Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viime vuonna yli neljännes suomalaisautoista hylättiin katsastuksessa  (Luettu 5493 kertaa)

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

http://www.talouselama.fi/uutiset/viime+vuonna+yli+neljannes+suomalaisautoista+hylattiin+katsastuksessa++luku+on+euroopan+tasolla+korkea/a2237414

Opel Vectra 2.0 12.3.2014 11:02

Tuntuu todella suurelta. Onko kyse iästä vai omistajasta vai katsastusasemasta? Kuskissa varmasti on vikaa, jos renkaista pomppaa.

Minulla on 17 vuotta vanha auto ja vain kerran olen joutunut uusimaan katsastuksen, kun joku kojetaulun merkkivalo paloi turhaan, vaikka mitään ei ollut oikeasti rikki. En ole edes erityisemmin panostanut katsastukseen, vaan odotan katsastusmiehen kertovan, mitä pitää tehdä. Yleensä katsastusmies suosittelee korjausta ennen kuin ollaan kriittisellä rajalla.

Taitaa ne vanhat kunnon autot kestää paremmin kuin uudet hienot säästöhirmut.

nyt löytyi emävalehtelijakin ettei opelissa ole muka vikoja ollut. ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla on kyseinen opel vectra, ei ole vielä koskaan mennyt katsastuksesta läpi ensi yrittämällä  :(
Näissä vika-antureissa ollu paljon vikoja, näyttää vikaa vaikkei sitä ole  :o
Sitten kun viet korjaamoon ( delta-auto ) niin osia vaihdetaan, mutta vika vaan palaa vähän ajan päästä takaisin  >:(
Kun näitä "haamuvikoja" on korjailtu, niin delta-auto on kyllä antanut vuokra-auton käyttöön ilmaiseksi  ::)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

navettapiika

• Vieras
Minä olen niin laiska katsastuttamaan noita autoja, että olen valinnut tällaisen muutamansatasenropposen-linjan elikkä uusin auton aina, kun leima menee vanhaksi. Ja entinen päätyy yleensä paaliin. Eipähän tarvi yöunia niitten takia menettää, eikä pelätä, että joku varastaa. ;)

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Mein Opelit vm. 93 ja vm. 99 ovat menneet laakista läpi viimeiset 3 vuotta  8)

Opel ei ole kädettömän auto   8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mut miun hiluksia toivottavat vaan vuotesta toiseen tervetuloa uudestaan , - vuoden päästä!

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet

http://www.talouselama.fi/uutiset/viime+vuonna+yli+neljannes+suomalaisautoista+hylattiin+katsastuksessa++luku+on+euroopan+tasolla+korkea/a2237414

Tuntuu todella suurelta. Onko kyse iästä vai omistajasta vai katsastusasemasta? Kuskissa varmasti on vikaa, jos renkaista pomppaa.

Minulla on 17 vuotta vanha auto ja vain kerran olen joutunut uusimaan katsastuksen, kun joku kojetaulun merkkivalo paloi turhaan, vaikka mitään ei ollut oikeasti rikki. En ole edes erityisemmin panostanut katsastukseen, vaan odotan katsastusmiehen kertovan, mitä pitää tehdä. Yleensä katsastusmies suosittelee korjausta ennen kuin ollaan kriittisellä rajalla.

Ei kai sihen vikoja tuu jossei käy kun Magneettimedian paikallisjärjestön tupaillassa kerran kuussa. Lopun aikaa menee paskanluontiin ja rasistisen materiaalin linkkien hakuun.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla on kyseinen opel vectra, ei ole vielä koskaan mennyt katsastuksesta läpi ensi yrittämällä  :(
Sitten kun viet korjaamoon ( delta-auto ) niin osia vaihdetaan, mutta vika vaan palaa vähän ajan päästä takaisin  >:(
Kun näitä "haamuvikoja" on korjailtu, niin delta-auto on kyllä antanut vuokra-auton käyttöön ilmaiseksi  ::)

Onko Herpeskin opelmies? Tää tuli kyl ihan puun takaa... :o :o :o
It ain't over till the fat lady sings

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Minkäikäsistä autoista tulee ooppeleita

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer

Onhan se siitä ennenkin kertonut, mutta pysyy yleensä vaiti.. sitä varmaan hävettää olla "häviäjien joukossa"  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Opelmies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Onhan se siitä ennenkin kertonut, mutta pysyy yleensä vaiti.. sitä varmaan hävettää olla "häviäjien joukossa"  ???

Ei kaapista tuloa kannata hävetä, kysy vaikka apelta.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Mää myönnän et ooppeli on täys paska. Kymmenen vuoden aikana kaks kertaa menny läpi laakista. Kilometrejä tulee reilu 10tkm vuoteen.

Oon siirtyny korjaamon suomaan leima-autuuteen. Romu pihalle ja käskee leimata. Menee helpommin läpi ja eivät korjaa turhaan.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mää myönnän et ooppeli on täys paska. Kymmenen vuoden aikana kaks kertaa menny läpi laakista. Kilometrejä tulee reilu 10tkm vuoteen.

Oon siirtyny korjaamon suomaan leima-autuuteen. Romu pihalle ja käskee leimata. Menee helpommin läpi ja eivät korjaa turhaan.
kuin kuljettajakin

Kuulutko sääkin tähän ylvääseen joukkoon?  :o

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?

Molemmat just samanlaisia tampioita ;D
pessimisti ei pety!

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
mää en oikein käsitä että koneitten kans koko ajan tekemisissä olevien tuhattaiturien autot pomppaa katsastuksesta niin että se tulee yllätyksenä...

korjaamolle, jarrutesti, auto nosturille ja heiluttelee pyörät ja kattoo vetonivelten suojakumit ja jarruletkut ja putket ynnä pakoputken... auto alas ja valot ja lasinpesuvehkeet kuntoon ja päästölappu kouraan ja menox :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Myyntipäällikkö

• Vieras

Asiantuntematon toimittaja voi kirjoittaa tuonsorttisen juttupätkän. Vaikka en kyseiseen automerkkiin omakohtaisesti koskaan ole sotkeutunut niin muutamia havaintoja vaihtoautolaanista ja käyttäjiltä:

Vectra A (1988-1996): melko perusluja auto, suurin ongelma korin hapristuminen ennen muun tekniikan loppumista. Tosi lujia yksilöitä on nähty.

Vectra B (1996-2002): Alkusarjan autot kuuluivat luokkaan "maailman huonoimmat autoyksilöt". GM nimitti muistaakseni jonkun Etelä-Amerikkailaisen "säästöpomon" johtoon, joka keräsi maailman halvimmat alihankkijat osavalmistajiksi. Jakopäätä, sähköongelmia, alustaongelmia, jarrut, ruostuvuutta ja jopa polttoainesäiliöongelmia pakkasolosuhteissa. Laatu kohentuu, varsinkin osapäivityksillä, ja loppupään vuosimallit ehkä 1999 alkaen laadullisesti jo parempia.

Vectra C: Paras laadultaan, (AutoBild), perustuu kai amerikkalaiseen konstruktioon (ajettavuus ei osin yllä edeltäjiensä tasolle). Ongelmia eniten alustassa (tukivarren helat) yms. Dieselmoottoriversiot Fiatin 1,9 koneella (vähäisiä venttiiliongelmia joissakin).  Kallis uutena ja rasitteena edellisen mallisarjan heikko laatu.

Vectra A:t ja B:t alkavat olla matkalla autojen taivaaseen. Katsastustilastoissa näkyvät hyvin ja kattavasti.