Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kverneland 85 ab vai ad  (Luettu 23586 kertaa)

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
kverneland 85 ab vai ad
Pitäs aurat päivittää, sarka-auroilla jatketaan ja kivisyys tahtoo karsia merkin kverneen...

Mutta onko ad yhtä kestävä kuin ab ja onko hyde säädöistä käytännön hyötyjä? Mihin kandee kiinnittää huomiota kun käytettyjä kyttää, eli heikkoja paikkoja???
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Mutta onko ad yhtä kestävä kuin ab ja onko hyde säädöistä käytännön hyötyjä?
Hydraulinen viilunleveyden säätö on kyllä hyvä. Helpottaa viimisien viilujen tekoa ja myöskin ensimmäisten viilujen suoristamisessa hyvä ominaisuus. Sekä tulee optimoitua viilun leveys sopivaksi kulloinkin kynnössä olevalle maalajille.
Mihin kandee kiinnittää huomiota kun käytettyjä kyttää???
Kannattaa kiinnittää huomiota vain paluu-auroihin...  :-X

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Kannattaa kiinnittää huomiota vain paluu-auroihin...  :-X
Olen kyllä Mikko-peruskoululaisen kanssa samaa mieltä, että sarka-aurat ovat usein ihan perusteltu juttu. Vaikka jos suurin osa pelloista on avo-ojissa, niin parillisen sarkaluvun omaavilla kuvioilla niitä tuplasiipiä jäähdyttelee täysin turhaan, parittoman sarkaluvun pelloissa joutuu sitten miettimään, millä saralla tekee näitä perinteisiä... Kiusa se on pienikin kiusa, mutta veikkaan päistealueiden matojen kuitenkin tykkäävän enemmän sarka- kuin paluuauroista.

Petri

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: kverneland 85 ab vai ad
niin, ja onhan noissa aikamoisia hintaerojakin... kun säästetty euro on ansaittu....  ja opettaa kyntämään kunnolla.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Pitäs aurat päivittää, sarka-auroilla jatketaan ja kivisyys tahtoo karsia merkin kverneen...

Mutta onko ad yhtä kestävä kuin ab ja onko hyde säädöistä käytännön hyötyjä? Mihin kandee kiinnittää huomiota kun käytettyjä kyttää, eli heikkoja paikkoja???

Saattaisin tietää edulliset 3-siipiset AB:t. Kaupan päälle toiset samanlaiset joista on kannibalisoitu osia. Olettaen, että jostakin löytyisi ensin hyväkuntoiset ilmajäähdytteiset korvikkeeksi. :-X
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Kannattaa kiinnittää huomiota vain paluu-auroihin...  :-X
Olen kyllä Mikko-peruskoululaisen kanssa samaa mieltä, että sarka-aurat ovat usein ihan perusteltu juttu. Vaikka jos suurin osa pelloista on avo-ojissa, niin parillisen sarkaluvun omaavilla kuvioilla niitä tuplasiipiä jäähdyttelee täysin turhaan, parittoman sarkaluvun pelloissa joutuu sitten miettimään, millä saralla tekee näitä perinteisiä... Kiusa se on pienikin kiusa, mutta veikkaan päistealueiden matojen kuitenkin tykkäävän enemmän sarka- kuin paluuauroista.

Petri

Ei ilmajäähdytteisiä mulle:

Hinta,  kynnettävää vain se 40 ha/v
Vetokone n103 tai 6850 yhdistettynä MÄKIsiin peltoihin, kääntyyko traktori vai aurat?
Hyvien käytettyjen tarjonta???
Madot ja maan rakenne...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Pitäs aurat päivittää, sarka-auroilla jatketaan ja kivisyys tahtoo karsia merkin kverneen...

Mutta onko ad yhtä kestävä kuin ab ja onko hyde säädöistä käytännön hyötyjä? Mihin kandee kiinnittää huomiota kun käytettyjä kyttää, eli heikkoja paikkoja???

Saattaisin tietää edulliset 3-siipiset AB:t. Kaupan päälle toiset samanlaiset joista on kannibalisoitu osia. Olettaen, että jostakin löytyisi ensin hyväkuntoiset ilmajäähdytteiset korvikkeeksi. :-X

Jotkut on kempillä tehneet kolomosesta nelosen menestyksekkäästi, eiköhän sillä kolomosen ilmajäähdytteisille pärjää...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: kverneland 85 ab vai ad

Ei ilmajäähdytteisiä mulle:

Hinta,  kynnettävää vain se 40 ha/v

-ihan tarpeeksi jos on muutamakin epämääräisen muotoinen lohko seassa

Vetokone n103 tai 6850 yhdistettynä MÄKIsiin peltoihin, kääntyyko traktori vai aurat?

-aurat kääntyy. Mulla 6550 ja 4 siipiset Överumit jousitetuilla kiekkoleikkureilla.

Hyvien käytettyjen tarjonta???

-Överumit (=hyvät) on tosiaan harvassa.

Madot ja maan rakenne...

-kumpaa sulla oli mäkisiä moreenimaita vai savikkoja? Jos ei kauheessa kurassa sotke niin haitat on etuja pienemmät.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Ei ilmajäähdytteisiä mulle:

1) Hinta,  kynnettävää vain se 40 ha/v
2) Vetokone n103 tai 6850 yhdistettynä MÄKIsiin peltoihin, kääntyyko traktori vai aurat?
3) Hyvien käytettyjen tarjonta???
4) Madot ja maan rakenne...
Menee sivuun aloituksesta, mutta mikon kanssa 1) just sama, 2) 85 heposta ja alle 4 tonnia riittää neljälle siivelle, kun on tasaista, 3) tuli ostettua aikanaan... 4) tätäkin mietin...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Pitäs aurat päivittää, sarka-auroilla jatketaan ja kivisyys tahtoo karsia merkin kverneen...

Mutta onko ad yhtä kestävä kuin ab ja onko hyde säädöistä käytännön hyötyjä? Mihin kandee kiinnittää huomiota kun käytettyjä kyttää, eli heikkoja paikkoja???

Saattaisin tietää edulliset 3-siipiset AB:t. Kaupan päälle toiset samanlaiset joista on kannibalisoitu osia. Olettaen, että jostakin löytyisi ensin hyväkuntoiset ilmajäähdytteiset korvikkeeksi. :-X

Jotkut on kempillä tehneet kolomosesta nelosen menestyksekkäästi, eiköhän sillä kolomosen ilmajäähdytteisille pärjää...
Mulla on kanssa tommoset 85 ab aurat jotka paritin toisiin samanlaisiin. Tai siis lisäsin yhden siiven. Olis tossa sitte vielä yhteen siipeen rungon pätkä ja pari siipeä. Mutta ei taida vetopää kestää 5 siipistä tehdä? Muuten kyllä sen yhden vielä sinne tinailisin.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Pitäs aurat päivittää, sarka-auroilla jatketaan ja kivisyys tahtoo karsia merkin kverneen...

Mutta onko ad yhtä kestävä kuin ab ja onko hyde säädöistä käytännön hyötyjä? Mihin kandee kiinnittää huomiota kun käytettyjä kyttää, eli heikkoja paikkoja???

Saattaisin tietää edulliset 3-siipiset AB:t. Kaupan päälle toiset samanlaiset joista on kannibalisoitu osia. Olettaen, että jostakin löytyisi ensin hyväkuntoiset ilmajäähdytteiset korvikkeeksi. :-X

Jotkut on kempillä tehneet kolomosesta nelosen menestyksekkäästi, eiköhän sillä kolomosen ilmajäähdytteisille pärjää...
Mulla on kanssa tommoset 85 ab aurat jotka paritin toisiin samanlaisiin. Tai siis lisäsin yhden siiven. Olis tossa sitte vielä yhteen siipeen rungon pätkä ja pari siipeä. Mutta ei taida vetopää kestää 5 siipistä tehdä? Muuten kyllä sen yhden vielä sinne tinailisin.

Moommalandiasta ostin viissiipiset. Alunperin ne on ollu nelisiipiset mutta jälkeenpäin tinattu yks siipi lisää kiinni. Tähän mennessä kestäny ihan ok.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Mullekki ab-malliin lisäsiipi. Ja jos teillä on niitä purettuna liiterin nurkisa nii voisin ostaa sen levityssylinterinki...

Eikös tuohon virallisesti tuu lisäsiipi pulttaamalla kiinni? Ainaski mulla on pultinreiät rungossa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: kverneland 85 ab vai ad
ai, se on se malli!       juuri nuo pulttijutut joskus kiinnostannu mutta hinnat aika suolasia joten äkseeraan mullosta öövereilla, vaihtelevalla mielenlaadulla.          nuo kvernet kyllä kiinnostais.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Mullekki ab-malliin lisäsiipi. Ja jos teillä on niitä purettuna liiterin nurkisa nii voisin ostaa sen levityssylinterinki...

Eikös tuohon virallisesti tuu lisäsiipi pulttaamalla kiinni? Ainaski mulla on pultinreiät rungossa.
On siinä pultinreijjät juu. Mutta on helpompi jatkaa hitsuuttamalla kun ottaa toisista auroista pätkän. Eikä ns valmista lisäsiipeä. Nuo on alkujaan 3siipiset niin mietin että onkohan isommissa järeämpää rautaa siinä edessä.  Kun olin näkevinäni jossain 5 siipisessä järeämpää osaa siinä edessä. Sen rungon kannakkeen olen jo vahvistanut. Sekä siirtänyt kiinnitys kohdan sinne 3siiven tienoille.  Ylimääräisiä siipiä en viitti myydä. Kun nytkin siellä on joukossa yksi hitsaamalla korjattu. Katkeavat huolimattomasti peruuttaen aikahelposti. Osu alotuksessa joskus kiveen kun otin liian tarkasti :-[ Saipa yksi isäntä sen koukku raudankin poikki mihin siiven osat kootaan kiinni ::)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: kverneland 85 ab vai ad
Kannattaa kiinnittää huomiota vain paluu-auroihin...  :-X
Olen kyllä Mikko-peruskoululaisen kanssa samaa mieltä, että sarka-aurat ovat usein ihan perusteltu juttu. Vaikka jos suurin osa pelloista on avo-ojissa, niin parillisen sarkaluvun omaavilla kuvioilla niitä tuplasiipiä jäähdyttelee täysin turhaan, parittoman sarkaluvun pelloissa joutuu sitten miettimään, millä saralla tekee näitä perinteisiä... Kiusa se on pienikin kiusa, mutta veikkaan päistealueiden matojen kuitenkin tykkäävän enemmän sarka- kuin paluuauroista.

Petri

Ei ilmajäähdytteisiä mulle:

Hinta,  kynnettävää vain se 40 ha/v
Vetokone n103 tai 6850 yhdistettynä MÄKIsiin peltoihin, kääntyyko traktori vai aurat?
Hyvien käytettyjen tarjonta???
Madot ja maan rakenne...
Tuolla on valikoimaa
http://www.konetori.com/masiina/lisays_testi2.php?asiakas_id=250&alal_id=2221
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen