Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe auton huolto  (Luettu 3622 kertaa)

Last Man Standing

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: auton huolto
Fordin reuhua vein "päästögurulle" tsekattavaksi takavuosina.

Eihän se mistään mitään tiennyt.Itse piti asiat selvittää ja hoitaa kohdalleen.

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Fordin reuhua vein "päästögurulle" tsekattavaksi takavuosina.

Eihän se mistään mitään tiennyt.Itse piti asiat selvittää ja hoitaa kohdalleen.
niin, oikein fordin oma merkkiöljy maksaa tavarataloissa siinä 23e, mobilin öljyt huomattavasti kalliimpia.... ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
>Vien merkkihuoltoon, ensimmäinen huolto ei niin kallis,  ja sitten vaihdan uuteen :)

Tekoköyhä taas vauhdissa.
Autosalpa antaa sijaisauton ilmaiseksi huollon ajaksi. :D
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

tampioo

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Loimaalaiset on homoja
Vien merkkihuoltoon, ensimmäinen huolto ei niin kallis,  ja sitten vaihdan uuteen :) Ei ne huoltomiehet siellä kylän verstaassa sen kummempia ole. Osia kai osaa vaihtaa melkein kuka vaan jos on oikeat työkalut. Merkkihuollossa myös tietävät takasinkutsut ja huoltokampanjat.
Viljamiehil menee hyvin . Varaa uuteen autoon kato
Myykää pellot mulle .

Mä osaan viljellä

Vaan Minä

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
mein kylällä on kyl sellanen seppä jotta oon luottanna paremmin ku merkkihuoltoon. suap ihe olla paikanpiällä ku huoltoo tehhään. toista se on merkkihuollossa ei ou asiata huoltohalliin.

ai siinä maamiesseuran pihalla? oliks se sukuakin sulle ?  ;)

82-90

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vasikoita ottoo kualiin
kyl ne merkkihuoltamot ovat varsinaesii ryöstövirmoja. se ööliki minkä ne vaehtoo maksoo tuplaten niihen isosta pytystä pumpattuna ku mitä se maksoo vaekkapa motonetin hyllyssä nelijän litran pänikässä.

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Emännän kauppakassi kun on olevinaan semmoinen pyhäauto ja oli aika uusikin meille tullessaan niin sitä on huollatettu merkkiliikkeessä tähän asti. Jatkossa taidan vaihtaa öljyt itse siihenkin. Omaa autoani olen huollattanut liikkeessä joskus reilu parikymmentä vuotta sitten. Peltikorjausta ja maalausta on kyllä tehty liikkeessä sen jälkeenkin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Itse sitä on kyhäiltävä tehdä.

Kai ne varaosatkin on alettava tilata saksasta kun tässä hiljattain tutkailin mm. Inan tekemän hihnankiristimen hintaa. Suomi 110 € alv. 24 ja Saksassa 65 € Alv 19. Ei vaadi kummoista suunnitelmallisuutta että vuoden huolto-osatarpeilla säästää useita satalappusia.
Ja se huollon hinta nousee heti pari pykälää kun menet korjaamon tiskille ja kerrot että olet tilannut nämä ja nämä osat itse ja öljytkin olet jo vaihtanut, jne. Plus miinus nolla. :(

Tuosta en tiedä kun en ole muuta vuosiin teettänyt vieraalla kuin ilmastointihuollot ja päästömittaukset. Kai tässä pitänee pari autoa käyttää aurauksien säädössä kunhan saa alustan nivelet tarkisteltua/vaihdettua.

Vähä tosin riippuu autosta ja osistakin tuo hintapolitiikka, Mersun ilmastoinnin kuivain maksoi KL-varaosissa 26 euroa sis alv. 24%, siinei paljoa kannata muualta tilailla. Kuivaimen vaihtaneella pajalla vaan totesivat että hyvä kun itse hommasin niin tulee varmemmin oikeia eikä tarvia liikkeen sitä mistään haalia.

Traktoriin vaihdoin kuivaimen itse järjestelmän tyhjäämisen jälkeen, sopi hyvin huoltomiehille sekin järjestely.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's