Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuet 2015--->  (Luettu 90852 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Ne summat?

Nyt Skännä valot päälle!

Tarjoot vaan samat vuokrat kuin tähänkin asti. Lues toi mun viesti tänään klo 09.52, johon olen kerännyt parista eri lähteestä niin tarkat tiedot kuin olen löytänyt.

p.s. Nää perustuu sisälukutaitoisen jauholakin netistä löytämiin tietoihin, enkä ota näistä mitään vastuuta!

 ;D ;D

Perkeles, en huomannu... :o :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tuet 2015--->
Jaaha, lietteen vastaanotosta ei sitte enää makseta, sivu 180:

"Peltolohkolle lisätään ravinnepitoista orgaanista materiaalia, jonka orgaanisen aineksen pitoisuus (kuivaainepitoisuus)
on vähintään 20 %. Käytettävät materiaalit voivat olla vain lannoitevalmistelain mukaisia
orgaanisia lannoitteita, maanparannusaineita tai kasvualustoja, toiselta tilalta hyötykäyttöön hankittua
kuivalantaa tai lannasta erotettua kuivajaetta."

Hyvin te muuten Joozeppia tottelette:
"mahtaako ihan tarkkoja vielä olla tarjollakaan mut ihan hyvä et alotit uudet ketjun. kootaan tähän tietoa kun sitä putoilee. noi muut ketjut häröilee jo liikaakin."  ;D

Mielenkiintosta, justiinhan joku kierosilmä piirteli valtaojia vipukarttat täyteen: "Valtaojista ei ole muuta kattavaa viranomaisrekisteriä kuin viljelijän
ilmoituksen mukaiset merkinnät peruslohkokartoille."
Katoppa sivu 178 eteenpäin, lietelannan sijoittaminen peltoon, sitten on vaan sopimuskysymys, kuka kuskaa ja sijoittaa lietteet kenen peltoon ja kuka saa tuet..

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: Tuet 2015--->
miten viemärilietteen vastaanotto parantaa ympäristön tilaa  :o

Ei tartte sitä 20cm kerrosta johonkin motarin ojaluiskiin laittaa?
Miks Vesa myy ja te ette?

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Tuet 2015--->
Ne summat?

Nyt Skännä valot päälle!

Tarjoot vaan samat vuokrat kuin tähänkin asti. Lues toi mun viesti tänään klo 09.52, johon olen kerännyt parista eri lähteestä niin tarkat tiedot kuin olen löytänyt.

p.s. Nää perustuu sisälukutaitoisen jauholakin netistä löytämiin tietoihin, enkä ota näistä mitään vastuuta!

Jospa tuo edellyttäisi lukutaitoa myös eräältä toiselta. No, onneksi kymmpiluokka on tulossa pakolliseksi. Josko siellä sitten viimeistään...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Ne summat?

Nyt Skännä valot päälle!

Tarjoot vaan samat vuokrat kuin tähänkin asti. Lues toi mun viesti tänään klo 09.52, johon olen kerännyt parista eri lähteestä niin tarkat tiedot kuin olen löytänyt.

p.s. Nää perustuu sisälukutaitoisen jauholakin netistä löytämiin tietoihin, enkä ota näistä mitään vastuuta!

Jospa tuo edellyttäisi lukutaitoa myös eräältä toiselta. No, onneksi kymmpiluokka on tulossa pakolliseksi. Josko siellä sitten viimeistään...


 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tuet 2015--->
Ne summat?

Nyt Skännä valot päälle!

Tarjoot vaan samat vuokrat kuin tähänkin asti. Lues toi mun viesti tänään klo 09.52, johon olen kerännyt parista eri lähteestä niin tarkat tiedot kuin olen löytänyt.

p.s. Nää perustuu sisälukutaitoisen jauholakin netistä löytämiin tietoihin, enkä ota näistä mitään vastuuta!

Jospa tuo edellyttäisi lukutaitoa myös eräältä toiselta. No, onneksi kymmpiluokka on tulossa pakolliseksi. Josko siellä sitten viimeistään...

Musta tuntuu, että se kattelee vain semmosia lehtiä, missä on oikeita koko aukeaman kattavia värikuvia kuvia  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Tuet 2015--->
Musta tuntuu, että se kattelee vain semmosia lehtiä, missä on oikeita koko aukeaman kattavia värikuvia kuvia  ;D

Käytännön Maamies vai Maatilan Pellervo?

Alkuperäiseen kysymykseen, olenko mä ymmärtänyt jotain väärin, koska mun mielestä tässä vaiheessa käytettävien tietojen perusteella kohdentamisalueella olevan viljatilan tuet säilyisi nykyisessä tasossa? Tämä edellyttää tietty tuota 80-% kasvipeitteisyyttä. Olikos täällä MTK-aktiiveita (tai edes jäseniä)? Eikös ainakin Joozeppi ole noissa edunvalvontakuvioissa mukana?

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Tuet 2015--->
Musta tuntuu, että se kattelee vain semmosia lehtiä, missä on oikeita koko aukeaman kattavia värikuvia kuvia  ;D

Käytännön Maamies vai Maatilan Pellervo?

Alkuperäiseen kysymykseen, olenko mä ymmärtänyt jotain väärin, koska mun mielestä tässä vaiheessa käytettävien tietojen perusteella kohdentamisalueella olevan viljatilan tuet säilyisi nykyisessä tasossa? Tämä edellyttää tietty tuota 80-% kasvipeitteisyyttä. Olikos täällä MTK-aktiiveita (tai edes jäseniä)? Eikös ainakin Joozeppi ole noissa edunvalvontakuvioissa mukana?
mult ku puuttuu toi ulko ja sisälukutaito,sekä tavuviivat on hukassa ku tietoo ettii..ni katotaaks toi 80% vuoskerrallaan vai onks siihen sitouduttuva?

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Tuet 2015--->
Ilmeisesti niin, että 20 % on oltava vähintään kasvipeitteistä. Tämä minimi 20 % voi olla myös kevytmuokattua, mutta 40, 60 ja 80 % on oltava aidosti kasvin tai sängen peitossa. Kasvipeitteisyysprosentti valitaan joka kevät erikseen ja sitä voi kai muuttaa vielä syksyllä. Valitusta prosenttimäärästä tuleva euromääräinen korvaus koskettaa tilan kaikkia ympäristökorvauksen piirissä olevia hehtaareita.

V'ttu, että tuli epäselvää tekstiä, mutta ei tuo alkuperäinenkään ole yhtään sen selkeämpää!

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tuet 2015--->
Musta tuntuu, että se kattelee vain semmosia lehtiä, missä on oikeita koko aukeaman kattavia värikuvia kuvia  ;D

Käytännön Maamies vai Maatilan Pellervo?

Alkuperäiseen kysymykseen, olenko mä ymmärtänyt jotain väärin, koska mun mielestä tässä vaiheessa käytettävien tietojen perusteella kohdentamisalueella olevan viljatilan tuet säilyisi nykyisessä tasossa? Tämä edellyttää tietty tuota 80-% kasvipeitteisyyttä. Olikos täällä MTK-aktiiveita (tai edes jäseniä)? Eikös ainakin Joozeppi ole noissa edunvalvontakuvioissa mukana?
En ole missään mukana, mutta esityksen tekstiä tavaamalla oon päässy ihan samaan lopputulemaan, että viljatila joka panostaa kasvipeitteisyyteen saa saman rahan kuin ennenkin ja jos se vielä lisää ympäristönhoitonurmia, luonnonhoitoo, riistaa, lintujen ruokapeltoja ja ottaa vastaan yhteiskuntaskeidaa tai separoitua lietteen kuivajaetta, niin tukipotti pompsahtaa  ;)
Sitten nämä kenkäheinäpuuhastelijat ja tukihaikkulat, siis ne joilla on nurmea yli 75% ottaa kuokkaan jopa 200 euroa hehtaarilta  :o
Maitotiloille on jätetty se ohran viljelyn tuki, jos alle 75% nurmea ja kuiteskin 80% kasvipeitteisyys(täyttyy automatic, ku suojaviljaa osa), niin tukea rapsahtaa yli 200 enempi sille ohra-alalle  ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Musta tuntuu, että se kattelee vain semmosia lehtiä, missä on oikeita koko aukeaman kattavia värikuvia kuvia  ;D

Käytännön Maamies vai Maatilan Pellervo?

Alkuperäiseen kysymykseen, olenko mä ymmärtänyt jotain väärin, koska mun mielestä tässä vaiheessa käytettävien tietojen perusteella kohdentamisalueella olevan viljatilan tuet säilyisi nykyisessä tasossa? Tämä edellyttää tietty tuota 80-% kasvipeitteisyyttä. Olikos täällä MTK-aktiiveita (tai edes jäseniä)? Eikös ainakin Joozeppi ole noissa edunvalvontakuvioissa mukana?

Kattelen vanhoja Myrkky-lehtiä, kuvista tulee naurua tarpeeks ilman tekstiäkin.. ;D

Pellervossa oli tuhti paketti tukiasiaa. Summat vaan ei hahmottunu. Jössehän tuossa kehui MTK:n aikaansaannoksia asioiden tiimoilta. Mavin pitäs heittää luu pikseille jonkun suuntaa antavan yhteenvedon merkeissä, mielellään euroina haarukoituna.

