Moottori sekä peräöljyt meillä on yleensä ollut Shellin tuotteita, perään Spiraxia (ent. Donax) ja moottoriin R4 Rimulaa. Tilattu millon mistäkin, joskus huoltomiehen kautta, paikallisesta K-maataloudesta tai IKH:ltakin on joskus tarttunut mukaan. Tosin nyt tarttui uudesta paikallisesta liikkeestä mukaan teboilin moottoriöljyä, hinta oli melko kilpailukykyinen shelliin verrattuna joten voi olla että sieltä tulee ainakin osa öljyistä otettua jatkossa. Hintaa ei sen suuremmin ole tullut etukäteen vertailtua, kulutus kuitenkin melko pientä kolmen aktiivikäytössä olevan traktorin kanssa joten ero ei euroissa kauhean mahdoton voi vuodessa olla. Peräöljy on tynnyreissä, moottoriöljyyn isäukolla on joku kummallinen päähänpinttymä ja sitä aina kantaa 20ltr astioissa..
Ja muut harvemmin tarvittavat tietysti myös 20ltr astioissa.
Moottoriöljyt on tullut yleensä vaihdettua aina 250h välein vaikka uusimmassa 400h vaihtoväli onkin ja käytössä juurikin ns. ''long life'' öljy. Euroissa säästö ei suuri ole ja voi olla ainakin varma että voitelukyky on riittävä. Ja peräöljyt vähintään 2v välein vaikka 1000h ei olisikaan tullut täyteen.
Jos tunnet jonkun maataistelu- tai korpisoturiurakoitsijan, niin hommaatte yhdessä niitä öljyjä isoissa IBC muoviputeleissa.
Onkohan alet mitä luokkaa noissa 1000L konteissa...
Lähinnä kiinnostunu että onko alet koviakin noissa 1000l konteissa... kun perä öljyä tahtoo vuoteen mennä se 400l aika helpostikkii....
Eräässä työpaikassani jossa öljynkulutus oli todella suurta oli moottori- ja hydrauliikka öljyt tonnin pytyissä, säästi kuulemma aina yhden 200ltr tynnyrin hinnassa vrt. jos olisi tilannut viisi tynnyriä erikseen.
Siellä käytössä oli Midlandin öljyt jotka tulivat Jus oy:n kautta ja olivat hyvinkin tyytyväisiä palveluun ja tuotteiden laatuun, tosin hintakin taisi olla sen mukainen..