Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuet 2015--->  (Luettu 90808 kertaa)

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1999
Vs: Tuet 2015--->
Musta tuntuu, että se kattelee vain semmosia lehtiä, missä on oikeita koko aukeaman kattavia värikuvia kuvia  ;D

Käytännön Maamies vai Maatilan Pellervo?

Alkuperäiseen kysymykseen, olenko mä ymmärtänyt jotain väärin, koska mun mielestä tässä vaiheessa käytettävien tietojen perusteella kohdentamisalueella olevan viljatilan tuet säilyisi nykyisessä tasossa? Tämä edellyttää tietty tuota 80-% kasvipeitteisyyttä. Olikos täällä MTK-aktiiveita (tai edes jäseniä)? Eikös ainakin Joozeppi ole noissa edunvalvontakuvioissa mukana?

kyl nyt sekotat johonki toiseen. en oo mtk:ta nähnykkä ja jätän jäsenmaksunkin maksamatta jollen pääse kotieläintilaksi saamalla ensi kaudelle eläinyksiköitä oy:stä, jota kautta omistan niitä n. 300 kpl.

onko loimaalla jossain moommalan tason maitakin?

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Tuet 2015--->
Ok, mun sekoilua.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tuet 2015--->
Sinne meni se hyöty nuoresta akasta! Perkeleen kakolit!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Musta tuntuu, että se kattelee vain semmosia lehtiä, missä on oikeita koko aukeaman kattavia värikuvia kuvia  ;D

Käytännön Maamies vai Maatilan Pellervo?

Alkuperäiseen kysymykseen, olenko mä ymmärtänyt jotain väärin, koska mun mielestä tässä vaiheessa käytettävien tietojen perusteella kohdentamisalueella olevan viljatilan tuet säilyisi nykyisessä tasossa? Tämä edellyttää tietty tuota 80-% kasvipeitteisyyttä. Olikos täällä MTK-aktiiveita (tai edes jäseniä)? Eikös ainakin Joozeppi ole noissa edunvalvontakuvioissa mukana?

kyl nyt sekotat johonki toiseen. en oo mtk:ta nähnykkä ja jätän jäsenmaksunkin maksamatta jollen pääse kotieläintilaksi saamalla ensi kaudelle eläinyksiköitä oy:stä, jota kautta omistan niitä n. 300 kpl.

onko loimaalla jossain moommalan tason maitakin?

Teromanin tois puol ojaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: Tuet 2015--->
Sinne meni se hyöty nuoresta akasta! Perkeleen kakolit!

Mä kun olin ajatellut, että muutaman vuoden päästä tulee hyvä syy nuorentamiseen. Nykkö ne sitten poistaa senkin :( Pitää jotain muuta keksiä ;)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tuet 2015--->
Sinne meni se hyöty nuoresta akasta! Perkeleen kakolit!

Mä kun olin ajatellut, että muutaman vuoden päästä tulee hyvä syy nuorentamiseen. Nykkö ne sitten poistaa senkin :( Pitää jotain muuta keksiä ;)

Uudessa maaseutuohjelmassa tuen määrä riippuu varmaan selkärangan kulmasta suhteessa jalkoihin! ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: Tuet 2015--->
Sinne meni se hyöty nuoresta akasta! Perkeleen kakolit!

Mä kun olin ajatellut, että muutaman vuoden päästä tulee hyvä syy nuorentamiseen. Nykkö ne sitten poistaa senkin :( Pitää jotain muuta keksiä ;)

Uudessa maaseutuohjelmassa tuen määrä riippuu varmaan selkärangan kulmasta suhteessa jalkoihin! ;D

Vai pitääkö se vaihtaa 5v välein "alaikäiseen" ? Auttaako sekään , ainakin tuloo kalliiksi. ::)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tuet 2015--->
Sinne meni se hyöty nuoresta akasta! Perkeleen kakolit!

Mä kun olin ajatellut, että muutaman vuoden päästä tulee hyvä syy nuorentamiseen. Nykkö ne sitten poistaa senkin :( Pitää jotain muuta keksiä ;)

Uudessa maaseutuohjelmassa tuen määrä riippuu varmaan selkärangan kulmasta suhteessa jalkoihin! ;D

Vai pitääkö se vaihtaa 5v välein "alaikäiseen" ? Auttaako sekään , ainakin tuloo kalliiksi. ::)

Eikös se muutu että "5 vuotta tilanpidon aloitamisesta!" Alkaa mennä vähän vaikeaksi ja riskaapeliksi, kun pitää myydä ensin sille akalle ja sitten ostaa takaisin 5 vuoden päästä ja sitten myydä taas uudelle akalle! Entäs jos akka ero vaiheessa sanookin ettei myykkään takaisin?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Ripcord

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Tuet 2015--->
Liekö joku muu kiinnittänyt huomiota seuraavaan lauseeseen sivulla 187, teoksessa Luonnos_Manner-Suomen_maaseudun_kehittamisohjelmaksi_2014-2020_uusi_kansiteksti_nettiin_10.3.2014_ ?

"Ravinteiden tasapainoisen käytön toimenpiteessä
edellytetään 3 metriä leveän suojakaistan jättämistä vesistöjen ja valtaojien varsille."

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2795
Vs: Tuet 2015--->
Musta tuntuu, että se kattelee vain semmosia lehtiä, missä on oikeita koko aukeaman kattavia värikuvia kuvia  ;D

Käytännön Maamies vai Maatilan Pellervo?

