Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pihaton asemapiirros  (Luettu 6775 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Pihaton asemapiirros
Tuo lanta/rehureittien risteäminen on vähän naurettava juttu mun mielestä... Katselkaapa navetan seinille kuinka korkealle se paska oikeasti roiskuu.
En vieläkään ymmärrä, miten se paska sieltä kärrystä itsekseen roikkuu.

Mä ainakin olen tavannut laittaa kuivalantakärrystä peräportin kiinni ja traktorista ulosoton pois päältä siirtoajossa, imupainevaunussa myös :)

Tosin ei meilläkään ajeta navetan edestä paskakärryjen kanssa koska molemmilta kulmilta pääsee pois mutta kyllä maitoauton reitti risteää pitkälle samaa tietä kuitenkin.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Pihaton asemapiirros
Samoin... Samaa "pääväylää" pitkin ajaa maitoauto ym. liikenne navetalle.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Pihaton asemapiirros
Joskus näkee, että uus navetta on tehty ihan sumppuun, ollaan sitten säästetty pari aaria peltoo. Sitten on voitu tehdä joku muu rakennus navetan viereen silleen, että laajentaminen mahdotonta jos ei taas aleta vaihteeksi purkamaan.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pihaton asemapiirros
Joskus näkee, että uus navetta on tehty ihan sumppuun, ollaan sitten säästetty pari aaria peltoo. Sitten on voitu tehdä joku muu rakennus navetan viereen silleen, että laajentaminen mahdotonta jos ei taas aleta vaihteeksi purkamaan.

Kyl mä lähtisin liikkeelle siitä, että ihan jokainen käytettävä ajoneuvoyhdistelmä mahtuisi kääntymään pihamaalla ilman vekslaamista..

Ehkä sen täydellisen pihan saisi suunniteltua talvella lumisella pellolla. "Kepittäisi" siihen rakennukset paikoilleen ja ajelisi teoreettiset rutiinit kymmeniä kertoja. Jälkien määrä paljastaisi missä oli eniten liikennettä ja mihin mikäkin hökkeli pitäisi sijoittaa  ;D

Tai sit rakentaisi legopalikoista pienoismallin kaikesta ja leikkisi siinä talven.... mainittakoon, että netti on pullollaan ilmaisia suunnitteluohjelmia, jopa ""auto-cadin" saa tabloidiin ilmaiseksi.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Pihaton asemapiirros
Joskus näkee, että uus navetta on tehty ihan sumppuun, ollaan sitten säästetty pari aaria peltoo. Sitten on voitu tehdä joku muu rakennus navetan viereen silleen, että laajentaminen mahdotonta jos ei taas aleta vaihteeksi purkamaan.
Meillä on tällainen ajatusmalli ollut käytössä, kun nuo rakennukset on tuohon suunniteltu. Ainakin luulen, että on oikein suunniteltu. Nyt pihaton laajentaminen ei onnistu toiseen suuntaa voimalinjan takia, sekin vielä levenee viitisen metriä, joten ei mitään mahdollisuutta siihen suuntaan. Toisessa päässä onkin lantala, ja jos sen siirtoa suunnittelee, niin sitten tulee aavistuksen liian lähelle tuvan nurkkaa. Eli on tehtävä toinen sivulle tai unohdettava laajennus. ::)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Pihaton asemapiirros
Navettatontille pitäs alkaa pikkuhiljaa suunnitella mihin laakasiilot, komponenttivarastot, lietealtaat jne. Kuka osaa tehdä ja kellä on paras näkemys Suomessa.
Nytkö velkoja on sulateltu tarpeeksi :-\

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Pihaton asemapiirros
Vai alkaako 80 kantturan lypsäminen parressa tökkimään?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pihaton asemapiirros
Vai alkaako 80 kantturan lypsäminen parressa tökkimään?
Varmaan rouva alkanut valittelemaan selkäkipuja  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Pihaton asemapiirros


Eikös maidontuottaja aikonut jäähdytellä,No ehkä täytyy saada näpit ensin todella kuumiksi niin voi jäähdytellä konkurssin jälkeen. ;D 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pihaton asemapiirros


Eikös maidontuottaja aikonut jäähdytellä,No ehkä täytyy saada näpit ensin todella kuumiksi niin voi jäähdytellä konkurssin jälkeen. ;D 8)
apen asemapiirrokseen merkittiin vain sontaluukun aukeamissuunta  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8431
Vs: Pihaton asemapiirros
Tuo lanta/rehureittien risteäminen on vähän naurettava juttu mun mielestä... Katselkaapa navetan seinille kuinka korkealle se paska oikeasti roiskuu.
Vaikea saada lunastettua valtion tien viereen, jotta sais lannat ajettua eritietä kuin maitoauto.  ;D Paskaa ajetaan myös naapureiden kanssa ristiin joten noita paskateitä pitäisi varmaankin olla useampi rinnakkain.  ::)
Mystinen kesälaatumies

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Pihaton asemapiirros
Eieiei tässä mikään töki paitsi minä joskus vähäsen saatan tökkästä :P tontti on hyvä, mutta siinä on asutusta jonkun matkan päässä niin se voi käydä jonkun kierroksen jossain?! Ympäristölupaa pitäs muutenkin päivittää  ::)niin samalla menis. En minä oo kyllä jäähyttelystä puhunut enemmänkin sisuunnun tuommosesta ja saatan laittaa ison pyörän pyörimään.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Pihaton asemapiirros


Eikös maidontuottaja aikonut jäähdytellä,No ehkä täytyy saada näpit ensin todella kuumiksi niin voi jäähdytellä konkurssin jälkeen. ;D 8)
Nyt kuule! Tässä suunnitellaan miten tehdään bisnestä. Sinä kun et ole sitä oivaltanut, että maidontuotannolla voi tehdä bisnestä niin suksi *****un.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Pihaton asemapiirros


Eikös maidontuottaja aikonut jäähdytellä,No ehkä täytyy saada näpit ensin todella kuumiksi niin voi jäähdytellä konkurssin jälkeen. ;D 8)
Nyt kuule! Tässä suunnitellaan miten tehdään bisnestä. Sinä kun et ole sitä oivaltanut, että maidontuotannolla voi tehdä bisnestä niin suksi *****un.

 Ny o hidasta taas jymäytetty bisnestä muka buahahaaaaa ;D 8)

Moni toki tekee bisnestä maidontuottajilla 8) 8)

Viimeksi muokattu: 18.06.14 - klo:20:47 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Pihaton asemapiirros


Eikös maidontuottaja aikonut jäähdytellä,No ehkä täytyy saada näpit ensin todella kuumiksi niin voi jäähdytellä konkurssin jälkeen. ;D 8)
Nyt kuule! Tässä suunnitellaan miten tehdään bisnestä. Sinä kun et ole sitä oivaltanut, että maidontuotannolla voi tehdä bisnestä niin suksi *****un.

 Ny o hidasta taas jymäytetty bisnestä muka buahahaaaaa ;D 8)

Moni toki tekee bisnestä maidontuottajilla 8) 8)
Mulla ei tee kipeetä käyttää apuna suunnittelussa/neuvonnassa mua huomattavasti fiksumpia kavereita. sitten mulla on kyllä yks "taustapiru" joka on toiminut sparrina ja jolta on tullut ratkaisevan tärkeitä vinkkejä onnistumisille. Tästäkin avauksesta on tullut yv:n kautta arvokasta tietoa, kiitosta vaan. Mulle on tärkeintä hallita kokonaisuus mahd. Hyvin. Ei mulla oo aikaa perehtyä joka pikku asiaan, varsinkin kun oon niiiin hidaaas. ;D
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.