Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A4 kiinnitys  (Luettu 11614 kertaa)

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: A4 kiinnitys
Ainakii a2:ssa käsinkiinnitysmahdollisuus. Jonkun kerran tarvinnut, mm pahasti revenneen keskisidetissisen mamman kanssa parina ekana päivänä, kunnes pahin turvotus laski. Sen jälkeen kone kiinnitellyt itse.  Ei  muuten lypsettäis  tavan lypsykoneella, muuten kuin molemmat puolet erikseen..
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: A4 kiinnitys
Onko mahdollista ajattaa ensikoita ennen poikimista robon läpi harjoittelemassa? siis että onko siihen yleensä aikaa ja miten jos poikiva hieho on vaikkapa toisessa navetassa? eikös väkisin joudu ottamaan ainakin toisinaan poikineen suoraan kylmiltää roboon lypsettäväksi? "sit se vaan lypsää sen"....??vähän kuulostaa vaan liian helpolta.... luulisi että eläin kuitenkin on varautunut tuossa tilanteessa ja tuskin patsaana seisoo kopissa.....hä?
Mulla on kohta poikivat hiehot takakierrossa poikineiden seassa. Joskus olen muutamaa käyttänyt robossa syömässä nappuloita ennen poikimista, ajattelin et ei sit tulis enää muuta uutta kuin lypsy... Ei ollut niillä muutamalla kokeiluyksilöllä poikimisen jälkeen niin suurta eroo ns. tavallisiin, että en ole enää jokaista siellä käyttänyt. Ja ton ruokailuopetuksen olen tehnyt robon pestessä, ei ole mennyt lypsyaikaa yhtään "hukkaan".  :) :)

+250

  • Vieras
Vs: A4 kiinnitys
Oikeassa olet ränkkä, kuulostaa liian helpolta. Käsinkiinnitystä joskus tarvitaan. Hieho hyvä totuttaa robotille ennen poikimista, toisinaan se jää kuitenkin tekemättä. Jotkut hiehot hiukan hermostuneempia ensimmäisillä lypsykerroilla, aivan kuten parressa kuin asemallakin. Rauhaton eläin haasteellinen robotille kuin robotille. Käsinkiinnitysmahdollisuus ei ole pois robottilypsystä. Koneen vieressä ei tarvitse olla koko eläimen lypsyaikaa, riittää kun lypsimet kiinnittää, kone hoitaa lypsyn loppuun ja ottaa  seuraavan lehmän lypsylle.
Eikös ookki uskomatonta.Mutta noin se on,automaattilypsys.
Rauhaton eläin on eräille ropoille ongelma,kun kuulemma ovat sokeita kun nännikuppia asennellaan hitaasti paikoilleen. ;D ;D
Ton Helunan mainetseman tilan omistajienkin kanssa joskus juteltiin 8)