Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Härskiä MTK-propagandaa lomituksesta TV-uutisissa  (Luettu 9382 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
mutta onko kukaan käynyt euroopassa oikein tutkimassa mitä siellä viljelijöille oikein jaellaankaan?    ite en ole käyny mutta epäilen että jotain hyvää on joka maassa jaossa kun kerran eivät tule tänne hamuamaan etuja joita muualla ei saisi!
Saksassa taidetaan antaa tukea "kotipolttoselle" eli pientislaamooille
http://www.schattenblick.de/infopool/europool/wirtsch/euwa1395.html

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2014040818198005_tb.shtml
Tuosta on vielä pitkä matka tissinkoittajan arkeen, tunti aamulla, tunti illalla. Mulle mulle ammuuuuu...
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2014040818198005_tb.shtml
Tuosta on vielä pitkä matka tissinkoittajan arkeen, tunti aamulla, tunti illalla. Mulle mulle ammuuuuu...
Joopa joo. Ihan turhaa provosoida. Vai aattelit tunnilla selvitä aamuin illoin. Voisit sinne naapuriin mennä kokeilemaan tai jonnekkin parsinavettaan. Kyllähän suurimmalla osalla menee paljon pitempään.  Jos oot vieraan palkkalistoilla, niin eipä tarvii miettiä töitä, kun suljet työpaikan oven. Kotieläitaloudessa, varsinkin maidontuotannossa on hoidettava poikimiset, siemennykset yms tehtävät. Ja sinä aina tuijotat sitä navetassa vietettyä aikaa. Ei ne rehut tule ilman työtä sinne varastoon, on tehtävä töitä sen eteen.  Tiedät hyvin, kun sulla on sitä maanviljelystä, ettei ne peltotyöt ihan itsestään valmistu. Mitäs sinä teet maanviljelyspuolella talvella ?

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Tunti aamulla tunti illalla  ::) nukkumista poikima-aikaan  ;D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
  Mutta kyllä muun alan yrittäjä joutuu maksamaan lomansa omasta tulorahoituksestaan, tän lomitushomman saivat aikoinaan valtion maksettavaksi että Valion ei ole tarvinnut maksaa maidosta sellasta hintaa että lehmänpitäjätkin olisivat voineet lomailla omilla rahoillaan..

Sokerirotta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Naisena ja sosiaalisesti oikeudenmukaisena, olen miettinyt uutisen nähtyäni, että lomitus joka uutisoitiin palveluna, muutettaisiin tarveharkintaiseksi.  Siis suuret yhtiömuotoiset tilat ja varakkaat, jotka pystyvät itse kustantamaan lomituksen hoitavat sen omin varoin.
SO-SI-A-LIS-TI-SES-TI. Muistetaan oikeinkirjoitus.

Komukeille näytettiin kaapin paikka Tampereella 18. Sen jälkeen ei linjaa ole onneksi tarvinnut hirveästi muuttaa. Eikä tarvitse nytkään.

Koko lomitussysteemi nykyisenä yhteiskunnan järjestämänä palveluna joutaa luiskaan maataloustupojen ja muun hapatuksen seuraksi. Jos tupputilalliset eivät persaukisuuttaan, saamattomuuttaan tai kertakaikkista yhteistyökyvyttömyyttään kykene omia lomituspalvelujaan ostamaan tai lomarenkaita järjestämään, saavat minun puolestani olla töissä 365/7, tai lyödä laudat ikkunoihin ja hypätä taksin rattiin. Minun yöuneni ei siitä huonone. Mikään ei myöskään estä kehittämästä tilaa suntaan tai toiseen.

Isojen tilojen tukien perään itkeville muistuttaisin, että pelkästään volyymia lisäämällä (tilakokoa kasvattamalla) ei millään kyetä kompensoimaan nykyisen tukijärjestelmän mukaisia tukimääriä. Kotieläintilojen tuloista tukia saattaa olla 20-40%, eikä pelkällä volyymin lisäyksellä tietenkään päästä lähellekkään noita summia.

Niille, joiden mielestä "oikeudenmukaisuus" on sitä, että edellä kävijöitä, riskin ottajia ja mahdollisia menestyjiä kampitetaan joka käänteessä "oikeudenmukaisuuden" (=kateuden) nimissä, suosittelen muuttoa vaikkapa Kuubaan. Tuossa "onnen maassa" em. "oikeudenmukaisuutta" on harjoitettu jo vuosikymmeniä. Hyvää matkaa!

