Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Verokysymys  (Luettu 8522 kertaa)

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Verokysymys
Saako maakaupan(pelto) sivukulut, lainhuudatus, pankin palkkio kauppakirjan tekoon ja pankin palkkio lainhuudon tekoon vähentää menona?

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Verokysymys
Lainhuudatusmenot ovat osa kiinteistön hankintamenoa. Niitä ei saa vähentää vuosimenona veroilmoituksella. Jos joskus myöhemmin myyt kiinteistön, saat vähentää lainhuudatusmenot ja kiinteistön perintöverotusarvon mahdollista luovutusvoittoatai -tappiota laskettaessa.

kaima

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 142
Vs: Verokysymys
Mites sitten jos maksaa OP bonuksilla, jotka kerätty maataalouslainoista?

Sinänsä pitäisi tulouttaa, mutta toisaalta voipi olla joskus vähennyskelpoinen luovutusvoitosta, niin pittääkö sittenkään tulouttaa?

On muuten tosi yleinen toimintatapa maakunnissa käyttää Op bonuksia tälläisiin harmaan alueen menoihin.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Verokysymys
Kannattaa viedä paperit lainhuutoa varten itse niin säästää
muhkean summan. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Verokysymys
Jos palkkioissa on Alvia mukana saa alvin vähentää. Lainojen kulut sitten taas saakin jo vähentää.
Mystinen kesälaatumies

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Verokysymys
Tosiaan, enää ei koskaan tee pankki lainhuudatusta eikä kauppakirjan sapluunan onkimista tietokoneeltaan minun puolesta hintaan 651,00 alv24. Eikä siihen edes sisälly lainhuudatuskulua 107e.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65439
Vs: Verokysymys
ja taas huomaan että ala on jälleen väärä!   tohon tuntihintaan tekisin jo jotain muuta!

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Verokysymys
ja taas huomaan että ala on jälleen väärä!   tohon tuntihintaan tekisin jo jotain muuta!
Niin sehän vei se tapaaminen pankin konttorissa minun, myyjän ja pankinjohtajan kesken ehkä vajaan tunnin. On muuten hiukkasen verta tyhmien huijausta nuo hinnat, ja tulin minäkin tyhmä huijatuksi. Ei enää.

nuuteroinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Verokysymys
Paikallinen pankki haluaa vättämättä itse hakea lainhuudot jos pankin rahoilla ostetaan. Poikkeusta kuulemma ei ole.  >:(

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Verokysymys
Tosiaan, enää ei koskaan tee pankki lainhuudatusta eikä kauppakirjan sapluunan onkimista tietokoneeltaan minun puolesta hintaan 651,00 alv24. Eikä siihen edes sisälly lainhuudatuskulua 107e.
  Kannattaa hankkia niitä bonuksia... kyllä se pankki osaa hinnoitella. Onneksi en ole bonuspankin kanssa tekemisissä.  ;D
FIXIT

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Verokysymys
Minä olen kyllä itse roudannut tekemieni maakauppojen paperit raastuvanoikeiden kansliaan, jonne matkaa noin 25 km. Kulu silloin aika pieni ja samalla voi piipahtaa kaupungin iloissa ;D Tuo bonusten käyttö, onko sitten käytettyjen bonusten arvo pistettävä tulopuolelle, kun kysymyksessä on elinkeinotoiminta. Teoreettinen juttuhan tuo on ja mahdollisuus kiinnijäämiseen verokierrosta mariginaalinen 8)

Viimeksi muokattu: 19.05.14 - klo:08:55 kirjoittanut nestori2

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Verokysymys
Paikallinen pankki haluaa vättämättä itse hakea lainhuudot jos pankin rahoilla ostetaan. Poikkeusta kuulemma ei ole.  >:(
Sama juttu oli meillä :(
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Verokysymys
Voihan sitä kaupanteossa käyttää jotain muuta kaupanvahvistajaa kuin pankin hieman lakiasioita hallitseva toimihenkilö, siitä vaan sitten paperit kainaloon ja raastuvanoikeuden kansliaan. Mielestäni onko tuo edes laillista monopolisoida lainhuudatuksen hakeminen pankille. Korvaus siitä on kuitenkin aika suolainen Vs. vaiva, ei sillä muuta tehdä kuin paikataan pankin tuottopuolta, joka kieltämättä usein on hieman huonossa hapessa :(

Viimeksi muokattu: 19.05.14 - klo:10:32 kirjoittanut nestori2

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Verokysymys
Entä jos myyt peltoa tai tontin niin saako kiinnityksen kuoletuskulut niiden osalta vähentää? Varsinkin jos itselle jää vielä peltoa, tilanpitoa jatketaan ja lainat suurimmaksi osaksi maatalouteen kohdistuvia. Itse tulkitsisin että maatalouteen kohdistuvien lainojen suhteessa koska kiinnityksiä ei voi kokonaan poistaa maatalouslainojen takia.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Verokysymys
Paikallinen pankki haluaa vättämättä itse hakea lainhuudot jos pankin rahoilla ostetaan. Poikkeusta kuulemma ei ole.  >:(
Eli ns. kytkykauppaa tai lakipakolla monopolisointia. Koplataan pakollisen toimen yhteyteen omia erillisia palveluja, eikä anneta erottaa niitä pyytämälläkään. Ei ainakaan pakin tarvitse yhtään kuvitella olevansa joku bisnes tai markkinaehtoisesti asiakasta palveleva toimija tällaisessa tilanteessa.

Tosiaan nuo hommat voi tehdä itse. Kauppakirjapohjia on varmasti olemassa ja äkkiäkös sellaisen taiteilee kunhan arkistaa asiaan kuuluvasta laista mitä sen asiakirjan pitää sisältää. Näköjään seuraaviin kauppoihin kokeillaan erikseen vaivata 'yksityistä' kaupanvahvistajaa.