Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointiuutisissa vakava asiavirhe  (Luettu 66356 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Nykyään kehuvat avaruusohjaamotraktoreitansa, että joo eka pakkaremontti niinkin myöhään kuin vasta vasta 4000 tunnissa ja niin ja näin, määräaikaishuollossa muutaman tuhannen välein on eriväristen muovitraktorien moduulivaihteistopakkoja merkkihuoltojen verstaspöydällä ja lautasia on tusinoittain siellä pölkkyinä rivissä.

Pakkaremontteja ja pakkaremontteja niin juu.

Sitähän samaa se Dual Power vaiva on, jos on.

-SS-

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Tässäkin asiassa sulla on tietoa. ;D ;D ;D ;D ;D

Näkyy vaan menevän taas arvauksen puolelle. ;D ;D ;D ;D ;D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Tässäkin asiassa sulla on tietoa. ;D ;D ;D ;D ;D

Näkyy vaan menevän taas arvauksen puolelle. ;D ;D ;D ;D ;D
Turvesoilla nuo on testattu eli faktaa eikä mitään leikkihintti juttuja. 8)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Tässäkin asiassa sulla on tietoa. ;D ;D ;D ;D ;D

Näkyy vaan menevän taas arvauksen puolelle. ;D ;D ;D ;D ;D
Turvesoilla nuo on testattu eli faktaa eikä mitään leikkihintti juttuja. 8)

Ihan kuten ne sun sammutusjärjestelmät... :-X :-X ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kunnolla viritetty niin että on kunnolista alavääntöä ja sitten antaa käydä liian pienillä kierroksilla liian raskaissa töissä, öljypaine mitä painaa pakkoja kiinni ei riitä, sitten tuli luisto.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kiitos. Nyt alkaa löytymään suoraselkäistä porukkaa. Ja kunnon traktoreita.

Ai jaa... kun keskenkasvuiset alkoivat retostelemaan :- )

Taitavat olla mieluummin vähintään keski-ikäisiä?

Jotkut on keskenkasvusia vielä keski-iässäkin ;- )

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kunnolla viritetty niin että on kunnolista alavääntöä ja sitten antaa käydä liian pienillä kierroksilla liian raskaissa töissä, öljypaine mitä painaa pakkoja kiinni ei riitä, sitten tuli luisto.

--niin.Momentti aiheuttaa luiston.Teho yläkierroksilla ei niin helposti.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kertokaas voortitietäjät onko näitä näkynyt menneinä aikoina kartanoiden pelloilla tai muilla työmailla? http://www.konedata.net/Traktorit/ford8600.htm
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kertokaas voortitietäjät onko näitä näkynyt menneinä aikoina kartanoiden pelloilla tai muilla työmailla? http://www.konedata.net/Traktorit/ford8600.htm

Alastarolla oli ainakin yksi uutena ostettu.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Ford 9000 ainakin oli tuossa - ei nyt ihan kartanolla - mutta vöyri vanha tila -  iso oli äes perässä, toisessa talossa oli Johndeere 5020 muistaakseni kilpailivat kovasti kuskit, kun samoja peltoja äestelivät.

Sitten tuli 9600, oli jotakin ropleemeja. Ainakin TW-35 oli lähistöllä. Pääsinpä koittamaankin sitä voiman huminaa.

-SS-

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kertokaas voortitietäjät onko näitä näkynyt menneinä aikoina kartanoiden pelloilla tai muilla työmailla? http://www.konedata.net/Traktorit/ford8600.htm

2-3 kpl tiedän olevan/olleen lähimaastossa...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Tässäkin asiassa sulla on tietoa. ;D ;D ;D ;D ;D

Näkyy vaan menevän taas arvauksen puolelle. ;D ;D ;D ;D ;D
Turvesoilla nuo on testattu eli faktaa eikä mitään leikkihintti juttuja. 8)

Ihan kuten ne sun sammutusjärjestelmät... :-X :-X ;D ;D

 Oiskin kyllä kiva tuommosia luistoja säädellä...powershift-laatikoissa on jarrupakka, joka huolehtiin päälle kytkeytyvän vaihteen levyt pysähdyksiin ennen vaihteen kytkeytymistä, aivan kuten SASsi tuossa ylempänä mainostaa...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Vaikka Ford Dual Poweriin on suhtauduttu alentuvasti täällä, kuitenkin lähes kuudenkymmenen vuoden takaa Case-traktorin valmistajaa ja Ford Motor Companya on kiittäminen Power-Shiftin tulosta traktoreihin.

1959 Casella oli Case-o-Matic, aika paljon kolme vuotta myöhemmin esitellyn MF Multi-powerin kaltainen tuotos. Fordilla oli suunnittelija Harold Brock, joka oli suunnitellut 10+2 täyspowershiftin Ford traktoreihin jo 1958. Kuten kirjallisuudessa korostetaan, oli täysin mekaanisilla sekvenssiventtiilistöllä toteutettu alkuperäinen Select-o-Speed keskeneräinen tuote lanseerauksensa aikana, ja iso joukko koneita vaihdettiin uusiin, kun alkoivat piiputtaa.

Lastentauteja käytiin läpi suurella joukolla, ja Ford 1000-sarjan tullessa markkinoille, oli koko vaihteisto käytännössä uudestirakennettu. Harold Brock ei kuitenkaan varmaankaan saanut tehdä parannuksia niin kuin halusi, ja siirtyi John Deerelle. Kaikki tietävät myöhempien Power-Shift - vaihteistojen esikuvan, John Deere 4020 , esitelty 1964. Eli vaihtokaavio oli suoraviivainen 1..8, aivan kuten Ford SOS - vaihteistossa.
http://www.youtube.com/watch?v=fZDUWSi8YjY

Mutta itse asiassa Ameriikan maalla on paljon edelleen toimivia Ford 5000 SoS - koneita, tässä on Euroopan puolelta esimerkki yhdestä Foordista, joka vaihtaa isommalle, kesken vetokisan !  Katsomokin nauraa hyväntuulisesti  :D
http://www.youtube.com/watch?v=Z1IFiuMosf4

-SS-

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
USAssa Select-O-Speediä osattiin käyttää: Öljyn laatu, Suomessa lämpötilan vaihtelu suurempaa, suurin suomalainen synti vaihteistolla jarruttaminen pienentämällä pykälää.