Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?  (Luettu 22749 kertaa)

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Aloitin kasvinviljelyn vuodenvaihteessa ja olen tutustunut myyjien kirjoon.

Olen tavannut päällekäyvän myyjän joka häiritsee työntekoa puhelimitse ja tarjoaa kalustoa joka olisi tarpeen vasta jos peltoa olisi 3x enemmän. Yleensä vielä haukkuu muut merkit ja oman ketjun merkit pitää kuulemma arvonsa niin hyvin että kannattaa panostaa niin isoon koneeseen kun on varaa.

Sitten löytyy aina kopissaan istuva myyjä joka tekee aina ensimmäisen tarjouksen haista paska hinnalla. Sen jälkeen kerron mitä hintaa ajattelin ja sitten alkaa tämä aikaa ja käyntejä vaativa esileikki jonka seurauksena hinta saadaan lopulta lähelle sitä tasoa mikä oli heti alussa mielessä. Kysyinkin viimeksi että mikset heti tarjonnut tällä hinnalla niin ei oltaisi tuhlattu aikaa...

Ja viimeiseksi tärkein eli luottomyyjä joka on kuin koira joka hakee kepin vedestä mielellään. Eli voin soittaa pellolta ja myyjä katsoo tavaran ja HINNAN kohdalleen ja vastapalveluksena keskitän kaikki ostokset luottomyyjän kautta. No tämä tuntui toimivan hetken aikaa hyvin kunnes ahneus iski ja koitti vedättää 1100€ kilpailijaa enemmän 3000€:n alv0 ja täysin sama tuote. Sanomattakin selvää että keskittäminen loppui tähän vedätykseen.

Näkee selvästi että myyjät ovat käyneet samoilla myyntikursseilla millä minäkin. Huvittaa aina kun törmää samoihin fraaseihin mitä konsultit käyttivät kursseilla ja mitä 2013/2014 myyntikirjallisuudessa käytetään.

Näköjään tässä ammatissa on kannattavinta vertaa hintoja netissä ja taistella myyjien kanssa eurosta. Kun omien tuotteiden myyntihintoihin ei voi juuri vaikuttaa niin tulosta pitää tehdä ostohinnoilla.

Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Nimimerkki Kaksplussalla on vankkaa tietämystä tästä aiheesta. :)
It ain't over till the fat lady sings

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Riippuu vähän... K-maataloudessa (olin ennen kyseisellä firmalla töissä) on hyvät luottomyyjät joihin tohtii luottaa. Agrin kanssa on ollut ihmeellistä sähläystä ja säätöä. Aika vähän tulee kuitenkin asioitua kun pientarvikkeet ym. jutut tulee otettua meijerin kautta netistä tilaten. Konetarvikkeet tulee haettua naapurikunnasta ikh:n jälleenmyyjältä kun siellä on hyvä valikoima. Ei huvita hypätä kaupunkiin asti (50 km päässä) jos on tärkeämpiä hankintoja. Netin kautta tulee asioitua ja tavarat tilattua pääosin. Sen verran yleisestä kaupankäyntitavoista että jos myyjä ei osaa sanoa kerralla sellaista hintaa mikä käy mulle niin asia jää siihen. Mua ei kiinnosta tinkaaminen ja ajan tuhlaaminen joutavuuksiin.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?

Sitten löytyy aina kopissaan istuva myyjä joka tekee aina ensimmäisen tarjouksen haista paska hinnalla. Sen jälkeen kerron mitä hintaa ajattelin ja sitten alkaa tämä aikaa ja käyntejä vaativa esileikki jonka seurauksena hinta saadaan lopulta lähelle sitä tasoa mikä oli heti alussa mielessä. Kysyinkin viimeksi että mikset heti tarjonnut tällä hinnalla niin ei oltaisi tuhlattu aikaa...

Eikö tämä kata noin 90% kaikista myyjistä? ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9762
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
K- maatalouden asiakas oli ennen ja kyllä kait nykyäänkin. Agrimarketin ovia on vieläkin vaikea avata vaikka ne aukeekin itsekseen. Kävin mä kysymäs "mýrkkyjen" hintaa agrista ja ostinkin purkin gratillia, vaikka olikin kalliipaa kuin K:s mutta tarve oli ;D Myöhemmin hain litran Moddusta , kun K:n sonista ei saa kuin 5l pöntöissä ja mulla nyt tarve ei ollut noin suuri. Huvittavinta lähinnä se että kun kysyin gratillin oston aikaan hinta oli 85 ja hakiessani näpytteli ensin 89 mutta siihen tuli virhe , joten hinta 90 ;D Sillä nyt väliä kuka ne kenenkäkin kahvit maksaa, mutta harvoin kehtaa edes myyjä tunnustaa että tähän tuli virhe ja nyhtää sen viimeisenkin euron ;D

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Sitten pärjää myyjien kanssa, kun itse tietää tuotteesta enemmän!
pessimisti ei pety!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Mulla on erinomaiset suhteet myyjiin  ;D

Mä lupaan aina maksaa eräpäivään mennessä, enkä ikinä tingi yhtään. Ja sitten lupaan aina olla valittamatta pikkuseikoista  8)

Mut sitten sanon myös, että jos joudun maksamaan yhtään ylihintaa tai jos joudun sietämään vähääkään vit tuilua, niin laitan kaupan viideksi vuodeksi boikottiin  ;D Hyvin on pelannut... vasta 2 liikettä boikotissa, ja niistäkin toinen vapautuu heinäkuussa.

Sit mää oon vielä sanonut, että turha soitella. Ikinä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Mulla on erinomaiset suhteet myyjiin  ;D

Mä lupaan aina maksaa eräpäivään mennessä, enkä ikinä tingi yhtään. Ja sitten lupaan aina olla valittamatta pikkuseikoista  8)

Mut sitten sanon myös, että jos joudun maksamaan yhtään ylihintaa tai jos joudun sietämään vähääkään vit tuilua, niin laitan kaupan viideksi vuodeksi boikottiin  ;D Hyvin on pelannut... vasta 2 liikettä boikotissa, ja niistäkin toinen vapautuu heinäkuussa.

Sit mää oon vielä sanonut, että turha soitella. Ikinä.

 ;D

Oliskos jopa tyytyväisiä? ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Aloitin kasvinviljelyn vuodenvaihteessa ja olen tutustunut myyjien kirjoon.

Olen tavannut päällekäyvän myyjän joka häiritsee työntekoa puhelimitse ja tarjoaa kalustoa joka olisi tarpeen vasta jos peltoa olisi 3x enemmän. Yleensä vielä haukkuu muut merkit ja oman ketjun merkit pitää kuulemma arvonsa niin hyvin että kannattaa panostaa niin isoon koneeseen kun on varaa.

Sitten löytyy aina kopissaan istuva myyjä joka tekee aina ensimmäisen tarjouksen haista paska hinnalla. Sen jälkeen kerron mitä hintaa ajattelin ja sitten alkaa tämä aikaa ja käyntejä vaativa esileikki jonka seurauksena hinta saadaan lopulta lähelle sitä tasoa mikä oli heti alussa mielessä. Kysyinkin viimeksi että mikset heti tarjonnut tällä hinnalla niin ei oltaisi tuhlattu aikaa...

Ja viimeiseksi tärkein eli luottomyyjä joka on kuin koira joka hakee kepin vedestä mielellään. Eli voin soittaa pellolta ja myyjä katsoo tavaran ja HINNAN kohdalleen ja vastapalveluksena keskitän kaikki ostokset luottomyyjän kautta. No tämä tuntui toimivan hetken aikaa hyvin kunnes ahneus iski ja koitti vedättää 1100€ kilpailijaa enemmän 3000€:n alv0 ja täysin sama tuote. Sanomattakin selvää että keskittäminen loppui tähän vedätykseen.

Näkee selvästi että myyjät ovat käyneet samoilla myyntikursseilla millä minäkin. Huvittaa aina kun törmää samoihin fraaseihin mitä konsultit käyttivät kursseilla ja mitä 2013/2014 myyntikirjallisuudessa käytetään.

Näköjään tässä ammatissa on kannattavinta vertaa hintoja netissä ja taistella myyjien kanssa eurosta. Kun omien tuotteiden myyntihintoihin ei voi juuri vaikuttaa niin tulosta pitää tehdä ostohinnoilla.

Mää olen pyrkiny pitämään suhteen sellasella henkisellä tasolla, en niinkään fyysisellä.

NUS200 on joskus ollu nelinkontin omamyyjän huoneen lattialla. Tarina ei kerro noukkiko se kolikoita vai piilolinssejään lattialta... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
tossa pari viikkoa sitten meinasi iskeä jo epäusko erään myyjän kanssa. Kysyin puhelimessa alle 100€ hintaista kasvinsuojeluainetta ja pyysin varaamaan päiväksi jos tulee tarvetta tämä oli ok.

Viikon päästä myyjä alkoi soitella ja kysyä että koska haen aineen. Sanoin että tarvetta ei sitten ollut ja kyse oli vain varauksesta. Myyjä saa hepulin ja alkaa HUUTAMAAN puhelimeen "En todellakaan luovuta myyntiprovikkaani pois enkä  sorki auki jo tehtyä ja so*****a kauppaa se on katos suoraan pois meikäläisen liksasta" .

Vastasin rauhallisesti että ensinnäkään sinun palkka-asiat eivät kuulu minulle, toisekseen jos haluat tehdä tästä nyt kaupan niin se on sitten viimeinen kauppa meidän välillä. Myyjä suostui sitten perumaan varauksen ja antoi kuvan että olisin hänelle palveluksen velkaa.

Kierrän jatkossa kyseisen liikkeen kaukaa.
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
tossa pari viikkoa sitten meinasi iskeä jo epäusko erään myyjän kanssa. Kysyin puhelimessa alle 100€ hintaista kasvinsuojeluainetta ja pyysin varaamaan päiväksi jos tulee tarvetta tämä oli ok.

Viikon päästä myyjä alkoi soitella ja kysyä että koska haen aineen. Sanoin että tarvetta ei sitten ollut ja kyse oli vain varauksesta. Myyjä saa hepulin ja alkaa HUUTAMAAN puhelimeen "En todellakaan luovuta myyntiprovikkaani pois enkä  sorki auki jo tehtyä ja so*****a kauppaa se on katos suoraan pois meikäläisen liksasta" .

Vastasin rauhallisesti että ensinnäkään sinun palkka-asiat eivät kuulu minulle, toisekseen jos haluat tehdä tästä nyt kaupan niin se on sitten viimeinen kauppa meidän välillä. Myyjä suostui sitten perumaan varauksen ja antoi kuvan että olisin hänelle palveluksen velkaa.

Kierrän jatkossa kyseisen liikkeen kaukaa.

Nyt sää juippi puhut paskaa. ;D

Ei edes apukoulua käyny puolimielinen säälistä kauppikseen päässy merkonoominplanttu tee noin. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9762
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
tossa pari viikkoa sitten meinasi iskeä jo epäusko erään myyjän kanssa. Kysyin puhelimessa alle 100€ hintaista kasvinsuojeluainetta ja pyysin varaamaan päiväksi jos tulee tarvetta tämä oli ok.

Viikon päästä myyjä alkoi soitella ja kysyä että koska haen aineen. Sanoin että tarvetta ei sitten ollut ja kyse oli vain varauksesta. Myyjä saa hepulin ja alkaa HUUTAMAAN puhelimeen "En todellakaan luovuta myyntiprovikkaani pois enkä  sorki auki jo tehtyä ja so*****a kauppaa se on katos suoraan pois meikäläisen liksasta" .

Vastasin rauhallisesti että ensinnäkään sinun palkka-asiat eivät kuulu minulle, toisekseen jos haluat tehdä tästä nyt kaupan niin se on sitten viimeinen kauppa meidän välillä. Myyjä suostui sitten perumaan varauksen ja antoi kuvan että olisin hänelle palveluksen velkaa.

Kierrän jatkossa kyseisen liikkeen kaukaa.

Nyt sää juippi puhut paskaa. ;D

Ei edes apukoulua käyny puolimielinen säälistä kauppikseen päässy merkonoominplanttu tee noin. ;D

Mä oon nykyään aika usein jo tuon SKN:n kans ajatuksissani samaa mieltä ;D Kyllä puuro mössö nyt heitti trollin. Itte ainakin vein takaisin jo maksamani terpalin vuosi sitten ja se oli ihan ok myyjä liikkeelle, koska en tarvinnut sitä silloin ja myöhemmin tulleen kokemuksen mukaan en tarvi sitä tulevaisuudessakaan 8) Paaliverkkoa ostaessani näin varastossa ennemmin käyttämääni ja halvempaa verkkoa ja nostettiin sitä autoon rulla. Myyjä anto kassasata 30 euroa ja kuitin (-30eur) , mutta sanoi heti että ei sun tätä kannata säilyttää ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
tossa pari viikkoa sitten meinasi iskeä jo epäusko erään myyjän kanssa. Kysyin puhelimessa alle 100€ hintaista kasvinsuojeluainetta ja pyysin varaamaan päiväksi jos tulee tarvetta tämä oli ok.

Viikon päästä myyjä alkoi soitella ja kysyä että koska haen aineen. Sanoin että tarvetta ei sitten ollut ja kyse oli vain varauksesta. Myyjä saa hepulin ja alkaa HUUTAMAAN puhelimeen "En todellakaan luovuta myyntiprovikkaani pois enkä  sorki auki jo tehtyä ja so*****a kauppaa se on katos suoraan pois meikäläisen liksasta" .

Vastasin rauhallisesti että ensinnäkään sinun palkka-asiat eivät kuulu minulle, toisekseen jos haluat tehdä tästä nyt kaupan niin se on sitten viimeinen kauppa meidän välillä. Myyjä suostui sitten perumaan varauksen ja antoi kuvan että olisin hänelle palveluksen velkaa.

Kierrän jatkossa kyseisen liikkeen kaukaa.
No just tuolleen minäkin teen  :D Vit tuilu -> 5 v boikottia
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Nyt sää juippi puhut paskaa. ;D

Ei edes apukoulua käyny puolimielinen säälistä kauppikseen päässy merkonoominplanttu tee noin. ;D
[/quote]

Noh miltei vastaava viesti löytyy myös sähköpostista jonka myyjä lähetti ennen kuin sai puhelimella kiinni. Jos myyjä ei olisi purkanut kauppaa, olisin lähettänyt viestin firman toimitusjohtajalle ja kysynyt että onnistuuko kaupan purku ennen kuin tarina on kokonaisuudessaan internetin keskustelupalstoilla.

Mutta ei asiasta enempää, asia on sovit-tu enkä halua pilata yrittäjän bisneksiä yhden myyjän huonon päivän takia.

Viimeksi muokattu: 18.06.14 - klo:22:42 kirjoittanut 4viljanpuuro

Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Millaiset suhteet teillä on maatalousmyyjiin?
Meillä ei voi valittaa, koska puhelinmyyjät joutuvat valitettavasti keskustelemaan minun kanssa ja minähän en osta puhelimessa mitään, mutta jututtaa minä kyllä voin. Maatalouskauppaa käymme aika vähän, kun rehut tulee suoraa Raisiolta ja muutenkin ollaan meijerin kanssa pääosin tekemisissä. K-maataloudessa asioin vaihtelevasti, mutta minulla on sinne porttikielto tällä hetkellä, kun nuoriso on siellä töissä, niin mamma ei saa asioida siellä silloin. :o Hankkijan setä kantaa kyllä avuliaasti melkeinpä aina ostokset autoon asti, joten sitäkään ei voi moittia. Mistähän tässä nyt valittaisi.. ???