Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra T173ht  (Luettu 11235 kertaa)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra T173ht
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valtra T173ht
On niitä vetareita menny suolla kyllä niistä legendaarisista 8000-sarjalaisistakin :P

Ainoa yleinen suotraktorimerkki mistä en ole kuullut vetarin katkenneen on John Deere 8)

No jontikasta lähtee vauhdissa koko pyöräpaketti. ;D

Ei tosin naurata siinä vaiheessa kun tuplarenkaat tulee väärää kaistaa henkilöautoa vastaan!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Valtra T173ht
Mikäs 7530:ssä retkua ahdistaa, eikös se ole perus 30-sarjan jontikka egr- ja kansiongelmineen? Vielä kun muistaa vahvistaa vanteet, vaihtaa polttoaineletkut ja letkunkiristimet vesiletkuihin niin eikös sillä ajele?

kömmerö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Valtra T173ht
Ohjekirjan mukaan:
T121-131 650 voimansiirto
T151-191 700 voimansiirto

Vanhempien ohjekirjoja ei ole Valtran sivuilla (T120-190), tuntuu että vanhoilla sivuilla oli kattavampi ohjekirja tarjonta vanhoista malleista.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra T173ht
Mikäs 7530:ssä retkua ahdistaa, eikös se ole perus 30-sarjan jontikka egr- ja kansiongelmineen? Vielä kun muistaa vahvistaa vanteet, vaihtaa polttoaineletkut ja letkunkiristimet vesiletkuihin niin eikös sillä ajele?

***ei minua siinä mikään ahdista. aivan hyvin voisin semmosen vaikka hommatakkin. bittinikkarin käynti,kannen hionta ja muutama muu pikku juttu niin ihan soiva peli varmasti. ei vaan sovi ollenkaan mun käteen jontikka...mut kai siihenkin oppis kun riittävän kauan harjottelis.
-------------------

en ole kyllä ollut ikinä mikään valtra t sarja fanikaan  :)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra T173ht
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.

--jos mega tai t sarjan Vallu ei nosta koukkua lukkoon niin kyllä silloin pitäisi tehdä muutoksia painotuksiin.Taka-akselipainot on sulla ihan älyttömät.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra T173ht
Mikäs 7530:ssä retkua ahdistaa, eikös se ole perus 30-sarjan jontikka egr- ja kansiongelmineen? Vielä kun muistaa vahvistaa vanteet, vaihtaa polttoaineletkut ja letkunkiristimet vesiletkuihin niin eikös sillä ajele?

***ei minua siinä mikään ahdista. aivan hyvin voisin semmosen vaikka hommatakkin. bittinikkarin käynti,kannen hionta ja muutama muu pikku juttu niin ihan soiva peli varmasti. ei vaan sovi ollenkaan mun käteen jontikka...mut kai siihenkin oppis kun riittävän kauan harjottelis.

T-tuki vaan kainaloon  :) 8)
-------------------

en ole kyllä ollut ikinä mikään valtra t sarja fanikaan  :)

Tämäkin tiedetään....

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra T173ht
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.

--jos mega tai t sarjan Vallu ei nosta koukkua lukkoon niin kyllä silloin pitäisi tehdä muutoksia painotuksiin.Taka-akselipainot on sulla ihan älyttömät.
Juu ei kait tommosilla kuormilla yleensä ajella paljoo. Mutta parikertaa käynyt niin kun kärry jää juntturaan. Ja otettu pois perästä että saa kuokalla repiä ylös. Niin ei olekkaan enään nostanut koukkua kiinni. Kivistä saa vahinkossa aika painavia lasteja. Yks lavetti on kanssa semmonen tekeles että tunkkia pyytää kun koukkua kiinni koittaa. Onneksi ei oma eikä enään pahemmin joudu kyseisellä lavittalla konetta siirteleen. Koska ko urakoitsijan kone on niin sola että ei jaksa enään lavetille kiivetä ;D Mutta kun nyt aijjon jonkinmoisen trakvaattorin ostaa niin siksi kyselen tyhmiä :-[ Koska Jonkinasteista laajenemista on toiminnassa luvassa. Niin pitäis semmonen masiina tuolle  8150 megalle saada aisapariksi. Joka sallii raakaa käsittelyä niin ettei heti tarvis ns voimalinjaa ronklata :-\
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra T173ht
Eikös nuo megat kestävimpiä ole sillä linjalla? Onkos näis isolohko megoissa eri hilut peräs?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra T173ht
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.

--jos mega tai t sarjan Vallu ei nosta koukkua lukkoon niin kyllä silloin pitäisi tehdä muutoksia painotuksiin.Taka-akselipainot on sulla ihan älyttömät.
Juu ei kait tommosilla kuormilla yleensä ajella paljoo. Mutta parikertaa käynyt niin kun kärry jää juntturaan. Ja otettu pois perästä että saa kuokalla repiä ylös. Niin ei olekkaan enään nostanut koukkua kiinni. Kivistä saa vahinkossa aika painavia lasteja. Yks lavetti on kanssa semmonen tekeles että tunkkia pyytää kun koukkua kiinni koittaa. Onneksi ei oma eikä enään pahemmin joudu kyseisellä lavittalla konetta siirteleen. Koska ko urakoitsijan kone on niin sola että ei jaksa enään lavetille kiivetä ;D Mutta kun nyt aijjon jonkinmoisen trakvaattorin ostaa niin siksi kyselen tyhmiä :-[ Koska Jonkinasteista laajenemista on toiminnassa luvassa. Niin pitäis semmonen masiina tuolle  8150 megalle saada aisapariksi. Joka sallii raakaa käsittelyä niin ettei heti tarvis ns voimalinjaa ronklata :-\
Deutsissa olis se 9tn nostovoimaa nostolaitteessa niin kyl nousee kärry koukkuun  ;)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra T173ht
Vaikka mulla ei Valtra-lippistä olekaan, niin olen antanut uskotella itselleni että vanhat megavallut ovat työhön tehtyjä. Eikä turhia hienouksia, siis vähän askeettisia käyttää.

Onhan niitä muitakin kovia koneita, vaikka Case Magnumit 7000/200-sarja, mutta ovat täällä paljon harvinaisempia kuin nuo Megat, enkä tiedä osien saannista jne. En ainakaan ole kuullut että noissa olisi voimansiirto tehty lasista, isommissa oli jotain ruiskutussystemin murheita?

Kovaa käyttöähän ne on kaikki saaneet kun vanhoja jo ovat, eikä tuon kokoluokan koneita kukaan ole hankkinut aitatarpeiden kuljettamiseen laitumelle.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra T173ht
Niin jos esim 8950 saisi uutena ja hytti/etujousilla ostaisin semmosen. Mutta kun ei saa. Niin nyt sitten pitäis joku kuitenkin ostaa. Siis uusi koska sopivat käytetyt ovat harvassa ja sika hintaisia. Eisillä etteikö ne uudetkin olisi sikahintaisia. Mutta rahaahanse vain on eikäsitä mukaansa täältä kukaan saa ::)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra T173ht
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
JAa juu se 163 olikin niillä hilavitkutin laatikoila. Suolle en ole menossa enkä käytä paripyöriäkään. Mutta maansiirto vaunut antaa kyllä herkästi kivilastissa semmosia koukku kuormia että esim 8150mega ei nosta koukkua kiinni. Samoin lavetti on lastattava niin että painoa on koukullapaljon muuten jää mäkiin sutimaan. Olikos se sitten niissä vanhemmissa T sarjoissa missä pienemmissä oli hentosemmat paikat? Kun tiedän katkenneen molemmat vetarit vakio säädössä olleesta. Mutta tarkkaa mallia en tiedä. Joku pienemmän pään masiina se oli.

--jos mega tai t sarjan Vallu ei nosta koukkua lukkoon niin kyllä silloin pitäisi tehdä muutoksia painotuksiin.Taka-akselipainot on sulla ihan älyttömät.
Juu ei kait tommosilla kuormilla yleensä ajella paljoo. Mutta parikertaa käynyt niin kun kärry jää juntturaan. Ja otettu pois perästä että saa kuokalla repiä ylös. Niin ei olekkaan enään nostanut koukkua kiinni. Kivistä saa vahinkossa aika painavia lasteja. Yks lavetti on kanssa semmonen tekeles että tunkkia pyytää kun koukkua kiinni koittaa. Onneksi ei oma eikä enään pahemmin joudu kyseisellä lavittalla konetta siirteleen. Koska ko urakoitsijan kone on niin sola että ei jaksa enään lavetille kiivetä ;D Mutta kun nyt aijjon jonkinmoisen trakvaattorin ostaa niin siksi kyselen tyhmiä :-[ Koska Jonkinasteista laajenemista on toiminnassa luvassa. Niin pitäis semmonen masiina tuolle  8150 megalle saada aisapariksi. Joka sallii raakaa käsittelyä niin ettei heti tarvis ns voimalinjaa ronklata :-\
Deutsissa olis se 9tn nostovoimaa nostolaitteessa niin kyl nousee kärry koukkuun  ;)
Juu ja taka aksila on ainakin ulkoisesti jykevän oloinen. Ja olihan tuo kiva ajettava. Mutta muutama muukin vehjes lähtee tarjouskilpailuun mukaan sitte syksymmällä. Kunhan sopivat mallit on löydetty.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra T173ht
t163ht mallia ei ole. 153 on pienin suomessa myytävä ht. siinäkin on 700 voimansiirto niinkuin 173 ja 193. 153 on myös samanakokosella syylärillä. ainut ero kampiakselissa ja kangissa, aika kalliit osat kun vertaa hintoja... vetolevy,vaihteisto,ymym kaikki samoja.
-----------

kyllä suomiehiä on siirtyny jonnusta pois. etenkin 7530 huonossa maineessa täällä meilläpäin.
Kait nuo veivit ja mutkarauta sitten on lujemmat isommissa? Arvokkaan oloiset kyllä on jossei muutaeroa ole. Ohjelma tietenkin myös. Tuo 153ht ei vain ihan piisaa tehoiltaan, eikä nyt uutta viittis hetiruveta tuunaan.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtra T173ht
Taitaa T153 veivejen ja kampuran ero johtua iskutilavuudesta. T153 on 6,6l ja T173 ja T193 on 7,4l. Muuten kaikki kolme ovat kyllä ihan samoja koneita, pl 193 josta löytyy sigma power.