Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointiuutisissa vakava asiavirhe  (Luettu 66315 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Tässä kylällä oli F5000 turbo.Kone kesti uudesta ajaa noin 1500 tuntia ilman öljynvaihtoa ennen kuin rrljäjähti... ;D

Ko.täpinäreiskalla ei ollu tapana tehdä välihuoltoja.Ajoi pashaksi Valmet 1100n,Fiat 1000n ja tuon Fordin.Ynnä muuta...

Meillä on viistonninen jälkiasennusturbolla. Öljynvaihdot on tehty noin 100 h välein, Delvaccia 5W-40 käytetty. Kyllä se nelisentuhatta tuntia on kestäny. Lisäksi meillä on vajaat 7000 h ajettu Ford 7000. Hiukan niukalla huollolla tuo on ollut, harahytti on aivan rapea, mutta vähintään moottoriöljyt on koitettu joka vuosi ennen kevättöitä vaihtaa.

-SS-

--ei ollu tarkoitus moittia Fordia.Tuo 1500 ilman huoltoa oli minusta oikein hyvä saavutus... 8)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Tässä kylällä oli F5000 turbo.Kone kesti uudesta ajaa noin 1500 tuntia ilman öljynvaihtoa ennen kuin rrljäjähti... ;D

Ko.täpinäreiskalla ei ollu tapana tehdä välihuoltoja.Ajoi pashaksi Valmet 1100n,Fiat 1000n ja tuon Fordin.Ynnä muuta...

Meillä on viistonninen jälkiasennusturbolla. Öljynvaihdot on tehty noin 100 h välein, Delvaccia 5W-40 käytetty. Kyllä se nelisentuhatta tuntia on kestäny. Lisäksi meillä on vajaat 7000 h ajettu Ford 7000. Hiukan niukalla huollolla tuo on ollut, harahytti on aivan rapea, mutta vähintään moottoriöljyt on koitettu joka vuosi ennen kevättöitä vaihtaa.

-SS-

--ei ollu tarkoitus moittia Fordia.Tuo 1500 ilman huoltoa oli minusta oikein hyvä saavutus... 8)

Enhän minä moittimiseksi...se vaan tuli mieleen, kun oli yksi sukulainen, joka juuri tuollai ajoi, ei koskaan öljyjä tai rasvoja, mut Foorti vaan kolkuti menemään. Meillä isä oli Fordson kuski ollut jo lähes puoli vuosisataa, kun Foorti tuli, rautapyöräisestä asti hoitanut kotitalonsa koneita, niin omaan Foortiin laitettiin aina öljyt keväin syksyin, jossei sitten keskenkin, isomman työmaan takia. Castrollia. Ja ilmanputsari piti meikän pikkupojan osata avata ja piki kaapia pois.

Vaikka olen tosi huono nykyisellään mitään ainakaan nopeasti fiksaamaan, jos vaikka ottaa osumaa (sitä isäpapallakin alkoi tapahtua vanhemmiten, nyt sen jo tajuaa, miksi...) , niin öljyhuollon ja ehkä myös rasvarässihpomman se tapa  pakottaa menemään vaikka iltapimeällä sitten hoitamaan loppuun. Vaikka joskus hiukan hankalakin homma, niin kuin se pihkuran vetokoukku, on just siinä peräöljyn pohjapropun tiellä. Tai ohjaustehostimen säiliön tiiviste, eihän pidä ei, jos irrottamaan kerran menee. Ja onhan siinä nostolaitteen irrottelussa hommansa, pelkästään peräöljysuodattimen takia....

-SS-

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Ny pitä vanhan äijän oikoa: kyllä Ford 7000:n oli Suomen tuontiohjelmassa Hara-ohjaamollisena. Valmet 1100 oli (lähes?) ensimmäisiä tehdasturbotraktoreita vuodesta 1969 alkaen.
  ok, mutta ei varmaan kovin montaa etelä-suomeen tullut.

Meille oli aikas lähellä tulla....

Ja meille tuli ihan perille asti. On se muuten jännä, miten tollasissa filmeissä http://www.youtube.com/watch?v=0wsrhJwwdws ajaminen on aina yhtä juhlaa. Ei yhtään huomaa sitä infernaalista meteliä, ohjaamon täyttämää pölyä ja kuumuutta, jonka synnyttää jalkojen välissä hohkaava murikka kuumine öljyineen, jota puhallinkaan ei viilennä, kun sellaista ei tehdasasenteisena ole. Lujaa tekoa ja voimakas veturi, mutta kauhea työpaikka.   

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Ja kummasti saavat samankokoisia auroja liikkelle takapotkulla kuin nykyään jonkun isomman nelikon perässä :-)

LihavaPoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
County turbotti 654 malliaan josta tuli 854T malli jo -60 luvun loppupuolella.
Turbosarjaa myytiin myös pelkästään mutta Ford eväsi takuun.
Voimansiirto kuulemma 5000 140hv asti suunniteltu joten  ei aivan heti hajoa.

Suomeen tuotu tiettävästi kaksi 854t mallia. Hinta ero ollut vissiin aika pieni 1004 tai 1124 malliin.

Kuulemma yllättävän hyvä ahtamaan tuo CAV turbo mutta harvinainen eli enää ei saa osia.

Eikös Allis ainakin ole ensimmäisiä turbo traktoreita.

-74 mallinen 7000 löytyy täältäkin. JF ST70H oli perässä tänäkin keväänä tunkion tuhoamis operaatiossa.
Ehkä Volvon hytti oli parempi -70 luvun alussa mitä hara muttei montaa parempaa ollut.
Punikkien kokoamia valtuja en traktoreina pidäkkään joten ei voi verrata.

Toinen asia virhe oli Että Basildon ainut traktori tehdas englannissa.
Käsittääkseni Fastracit tehdään englannissa myös.

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Ny pitä vanhan äijän oikoa: kyllä Ford 7000:n oli Suomen tuontiohjelmassa Hara-ohjaamollisena. Valmet 1100 oli (lähes?) ensimmäisiä tehdasturbotraktoreita vuodesta 1969 alkaen.
  ok, mutta ei varmaan kovin montaa etelä-suomeen tullut.

Meille oli aikas lähellä tulla....

Ja meille tuli ihan perille asti. On se muuten jännä, miten tollasissa filmeissä http://www.youtube.com/watch?v=0wsrhJwwdws ajaminen on aina yhtä juhlaa. Ei yhtään huomaa sitä infernaalista meteliä, ohjaamon täyttämää pölyä ja kuumuutta, jonka synnyttää jalkojen välissä hohkaava murikka kuumine öljyineen, jota puhallinkaan ei viilennä, kun sellaista ei tehdasasenteisena ole. Lujaa tekoa ja voimakas veturi, mutta kauhea työpaikka.
3:45 eteenpäin aika komeaa meininkiä.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
County turbotti 654 malliaan josta tuli 854T malli jo -60 luvun loppupuolella.
Turbosarjaa myytiin myös pelkästään mutta Ford eväsi takuun.
Voimansiirto kuulemma 5000 140hv asti suunniteltu joten  ei aivan heti hajoa.

Suomeen tuotu tiettävästi kaksi 854t mallia. Hinta ero ollut vissiin aika pieni 1004 tai 1124 malliin.

Kuulemma yllättävän hyvä ahtamaan tuo CAV turbo mutta harvinainen eli enää ei saa osia.

Eikös Allis ainakin ole ensimmäisiä turbo traktoreita.

-74 mallinen 7000 löytyy täältäkin. JF ST70H oli perässä tänäkin keväänä tunkion tuhoamis operaatiossa.
Ehkä Volvon hytti oli parempi -70 luvun alussa mitä hara muttei montaa parempaa ollut.
Punikkien kokoamia valtuja en traktoreina pidäkkään joten ei voi verrata.

Toinen asia virhe oli Että Basildon ainut traktori tehdas englannissa.
Käsittääkseni Fastracit tehdään englannissa myös.

Kiitos. Nyt alkaa löytymään suoraselkäistä porukkaa. Ja kunnon traktoreita.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 562
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kiitos. Nyt alkaa löytymään suoraselkäistä porukkaa. Ja kunnon traktoreita.

Ai jaa... kun keskenkasvuiset alkoivat retostelemaan :- )

Myyntipäällikkö

  • Vieras
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kiitos. Nyt alkaa löytymään suoraselkäistä porukkaa. Ja kunnon traktoreita.

Ai jaa... kun keskenkasvuiset alkoivat retostelemaan :- )

Taitavat olla mieluummin vähintään keski-ikäisiä?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Samanlaisia punikkeja siellä briteissä oli kuin täälläkin olihan 70 luvulla työväenpuolue voimissaan .
Hyttihän oli noissa hyvin askeettinen verrattuna 02 sarjan valluihin ei tasaista lattiaa vaihdekepit missä sattuu..Meille ostettiin vuonna 69 rahtiajoon OK 6 sillä ajettiin 1500 tuntia niin meni mäntä.Siinä oli teollisuusmoottori eikä mikään
customin moottori niin kuin joku väitti.Mäessä se ei vetänyt sen kummemmin kuin 10/60 nuffi kun ei rengas pitänyt.
Dual pover vai mikä se oli niin ei se kestävyydellä kyllä häikäissyt.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Urakointiuutisissa oli hauska juttu kun Pohjalainen oli ostanut jenkkijontikan ja oli pistänyt 7 metrisen äkeen perään oli vienyt kevyesti he he vain 7 metrinen. ;D ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Onks se asiavirhe se, että vanhoja Fordeja käsitellään ammattilehdessä  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Samanlaisia punikkeja siellä briteissä oli kuin täälläkin olihan 70 luvulla työväenpuolue voimissaan .
Hyttihän oli noissa hyvin askeettinen verrattuna 02 sarjan valluihin ei tasaista lattiaa vaihdekepit missä sattuu..Meille ostettiin vuonna 69 rahtiajoon OK 6 sillä ajettiin 1500 tuntia niin meni mäntä.Siinä oli teollisuusmoottori eikä mikään
customin moottori niin kuin joku väitti.Mäessä se ei vetänyt sen kummemmin kuin 10/60 nuffi kun ei rengas pitänyt.
Dual pover vai mikä se oli niin ei se kestävyydellä kyllä häikäissyt.

Siis Dual Power oli siinä OK 6:ssa ? Ameriikan Voortiin 8000 ja 9000 ainakin tuli 1969, mutta että viistonnisen pohjaan ? Olen käsittänyt, että vasta 1971 tuli nelisylinterisiin malleihin, ensin Ford 7000:een , ensiesittely Smithfield Showssa 1971.

Mutta briteistä puheen ollen, oli onni monelle suomalaiselle Fordin tilaajalle, että edes ollenkaan saivat viistonnista 1970-luvun alkupuolella. Lakkojen hyydyttäessä Basildonia, Antwerpenin tehdas kokoonpani Foordeja kiiireellä pohjoismaihin, olihan siellä jo voimansiirtotehdas muutenkin. Nämä Antwerpenin Foordit lienevät tunnusomaisen "kuivia" , vaihteisto, perä,  liituuntunutta maalia, ei öljypikeä joka paikassa. Moottorinkin tiivisteet kasattu kunnolla.

-SS-

Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo:21:50 kirjoittanut -SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Samanlaisia punikkeja siellä briteissä oli kuin täälläkin olihan 70 luvulla työväenpuolue voimissaan .
Hyttihän oli noissa hyvin askeettinen verrattuna 02 sarjan valluihin ei tasaista lattiaa vaihdekepit missä sattuu..Meille ostettiin vuonna 69 rahtiajoon OK 6 sillä ajettiin 1500 tuntia niin meni mäntä.Siinä oli teollisuusmoottori eikä mikään
customin moottori niin kuin joku väitti.Mäessä se ei vetänyt sen kummemmin kuin 10/60 nuffi kun ei rengas pitänyt.
Dual pover vai mikä se oli niin ei se kestävyydellä kyllä häikäissyt.

Siis Dual Power oli siinä OK 6:ssa ? Ameriikan Voortiin 8000 ja 9000 ainakin tuli 1969, mutta että viistonnisen pohjaan ? Olen käsittänyt, että vasta 1971 tuli nelisylinterisiin malleihin, ensin Ford 7000:een , ensiesittely Smithfield Showssa 1971.

-SS-

Ei saa sotkee SASsin ripulointia. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Samanlaisia punikkeja siellä briteissä oli kuin täälläkin olihan 70 luvulla työväenpuolue voimissaan .
Hyttihän oli noissa hyvin askeettinen verrattuna 02 sarjan valluihin ei tasaista lattiaa vaihdekepit missä sattuu..Meille ostettiin vuonna 69 rahtiajoon OK 6 sillä ajettiin 1500 tuntia niin meni mäntä.Siinä oli teollisuusmoottori eikä mikään
customin moottori niin kuin joku väitti.Mäessä se ei vetänyt sen kummemmin kuin 10/60 nuffi kun ei rengas pitänyt.
Dual pover vai mikä se oli niin ei se kestävyydellä kyllä häikäissyt.

Siis Dual Power oli siinä OK 6:ssa ? Ameriikan Voortiin 8000 ja 9000 ainakin tuli 1969, mutta että viistonnisen pohjaan ? Olen käsittänyt, että vasta 1971 tuli nelisylinterisiin malleihin, ensin Ford 7000:een , ensiesittely Smithfield Showssa 1971.

Mutta briteistä puheen ollen, oli onni monelle suomalaiselle Fordin tilaajalle, että edes ollenkaan saivat viistonnista 1970-luvun alkupuolella. Lakkojen hyydyttäessä Basildonia, Antwerpenin tehdas kokoonpani Foordeja kiiireellä pohjoismaihin, olihan siellä jo voimansiirtotehdas muutenkin. Nämä Antwerpenin Foordit lienevät tunnusomaisen "kuivia" , vaihteisto, perä,  liituuntunutta maalia, ei öljypikeä joka paikassa. Moottorinkin tiivisteet kasattu kunnolla.

-SS-
Ei Ok ollut dualia normi 5000 loota.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !