Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vaihteistoista...  (Luettu 15077 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Vaihteistoista...
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h

***Ei ole täällä ihmisten ilmoilla tuollaisia pakkasia ollu herran aikoihin. Luulen, että vaikiaa on kaikilla vaihteistoilla tuolloin.


Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti..  :)
jd,llä ei pääse edes liikkeelle pikkupakkasella heti  -3 astetta oli aikanaan kojolla 20 sarjan portaaton vaati pari minuutin lämmityksen et pääsi liikkeelle
huoltomies sanos että jos jonnikka ei pakkasella lähde liikkeelle niin sen ei ole vielä tarkoituskaan lähteä liikkeelle eli sen on vain tarkoitus varmistaa voitelu

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vaihteistoista...
Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla.

Tuo taitaa koskea vain 6820 ja 6920 malleja. 6520 ja 6620 ei kulje 51 km/h noin pienillä kierroksilla, vaan vaatii 2200 rpm. Näin ainakin AP:lla.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Vaihteistoista...
Yksi mielenkiintonen vaihteisto löytyy Deutsista, M sarjalaisesta. Ei tarte siinäkään mekaanista keppiä heilutella. Ja kaikki muutkin nappulat on keskitetty samaan kahvaan. Mitenkähän ne aluevaihteet vaihtuu kun ei näyttänyt olevan mekaanista keppiä?
kyllähän näissä normaaleissa M Deutseissa (ja myös profilinessa) täytyy vaihteita vaihtaa eli vaihdekaavio on samanlainen kuin john deeren keppilaatikoissa eli 6 aluetta ja 4 pikavaihdetta mutta TTV M sarjassa on portaaton loota ;) keppivaihteiset deutsit kulkee 50km/h 2000rpm:llä ja portaattomat kulkee 1800rpm:llä 50
Kun oikein tarkkaan kahtoo esitteestä, niin kyllä sieltä kopin oikeesta laidasta taitaa vaihdekepin haitarikumi pilkottaa. Ei siinä M Teussissa tainnu sittenkään olla oikeeta nappilootaa. No parempi niin. Mutta PowerComS käyttövipu on kyllä komia. 

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Vaihteistoista...
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h

***Ei ole täällä ihmisten ilmoilla tuollaisia pakkasia ollu herran aikoihin. Luulen, että vaikiaa on kaikilla vaihteistoilla tuolloin.


Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti..  :)
jd,llä ei pääse edes liikkeelle pikkupakkasella heti  -3 astetta oli aikanaan kojolla 20 sarjan portaaton vaati pari minuutin lämmityksen et pääsi liikkeelle
huoltomies sanos että jos jonnikka ei pakkasella lähde liikkeelle niin sen ei ole vielä tarkoituskaan lähteä liikkeelle eli sen on vain tarkoitus varmistaa voitelu
ei se jd,n laatikko siltikään taija kunnolla voijella  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Vaihteistoista...

Onhan siinä jokin ero jos vaihteiston ohjelma antaa paikkojen pyöriä voitelun tehostamiseksi, kuin että se kone ei omin avuin lähde ollenkaan liikkeelle. Enpä mainitse väriä, mutta useat pakkaset taisi lähitilan kone mennä hinaamalla talliin lämpiämään, ja perästä huoltomies paikalle. Eikä ollut keltaset vanteet..  :)

Mutta sama se sille. Hyvä kun oma kulkee, tai on ainakin tähän saakka kulkenut. Jollakulla tuntuu olevan monin verroin parempia puheista päätellen.  ;)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Vs: Vaihteistoista...
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Vaihteistoista...

Onhan siinä jokin ero jos vaihteiston ohjelma antaa paikkojen pyöriä voitelun tehostamiseksi, kuin että se kone ei omin avuin lähde ollenkaan liikkeelle. Enpä mainitse väriä, mutta useat pakkaset taisi lähitilan kone mennä hinaamalla talliin lämpiämään, ja perästä huoltomies paikalle. Eikä ollut keltaset vanteet..  :)

Mutta sama se sille. Hyvä kun oma kulkee, tai on ainakin tähän saakka kulkenut. Jollakulla tuntuu olevan monin verroin parempia puheista päätellen.  ;)
joo en mää siitä jd,n laatikon voitelusta tiiä muutako ,että lavetin päällä  raputtomia jontikoita on usein.
eipä tääläpäin yhtään dynä vt purettu ,eikä tieten koko suomi(täälä on tosi monta vt) , ei mulla ainut kestävä ;) yhestä fentistä(936) on laatikko uutena aukastu jokin tehasvika siinä
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Vaihteistoista...
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.
eikö se deutsin ttv laatikko lähes sama ku jd,n portaaton isommalla öljytilalla ja jäähdytyksellä .ttv,t kestääneet paremmin tosin niitä ei montaa tääläpäin
dynä vt se nykyaikasin portaaton

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vaihteistoista...
185MP kulkee kaasu pohjassa ainaki 25km/h
Siinäki täysi työ pitää se tiellä..

     Tuttu tunne ;)

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Vaihteistoista...
eikös tuo 185 MP kulje ainakin 33 km/h. vauhti kyllä hirvitti ensimmäinen traktori millä tuli ajettua, hurja peli. kyllähän se hyvä asia on että kulkee maantieajossa pienemmillä kierroksilla. nyky moottoreissa on voimaa riittävästi alemmillakin kierroksilla. valtralla tulee ajeltua vajaalla 2000 kierroksella tieajossa, säästää polttoainetta paljon. pienemmilläkin kierroksilla voisi ajaa jos olisi isompia vaihteita :D.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Vaihteistoista...
ajoinpas toissa päivänä 6920 jontikalla, en ikinä oo peliänny ajaa raktrilla niin lujaa kun sillä :o. raktoris oli peräs lemkenin lautasmuokkain, ei sitä saanut suoraa kulkemaan tiellä millään heitteli aina puolelta toiselle. joko ojaan kohti tai vastaan tulevia päin :-\. siinä on etujousis vissihin joku 2000h pusla väljä ja tämän takia yrittää karata käsistä, onko muille tuttua?
tä?!?!

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Vaihteistoista...
Kiitoksia Kaupoi! Yksi ainuista asiallisista kommenteista tähän aiheeseen. Ja muille: nythän EI OLLUT kyse PORTAATTOMISTA vaan tavan vaihteistoista! 

--tiedä sitten kiinnostaako MF,mutta kokeella ollut 6480 kulki muistaakseni 2200 kohdalla 54km/h,joten sillä pääsee kans 50 suunnilleen 2000 kiekalla.
--luulis,että kun kerran Vallun Versun aluevaihteisto on sama kuin Directissä,vois mennä Versukin pienillä kierroksilla 50.Ainakin oleellisesti alemmilla kuin max on.
--tohon Kaupoin kommentiin rahastuksesta sen verran,että ainakin NH:ssa 50 versiossa on sitten etujouset ja etujarrut vakiona.Lisähinta ei tule pelkästä ohjelmasta.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Vaihteistoista...
ajoinpas toissa päivänä 6920 jontikalla, en ikinä oo peliänny ajaa raktrilla niin lujaa kun sillä :o. raktoris oli peräs lemkenin lautasmuokkain, ei sitä saanut suoraa kulkemaan tiellä millään heitteli aina puolelta toiselle. joko ojaan kohti tai vastaan tulevia päin :-\. siinä on etujousis vissihin joku 2000h pusla väljä ja tämän takia yrittää karata käsistä, onko muille tuttua?

Olisko rengastuksella merkitystä.  ::) Nykyään nostolaitekoneet alkaa olla melko raskaita, ja renkaat harvemmin on pyöreitä. Ei siinä kummoista tarvita niin meno voi olla aika jännittävää.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Vaihteistoista...
--tohon Kaupoin kommentiin rahastuksesta sen verran,että ainakin NH:ssa 50 versiossa on sitten etujouset ja etujarrut vakiona.Lisähinta ei tule pelkästä ohjelmasta.

Näinhän se on. Lähinnä ajattelinki, että tuo ekomalli on rahastusta :)
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Vaihteistoista...
--tohon Kaupoin kommentiin rahastuksesta sen verran,että ainakin NH:ssa 50 versiossa on sitten etujouset ja etujarrut vakiona.Lisähinta ei tule pelkästä ohjelmasta.

Näinhän se on. Lähinnä ajattelinki, että tuo ekomalli on rahastusta :)

Sehän tulee vielä kalliimmaksi kun 50 km/h mallista pitää etujouset ja -jarrut ottaa pois ja laittaa tavalliset tilalle ja vielä väsätä nopeusrajoitin.