"Maanviljelijälle" suosittelen menolippua Pohjois-Koreaan. Siellä pääsee tekemään oikeita töitä, eikä tarvitse internetissä päivätolkulla kadehtia muita ja mankua "oikeudenmukaisuutta". Takki tosin voi olla taskuton. Hyvää matkaa!

 ;) ;) ;)
Ennen kaikki oli huonommin.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2014040818198005_tb.shtml
Tuosta on vielä pitkä matka tissinkoittajan arkeen, tunti aamulla, tunti illalla. Mulle mulle ammuuuuu...
Joopa joo. Ihan turhaa provosoida. Vai aattelit tunnilla selvitä aamuin illoin. Voisit sinne naapuriin mennä kokeilemaan tai jonnekkin parsinavettaan. Kyllähän suurimmalla osalla menee paljon pitempään.  Jos oot vieraan palkkalistoilla, niin eipä tarvii miettiä töitä, kun suljet työpaikan oven. Kotieläitaloudessa, varsinkin maidontuotannossa on hoidettava poikimiset, siemennykset yms tehtävät. Ja sinä aina tuijotat sitä navetassa vietettyä aikaa. Ei ne rehut tule ilman työtä sinne varastoon, on tehtävä töitä sen eteen.  Tiedät hyvin, kun sulla on sitä maanviljelystä, ettei ne peltotyöt ihan itsestään valmistu. Mitäs sinä teet maanviljelyspuolella talvella ?
Parsinavetasta on itsellä kokemusta, ei sielläkään mennyt 8 tuntia päivässä. Naapurin 2 robon navetassa ei myöskään. Työntekijät näyttää ne rehun ajot hoitavan. Meillä kävi siementäjä, nykyään isäntä hoitaa? Kyllä se lehmä itse osaa poikia. Ainakin ennen osasi, voi tietysti nykyään olla samalla lailla kuin naisilla että se vaatii sairaankuljetuksen sairaalaan ??? Talvella ja kesällä on pakko käydä palkkatyössä kun ei muuten pärjää toisin kuin tissinkoittajat.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

navettapiika

  • Vieras
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2014040818198005_tb.shtml
Tuosta on vielä pitkä matka tissinkoittajan arkeen, tunti aamulla, tunti illalla. Mulle mulle ammuuuuu...
Joopa joo. Ihan turhaa provosoida. Vai aattelit tunnilla selvitä aamuin illoin. Voisit sinne naapuriin mennä kokeilemaan tai jonnekkin parsinavettaan. Kyllähän suurimmalla osalla menee paljon pitempään.  Jos oot vieraan palkkalistoilla, niin eipä tarvii miettiä töitä, kun suljet työpaikan oven. Kotieläitaloudessa, varsinkin maidontuotannossa on hoidettava poikimiset, siemennykset yms tehtävät. Ja sinä aina tuijotat sitä navetassa vietettyä aikaa. Ei ne rehut tule ilman työtä sinne varastoon, on tehtävä töitä sen eteen.  Tiedät hyvin, kun sulla on sitä maanviljelystä, ettei ne peltotyöt ihan itsestään valmistu. Mitäs sinä teet maanviljelyspuolella talvella ?
Parsinavetasta on itsellä kokemusta, ei sielläkään mennyt 8 tuntia päivässä. Naapurin 2 robon navetassa ei myöskään. Työntekijät näyttää ne rehun ajot hoitavan. Meillä kävi siementäjä, nykyään isäntä hoitaa? Kyllä se lehmä itse osaa poikia. Ainakin ennen osasi, voi tietysti nykyään olla samalla lailla kuin naisilla että se vaatii sairaankuljetuksen sairaalaan ??? Talvella ja kesällä on pakko käydä palkkatyössä kun ei muuten pärjää toisin kuin tissinkoittajat.
Olisit pysynyt poikamiehenä ja pitänyt sen parsinavetan toiminnassa, niin ei tarvis kulkea kesäisin ja talvisin palkkatyössä. Jäähän sulle syksy ja kevät lomaa. :o

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12191
mutta onko kukaan käynyt euroopassa oikein tutkimassa mitä siellä viljelijöille oikein jaellaankaan?    ite en ole käyny mutta epäilen että jotain hyvää on joka maassa jaossa kun kerran eivät tule tänne hamuamaan etuja joita muualla ei saisi!
Saksassa taidetaan antaa tukea "kotipolttoselle" eli pientislaamooille
http://www.schattenblick.de/infopool/europool/wirtsch/euwa1395.html

