Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?  (Luettu 22677 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
ika pitkälle vaki kaupat ja myyjät. En mä kauheasti viitti hintoja kattella enkä viimeisiä pennosia tinkiä. Sen oon melkein kaikille todennu että myykää halvimmalla mahdollisella hinnalla kun en jaksa tinkiä. Pistokoemaisesti välillä kattelen kilpailijoiden hintoja jotta saan selville jos joku rupee kovasti kusettamaan. Oikeasti suurimmat tuhlauskohteet on mielestäni merkkiliikeiden varaosat. Niitä hintoja on osattu hilata tähtitieteelliseksi eikä heti löydy vaihtoehtoisia.

Kuitenkin tärkein omaan kulutustottumukseen vaikuttava asia on miten kokonaisuus pelaa kaupassa. Jos on kovin tökkivän oloista niin vetää helosti seuraavalla kerralla kilpailijan ovea josko siellä homma pelaisi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Musta ainakin tuntuu , että mä olen jopa keskimääräistä v*t*u*maisempi asiakas. Joskus tuntuu , että tulee oltua liiankin kriittinen esim . laitteen ominaisuuksista johtuen. Osa voi olla ennakko asennetta ja osa jopa omaa osaamattomuutta, mutta yleensä ottaen myyjät on kyllä toimineet aika pitkäpinnaisesti. Ikinä en muista oikeastaan myyjältä palaneen käämin ... tai ehkä poikkeus vahvistaa ... menin puihin yksityiseltä ostaessani puimuria, Mutta onneksi sekään ei luottanut muhun pätkääkään ja mä toholo menin luottamaan hyvin huollettuun koneeseen, johon tutustuin taskulampun valossa, kun molemmille sopivaa aikaa ei ollut muulloin ;D No hakiessani lupasin maksaa, muutta päivän valossa hoksasin "täydelliset huollot" eli elevaattori paikattu 4"laudalla ja rautalangalla  ;D Siilloin kyllä harmitti itteäkin , kun menin puihin, mutta ... kaikkeen tottuu :(

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
tossa pari viikkoa sitten meinasi iskeä jo epäusko erään myyjän kanssa. Kysyin puhelimessa alle 100€ hintaista kasvinsuojeluainetta ja pyysin varaamaan päiväksi jos tulee tarvetta tämä oli ok.

Viikon päästä myyjä alkoi soitella ja kysyä että koska haen aineen. Sanoin että tarvetta ei sitten ollut ja kyse oli vain varauksesta. Myyjä saa hepulin ja alkaa HUUTAMAAN puhelimeen "En todellakaan luovuta myyntiprovikkaani pois enkä  sorki auki jo tehtyä ja so*****a kauppaa se on katos suoraan pois meikäläisen liksasta" .

Vastasin rauhallisesti että ensinnäkään sinun palkka-asiat eivät kuulu minulle, toisekseen jos haluat tehdä tästä nyt kaupan niin se on sitten viimeinen kauppa meidän välillä. Myyjä suostui sitten perumaan varauksen ja antoi kuvan että olisin hänelle palveluksen velkaa.

Kierrän jatkossa kyseisen liikkeen kaukaa.

Itse en kehtaisi moista myyjältä pyytää, kaupan tehtävä on myydä tuotetta, ei toimia hätävarakeskuksena. Itsekin jokusen vuoden maatalouskaupassa toimineena, jos tuotetta on vain vähän jäljellä, niin asiakas ostaa sen, ei varaa määräajaksi jos sattuis ehkä joskus mahdollisesti ostamaan.

Olisitko valmis varaamaan siiloihisi rekkakuorman viljaa tälle samalle maatalousmyyjälle. Kyseinen myyjä sitten ostaa sen tai ei, miltä nyt sattuu sitten myöhemmin tuntumaan. Sinulla on se rekkakuorma siilossa, et saa siitä rahaa, etkä voi myydä sitä muille sillä aikka vaikka saisit paremman hinnan.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Tuo tavaran varauttaminen on yleistä teollisuudessakin, silloin kun asiakas on alihankkijaa paljon suurempi ja hyvävarainen, ja tietää sen itsekin. Eli esimerkiksi osia johonkin laitteeseen (jota ei ole missään muualla Pohjoismaissa) tilataan myyjän varastoon erityisesti vaatimuksella, että muuten ei kauppaa tule muutenkaan, jollei varaudu toimittamaan heti varastosta, mutta todellisuudessa ne osat ostetaan muilta, mistä saadaan. Tavaran kiltisti varanneelle ja rahat jopa vuosikausiksi sitoneelle voi sitten jokin muu kauppa joskus tipahtaa, kun kaikki muut nettikaupat ja kiinantoimittajat eivät pystykään suoriutumaan.

-SS-

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
tossa pari viikkoa sitten meinasi iskeä jo epäusko erään myyjän kanssa. Kysyin puhelimessa alle 100€ hintaista kasvinsuojeluainetta ja pyysin varaamaan päiväksi jos tulee tarvetta tämä oli ok.

Viikon päästä myyjä alkoi soitella ja kysyä että koska haen aineen. Sanoin että tarvetta ei sitten ollut ja kyse oli vain varauksesta. Myyjä saa hepulin ja alkaa HUUTAMAAN puhelimeen "En todellakaan luovuta myyntiprovikkaani pois enkä  sorki auki jo tehtyä ja so*****a kauppaa se on katos suoraan pois meikäläisen liksasta" .

Vastasin rauhallisesti että ensinnäkään sinun palkka-asiat eivät kuulu minulle, toisekseen jos haluat tehdä tästä nyt kaupan niin se on sitten viimeinen kauppa meidän välillä. Myyjä suostui sitten perumaan varauksen ja antoi kuvan että olisin hänelle palveluksen velkaa.

Kierrän jatkossa kyseisen liikkeen kaukaa.

Itse en kehtaisi moista myyjältä pyytää, kaupan tehtävä on myydä tuotetta, ei toimia hätävarakeskuksena. Itsekin jokusen vuoden maatalouskaupassa toimineena, jos tuotetta on vain vähän jäljellä, niin asiakas ostaa sen, ei varaa määräajaksi jos sattuis ehkä joskus mahdollisesti ostamaan.

Olisitko valmis varaamaan siiloihisi rekkakuorman viljaa tälle samalle maatalousmyyjälle. Kyseinen myyjä sitten ostaa sen tai ei, miltä nyt sattuu sitten myöhemmin tuntumaan. Sinulla on se rekkakuorma siilossa, et saa siitä rahaa, etkä voi myydä sitä muille sillä aikka vaikka saisit paremman hinnan.

Kun asian ilmaisee noin kuin BigPack , niin kyllähän se varauttaminen on syvältä. Jos kyseessä on hieman erikoisempi kasvinsuojelu aine ja koko sesongin sitä liikkeessä pitää vellipojulle varattuna. Tuona aikana muutama "kunnon" asiakas on  sitä sitten kysellyt ja kauppias joutunut myymään "eioota". Sesongin jälkeen vellipoju soittaa että en mä tarttekkaan, voihan siinä myyjän paineet hieman nousta.
 Yks isäntä muutama vuosikymmen sitten rakennutti taloa ja itte otti omien sanojensa mukaan kunnon palkan, kun vertaili ja hinnoitteli rakennustarvikkeita päivät pitkät. Toisaalta paikallinen silloinen K-raudan kauppias oli nätisti pyytänyt , että mitäs jos et enää soittelisi ja tarjouksia pyytele, sillä meillä on muutakin tekemistä ja et sä osta meiltä kumminkaan 8)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Siis kilpailutuksessa ei ole mitään vikaa ! Kyllä hintoja saa kysellä ja tarjouksia pyytää. Tarjouksia ei ole pakko tehdä, jos tietää muiden pystyvän halvemmalla toimimaan.

Mutta esimerkiksi tämä ostolupailu on semmoinen ilmiö, joka on ollut pitkään tapana asiakasyritysten keskuudessa. Usein mitä varakkaampi yritys ja mitä isompi valta sen yrityksen ostajalla on kaikkeen, tuntuu, että menestyksen kannustamana käytös alkaa muuttua ennestään reilulla ihmisellä kovaksi ja säälimättömäksi.

- tehdään tarjouspyyntö tonneista, alustavasti tilataan tavara, ostetaan vain 5 kg
- tilataan näyte , jonka pitää olla ilmainen, luvataan tilata "aivan varmasti lisää". Usein tavaraa, jota kuluu vähän ja hitaasti. Tarjoukseen vaaditaan toimitusvarmuus ja -nopeus. Koskaan ei tilata lisää.
- tilataan jonkun osan vaihto takuuseen, silmää räpäyttämättä vaaditaan, että maahantuoja vastaa, vaikka on suoratuotu osa. Yksi kollega piti tapanaan merkitä erikseen myymänsä tavarat ja näytti asiakkaalle paikan päällä, että osa ei ole heidän maahantuoma.
- tilataan tavara sisäänsoittoperiaatteella. Paperit vaaditaan, kuinka paljon tavaraa on oltava varastossa. Sitten kun prosessi muuttuu, jää varasto epäkurantiksi. Varsinkin kemikaaleilla tavaran hintaan tulee vieläpä hävityskulut päälle.
- tilataan jotakuta harvinaista ja kallista kemikaalia koekäyttöön. avataan pullo ja käytetään sitä hiukan . Sitten ilmoitetaan, että käytimme vain 0,1 kg, pitäkää loput, ei makseta kuin desistä.

Nämä kulut tietenkin on alihankkijan helppo sisällyttää tavan asiakkaalta perittyihin hintoihin. Tai sitten ei.

Ainoa keino oikeasti on hidastella ja unohtaa tarjoukset ja tavaran yli-innokas myynti. Ja ohjata vähemmän pidetylle kollegalle nämä hyvät asiakkaat. Tekniikkatukun kahviautomaatilla onnistumisen elämyksen voi kokea, kun kuulee nuoren ja innokkaan yrittäjäkollegan voivottelevan käteen jäänyttä rekkakuormaa titaanista valmistettuja M11x1mm vasenkierrekierretankoja. Juurikin tuon tarjouspyynnön heitin roskiin..niin lupasi kaksikin rekkakuormaa ottaa, jos nopeasti saadaan kasa Suomeen....  voipa voi sentään, kun meni meikältä hyvä kauppa sivu suun....

-SS-

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Siis kilpailutuksessa ei ole mitään vikaa ! Kyllä hintoja saa kysellä ja tarjouksia pyytää. Tarjouksia ei ole pakko tehdä, jos tietää muiden pystyvän halvemmalla toimimaan.

Mutta esimerkiksi tämä ostolupailu on semmoinen ilmiö, joka on ollut pitkään tapana asiakasyritysten keskuudessa. Usein mitä varakkaampi yritys ja mitä isompi valta sen yrityksen ostajalla on kaikkeen, tuntuu, että menestyksen kannustamana käytös alkaa muuttua ennestään reilulla ihmisellä kovaksi ja säälimättömäksi.

- tehdään tarjouspyyntö tonneista, alustavasti tilataan tavara, ostetaan vain 5 kg
- tilataan näyte , jonka pitää olla ilmainen, luvataan tilata "aivan varmasti lisää". Usein tavaraa, jota kuluu vähän ja hitaasti. Tarjoukseen vaaditaan toimitusvarmuus ja -nopeus. Koskaan ei tilata lisää.
- tilataan jonkun osan vaihto takuuseen, silmää räpäyttämättä vaaditaan, että maahantuoja vastaa, vaikka on suoratuotu osa. Yksi kollega piti tapanaan merkitä erikseen myymänsä tavarat ja näytti asiakkaalle paikan päällä, että osa ei ole heidän maahantuoma.
- tilataan tavara sisäänsoittoperiaatteella. Paperit vaaditaan, kuinka paljon tavaraa on oltava varastossa. Sitten kun prosessi muuttuu, jää varasto epäkurantiksi. Varsinkin kemikaaleilla tavaran hintaan tulee vieläpä hävityskulut päälle.
- tilataan jotakuta harvinaista ja kallista kemikaalia koekäyttöön. avataan pullo ja käytetään sitä hiukan . Sitten ilmoitetaan, että käytimme vain 0,1 kg, pitäkää loput, ei makseta kuin desistä.

Nämä kulut tietenkin on alihankkijan helppo sisällyttää tavan asiakkaalta perittyihin hintoihin. Tai sitten ei.

Ainoa keino oikeasti on hidastella ja unohtaa tarjoukset ja tavaran yli-innokas myynti. Ja ohjata vähemmän pidetylle kollegalle nämä hyvät asiakkaat. Tekniikkatukun kahviautomaatilla onnistumisen elämyksen voi kokea, kun kuulee nuoren ja innokkaan yrittäjäkollegan voivottelevan käteen jäänyttä rekkakuormaa titaanista valmistettuja M11x1mm vasenkierrekierretankoja. Juurikin tuon tarjouspyynnön heitin roskiin..niin lupasi kaksikin rekkakuormaa ottaa, jos nopeasti saadaan kasa Suomeen....  voipa voi sentään, kun meni meikältä hyvä kauppa sivu suun....

-SS-

Jos se tangon kääntää ylösalaisin niin onko ne kierteet sitten toisinpäin?

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?

Mutta esimerkiksi tämä ostolupailu on semmoinen ilmiö, joka on ollut pitkään tapana asiakasyritysten keskuudessa. Usein mitä varakkaampi yritys ja mitä isompi valta sen yrityksen ostajalla on kaikkeen, tuntuu, että menestyksen kannustamana käytös alkaa muuttua ennestään reilulla ihmisellä kovaksi ja säälimättömäksi.

- tehdään tarjouspyyntö tonneista, alustavasti tilataan tavara, ostetaan vain 5 kg

Tarjous täytyy tehdä niin, että se on voimassa vain jos tilataan myös se tonnimäärä mikä tarjouksessa on


- tilataan näyte , jonka pitää olla ilmainen, luvataan tilata "aivan varmasti lisää". Usein tavaraa, jota kuluu vähän ja hitaasti. Tarjoukseen vaaditaan toimitusvarmuus ja -nopeus. Koskaan ei tilata lisää.

Ei ilmaisia näytteitä


- tilataan jonkun osan vaihto takuuseen, silmää räpäyttämättä vaaditaan, että maahantuoja vastaa, vaikka on suoratuotu osa. Yksi kollega piti tapanaan merkitä erikseen myymänsä tavarat ja näytti asiakkaalle paikan päällä, että osa ei ole heidän maahantuoma.

Tämä on ihan tyypillinen vedätys, takuu on voimassa vain jos käytetään myyjän osoittamia takuuosia ja siihen riittää perusteluksi se, että takuun antaa osien toimittaja ja jos ei ole osaa toimittanut, niin ei kuulu takuun piiriin


- tilataan tavara sisäänsoittoperiaatteella. Paperit vaaditaan, kuinka paljon tavaraa on oltava varastossa. Sitten kun prosessi muuttuu, jää varasto epäkurantiksi. Varsinkin kemikaaleilla tavaran hintaan tulee vieläpä hävityskulut päälle.

Tämmönen periaate pitää hylätä heti kättelyssä


- tilataan jotakuta harvinaista ja kallista kemikaalia koekäyttöön. avataan pullo ja käytetään sitä hiukan . Sitten ilmoitetaan, että käytimme vain 0,1 kg, pitäkää loput, ei makseta kuin desistä.

Palutuspullot pitää olla avaamattomia, ihan yleinen sääntö kaikessa kaupankäynnissä, koska et sinä voi myydä avattuja pulloa eteenpäin, vai oletko esim. viinakaupasta joskus ostanut avatun pullon


-SS-

Viimeksi muokattu: 19.06.14 - klo:18:45 kirjoittanut Herpertti

Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Tarjous täytyy tehdä niin, että se on voimassa vain jos tilataan myös se tonnimäärä mikä tarjouksessa on

Ei ilmaisia näytteitä

Tämä on ihan tyypillinen vedätys, takuu on voimassa vain jos käytetään myyjän osoittamia takuuosia ja siihen riittää perusteluksi se, että takuun antaa osien toimittaja ja jos ei ole osaa toimittanut, niin ei kuulu takuun piiriin

(sisäänsoittoperiaatteella)
Tämmönen periaate pitää hylätä heti kättelyssä

Palutuspullot pitää olla avaamattomia, ihan yleinen sääntö kaikessa kaupankäynnissä, koska et sinä voi myydä avattuja pulloa eteenpäin, vai oletko esim. viinakaupasta joskus ostanut avatun pullon



Näinhän se menee, ihannemaailmassa. Usein kuitenkin vahva suurasiakas on paremmassa neuvotteluasemassa kuin pientoimija tai -valmistaja. On otettava mitä annetaan. Pelitilanteen hallinnassa on otettava puolustuskanta, ja altavastaajan rooli. Silloin ei tule tehdyksi mitään liian dramaattista tappiota.

Amerikkalaiseen tapaan todellakin pitäisi olla aina 14-sivuinen Disclaimer joka nippelin mukana. Usein nämä haksahdukset johtuvat nopeasta aikataulusta, ja vähän tilaajankin ajattelemattomuudesta. Kun asiakasyrityksen viskaali joutuisi selittelemään laskut kontrollerille, miksi ostettu, ja ei toimi, niin yrittäähän siinä helposti ihan reilukin ostaja vierittää ongelman alihankkijan maton alle.

Pitkät paikalliset liikesuhteet ovat luottamuskysymyksiä, siksi ymmärrän niitä , jotka puolin ja toisin hikeentyvät, kun toinen tekee semmoisen liikkeen, jota ei ole osattu odottaa toisen tekevän (myyjän riistämä ylihinta tavarasta, kaupan oikeudeton purku asiakkaan taholta). Luottamuksen väärinkäytöstä siinä vähän voi olla kysymys.

-SS-

sänki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Jos maatalouskaupan myyjä puhuu kokoajan kännykkään, kun asioit kassalla, ei se tunnu kovin kivalta. Vasemmalla kädellä sitten "palvelee" maksavaa asiakasta :P

Onneksi nykyään ei tarvitse paljoa asioida konkreettisesti kaupassa. Voi ostaa netin kautta helpommin ja silloin kun tarvetta on.

Ennenmuinoin maatalouskaupassa oli hyvä myyjä: tarjosi kohtuuhintaisesti tuotteita ja antoi aina jotain kaupanpäällistä. Molemmat olivat tyytyväisiä - asiakas ja myyjä. Sanoinkin eräälle nuorelle myyjänplantulle, että otas mallia tuosta vanhemmasta kolleegasta. Nyt ei enää kumpaakaan ole siinä kaupassa. Eipä huvita mennä edes hengailemaan sinne...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Jos maatalouskaupan myyjä puhuu kokoajan kännykkään, kun asioit kassalla, ei se tunnu kovin kivalta. Vasemmalla kädellä sitten "palvelee" maksavaa asiakasta :P

Onneksi nykyään ei tarvitse paljoa asioida konkreettisesti kaupassa. Voi ostaa netin kautta helpommin ja silloin kun tarvetta on.

Ennenmuinoin maatalouskaupassa oli hyvä myyjä: tarjosi kohtuuhintaisesti tuotteita ja antoi aina jotain kaupanpäällistä. Molemmat olivat tyytyväisiä - asiakas ja myyjä. Sanoinkin eräälle nuorelle myyjänplantulle, että otas mallia tuosta vanhemmasta kolleegasta. Nyt ei enää kumpaakaan ole siinä kaupassa. Eipä huvita mennä edes hengailemaan sinne...

Ei liity mitenkään tähän...

Tuleeko nimimerkkisi hiusten, genitaalialueen vai pellon olomuodosta?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Jos maatalouskaupan myyjä puhuu kokoajan kännykkään, kun asioit kassalla, ei se tunnu kovin kivalta. Vasemmalla kädellä sitten "palvelee" maksavaa asiakasta :P

Onneksi nykyään ei tarvitse paljoa asioida konkreettisesti kaupassa. Voi ostaa netin kautta helpommin ja silloin kun tarvetta on.

Ennenmuinoin maatalouskaupassa oli hyvä myyjä: tarjosi kohtuuhintaisesti tuotteita ja antoi aina jotain kaupanpäällistä. Molemmat olivat tyytyväisiä - asiakas ja myyjä. Sanoinkin eräälle nuorelle myyjänplantulle, että otas mallia tuosta vanhemmasta kolleegasta. Nyt ei enää kumpaakaan ole siinä kaupassa. Eipä huvita mennä edes hengailemaan sinne...

Ei liity mitenkään tähän...

Tuleeko nimimerkkisi hiusten, genitaalialueen vai pellon olomuodosta?

Ettei vaan pätkäpääministeristä?  :-X
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Jos maatalouskaupan myyjä puhuu kokoajan kännykkään, kun asioit kassalla, ei se tunnu kovin kivalta. Vasemmalla kädellä sitten "palvelee" maksavaa asiakasta :P

Onneksi nykyään ei tarvitse paljoa asioida konkreettisesti kaupassa. Voi ostaa netin kautta helpommin ja silloin kun tarvetta on.

Ennenmuinoin maatalouskaupassa oli hyvä myyjä: tarjosi kohtuuhintaisesti tuotteita ja antoi aina jotain kaupanpäällistä. Molemmat olivat tyytyväisiä - asiakas ja myyjä. Sanoinkin eräälle nuorelle myyjänplantulle, että otas mallia tuosta vanhemmasta kolleegasta. Nyt ei enää kumpaakaan ole siinä kaupassa. Eipä huvita mennä edes hengailemaan sinne...

Ei liity mitenkään tähän...

Tuleeko nimimerkkisi hiusten, genitaalialueen vai pellon olomuodosta?

Ettei vaan pätkäpääministeristä?  :-X

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Pekka ja Pätkä pääministereinä  ;D Ja Irma  :D

"En näyttele enää pätkääkään" sano Niemen Masa. Hyvä on olla, kun on nolla ja niin eespäin  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?

Kun asian ilmaisee noin kuin BigPack , niin kyllähän se varauttaminen on syvältä. Jos kyseessä on hieman erikoisempi kasvinsuojelu aine ja koko sesongin sitä liikkeessä pitää vellipojulle varattuna. Tuona aikana muutama "kunnon" asiakas on  sitä sitten kysellyt ja kauppias joutunut myymään "eioota". Sesongin jälkeen vellipoju soittaa että en mä tarttekkaan, voihan siinä myyjän paineet hieman nousta.
Ja varsinkin kun puteleissa on päivämäärät jonka jälkeen liike ei sitä voi myydä..