Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peltikaton maalaus  (Luettu 22033 kertaa)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Peltikaton maalaus
Se muovi on revittävä sieltä alta pois ja niin kauan, kun sitä on joka talvi se sieltä irtoilee, kunnes muovi loppuu  ;D Nopein tapa ois tietty vaihtaa pellit, mutta nuokin tuli vielä laitettua nauloilla kiinni, ompahan sitten tullu maalailtua. Tuo massaruisku on yllättävän hyvä maalaukseen ja ihan riittävän tasaisen jäljen saa, kunhan ei ihan autoa maalaa, mutta esimerkiksi kaikki peräkärryt, yms. koneiden maalaukset sillä onnistuu vallan mainiosti  ;)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Peltikaton maalaus
Se muovi on revittävä sieltä alta pois ja niin kauan, kun sitä on joka talvi se sieltä irtoilee, kunnes muovi loppuu  ;D Nopein tapa ois tietty vaihtaa pellit, mutta nuokin tuli vielä laitettua nauloilla kiinni, ompahan sitten tullu maalailtua. Tuo massaruisku on yllättävän hyvä maalaukseen ja ihan riittävän tasaisen jäljen saa, kunhan ei ihan autoa maalaa, mutta esimerkiksi kaikki peräkärryt, yms. koneiden maalaukset sillä onnistuu vallan mainiosti  ;)

 Onko miten hupa maalille vai onko kulutus samaa kuin pensselin kanssa maalatessa?

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Peltikaton maalaus
Osta urpo Ormax.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Peltikaton maalaus
Mä olen käyttäny panssarimaalia, ei se sieltä mihinkään ole lähtenyt, mutta alkoi eri vuosikerrat näkyä, kun aina vähän haalistuu vuodessa  ;D Muovihan täytyy aina repiä pois niin paljon, kuin suinkin saa, yhtenävuonna otin painepesurin nosturiin ja 200 baaria koko tontti oli täynnä   mustavihreitä muovinriekaleita :)
Ei kannata mitään panssarimaalia laittaa, maalaa Virtasen peltikattomaalilla ja väri pysyy aivan erilailla! Ainakin vanhakupari sävystä on kokemusta, jos ei ole huononnettu.
pessimisti ei pety!

antti-x

  • Vieras
Vs: Peltikaton maalaus
Mä olen käyttäny panssarimaalia, ei se sieltä mihinkään ole lähtenyt, mutta alkoi eri vuosikerrat näkyä, kun aina vähän haalistuu vuodessa  ;D Muovihan täytyy aina repiä pois niin paljon, kuin suinkin saa, yhtenävuonna otin painepesurin nosturiin ja 200 baaria koko tontti oli täynnä   mustavihreitä muovinriekaleita :)
Ei kannata mitään panssarimaalia laittaa, maalaa Virtasen peltikattomaalilla ja väri pysyy aivan erilailla! Ainakin vanhakupari sävystä on kokemusta, jos ei ole huononnettu.

Joo panssarimaali ja teknoksen "kirjo" psyvät kyllä ihan hyvin, mutta haalistuvat tehokkaasti. Varsinkin jos on sävytetty eikä tehdas-sävy. Akrylaattimaalit vaativat pohjamaalin mutta pitävät kai väri paremmin. Virtasen Katto-Kymppi maalista ei ole kokemusta, mutta virtasen muut maalit ovat kyllä olleet hyviä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Peltikaton maalaus
Mä olen käyttäny panssarimaalia, ei se sieltä mihinkään ole lähtenyt, mutta alkoi eri vuosikerrat näkyä, kun aina vähän haalistuu vuodessa  ;D Muovihan täytyy aina repiä pois niin paljon, kuin suinkin saa, yhtenävuonna otin painepesurin nosturiin ja 200 baaria koko tontti oli täynnä   mustavihreitä muovinriekaleita :)
Ei kannata mitään panssarimaalia laittaa, maalaa Virtasen peltikattomaalilla ja väri pysyy aivan erilailla! Ainakin vanhakupari sävystä on kokemusta, jos ei ole huononnettu.

Joo panssarimaali ja teknoksen "kirjo" psyvät kyllä ihan hyvin, mutta haalistuvat tehokkaasti. Varsinkin jos on sävytetty eikä tehdas-sävy. Akrylaattimaalit vaativat pohjamaalin mutta pitävät kai väri paremmin. Virtasen Katto-Kymppi maalista ei ole kokemusta, mutta virtasen muut maalit ovat kyllä olleet hyviä.
Ihan tehdas sävyjä olleet ja se haalistuminen ja kuluminen se ongelma. En laittaisi katolle muuta kun katto-kymppiä.
pessimisti ei pety!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Peltikaton maalaus
Tuo haalistuminen pitää kyllä paikkansa, siks vedin tänäkeväänä koko katon, kun muutama vuosi paikkailtu ja alkoi olla värikartan vikaa  ::) Pysyvyydessä ei ole ollut mitään ongelmaa, panssarimaali on ollut tehdas sekoitusta, mutta voihan sen vetäistä päälle jonkin muun firman litkulla, kyllä sieltä vieläkin muutama muovinpala lähtee :)