Saksan pitää lopettaa tuottajille annettu väkiviinamonopoli 31.12.2017 mennessä. Tuo keskee 22.000 pien- ja hedelmäpolttimoa ja 674 maatalousyritysten yhteydessä olevaa peruna- ja viljapolttimoa.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2014040818198005_tb.shtml
Tuosta on vielä pitkä matka tissinkoittajan arkeen, tunti aamulla, tunti illalla. Mulle mulle ammuuuuu...
Joopa joo. Ihan turhaa provosoida. Vai aattelit tunnilla selvitä aamuin illoin. Voisit sinne naapuriin mennä kokeilemaan tai jonnekkin parsinavettaan. Kyllähän suurimmalla osalla menee paljon pitempään.  Jos oot vieraan palkkalistoilla, niin eipä tarvii miettiä töitä, kun suljet työpaikan oven. Kotieläitaloudessa, varsinkin maidontuotannossa on hoidettava poikimiset, siemennykset yms tehtävät. Ja sinä aina tuijotat sitä navetassa vietettyä aikaa. Ei ne rehut tule ilman työtä sinne varastoon, on tehtävä töitä sen eteen.  Tiedät hyvin, kun sulla on sitä maanviljelystä, ettei ne peltotyöt ihan itsestään valmistu. Mitäs sinä teet maanviljelyspuolella talvella ?
Parsinavetasta on itsellä kokemusta, ei sielläkään mennyt 8 tuntia päivässä. Naapurin 2 robon navetassa ei myöskään. Työntekijät näyttää ne rehun ajot hoitavan. Meillä kävi siementäjä, nykyään isäntä hoitaa? Kyllä se lehmä itse osaa poikia. Ainakin ennen osasi, voi tietysti nykyään olla samalla lailla kuin naisilla että se vaatii sairaankuljetuksen sairaalaan ??? Talvella ja kesällä on pakko käydä palkkatyössä kun ei muuten pärjää toisin kuin tissinkoittajat.
Olisit pysynyt poikamiehenä ja pitänyt sen parsinavetan toiminnassa, niin ei tarvis kulkea kesäisin ja talvisin palkkatyössä. Jäähän sulle syksy ja kevät lomaa. :o
Täälläpäin tehdään silloin peltotöitä :P
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

mah

  • Vieras
Aivan totta. Lomailu on homojen hommaa. :-X

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26207
  • vastustan
Tossakin kylällä yhdellä parsinavetta+ katosjatke tissinkoitajalla on 25-30 lehmää ja nyt kolmen hengen yhtymä. Lomittajia lappaa navettaläävässä kolmen "yrittäjän" lomia ja sijaisuusapuja hoitaen yhtenään.

Siis kolmen lomitus vaikka navetassa (joka on täysin perseestä on (turhaa) työtä niin saatanasti), ei käy normi tilanteessa lypsyllä kuin emäntä. Pulskat miehet köllöttävät traktorissa ja korkeintaan rehua nostelevat...

Lomitus on suoraa tukea junanjättämille puuhamittakaavan tissinkoittajille!

Ilmainen työntekijä täysin tuottamattomaan työhön.

 >:( >:( >:( >:( >:( >:(

LOMITUS ON AJETTAVA ALAS!
entäpä viljatilojen tuet, edes akka ei tee mitään tuottavaa kuin pari kuukautta :'( :'( :'( :'(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mah

  • Vieras
Tossakin kylällä yhdellä parsinavetta+ katosjatke tissinkoitajalla on 25-30 lehmää ja nyt kolmen hengen yhtymä. Lomittajia lappaa navettaläävässä kolmen "yrittäjän" lomia ja sijaisuusapuja hoitaen yhtenään.

Siis kolmen lomitus vaikka navetassa (joka on täysin perseestä on (turhaa) työtä niin saatanasti), ei käy normi tilanteessa lypsyllä kuin emäntä. Pulskat miehet köllöttävät traktorissa ja korkeintaan rehua nostelevat...

Lomitus on suoraa tukea junanjättämille puuhamittakaavan tissinkoittajille!

Ilmainen työntekijä täysin tuottamattomaan työhön.

 >:( >:( >:( >:( >:( >:(

LOMITUS ON AJETTAVA ALAS!
entäpä viljatilojen tuet, edes akka ei tee mitään tuottavaa kuin pari kuukautta :'( :'( :'( :'(
Aivan totta tuokin. Työntekokin on homojen hommaa. :-X

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Tossakin kylällä yhdellä parsinavetta+ katosjatke tissinkoitajalla on 25-30 lehmää ja nyt kolmen hengen yhtymä. Lomittajia lappaa navettaläävässä kolmen "yrittäjän" lomia ja sijaisuusapuja hoitaen yhtenään.

Siis kolmen lomitus vaikka navetassa (joka on täysin perseestä on (turhaa) työtä niin saatanasti), ei käy normi tilanteessa lypsyllä kuin emäntä. Pulskat miehet köllöttävät traktorissa ja korkeintaan rehua nostelevat...

Lomitus on suoraa tukea junanjättämille puuhamittakaavan tissinkoittajille!

Ilmainen työntekijä täysin tuottamattomaan työhön.

 >:( >:( >:( >:( >:( >:(

LOMITUS ON AJETTAVA ALAS!
entäpä viljatilojen tuet, edes akka ei tee mitään tuottavaa kuin pari kuukautta :'( :'( :'( :'(
Aivan totta tuokin. Työntekokin on homojen hommaa. :-X

Hererohommaa on siis vain työttömänä oleminen, sekä eläkeaika  :o

Mulla on työmatkoilla yleensä heterofiilikset kun Venom soi. Sitten työpaikalla vituttaa ihan homona  :'( Lomalla täytyy pitää värikkäitä vaatteita ja homous hiipii katsojan mieleen  >:(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Tossakin kylällä yhdellä parsinavetta+ katosjatke tissinkoitajalla on 25-30 lehmää ja nyt kolmen hengen yhtymä. Lomittajia lappaa navettaläävässä kolmen "yrittäjän" lomia ja sijaisuusapuja hoitaen yhtenään.

Siis kolmen lomitus vaikka navetassa (joka on täysin perseestä on (turhaa) työtä niin saatanasti), ei käy normi tilanteessa lypsyllä kuin emäntä. Pulskat miehet köllöttävät traktorissa ja korkeintaan rehua nostelevat...

Lomitus on suoraa tukea junanjättämille puuhamittakaavan tissinkoittajille!

Ilmainen työntekijä täysin tuottamattomaan työhön.

 >:( >:( >:( >:( >:( >:(

LOMITUS ON AJETTAVA ALAS!
entäpä viljatilojen tuet, edes akka ei tee mitään tuottavaa kuin pari kuukautta :'( :'( :'( :'(
Aivan totta tuokin. Työntekokin on homojen hommaa. :-X

Hererohommaa on siis vain työttömänä oleminen, sekä eläkeaika  :o

Mulla on työmatkoilla yleensä heterofiilikset kun Venom soi. Sitten työpaikalla vituttaa ihan homona  :'( Lomalla täytyy pitää värikkäitä vaatteita ja homous hiipii katsojan mieleen  >:(
Oikein kirjoitus ,oikein kirjoitus .Herero hommaa ole olemassakaan .

Tehny lomitus hommia , sorkkahoitoa , hitsarina ollu(*****maista hommaa :o).

Pienkone hommissa oli yks sesonki , se oli kevät . Talvet ajoin lumia , teroittelin kaikennäköistä , kiinteistö ja Isännöinti hommaa . Tuli lama ja hyvinkoulutetut alko tekemään Isännöinti hommia , muuta viljelijä halus tehdä ilmatteeks lumihommat , sopi Mulle . Laman jälkeen ja laman aikanaki alko olla parempaa hommaa .

Täytyy sanoo et noi lypsykarjahommat on kaikesta raskaampia mitä olen koskaan tehny . Naurattaa oikeen ku joku viljamies parkuu jostaki lomituksista . Meiläpäin noi viljahommat on nuorten hommia ja vanhojenäijien . Lapsena on hienoo ajaa rattorilla , vanhempana ei muuhun pysty  ;D ;D ;D

Jos jossakin on kuskit niin rehunkorjuu ketjussa . On komeeta menoo isompia rehukuormia ajetaan lätkä pohjassa kunnon koneilla . Tarkuuttaki semmonen vaatii .

Sikala hommia teen edelleen pikkusen , harrustukseks ja rahanvuoks . Hienoo jos joku saa pikkusen lomaa hommistaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .