Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran uutuudet  (Luettu 27747 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valtran uutuudet
portaattomassa pikavaihteet :o S-sarja=ferku ::)

Kovasti mainostivat Maastullin jutus, jotta S352 olis maailman suurin tavanomainen traktori... Niin... Se tietenkin pitää paikkansa, vaikka jakaakin tittelin aiemmin esitellyn Fergun kans, sisaruksia kun ovat.
tethering holes to their concave windings

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: Valtran uutuudet
Valtran portaaton on varteenotettava vaihtoehto, etenkin jos hyötysuhde on saatu järkevämpiin lukemiin kuin näissä historiikki kehitysversioissa kuten dyna vt yms. Nykyisissä portaattomissa on aivan tarpeeton määrä vellin vatkaamista... tosin yleisin kriteerikin portaattoman hankinnalle onkin ollut tähän asti  käytön/työnteon sijasta munan jatkaminen.  ;D

muoks: tulipas tänne paljon kivoja typoja  ;D ... originaali löytyy Adamin lainauksesta.

Viimeksi muokattu: 21.10.08 - klo:10:55 kirjoittanut UCD

Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Valtran uutuudet
Miten tässä enää uutta traktoria ostaa kun menee työnteosta maku kokonaan. Tunnottomia tingeltangeleita ja sähkövipstaakeja kopit puolillaan. Rautainen ammattitaito on tähän asti korvannut puutteelliset työkalut mutta mites nyt.. Tehdään ajaminen niin helpoksi että ammattitaidottomat tumpelotkin pystyy tekemään töitä. Tähän astisista kokeilla olleista portaattomista ei ole töihin vielä ollu. Tuskimpa se siitä mihinkään muuttui Valtrankaan keksinnöllä.

Onneksi ajovoimanoton saa kumpaankin uuteen askiin että voi joskus vielä edes harkita uusivansa koneita, jos nyt siltä alkaa joskus tuntua.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Valtran uutuudet
Onhan se hienoa että Valtra on saanut uutuuksia aikaiseksi.
Toivottavasti ovat vielä käytössä yhtä hyviä ja kestäviäkin kuin mainokset antavat ymmärtää.

Mun silmiin hehkutus on ollut varovaista vrt. aikaisemmat hypetykset..

Valtran portaaton on varteenotettava vaihtoehto, etenkin jos hyötysuhde son aatu järkevämpiin lukemiin kuin näissä historiikki kehitysversioissa kuten dyna vt yms. Nykyisissä portaattomissa on aivan tarpeeton määrä vellin vatkaamista... tosin yleisin kriteerikin portaattoman hankinnalle onkin ollut tähän asti  käytön/työnteon sijasta munan jakaminen.  ;D

Joo, vieläki hämmästellen keväistä paskanajovertailua n141<->820 Tms.... ;D ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Valtran uutuudet
Ja kansa hurraa, kun Valtraan vihdoinkin saadaan ominaisuuksia joita muissa merkeissä on ollut jo 10-15 vuotta.

Kuinkahan kauan Valtra meinaa selvitä näillä malleilla? Ehkä 15-20 vuotta?

Teroman

Vs: Valtran uutuudet
Onhan niillä jotain missejä osastolla ?

Onko Valtu sekaantunut ihmiskauppaan vai mikä idea tuossa lienee ?

Peräkammari poijat tietty saa pysähtymään monttu auki osastolle,,,,,,,,,,,,

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: Valtran uutuudet
Onhan niillä jotain missejä osastolla ?

Onko Valtu sekaantunut ihmiskauppaan vai mikä idea tuossa lienee ?

Peräkammari poijat tietty saa pysähtymään monttu auki osastolle,,,,,,,,,,,,
Missejä ollu osastolla jo aika kauan. Varmaan kohta 10 vuotta sielä ne ollu. On  se kun edellisvuoden juontaa siel ja tää uus keikistelee siel valtran tamineissa. Joka messuilla kyseiset naikkoset tuntuu olevan .

Ehkä sen valtran kannatti se nyt vasta portaaton tuoda,kun oli nähty muiden heikkoudet ja yleensä se hyvä tulee hitaasti.

Eikä näitä portaattomia ole,kun 5 vuotta Suomessa ollut tai Vario nyt kauemmin ollu.

Miksiköhän portaatonta hollantia ei maahan tuoda? Ei taida kauppa käydä ja siinä moottorina sisu dieseli.

juhapee

Vs: Valtran uutuudet
no eiköhän tuo sisudiesel ny kuitenki oo sieltä huippupäästä,johan se pistetään jo lähes kaikkiin acgon suurimpiin koneisiin.itte ajanu valmetilla jo 15vuotta,ja ainut miinus on tuo härmäläänen hytti...suoraan sanoen aika nooan aikainen,ja tuulilasit putuaa ittellään

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran uutuudet
Ne on tosi mukavia nuo missit valtran osastolla kyllä mää ainaskin tykkään niistä kuin hullu puurosta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Valtran uutuudet
Onhan niillä jotain missejä osastolla ?

Onko Valtu sekaantunut ihmiskauppaan vai mikä idea tuossa lienee ?

Peräkammari poijat tietty saa pysähtymään monttu auki osastolle,,,,,,,,,,,,

ei millään pahalla teroman mut kyl jokainen kunnon hetero mies mieluummin katselee missejä valtun osastolla kuin teromania ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Valtran uutuudet
Toivottavasti laatikoiden suunnittelu on onnistunut paremmin kuin nimeäminen.  ::) Virsu ja Direktiivi  ;D Onkohan se tuohivirsu, vai virsuttaako se muuten vaan?
Mystinen kesälaatumies

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Valtran uutuudet
Minusta Accon kolmijalka seisoo aika hyvi nyt. Valtra on selkeästi muutakin kuin statisti heidän pöydällä, onnea siis kun suomalaisen teollisuuden historia jatkuu.

Nykyisellään mallistot ovat kuitenkin edelleen jonkinlaisen identiteetin omaavia,  eri merkit eivät vielä isosti ainakaan syö toistensa myyntiä. Toki hyvä tuote (esim: McKorni) ei silti tuota helposti myytävää tavaraa. Kyllä kuitenkin isommat kilpailijat saa hölkätä edelleen ja pienemmät juosta säilyttääkseen asemansa markkinoilla.
Akana

SiKari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 348
Vs: Valtran uutuudet
Kyllähän vielä nuorten missien katselun heteromies ymmärtää, se menee normaalin pedofilian piikkiin, mutku tänään Koneagriassa alkoi pojat persettään pyörittää, niin valmet/valtra kiihkouskovaisten rivit alkoi vaan tiivistyä...

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Valtran uutuudet
Kyllähän vielä nuorten missien katselun heteromies ymmärtää, se menee normaalin pedofilian piikkiin, mutku tänään Koneagriassa alkoi pojat persettään pyörittää, niin valmet/valtra kiihkouskovaisten rivit alkoi vaan tiivistyä...

Tais sikari jäykistyä siit ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtran uutuudet
Toivottavasti laatikoiden suunnittelu on onnistunut paremmin kuin nimeäminen.  ::) Virsu ja Direktiivi  ;D Onkohan se tuohivirsu, vai virsuttaako se muuten vaan?

***ne on jo kansan suussa nimetty. "MERSU" ja "TIREHTÖÖRI"

kalliitahan noi uuet on. onneksi saa vielä perus hitekkiä. ihan täysin riittävä vaihteisto.

saattaa fendtin myynti tippua takas pohjalukemiin. kuka semmosen ostaa perustellusti?
----

ihan sen kummemmin fanatikoimatta. juttujen perusteella valtran portaattoman paremmuudet fendtiin verrattuna on useampi tehopiikki per työalue. eli mekaanisen välityksen osuus on lähellä maksimia useemmilla nopeuksilla vrt fendt. maksimihyötysuhteesta en sitte tiedä, sehän on vain pelkkä prosenttiluku jollain tietyllä nopeudella. ei kerro käytännön työssä yhtään mitään.

plussaa myös erillinen suunnanvaihto. hydr,pakat jotka kytkeytyy aina luistamatta 100%. pehmennys tulee portaattoman kautta. voimansiirron hyötysuhde sama taaksepäin ajaessa. fendtissä hyötysuhde taakseppäin surkea ja pyörisntänopeudet kovat.

yksinkertanen käyttää. poljinajo.

valtran portaattomalla voi lähteä tieajossa c alueella, vaihtaa automaattisesti d alueelle. näin tulee 8 tehopiikkiä, vrt fendtin 1 tehopiikki(eli maksimihyötysuhde/mekaaninen välitys) c alueen liikkeellelähtömomentti on todella julma,lähellä maksimia mitä voi 4 pyörän kautta välittää!

ajovoima on myös kova juttu. lupaavat ihan tautisa vääntöjä ja tehonkestoja. hieman epäilyttää..

mitenkähän ääni? fendtohän vinkuu paljon. tän ei kuulemma pitäs vinkua...tiedä sitten?

tässä kuulopuhetta ja omia mietteitä.
-------------
koskakohan tulis pikavaihteeton 50k malli synkronoidulla suunnanvaihtajalla...

Viimeksi muokattu: 23.10.08 - klo:20:37 kirjoittanut retku