http://www.talouselama.fi/uutiset/viime+vuonna+yli+neljannes+suomalaisautoista+hylattiin+katsastuksessa++luku+on+euroopan+tasolla+korkea/a2237414
Opel Vectra 2.0 12.3.2014 11:02
Tuntuu todella suurelta. Onko kyse iästä vai omistajasta vai katsastusasemasta? Kuskissa varmasti on vikaa, jos renkaista pomppaa.
Minulla on 17 vuotta vanha auto ja vain kerran olen joutunut uusimaan katsastuksen, kun joku kojetaulun merkkivalo paloi turhaan, vaikka mitään ei ollut oikeasti rikki. En ole edes erityisemmin panostanut katsastukseen, vaan odotan katsastusmiehen kertovan, mitä pitää tehdä. Yleensä katsastusmies suosittelee korjausta ennen kuin ollaan kriittisellä rajalla.
Taitaa ne vanhat kunnon autot kestää paremmin kuin uudet hienot säästöhirmut.
nyt löytyi emävalehtelijakin ettei opelissa ole muka vikoja ollut. 
Asiantuntematon toimittaja voi kirjoittaa tuonsorttisen juttupätkän. Vaikka en kyseiseen automerkkiin omakohtaisesti koskaan ole sotkeutunut niin muutamia havaintoja vaihtoautolaanista ja käyttäjiltä:
Vectra A (1988-1996): melko perusluja auto, suurin ongelma korin hapristuminen ennen muun tekniikan loppumista. Tosi lujia yksilöitä on nähty.
Vectra B (1996-2002): Alkusarjan autot kuuluivat luokkaan "maailman huonoimmat autoyksilöt". GM nimitti muistaakseni jonkun Etelä-Amerikkailaisen "säästöpomon" johtoon, joka keräsi maailman halvimmat alihankkijat osavalmistajiksi. Jakopäätä, sähköongelmia, alustaongelmia, jarrut, ruostuvuutta ja jopa polttoainesäiliöongelmia pakkasolosuhteissa. Laatu kohentuu, varsinkin osapäivityksillä, ja loppupään vuosimallit ehkä 1999 alkaen laadullisesti jo parempia.
Vectra C: Paras laadultaan, (AutoBild), perustuu kai amerikkalaiseen konstruktioon (ajettavuus ei osin yllä edeltäjiensä tasolle). Ongelmia eniten alustassa (tukivarren helat) yms. Dieselmoottoriversiot Fiatin 1,9 koneella (vähäisiä venttiiliongelmia joissakin). Kallis uutena ja rasitteena edellisen mallisarjan heikko laatu.
Vectra A:t ja B:t alkavat olla matkalla autojen taivaaseen. Katsastustilastoissa näkyvät hyvin ja kattavasti.