Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Turpeentuotannosta jääneen turvesuon viljely?  (Luettu 12395 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Riippuu se hinta paljon mm. aluuesi peltomarkkinatilanteesta.

Itse en kyllä tuetonta turvesuonpohjaa yli 20km päästä ostaisi vaikka ilman saisi.

Tuolla maajullikan hinnalla irtoasi täälläpäin melkein 100Ha suonpohjaa mistä yli puolet on vielä tuellista.
Matkaa ois pihasta joku 5km ::)

Eikös Tikka luomulla tee tuollaisella aika kovaa tiliä, taisi tuet olla millin paikkeilla ainakin 2012? Ei se tuotanto vaan se kotieläinluomu...
Mä en tätä nostanu vaan sä, mutta Tikka on MAIDONTUOTTAJA, osataan sitä siis muuallaki kuin emopiireissä  ;)

antti-x

  • Vieras
Riippuu se hinta paljon mm. aluuesi peltomarkkinatilanteesta.

Itse en kyllä tuetonta turvesuonpohjaa yli 20km päästä ostaisi vaikka ilman saisi.

Tuolla maajullikan hinnalla irtoasi täälläpäin melkein 100Ha suonpohjaa mistä yli puolet on vielä tuellista.
Matkaa ois pihasta joku 5km ::)

Eikös Tikka luomulla tee tuollaisella aika kovaa tiliä, taisi tuet olla millin paikkeilla ainakin 2012? Ei se tuotanto vaan se kotieläinluomu...
Mä en tätä nostanu vaan sä, mutta Tikka on MAIDONTUOTTAJA, osataan sitä siis muuallaki kuin emopiireissä  ;)

Minä en ole porsaanreikiä yms. hyväksikäyttäviä tuottajia vastaan (vaikka Tikka onkin Arlan rupusakkia nykyään), mutta niiden reikien sulkemisen puolesta. :)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
En ole tuohon tikan toimintaan perehtynyt mutta ymmärtänyt olen että kovaa tulosta tekevät.

Mutta ei tueton _ylimääräinen_ "pelto" 20km päästä tuota kyllä yhtään mitään muuta kuin menoja.
Meidän tapauksessa tuo nuo pellot ehkä tuottaisivatkin jotain aikojen saatossa, ja jos laajentaisi tuotantoa niin tulisivat tietenkin tarpeeseenkin.

Aloittajan tapauksessa luopuisin ajatuksesta ja ostaisin lähempää peltoa tai sitten raivattavaa, raivio tuottanee rehua ihan yhtä hyvin kuin tuollainen suokin.

Välillä vituttaa ajaa tuo 20km tuetuille vuokratasoltaan edullisille erittäin hyväkasvuisille pelloillekkin ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Eikö noista sais myös hyviä kosteikoita! :D
Siihen käyttöön noi tän seudun loppuun nostetut suot kai pääasiassa päätynevätkin. Lintujärviksi.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Ko suo on pinta-alaltaan isompi kuin aloittajan pellot yhteensä c") parikymmentä lohkoa vs 1-aukea. Nostaminen ei loppunut turpeen hupenemiseen.

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Ko suo on pinta-alaltaan isompi kuin aloittajan pellot yhteensä c") parikymmentä lohkoa vs 1-aukea. Nostaminen ei loppunut turpeen hupenemiseen.
tuliko vesi pellolle?

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Nostolupa ei jatkunut :P

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365

Eikös Tikka luomulla tee tuollaisella aika kovaa tiliä, taisi tuet olla millin paikkeilla ainakin 2012? Ei se tuotanto vaan se kotieläinluomu...
Mä en tätä nostanu vaan sä, mutta Tikka on MAIDONTUOTTAJA, osataan sitä siis muuallaki kuin emopiireissä  ;)
[/quote]

Muutaman kerran on Tikalla tullut käytyä. Kerran oli maitoautokin yhtaikaa. Ei käynyt maitoauto turhaan.   ;)
Mystinen kesälaatumies

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k

Eikös Tikka luomulla tee tuollaisella aika kovaa tiliä, taisi tuet olla millin paikkeilla ainakin 2012? Ei se tuotanto vaan se kotieläinluomu...
Mä en tätä nostanu vaan sä, mutta Tikka on MAIDONTUOTTAJA, osataan sitä siis muuallaki kuin emopiireissä  ;)
Muutaman kerran on Tikalla tullut käytyä. Kerran oli maitoautokin yhtaikaa. Ei käynyt maitoauto turhaan.   ;)
[/quote]
So what, ihmisiä ne vaan tuollakin. Asiat vaan loksahtaneet kohdillensa. Jokapaikassa vastaava ei onnistu. Sopiva sijainti ja logistiikka ovat ratkaisevassa asemassa, minkälainen volyymi saavutetaan. Toki täytyy olla yrittäjähenkinen ja kasvuhaluinen sekä taito nähdä pari siirtoo kauemmas.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

JMK

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Nostolupa ei jatkunut :P


Osta pois ja hae uutta lupaa,vai onko mahdollista?


ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Hakuhan on mahdollista varmaan mut ei oo tarvetta. Ja lupaa tuskin tulee.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Riippuen pohjan kunnosta ja sijainnista hinta on 1000€-2500€/ha, jos ei ole karahtanut kiville niin saahan tuosta pienillä kuluilla asiallisia peltoja. Kunhan vain muistaa sitä kalkkia ja paskaa voidella niin kyllä kaura ja nurmi kasvaa.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Osta pois! 2000 €/ha Vapolta ostettiin eka pala joka oli tilatuen piirissä. Harmitti ihan vietävästi, kun seuraavana vuonna napsahti täydet tuet  8)
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
miten olet saanut tuet tuettomalle pellolle/suolle minä olen yrittänyt mutta eivät ole myöntäneet käsitykseni mukaan on eroja eripuolilla suomea ?????

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
miten olet saanut tuet tuettomalle pellolle/suolle minä olen yrittänyt mutta eivät ole myöntäneet käsitykseni mukaan on eroja eripuolilla suomea ?????
Tasapuolisuus tukien myöntämisessä on kauan aikaa sitten jo kuopattu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !