Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tukko Tume  (Luettu 4988 kertaa)

fiiatin mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Tukko Tume
-siirryttihin sitte osaksi omaan luomuun,huomasin kylvökoneen apulantapuolta tyhyjätes,jotta osa apulantasyöttörullista oli tukos.Ihimettelin kyllä aikaasemminki jotta apulantaa ei mee niin palio kun pitääs,mutta kylyvin sitte kaikki,kun oli niin hyvä keli.Onko nykyaijan apulanta (YARA) sellaasta,jotta sitä ei saa ku käyttelööttää konehes?Millä tuollaasen virheen korijaa? Ja jääkö siitä ikuunen häpiä,mulle ja mun jäläkelääsille?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tukko Tume
No mistä se tukos oli sinne tullut  ??? Siis mitä se oli  ???

Muistan että saltpietari tahmasi koneita, mutta eipä ole ko. tuotetta tullut ajettua kylvölannoittimella enää moneen vuoteen.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

fiiatin mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Tukko Tume
Konehes oli pellon Y3:sta sisällä,pitääs varmahan purottaa aina,mitä jää apulantapuolen säiliöhön,yöksi laattialle.Koskaa ennen ei oo käyny näin ja taas käy.On vissihin tuo YARA.n sonta niin äkkinäästä,jotta sulaa melekeen säkkihin.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Tukko Tume
Konehes oli pellon Y3:sta sisällä,pitääs varmahan purottaa aina,mitä jää apulantapuolen säiliöhön,yöksi laattialle.Koskaa ennen ei oo käyny näin ja taas käy.On vissihin tuo YARA.n sonta niin äkkinäästä,jotta sulaa melekeen säkkihin.

Mites Skännän kylvyt muuten sujunu? :)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Tomppa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
Vs: Tukko Tume
Apulannan syötön kun veivaa nollille ja takaisin niin syöttötelat puhdistuvat.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Tukko Tume
Konehes oli pellon Y3:sta sisällä,pitääs varmahan purottaa aina,mitä jää apulantapuolen säiliöhön,yöksi laattialle.Koskaa ennen ei oo käyny näin ja taas käy.On vissihin tuo YARA.n sonta niin äkkinäästä,jotta sulaa melekeen säkkihin.

Joka yö lanta koneesta pois, näin se on mennyt siitä asti kun Tumen laitoin. Tosin samaa sanoo naapurikin joka kylvää Simultalla. Jos ei tuota tee, niin kepillä, lapiolla, vaikka keittiövatkaimella kun sekoittaa niin aika hyvin on alkanut lanta laskea. Itte tuolla jossain apulanta keskustelussa jo kerroin , että kun kone seisoi 4.5 h niin enää 3:sta vantaasta tuli lantaa kun läpät avasin. Kiertokoe kammesta lähti 3 muuta valumaan , loput vaati harjan vartta. Mulla tosin oli yhdessä putkessa kokkarekkin, joka oli saattanut olla siellä vaikka koko kevään, tosin velipoika vakuutti, että viimeisessäkin kiertokokeessa kaikista vantaista oli lantaa pressulle tullut.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Tukko Tume
ootteko muuten huomannu joissain paskasäkeissä nestettä pohjalla, siinä ulko ja sisäpussin välissä.   itellä kun laskin sappista elhoon niin huomasin ton, ja tietsyti paakkusi syöttöä.         ketullako sitä vesurilla avattua pussia sitten jarruttelet että sais kourastua pois tuon märän....       säkit on kaupan varastolta mutta kuka tietää missä vaiheessa olivatten ollu sateen kanssa.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Tukko Tume
ootteko muuten huomannu joissain paskasäkeissä nestettä pohjalla, siinä ulko ja sisäpussin välissä.   itellä kun laskin sappista elhoon niin huomasin ton, ja tietsyti paakkusi syöttöä.         ketullako sitä vesurilla avattua pussia sitten jarruttelet että sais kourastua pois tuon märän....       säkit on kaupan varastolta mutta kuka tietää missä vaiheessa olivatten ollu sateen kanssa.

Lastaatankohan noi tehtaalla sisätiloissa. Luultavasti pakko tehdä niin. Autolijoita ja varsinkin kuskeja on joka lähtöön. Pääsääntöisesti ei ole kyllä moitittavaa. Liikkeissä näkee kyllä aika ala-arvoisia säilytystapoja. Saapahan toisinaan ilmaista lantaa johonkin toisarvoiseen paikkaan.  Nytkin olisi 600 kiloa pikkusäkeissä mitkä on osittain jonkinlaista, ovat llojuneet kaupassa taivasalla. Kyllä niille paikka löytyy.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Tukko Tume
on ollu kyllä joskus tosiaan sisä ja ulukopussien välis vettä ja meillon ainaki säilytetty sisällä, että onko sitte johonaki tehtahan välivarastos päässy vai kun autoolija on kyllä tarkkana pressun kans..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Tukko Tume
on ollu kyllä joskus tosiaan sisä ja ulukopussien välis vettä ja meillon ainaki säilytetty sisällä, että onko sitte johonaki tehtahan välivarastos päässy vai kun autoolija on kyllä tarkkana pressun kans..

Noin ne mullakin valuttaa joka vuosi. Mä syytän aluskattettoman pellin kondenssi vettä ja sitähän se mulla ainakin onkin ;) Mutta mun mielestä se ulkosäkki kumminkin vuotaa veten aika äkkiä, ei sitä enää puukottaes ole tullut, jos hetken on riiputtanut.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Tukko Tume
on ollu kyllä joskus tosiaan sisä ja ulukopussien välis vettä ja meillon ainaki säilytetty sisällä, että onko sitte johonaki tehtahan välivarastos päässy vai kun autoolija on kyllä tarkkana pressun kans..

Noin ne mullakin valuttaa joka vuosi. Mä syytän aluskattettoman pellin kondenssi vettä ja sitähän se mulla ainakin onkin ;) Mutta mun mielestä se ulkosäkki kumminkin vuotaa veten aika äkkiä, ei sitä enää puukottaes ole tullut, jos hetken on riiputtanut.
Tavara on lämmintä kun se säkitetään, joskus on tullu ihan suoraan linjalta silti sinne tiivistyy kondenssi vettä väliin, vaikka on kasan alimmainen.
pessimisti ei pety!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tukko Tume
Mä en kyllä koskaan oo ymmärtäny miks apulantasäkit pitäis säilyttää katon alla.

Tilaa lannoitteet huhtikuun toimitukseen niin ne pärjää ihan hyvin pohjolan hallissa toisen sadon lannoitukseen :-X

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Tukko Tume
Mä en kyllä koskaan oo ymmärtäny miks apulantasäkit pitäis säilyttää katon alla.

Koska se on hemmetin kallista tavaraa?  ::)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tukko Tume
Mä en kyllä koskaan oo ymmärtäny miks apulantasäkit pitäis säilyttää katon alla.

Koska se on hemmetin kallista tavaraa?  ::)
Tippuuko sen arvo sitten jotenki jos se on 4kk taivasalla? Meillä ne lannat on ainakin levitetty peltoon eikä myyty eteenpäin.

Kokkareita ei ole ollut.

Pressu ja lavat on kuitenkin aika paljon halvempia kuin se teräshalli tai katos ylipäänsä. Nyt näyttää olevan säkkien alla hiekkaa ja päällä ei mitään ja siltikin kaikki on mennyt levittimestä läpi.

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Tukko Tume
Ei arvo mitenkään muutu mutta ottaa päähän jos tulee ongelmia, mutta jokainen omalla tavalla.