Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hapotin kelasilppuriin  (Luettu 3946 kertaa)

Stiz

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Hapotin kelasilppuriin
Löytyyko keltään vanhaan kelasilppuriin käännettävää hapotinta, ei siis sähköistä. Täytyisi saada varavehkeeseen oma hapotin  ::)

Loannes

  • Vieras
Vs: Hapotin kelasilppuriin
Täällä olisi sulle  toinenkin varavehje JF 145 hydraulisella ohjauksella ja hapotintelineen pitäisi olla kunnossa vaikka pumpulla sitä on viimeksi käytetty. Sen haravamekanismin kunto voi olla niin ja näin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8422
Vs: Hapotin kelasilppuriin
Mulla olis tarvetta yli 140 cm silppurille. Hapotinta en tarvitse. Petti viimesyksynä kulmavaihde ja samantien romahti torvi. :o
Mystinen kesälaatumies

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Hapotin kelasilppuriin
Mulla olis tarvetta yli 140 cm silppurille. Hapotinta en tarvitse. Petti viimesyksynä kulmavaihde ja samantien romahti torvi. :o

Ei niitä oo kellään, ku jurttimiehet vie ne kiilto silmissä ja ajaa ne tuusannuuskaksi ;D
Oon vaatimaton!

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Hapotin kelasilppuriin
1450 jf tossa lojuu ja 133 myös.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Hapotin kelasilppuriin
Mullakin olis yks kelasilppuri tossa tehovarsta vai mikäsenytoli. Aika rytö kulmavaihde on kyllä ehjä ja loppu torvi on uusittu. Sitte olis vielä semmonen rehu kombi, lieriö niittokoneen ja silppurin risteytys. Sitte olis vielä Ylö 7500 purku kärry ylimääräisenä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Hapotin kelasilppuriin
Asian vierestä.... Jos laittaa pullon ja hapottimen traktorin keulaan nii mihin sijoitetaan mittari? Lähelle hapotinta vai lähelle suuttimia? Vai käytetäänkö nykysin edes semmosia ku näyttää täyttä kumminki koko ajan....?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Hapotin kelasilppuriin
Asian vierestä.... Jos laittaa pullon ja hapottimen traktorin keulaan nii mihin sijoitetaan mittari? Lähelle hapotinta vai lähelle suuttimia? Vai käytetäänkö nykysin edes semmosia ku näyttää täyttä kumminki koko ajan....?
Mulla oli siinä lähempänä suuttimia. Tiedäsitte mikä oikea paikka olis mutta sen näki takalasista kokoajan kun ainakin mulla määrä muuttu kun pytty tyhjeni. Niin oli helppo käydä ronkkimassa säätöä. Nyt on sähkösäätö hytissä aika hyvin pysyy määrä vakiona vaikka tynnyri tyhjenee. Hiukan täytyy napsutella lisää tuottoa kun ihan pohjia nostaa. Vaikkei enään mittaria olekkaan. Niin pytystä näkee miten laskee. Esim 6paalia 10l
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Hapotin kelasilppuriin
Asian vierestä.... Jos laittaa pullon ja hapottimen traktorin keulaan nii mihin sijoitetaan mittari? Lähelle hapotinta vai lähelle suuttimia? Vai käytetäänkö nykysin edes semmosia ku näyttää täyttä kumminki koko ajan....?
Mulla oli siinä lähempänä suuttimia. Tiedäsitte mikä oikea paikka olis mutta sen näki takalasista kokoajan kun ainakin mulla määrä muuttu kun pytty tyhjeni. Niin oli helppo käydä ronkkimassa säätöä. Nyt on sähkösäätö hytissä aika hyvin pysyy määrä vakiona vaikka tynnyri tyhjenee. Hiukan täytyy napsutella lisää tuottoa kun ihan pohjia nostaa. Vaikkei enään mittaria olekkaan. Niin pytystä näkee miten laskee. Esim 6paalia 10l
Täytyypä yrittää ripustella se johonki näköpaikalle. Mites muuten tuo sähkösäätö pelaa, säätääkö virtausta suoraan vai säätääkö se pumpun kierroksia?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Hapotin kelasilppuriin
Säätää pumpun kierroksia. Hytissä on semmonen yksinkertainen nestekide näyttä 0-100. Johon voi sitte hanikasta naputella sopivan määrän. Liian kallishan tuommonen hapotin oli. Mutta kun vanha levis ja pikku kannujen kantaminen paalaimen päälle alkoi  kyllästyttään. Niin tuli sitte tommonen :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!