maksamaan.Tutulla oli vanha ajokone ,kyllästyi remontin tekoon ,nyt ajattaa tarktoripohjasella koneella (yrittäjällä) ja sano tulevan halvemmaksi kuin omalla koneella. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Joo, tuurilla on tietysti oma osansa näissä vanhemmissa paljon ajetuissa koneissa varsinkin jos koneen vie suoraan töihin.
Silmämääräinen öljyanalyysi monesti kertoo jotain suuntaa tulevasta remontista. Omien kokemuksien mukaan tuo tuleva remontti on nopein ja halvin tehdä etukäteen kun ei mitään vielä ole suuremmin särkynyt.

Uusi on tietysti aina uusi ja niissä on yleensä takuuaikakin mutta monesti niin kalliita että itse tulee lähinnä käytettyjä kateltua. Tämä nyt ei näihin kärryihin ja kuormaimiin suoraan liity, mutta tämmönen tuli tuossa rakenneltua omaan käyttöön: http://www.youtube.com/watch?v=-rU_4WiqTPY

Tuokin kone oli ostaessa sellainen ettei sitä metsään kannattanut viedä edes haudattavaksi. Seissyt paljon, sähkövikoja, huono hydrauliikka vuotojen kera, ym.  Kunnostus alotettiin lapiolla... Nyt koneessa ei ole mitään
muuta alkuperäistä kuin moottori ( valmet 411 ds) ja voimansiirto. Niillä on tunteja takana n. 10 000 ja vaikuttavat hyväkuntoisilta. (akselit, ym. tietysti avattiin ja tarkistettiin).  Kaikki muu rakennettiin uusiksi, hydrauliikka, nosturi, ojausjärjestelmät, pumput, koura, ym. Tuo video on ensimmäisestä testistä, täytyy vielä tehdä vähän muutoksia mm. pumppujen säätöjärjestelmään.

Hinnasta sen verran että ei loppujen lopuksi nyt niin älyttömästi maksanu mitä monesti ajatellaan, eli sanoisin että vanhan kunnostaminen on monesti hyvä vaihtoehto.  Kallis vaihtoehto on mielestäni ostaa uusi tai ostaa vanha ja resuta sillä metsässä ja remontoida sitä siellä.  Tosin kunnostus vaatii sitten itseltä mielenkiintoa ja aikaa rakennella ja etsiä/tehdä järkevän hintaisia osia.

Tuohon tuotekehitykseen itse suhtaudun niin että se on investointi tulevaisuuteen vähän niinkuin metsälannoitus. Ei sellainen kuluerä mikä maksatettaisiin heti asiakkailla, mutta sellainen taitaa olla nykyisin kuitenkin yleinen tapa. Ei ainakaan lisää Suomen kilpailukykyä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Ajattaminen ei maksa kuin 5 ekua motti,mutta maantiellä niiden siirtely alkaa aika pian maksamaan.Tutulla oli vanha ajokone ,kyllästyi remontin tekoon ,nyt ajattaa tarktoripohjasella koneella (yrittäjällä) ja sano tulevan halvemmaksi kuin omalla koneella. ;D

Ja ei se itse ajaminenkaan ilmaista ole vaikka kuin itse tekisi.

Omalla metsäyhdistelmällä on se etu, että omissa, tutuissa maastoissa vahingon riski on pienempi. Ja toisekseen voi aina valita parhaan ajan metsässä ajeluun, eli silloin kun on routaa ja mahdollisesti suojaavaa sekä tasoittavaa lunta maassa. Omia ajoja varten voi myös pohjustella reittejä valmiiksi, jolloin pääsee helposti ajamaan todella vaikeissakin maastoissa.

Silloin kun ne puut on saatava pois metsästä ajankohdasta ja olosuhteista riippumatta, voi alkaa traktorikaluston kanssa touhuaminen tuskastuttamaan.


Tuo vanha metsäkonekin on hyvä vaihtoehto jos niiden tekniikan tuntee ja on mahdollista tehdä joutoaikana laajempiakin kunnostusurakoita. Melko paljon ajettujakin koneita on tuottavassa työkäytössä kunhan ne vaan sesongin ulkopuolella korjaillaan mahdollisimman hyvään iskuun. Väsymisrepeämiltä ja letkurikoilta ei varmasti käytössä välty, mutta sellaisia sattuu uudemmillekin koneille.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Kyllähän harvennusten teettäminen on tänä päivänä ylivoimaisen vaikeaa. Koneketju tulee aina silloin, kun kelit ovat mahdollisimman kamalat. Oma moto olisi paras vaihtoehto.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Näyttelyssä oli Kesla 203T sähköohjauksella ja 92 kärryllä 21ke alv. 0%.
Sähköohjaus on sellainen, että kahvan päällä on sivuittain liikkuva rulla, jossa toinen ohjaa kouraa ja toinen jatketta. Etusormen ulottuville on kaksi nappia joilla ohjataan tukijalan liikettä.
Toi tuntui kädessä todella hyvältä, en meinannut saada otetta irti siitä lainkaan. Myyjä höpötteli kiihottavia lauseita korviini ja silmissä vilisteli se FMG:n osastolla pyörinyt vaaleahiuksinen Valtra Unlimited tyttö.
Lääh.... 8)
Rotecin ergokahvat?
pessimisti ei pety!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Ajattaminen ei maksa kuin 5 ekua motti,mutta maantiellä niiden siirtely alkaa aika pian maksamaan.Tutulla oli vanha ajokone ,kyllästyi remontin tekoon ,nyt ajattaa tarktoripohjasella koneella (yrittäjällä) ja sano tulevan halvemmaksi kuin omalla koneella. ;D

Ja ei se itse ajaminenkaan ilmaista ole vaikka kuin itse tekisi.

Omalla metsäyhdistelmällä on se etu, että omissa, tutuissa maastoissa vahingon riski on pienempi. Ja toisekseen voi aina valita parhaan ajan metsässä ajeluun, eli silloin kun on routaa ja mahdollisesti suojaavaa sekä tasoittavaa lunta maassa. Omia ajoja varten voi myös pohjustella reittejä valmiiksi, jolloin pääsee helposti ajamaan todella vaikeissakin maastoissa.

Silloin kun ne puut on saatava pois metsästä ajankohdasta ja olosuhteista riippumatta, voi alkaa traktorikaluston kanssa touhuaminen tuskastuttamaan.


Tuo vanha metsäkonekin on hyvä vaihtoehto jos niiden tekniikan tuntee ja on mahdollista tehdä joutoaikana laajempiakin kunnostusurakoita. Melko paljon ajettujakin koneita on tuottavassa työkäytössä kunhan ne vaan sesongin ulkopuolella korjaillaan mahdollisimman hyvään iskuun. Väsymisrepeämiltä ja letkurikoilta ei varmasti käytössä välty, mutta sellaisia sattuu uudemmillekin koneille.
Niin mää hakkaan ite moottorisahalla ja ajan omalla traktorilla,niin helvetin yksinkertaista ja aina jälki hyvää. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Palms kourakuormaajat / metsäkärryt
Näyttelyssä oli Kesla 203T sähköohjauksella ja 92 kärryllä 21ke alv. 0%.
Sähköohjaus on sellainen, että kahvan päällä on sivuittain liikkuva rulla, jossa toinen ohjaa kouraa ja toinen jatketta. Etusormen ulottuville on kaksi nappia joilla ohjataan tukijalan liikettä.
Toi tuntui kädessä todella hyvältä, en meinannut saada otetta irti siitä lainkaan. Myyjä höpötteli kiihottavia lauseita korviini ja silmissä vilisteli se FMG:n osastolla pyörinyt vaaleahiuksinen Valtra Unlimited tyttö.
Lääh.... 8)
Rotecin ergokahvat?



Olisko joku Valvoilin hantaaki, Kesla käyttää sen venttiilistöjä?