Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vaihteistoista...  (Luettu 14929 kertaa)

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Vaihteistoista...
ajoinpas toissa päivänä 6920 jontikalla, en ikinä oo peliänny ajaa raktrilla niin lujaa kun sillä :o. raktoris oli peräs lemkenin lautasmuokkain, ei sitä saanut suoraa kulkemaan tiellä millään heitteli aina puolelta toiselle. joko ojaan kohti tai vastaan tulevia päin :-\. siinä on etujousis vissihin joku 2000h pusla väljä ja tämän takia yrittää karata käsistä, onko muille tuttua?

Olisko rengastuksella merkitystä.  ::) Nykyään nostolaitekoneet alkaa olla melko raskaita, ja renkaat harvemmin on pyöreitä. Ei siinä kummoista tarvita niin meno voi olla aika jännittävää.
ei kun se pusla!! tekee sitä tyhjänäkin, se on todella väljä. vissihin sillä 2000h puslalla ajettu 4500h, ilmeisesti. sen aiva huomas kuinka klonahti raktori etuakselin päällä sivusuunnas ;D. muuten tykkäsin ajaa :), no saipahan vähä jännitystä elämään.
tä?!?!

superdexta

  • Vieras
Vs: Vaihteistoista...
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.

Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella. Oon kanssa kuullu että sen rajottimen voi ohittaa mutta sillon saattaa alakaa vaihteiston ohjelmointi sekoilla. Tiiä häntä sitten.
Onhan niisä Teutseisa tojella ominaisuuksia siihen perushintaan nähen ehkä enämpi kun muisa merkeisä joihin toki lisähintaan saa kanssa samat. Valtrakin mainostaa nyt sitä hytrauliikka-assistenttia joka ois hyvä kuormaaja käytössä. No Teutsisa seki ollu kuulemma jo aikoja Profiline-malleisa.

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Vaihteistoista...
Eipä ole vielä ainakaan traktorin osto ajankohtainen, kunhan vain muuten kyselin siihen. Tuohon Maalaispojan kommenttiin: Eikös kaikki jd:n ja muidenkin portaattomat 50:n laatikolla saa kulkemaan matalilla(n.1700) kierroksilla suunnilleen viittäkymppiä? Katohan, että se yksi nuppi sivukonsolissa on eco asennossa, niin pitäisi kulkea matalilla kiekoilla 50km/h. MUTTA mikäpä minä olen sinua neuvomaan, kun ole aivan varma niistä pienemmistä malleista!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7114
Vs: Vaihteistoista...
Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella.

Siis viidenkympin mallia tarkoittanet,ne menee mallista riippuen lähelle viittäkymmentä toiseksi suurimmalla vaihteella. Riippuu mallista ja rengastuksesta. Oma rajoittaa vauhdin viiteenkymmeneen yhteen parisataa ennen maksimikierroksia. Aikoinaan kokeilla ollut AT120 pudotti kierroksia kahdella suurimmalla pikavaihteella,olisi mennyt toiseksi suurimmallakin yli neljääkymppiä.

Aivan sama tuo kierrosten rajoitus viidenkympin mallissa,viitti niin suurilla kierroksilla ajaa kuitenkaan kuin tosi kiireessä. Hörppää soppaa mukavasti kun kierrokset nousee yli parin tonnin. Pitäs olla vielä reilumpi loikkari,nimellisnopeus kuudenkympin päälle että menis viiskymmentä pikkukierroksilla. Voima kyllä riittäs useimmissa tapauksissa,harvemmin esim. lietteenajossa mepa kuormia ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Vaihteistoista...
Tuotapa minä juuri tarkoitin mitä ijasj2 puhu tuossa ylempänä

superdexta

  • Vieras
Vs: Vaihteistoista...
Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella.

Siis viidenkympin mallia tarkoittanet,ne menee mallista riippuen lähelle viittäkymmentä toiseksi suurimmalla vaihteella. Riippuu mallista ja rengastuksesta. Oma rajoittaa vauhdin viiteenkymmeneen yhteen parisataa ennen maksimikierroksia. Aikoinaan kokeilla ollut AT120 pudotti kierroksia kahdella suurimmalla pikavaihteella,olisi mennyt toiseksi suurimmallakin yli neljääkymppiä.

Aivan sama tuo kierrosten rajoitus viidenkympin mallissa,viitti niin suurilla kierroksilla ajaa kuitenkaan kuin tosi kiireessä. Hörppää soppaa mukavasti kun kierrokset nousee yli parin tonnin. Pitäs olla vielä reilumpi loikkari,nimellisnopeus kuudenkympin päälle että menis viiskymmentä pikkukierroksilla. Voima kyllä riittäs useimmissa tapauksissa,harvemmin esim. lietteenajossa mepa kuormia ;D

Eikun 4-kympin mallia jossa 5-kympin laatikko. Kierrosten rajottajalla rajattu suurin noppeus n.42 km/h. Kierrokset sillon n. 1800. Malli jolla ajon oli 118. Tosin siinä oli pienehköt rattaat, 18.4/38.
Nuo JD:t on vissiinki rakenteeltaan 60 kulkevia, joista on saatu eko-malleja samoin rajaamalla max. kierrokset niin ettei mene kun sen rapiat 50. Tosin vain niissä isommissa piisaa voima viijjä sitä 50.

potatofarmer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Vaihteistoista...
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.

Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella. Oon kanssa kuullu että sen rajottimen voi ohittaa mutta sillon saattaa alakaa vaihteiston ohjelmointi sekoilla. Tiiä häntä sitten.
Onhan niisä Teutseisa tojella ominaisuuksia siihen perushintaan nähen ehkä enämpi kun muisa merkeisä joihin toki lisähintaan saa kanssa samat. Valtrakin mainostaa nyt sitä hytrauliikka-assistenttia joka ois hyvä kuormaaja käytössä. No Teutsisa seki ollu kuulemma jo aikoja Profiline-malleisa.
Ei mee täysillä kierroksilla toiseksi suurimmallakaan 4 kymppiä,mulla on 130 malli joka oli alunperin 4 kympin versio mut päivitettiin myöhemmin 5 kympin versioksi ja kulkee nyt 55 2300rpm,ei oo vaihteiston kans ollu mitään ongelmia.Ainoa iso ongelma oli tehon puute joka korjaantui lastulla ja alkoi vauhti maistua.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Vaihteistoista...
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.

Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella. Oon kanssa kuullu että sen rajottimen voi ohittaa mutta sillon saattaa alakaa vaihteiston ohjelmointi sekoilla. Tiiä häntä sitten.
Onhan niisä Teutseisa tojella ominaisuuksia siihen perushintaan nähen ehkä enämpi kun muisa merkeisä joihin toki lisähintaan saa kanssa samat. Valtrakin mainostaa nyt sitä hytrauliikka-assistenttia joka ois hyvä kuormaaja käytössä. No Teutsisa seki ollu kuulemma jo aikoja Profiline-malleisa.
Ei mee täysillä kierroksilla toiseksi suurimmallakaan 4 kymppiä,mulla on 130 malli joka oli alunperin 4 kympin versio mut päivitettiin myöhemmin 5 kympin versioksi ja kulkee nyt 55 2300rpm,ei oo vaihteiston kans ollu mitään ongelmia.Ainoa iso ongelma oli tehon puute joka korjaantui lastulla ja alkoi vauhti maistua.
ainakin 120 ja 135 kyllä ottaa täydet kiekat toiseksi suurimmalla pikavaihteella ja 2200 kierrosta 50km/h ja M620 ottaa 2000 52km/h

potatofarmer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Vaihteistoista...
Luin myös tuossa vanhasta koneviestistä, jossa oli JD:n portaaton vs keppivaihteinen, että Jontikan Auto Quad plussa 50:n laatikolla kulkee noin 1950 kiekalla viittäkymppiä, kun säädöt on vain kohillaan. Vahvistaako kukaan? Agrimarketin sivuilla kyllä lukee, että eco-versio vain 40:n koneeseen.

Pitää paikkansa. Autoquadilla mennään 51km/h 2000rpm:lla. Tuo "eco-vaihteisto" tietääkseni on ihan sama loota, mutta kierroksia vaan on rajotettu niin, ettei pääse yli 40km/h. Kusetusta lisämaksusta :)

Ja tämä sama ollut Deutsillakin ainakin pari mallisarjaa eli kymmenkunta vuotta,sitä ei tosin ole aktiivisesti mainostettu,kuten ei montaa muutakaan itsestään selvyyttä :) Neljänkympin laatikko tarkoittaa viidenkympin laatikkoa josta kahdella suurimmalla pikavaihteella leikattu kierroksia pois. Menee neljääkymppiä pienillä kierroksilla suurimmalla vaihteella.
 Tuon ohittaminen onnistunee mutta sitten ei ole etuakselilla jarruja eikä jousitusta ellei niitä nimenomaan ole tilannut. Käsittääkseni samassa paketissa tulee aina tuo viidenkympin nopeus eli rajoitin poistettu.

Miten mulla mielikuva että Teutsisa ois vain ylimmällä pikavaihteella tuo kierr. alentamis rajotin? Kun tuntu että 6-vaihteella ja toiseksi ylimmällä pikavaihteella meni täysillä kierr. melekeen samaa kun saman vaihteen ylimmällä pikav. alennetulla kierr. nopeuvella. Oon kanssa kuullu että sen rajottimen voi ohittaa mutta sillon saattaa alakaa vaihteiston ohjelmointi sekoilla. Tiiä häntä sitten.
Onhan niisä Teutseisa tojella ominaisuuksia siihen perushintaan nähen ehkä enämpi kun muisa merkeisä joihin toki lisähintaan saa kanssa samat. Valtrakin mainostaa nyt sitä hytrauliikka-assistenttia joka ois hyvä kuormaaja käytössä. No Teutsisa seki ollu kuulemma jo aikoja Profiline-malleisa.
Ei mee täysillä kierroksilla toiseksi suurimmallakaan 4 kymppiä,mulla on 130 malli joka oli alunperin 4 kympin versio mut päivitettiin myöhemmin 5 kympin versioksi ja kulkee nyt 55 2300rpm,ei oo vaihteiston kans ollu mitään ongelmia.Ainoa iso ongelma oli tehon puute joka korjaantui lastulla ja alkoi vauhti maistua.
ainakin 120 ja 135 kyllä ottaa täydet kiekat toiseksi suurimmalla pikavaihteella ja 2200 kierrosta 50km/h ja M620 ottaa 2000 52km/h
Niin ottaa meikäläisenki 135 mutta se oli jo uudesta asti 5 kympin kone .