Aika riskillä joutuu vetämään jos lupaa 500-600euroa vuokraa ja raapustaa puumerkin viiden vuoden lappuun.

Sitten tarvis huomioida tukien omistusoikeus sopparin loppumisen jälkeen. Eikä ne uudet hoitovelvotteet?  jos sellaisia tulee, yhtään helpota lyhyitä sopimuksia.

Aika sekametelisoppa...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Tuet 2015--->
Kattelen vanhoja Myrkky-lehtiä, kuvista tulee naurua tarpeeks ilman tekstiäkin.. ;D

Pellervossa oli tuhti paketti tukiasiaa. Summat vaan ei hahmottunu. Jössehän tuossa kehui MTK:n aikaansaannoksia asioiden tiimoilta. Mavin pitäs heittää luu pikseille jonkun suuntaa antavan yhteenvedon merkeissä, mielellään euroina haarukoituna.

Aika riskillä joutuu vetämään jos lupaa 500-600euroa vuokraa ja raapustaa puumerkin viiden vuoden lappuun.

Sitten tarvis huomioida tukien omistusoikeus sopparin loppumisen jälkeen. Eikä ne uudet hoitovelvotteet?  jos sellaisia tulee, yhtään helpota lyhyitä sopimuksia.

Aika sekametelisoppa...

En mä kyllä nykyiselläkään systeemillä oo maksanut 500-600 euroa vuokraa. 400 on mun maksimi - tai ehkä 450 jos on huippulohkoja täydessä kasvutikissä. Tarjoot 450, tuskin siinä nyt kovin suurta riskiä on?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Kattelen vanhoja Myrkky-lehtiä, kuvista tulee naurua tarpeeks ilman tekstiäkin.. ;D

Pellervossa oli tuhti paketti tukiasiaa. Summat vaan ei hahmottunu. Jössehän tuossa kehui MTK:n aikaansaannoksia asioiden tiimoilta. Mavin pitäs heittää luu pikseille jonkun suuntaa antavan yhteenvedon merkeissä, mielellään euroina haarukoituna.

Aika riskillä joutuu vetämään jos lupaa 500-600euroa vuokraa ja raapustaa puumerkin viiden vuoden lappuun.

Sitten tarvis huomioida tukien omistusoikeus sopparin loppumisen jälkeen. Eikä ne uudet hoitovelvotteet?  jos sellaisia tulee, yhtään helpota lyhyitä sopimuksia.

Aika sekametelisoppa...

En mä kyllä nykyiselläkään systeemillä oo maksanut 500-600 euroa vuokraa. 400 on mun maksimi - tai ehkä 450 jos on huippulohkoja täydessä kasvutikissä. Tarjoot 450, tuskin siinä nyt kovin suurta riskiä on?

Ei kuolevainen takarivin jauhotaneli maksa kuuttasataa euroa. Mulla on yks poikkeus jonne maksan 500euroa. Maalaatu ku moommalassa, kertaäestyksellä kylvövalmis ja kultivaattorilla mustaks maantievaihteella. Etäisyys miinuksena, 24km per sivu. Loput on 255-457euroa.

150-160e tarvis jäädä tuesta plussalle. Viljanmyyntitulot sitten asia erikseen.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Tuet 2015--->
Ei kuolevainen takarivin jauhotaneli maksa kuuttasataa euroa. Mulla on yks poikkeus jonne maksan 500euroa. Maalaatu ku moommalassa, kertaäestyksellä kylvövalmis ja kultivaattorilla mustaks maantievaihteella. Etäisyys miinuksena, 24km per sivu. Loput on 255-457euroa.

150-160e tarvis jäädä tuesta plussalle. Viljanmyyntitulot sitten asia erikseen.

Sullahan onkin ihan järkevät vuokrahinnat. Jostain muista ketjuista jäänyt vaan käsitys, että siellä Loimaalla vuokrat olisivat alkaen 500 €. Mulla on suurinpiirtein samat hinnat kuin sullakin, 1 pieni lohko pelkällä tilatuella 50 €/ha, muuten 251-450, keskiarvo n. 300.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Tuet 2015--->
Nythän olis peltoo tarjolla Vantaan Hiekkaharjulla 31ha ja 10v. Soppari. Ei muutaku kilpaa huutamaan! Eikö seurakunta vois vuokrata edullisesti ilman huudatusta sopivasti jollekkin? ???
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.