Alkuperäiseen kysymykseen, olenko mä ymmärtänyt jotain väärin, koska mun mielestä tässä vaiheessa käytettävien tietojen perusteella kohdentamisalueella olevan viljatilan tuet säilyisi nykyisessä tasossa? Tämä edellyttää tietty tuota 80-% kasvipeitteisyyttä. Olikos täällä MTK-aktiiveita (tai edes jäseniä)? Eikös ainakin Joozeppi ole noissa edunvalvontakuvioissa mukana?
En ole missään mukana, mutta esityksen tekstiä tavaamalla oon päässy ihan samaan lopputulemaan, että viljatila joka panostaa kasvipeitteisyyteen saa saman rahan kuin ennenkin ja jos se vielä lisää ympäristönhoitonurmia, luonnonhoitoo, riistaa, lintujen ruokapeltoja ja ottaa vastaan yhteiskuntaskeidaa tai separoitua lietteen kuivajaetta, niin tukipotti pompsahtaa  ;)
Sitten nämä kenkäheinäpuuhastelijat ja tukihaikkulat, siis ne joilla on nurmea yli 75% ottaa kuokkaan jopa 200 euroa hehtaarilta  :o
Maitotiloille on jätetty se ohran viljelyn tuki, jos alle 75% nurmea ja kuiteskin 80% kasvipeitteisyys(täyttyy automatic, ku suojaviljaa osa), niin tukea rapsahtaa yli 200 enempi sille ohra-alalle  ;)

Tuottamattomuudesta ei palkita

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tuet 2015--->

Ravinne valumien Tuottamattomuudesta ei palkita
Korjasin vähän  ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->

Ravinne valumien Tuottamattomuudesta ei palkita
Korjasin vähän  ;)

Pitäs rangasta hukkakauran, valvatin ja ohdakkeen levityksestä. Puhumattakaan tästä uudesta lentonokiongelmasta. Sää et tietenkä ole edes kuullu moisesta... ::) No, ei se mitään. Baytan Universal auttaa. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9597
Vs: Tuet 2015--->

Ravinne valumien Tuottamattomuudesta ei palkita
Korjasin vähän  ;)

Pitäs rangasta hukkakauran, valvatin ja ohdakkeen levityksestä. Puhumattakaan tästä uudesta lentonokiongelmasta. Sää et tietenkä ole edes kuullu moisesta... ::) No, ei se mitään. Baytan Universal auttaa. ;D

Ei kait sitä lentonokea nyt sentäs kenkäheinis kasva ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->

Ravinne valumien Tuottamattomuudesta ei palkita
Korjasin vähän  ;)

Pitäs rangasta hukkakauran, valvatin ja ohdakkeen levityksestä. Puhumattakaan tästä uudesta lentonokiongelmasta. Sää et tietenkä ole edes kuullu moisesta... ::) No, ei se mitään. Baytan Universal auttaa. ;D

Ei kait sitä lentonokea nyt sentäs kenkäheinis kasva ::)

Onhan noilla temppu-tuunasilla viljaa kierrossa.

Eivät saa käyttää kun Cedomonia mut tuskin sitä ketään luomuista käyttää?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Tuet 2015--->
Kattelen vanhoja Myrkky-lehtiä, kuvista tulee naurua tarpeeks ilman tekstiäkin.. ;D

Pellervossa oli tuhti paketti tukiasiaa. Summat vaan ei hahmottunu. Jössehän tuossa kehui MTK:n aikaansaannoksia asioiden tiimoilta. Mavin pitäs heittää luu pikseille jonkun suuntaa antavan yhteenvedon merkeissä, mielellään euroina haarukoituna.

Aika riskillä joutuu vetämään jos lupaa 500-600euroa vuokraa ja raapustaa puumerkin viiden vuoden lappuun.

Sitten tarvis huomioida tukien omistusoikeus sopparin loppumisen jälkeen. Eikä ne uudet hoitovelvotteet?  jos sellaisia tulee, yhtään helpota lyhyitä sopimuksia.

Aika sekametelisoppa...

En mä kyllä nykyiselläkään systeemillä oo maksanut 500-600 euroa vuokraa. 400 on mun maksimi - tai ehkä 450 jos on huippulohkoja täydessä kasvutikissä. Tarjoot 450, tuskin siinä nyt kovin suurta riskiä on?

Ei kuolevainen takarivin jauhotaneli maksa kuuttasataa euroa. Mulla on yks poikkeus jonne maksan 500euroa. Maalaatu ku moommalassa, kertaäestyksellä kylvövalmis ja kultivaattorilla mustaks maantievaihteella. Etäisyys miinuksena, 24km per sivu. Loput on 255-457euroa.

150-160e tarvis jäädä tuesta plussalle. Viljanmyyntitulot sitten asia erikseen.
vähä väsyny olo :(mut yritetää viel vähä vääntää ;D miten saa 400e ja yli, vuokratasolla homman kannattamaan pitkässä juoksussa,vai lasketaaks näit hommii et ku nyt sattuu olee velka kalusto ni tehrää niil töitä ::)jääks noista vuokra hommista muuta kätee ku lopettaa ni vanha loppuuajettu kalusto ja rakennukset? :o mites ku näis vuokrahommis laskis ees sille koneelle+(traktorille) 45e tunti ni kuis mahtas vuokraaminen innostaa?nyt nukkuu...