Kuilu navetta johon slalom. Ei tarvii pyörää keksiä uudestaan.
Lainaus käyttäjältä: vms1 [list type=decimal[li][/li][li][/li][/list]link=topic=54387.msg939411#msg939411 date=1399969839]Lainaus käyttäjältä: ktm87 - 13.05.14 - klo:09:23Se ois tuotekehityksen paikka. HD Pete tupla paino ja lisä akkuja.Mun mielestä tähän olisi oikeasti lievä tarve. Toki lanta pitäisi kerätä säiliöön ja sitten kipata tiettyyn paikkaan. Käyännössä siis puoli käytävää kulkeva isohko kone joka pitäisi lehmät loitolla vaikka paimensähköllä. Tämä tekisi uusista navetoista tosi paljon edukkaampia. Voimana voisi olla sähkö jota avustettaisi tarvittaessa pikku diiselillä.Tuo olisi raapan seuraava kehitysaskel. Ilman ketjuja ja vaijereita. Vaatisi tehokasta akkutekniikkaa, todennäköisesti induktiolatausta vaikkapa loopilla parsirivin sivussa....toinen vaihtoehto olisi Junon tyyppinen sivulletyöntävä siivousbotti ja kapea, huuhdeltu kuilu parsirivin ja ruokintaesteen vieressä...
[li][/li][li][/li][/list]link=topic=54387.msg939411#msg939411 date=1399969839]Lainaus käyttäjältä: ktm87 - 13.05.14 - klo:09:23Se ois tuotekehityksen paikka. HD Pete tupla paino ja lisä akkuja.Mun mielestä tähän olisi oikeasti lievä tarve. Toki lanta pitäisi kerätä säiliöön ja sitten kipata tiettyyn paikkaan. Käyännössä siis puoli käytävää kulkeva isohko kone joka pitäisi lehmät loitolla vaikka paimensähköllä. Tämä tekisi uusista navetoista tosi paljon edukkaampia. Voimana voisi olla sähkö jota avustettaisi tarvittaessa pikku diiselillä.
Se ois tuotekehityksen paikka. HD Pete tupla paino ja lisä akkuja.
Lainaus käyttäjältä: samout - 12.05.14 - klo:20:26Oon kyllä tuosta aivan eri mieltä mun mielestä siinä yhistyy molempien hyvät puolet paitsi hinta. tai no hinnatki taitaa yhistyä ei kai semmosella pienellä kourulla mitään tee ja on NYKYAIKAISTA korvata apetennis siihen tarkotetulla robotillaKiertääkö se robotti sitä navettaa, vai pistetäänkö niitäkin komeasti kaksi?edit: Tuollaisia pieniä kouruja niille ulkokäytäville on kuitenkin ilmeisesti tehty...http://blogit.proagria.fi/proagria/wp-content/uploads/2011/09/P9123919.jpg
Oon kyllä tuosta aivan eri mieltä mun mielestä siinä yhistyy molempien hyvät puolet paitsi hinta. tai no hinnatki taitaa yhistyä ei kai semmosella pienellä kourulla mitään tee ja on NYKYAIKAISTA korvata apetennis siihen tarkotetulla robotilla
Viimeksi muokattu: 13.05.14 - klo:18:08 kirjoittanut ktm87
Jos tekis O-kirjaimen muotoisen navetan, laittais sinne keskelle lietealtaan Ei tulis heti täyteen jos antais lietteen nousta harjaan asti Säästyis elementtejä