Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peltikaton maalaus  (Luettu 22035 kertaa)

viljelu10

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 100
Vs: Peltikaton maalaus
nimimerkki "maanviljelijä" kirjoitti,"että valmiiksi pinnotetuista pellelleistä lähtee maali ja tulee laikukkaaksi" En tiedä mitä peltiä hän tarkoitti,mutta Rautaruukin kirjallisella
20 v takuulla pinnoitetut pellit eivät ole ainakaan niitä.
Itsellä on kokemusta tuosta pinnoitetusta pellistä 17 vuoden ajalta.Tuona aikana pellit eivät ole muuttuneen mitenkään.Kun viereiseen rakennukseen uusittiin tänä keväänä
samasta pellistä katto,ei tuo viereinen katto ole edes yhtään luopunut tuon 17 vuoden aikana,pellit ovat edelleen uutta vastaavia.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Peltikaton maalaus
Minä raukka luulin hyvää ostavani vuonna 95 tuvan katto  muovipintaisesta ruottinpellistä, silloinen terästaive, nykyinen planja. Meni tasan sen takuun yli, heti vuonna 2006 alkoi muovinpaloja lennellä pitkin mäkeä, kysyin tehtaan edustajalta, oli heti tietävinään vuoden milloin ollu ongelmia ja piti mukamas vähän nolona asiana heillekkin, joten tarjos puoleen hintaan uusia peltejä, eli rennsti vitosella neliö, aihan sattumalta kysäisin naapurikaupasta ruukin peltiä, ois ollu listahinnalla neljä euroa :o Olen sitten joka kevät kierrelly henkilönostimella pitkin kattoa ja repiny muovinkaikaleita sitä mukaa, kun irtoavat ja paikkamaalaillut.  Tänäkeväänä sitten otin kymmenen litraa maalia ja vetäisin massaruiskulla koko katon ylitse, kun alkaa olla aika vähissä muovit siellä, tuli ihan tasainen, aikaa meni kaikenkaikkiaan nafti päivä ja maalit maksoi reippaan puolitoista sataa.... itse olen kohtuu tyytyväinen lopputulokseen ja noita hintoja lukiessa tuntuu nuukasta miehestä, että päivä meni toteen  ::)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Peltikaton maalaus
Ku on tullut yli 50 vuotta lumet alas sinkkikatosta, kyllä sekin rupee ruostumaan.

Jäi maalia yli navetankaton maalamisesta, olis muutama aaltopeltikattoa mitä vois maalata ite. Tekeekö tällasella mitään? http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahkotyokalut/Muut/Maaliruisku-PSG-110-17207/ Pieni pytty siinä on, mutta kai sitä ehtii täyttää?

Ei tuommosesta ole mihinkään talomaalien kanssa. Jotain kyllästettä vois ehkä suihkutella, mut ei näitä paksumpia maaleja.

Tämmöisellä jo onnistuu



Ohensin kattomaalia hieman ohjetta vähemmän, sain siten suihkutettua paksumman kerroksen maalaamalla kertavedolla yhtenäisen kiiltävän pinnan. Hyvin on kestänyt katossa vaikka en perästä sudilla sitä enää vetänytkään.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Peltikaton maalaus
mutta kertokaas nyt mitä maalia oletta vetäneet muovisen pellin päälle?   en ihan varma mutta lateksi ei kuulema kestä syksyä pitempään.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Peltikaton maalaus
Mä olen käyttäny panssarimaalia, ei se sieltä mihinkään ole lähtenyt, mutta alkoi eri vuosikerrat näkyä, kun aina vähän haalistuu vuodessa  ;D Muovihan täytyy aina repiä pois niin paljon, kuin suinkin saa, yhtenävuonna otin painepesurin nosturiin ja 200 baaria koko tontti oli täynnä   mustavihreitä muovinriekaleita :)

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Peltikaton maalaus
Minkälaisella ruiskulla onnistuu tee se itse punamultamaalin (puuron) levitys hallin seinään?.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Peltikaton maalaus
Panssari akva on pysynyt galvanoidun päällä. Nyt teknoksen mikä se nyt oli vesiliukoisena.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Peltikaton maalaus
eikös nuo honkkarin ruiskut pysty levittään sen keittomaalin ihan hyin?      ainakin naapuri käytti viime kesänä ja multa haki kompuran.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Peltikaton maalaus
eikös nuo honkkarin ruiskut pysty levittään sen keittomaalin ihan hyin?      ainakin naapuri käytti viime kesänä ja multa haki kompuran.
sellaisella halpismatalapaineruiskulla täälläkin levitetään punamultaa, viitisen litraa kerrallaan pyttyyn. Hyvin levisi, eka kertaa kun raakalautaa maalattiin, niin karkealla sudillaperään, vähän enemmän hieroutui seinään kiinni. Haukkui hintansa jo ekassa 150 l / 500 neliön urakassa.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Peltikaton maalaus
eikös nuo honkkarin ruiskut pysty levittään sen keittomaalin ihan hyin?      ainakin naapuri käytti viime kesänä ja multa haki kompuran.
sellaisella halpismatalapaineruiskulla täälläkin levitetään punamultaa, viitisen litraa kerrallaan pyttyyn. Hyvin levisi, eka kertaa kun raakalautaa maalattiin, niin karkealla sudillaperään, vähän enemmän hieroutui seinään kiinni. Haukkui hintansa jo ekassa 150 l / 500 neliön urakassa.
Halpis massaruiskusta suutin pois ja letku ruiskusta maalipönttöön.Kevyt käsitellä ja maali levittyy nopeasti.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Peltikaton maalaus
roiskuuko paljonkin muuallekin?

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Peltikaton maalaus
Minkälaisella ruiskulla onnistuu tee se itse punamultamaalin (puuron) levitys hallin seinään?.

Jos Kuusjoelle ei ole liian pitkä matka ja varsinkin jos maalinkeittotarpeet ovat vielä hankkimatta, niin tuolta voi kannattaa myös kysyä

http://www.ekoesko.fi/

http://www.ekoesko.fi/hinnasto.html

Näköjään on myös kunnon ruiskun kokoomisvinkit vaikka kierrätysosista...

http://www.ekoesko.fi/ruisku.html

Viimeksi muokattu: 10.06.14 - klo:09:36 kirjoittanut Pasi

Jätkä

  • Vieras
Vs: Peltikaton maalaus
Minkälaisella ruiskulla onnistuu tee se itse punamultamaalin (puuron) levitys hallin seinään?.

Jos Kuusjoelle ei ole liian pitkä matka ja varsinkin jos maalinkeittotarpeet ovat vielä hankkimatta, niin tuolta voi kannattaa myös kysyä

http://www.ekoesko.fi/

http://www.ekoesko.fi/hinnasto.html

Näköjään on myös kunnon ruiskun kokoomisvinkit vaikka kierrätysosista...

http://www.ekoesko.fi/ruisku.html

Pieni tuunaus kasvinsuojeluruiskuun  ;) niin pistoolimaalaus hoituu ilman vuokravehkeitä.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Peltikaton maalaus
mutta kertokaas nyt mitä maalia oletta vetäneet muovisen pellin päälle?   en ihan varma mutta lateksi ei kuulema kestä syksyä pitempään.

Siihen on olemassa erikoismaali nimeltään muistaakseni Repco. Jos muovi on hilseillyt niin kannattanee vaihtaa katto.

Kärkkäisen myymä alle kolmensadan korkeapaineruisku on osoittautunut hemmetin hyväksi. Imee suoraan pytystä paksutkin maalit. Punamullalle ei suositella, joutuu pumpun tiivisteitä vaihtamaan. Jatkoletkun siihen joutui teettämään hydrauliletkusta, vakioliittimet kävi. Mukana tulee 7,5m letku joka on ulkomaalaukseen liian lyhyt. Sillä on nyt maalattu navetta sisältä ja iso omakotitalo ulkoa kahteen kertaan. Työn määrä meni murto-osaan pelkkään sutimiseen verrattuna. Talo tosin sudittiin ruiskun perässä, menee maali paremmin laudan sisään.


Mika

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Peltikaton maalaus
mulla vedettiin Repcoa 25 vuotta vanhan muovitetun päälle. Nyt suunnilleen viiden vuoden jälkeen auringonpuolta hilseilee muovi ja Repco. Voi vaikuttaa, kun alkujaan oli punainen ja nyt ruskea.
Mystinen kesälaatumies