Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hapotin  (Luettu 14791 kertaa)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Hapotin
Suotta on tonneja lykätä hapottimeen ,ostatte vaan Mikalta säätimen ja tavallisen kalvopumpun. Suuttimet viritätte jostain ja vähän letkua. Varsinkaan jollei käytä syövyttäviä aineita, niin tuossa on toimiva ratkaisu.
Oon vaatimaton!

Maajullikka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 229
Vs: Hapotin
Mitenkäs onko noita haponkestäviä trippimittareita löytynyt?

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Hapotin
Tuollaisen säätimen rakentaa 20€ ja pumpun saa 120€ suuttimet 20€ ja letkuihin toinen 20€ Eli ei tuollainen hapotin paljon maksa.

Mortti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Hapotin
Minkälainen tuo mainostetttu mikasepin säädin on ja mitä se tekee?

mistä semmoisen saa jos haluaa?

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Hapotin
Mulla voisi olla tiedossa yksi varteenotettava vaihtoehto. Yv:mä voin kertoa enemmän ja antaa yhteystiedot myyjälle. Ominaisuuksissa mielikuvitus rajana ja hinta kilpailukykyinen.
Mulla vähä sama onkelma.. Hapotin pitäs saada.

Mitenköhän tämmönen pumppu??  http://xn--lmmitin-5wa.fi/index.php/kauppa/vesipumput-lamminvesivaraajat/vesipumput-ja-tarvikkeet/vesipumppu-jabsco-parmax-4-142-detail

Mulla just tommonen, tosin Flojet nimellä yhdistettynä Mikasepin hapottimen säätimeen. Tuommoinen 16 litrainen on vähän turhankin tehokas paalihommaan, ainakin ykköskarhoa ajettaessa. Ei saa säätöä tarpeeksi pieneksi. Ensi kesäksi tulee karhotin jolla kolme karhoa yhteen. Katsotaan miten toimii, tai ostetaan pienempi pumppu.
Hyvä tietää, että toimii.. Oletko testannu hapolla?? Mitenhän kestää??

Kestää myös happoa, kokeiltu on. Toi 16 l/min on tosiaan jo aika paljon. Käytännössä jännitteen säätäjällä ei saa biologisella säädettyä alle 1,5 l/min. Happo on muuten juoksevampaa, alle 2 l/min on lähes mahdoton jobi. Käytännön säätöalue on 30 - 50 % maksimijännittteestä noin isolla pumpulla = melko hankalaa.

Tuohan ois ihan hyvä jos kestää myös happoa, sitä on nimittäin  toistaiseksi käytetty. Ootko testannu hapolla kuin paljon tuota pumppua, 2000 vai 20 000 litraa? Vaikka ei tuollainen pumppu hinnan kiroissa ole niin ei ihan joka sadolle vihtis uutta hankkia.

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Hapotin
Junkkarinpumpun valmistajalla oli taannoin joku pumppumalli testissä hapolla ja muutaman tunnin pumppaamisen jälkeen entinen.Olisi kuulemma pitänyt kestää happoa...

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Hapotin
Ehkä 300 litraa vaan menty hapolla  ;D. Herne-vehnän korjuu meni vähän pommiin, kaksplussa pelastaa. Happojäämät taisi seisoa ehkä viikon, toimi senkin jälkeen ja vielä kuukausi sen jälkeen kolmosteossa biologisella. Mikasepin idea ihan jees, mutta satkulla saa jo pienemmän pumpun sopivamman kokoisilla liitännöillä. Katsotaan vielä miten homma muuttuu karhottimen myötä.

Nyt systeemi koostuu siis MAINOSTETUSTA mikasep säätimestä, 16 l/min Flojet (=Jabsco Parmax4) pumpusta, Junkkarin 5 l/min virtausmittarista ja Junkkarin 2- suuttimen "kiskosta", joka sijoitettu sullojan eteen ylös. Pumppu ja mittari kiinni 3 mm rosterilevysdä (kestää) joka kiinni paalaimen "etusermissä".

Muistaakseni kunnollinen jännitteensäädin ei ole aivan ilmainen. Mikan säädin mielestäni asiallinen koteloineen, ram-telineineen, merkkivaloineen ja kunnon johdoilla ja liittimillä. Tinalla muljaaminen ei ole suosikkihommiani, eikä sähkötyöt muutenkaan, joten ei mielestäni maksanut vaivaa alkaa tekemään itse.
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Hapotin
Ehkä 300 litraa vaan menty hapolla  ;D. Herne-vehnän korjuu meni vähän pommiin, kaksplussa pelastaa. Happojäämät taisi seisoa ehkä viikon, toimi senkin jälkeen ja vielä kuukausi sen jälkeen kolmosteossa biologisella. Mikasepin idea ihan jees, mutta satkulla saa jo pienemmän pumpun sopivamman kokoisilla liitännöillä. Katsotaan vielä miten homma muuttuu karhottimen myötä.

Nyt systeemi koostuu siis MAINOSTETUSTA mikasep säätimestä, 16 l/min Flojet (=Jabsco Parmax4) pumpusta, Junkkarin 5 l/min virtausmittarista ja Junkkarin 2- suuttimen "kiskosta", joka sijoitettu sullojan eteen ylös. Pumppu ja mittari kiinni 3 mm rosterilevysdä (kestää) joka kiinni paalaimen "etusermissä".

Muistaakseni kunnollinen jännitteensäädin ei ole aivan ilmainen. Mikan säädin mielestäni asiallinen koteloineen, ram-telineineen, merkkivaloineen ja kunnon johdoilla ja liittimillä. Tinalla muljaaminen ei ole suosikkihommiani, eikä sähkötyöt muutenkaan, joten ei mielestäni maksanut vaivaa alkaa tekemään itse.

Hyi hyi, eipäs mainostella, se on kiellettyä!  ::)

(Täytyipä poistaa postaukseni, jokuhan voisi sitäkin luulla mainokseksi  ::) )

Mika

Viimeksi muokattu: 22.02.14 - klo:20:23 kirjoittanut mikasep

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Hapotin
http://www.hapotin.fi/
Ehkä 300 litraa vaan menty hapolla  ;D. Herne-vehnän korjuu meni vähän pommiin, kaksplussa pelastaa. Happojäämät taisi seisoa ehkä viikon, toimi senkin jälkeen ja vielä kuukausi sen jälkeen kolmosteossa biologisella. Mikasepin idea ihan jees, mutta satkulla saa jo pienemmän pumpun sopivamman kokoisilla liitännöillä. Katsotaan vielä miten homma muuttuu karhottimen myötä.

Nyt systeemi koostuu siis MAINOSTETUSTA mikasep säätimestä, 16 l/min Flojet (=Jabsco Parmax4) pumpusta, Junkkarin 5 l/min virtausmittarista ja Junkkarin 2- suuttimen "kiskosta", joka sijoitettu sullojan eteen ylös. Pumppu ja mittari kiinni 3 mm rosterilevysdä (kestää) joka kiinni paalaimen "etusermissä".

Muistaakseni kunnollinen jännitteensäädin ei ole aivan ilmainen. Mikan säädin mielestäni asiallinen koteloineen, ram-telineineen, merkkivaloineen ja kunnon johdoilla ja liittimillä. Tinalla muljaaminen ei ole suosikkihommiani, eikä sähkötyöt muutenkaan, joten ei mielestäni maksanut vaivaa alkaa tekemään itse.

Hyi hyi, eipäs mainostella, se on kiellettyä!  ::)

Säätimessä sinänsä ei ole mitään ihmeellistä, sieluna on kotimainen laadukas säädinmoduuli (80€), jonka ympärille on etsitty laadukkaat alumiinikotelo, käyttökytkimet (on/off, täysi/säädetty nopeus), merkkivalo, johtosarja laadukkailla liittimillä ja asennusteline. Huomasin vaan että on moiselle kysyntää. Itse asiassa tuo hintakin on niin tarkalla että yksittäiskappaleen kanssa ei pääse tuntipalkoille, mutta 10 kpl erässä jää jo vähän muutakin kuin tekemisen ilo. Kasaamisen yritän tehdä niin hyvin kuin mahdollista, mm. ruuvit on lukittu liimalla ettei tärinästä irtoa. 295€ + telineen hinta + alv. Tilaukset mielellään helmikuun aikana, niin pääsen hommaamaan osat tämän kevään säätimiin. Varastoon en kovin montaa tee.

www.facebook.com/mikansahkopaja

Mika

http://www.hapotin.fi/
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Hapotin
http://www.hapotin.fi/97-Rysky-p%C3%A4iv%C3%A4t-Ylivieskassa-28-2-2014

Android kännyllä sovellus hapottimen säätöön, aikas ylivoimasta taas Fellow:ilta  8) 8) 8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Hapotin
Huomenta!

Mitäs täälä melskataan?

Lisäaineen annostelujärjestelmiähän voi koota kuinka kukin tykkää.

Kännykällä ohjattavaa saa koottua markkinoilla olevista komponenteista alkaen pari hunttia + pumppu + hilppeet..

Kuka haluaa mitäkin, asiakas on tuossa Kuningas! Joku jorma haluaa ite kasata mieleisensä, ja joku haluaa avaimet käteen.

Tässäkin on ollut peiliin katsomista, no, kysynnän ja tarjonnan laki määrää jollaintavalla  8)

80-luvulla 35L kanisteri väärinpäin kelasilppurissa ja armon vuonna 2014, tarvitaessa vaan pyydetään hapottimelta 5l/rehu tn...

Asiakas on se ketä päättää, mitä haluaa, haluaako esim. tuotetukea juhannusaattona klo 22, vai perävalotakuun.

Terve kilpailu on tervettä! Jos ei oo kilpailua, niin silloin jokin rapautuu....

Allekirjoittanut on viimeisen vuoden pähkäillyt uusiutuvan energian kanssa, ja tavoite olis lyödä Henry Fordin joitakin lukemia  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Hapotin
Mitä lisäarvoa tuo kännykällä ohjaus hapottimeen tuo? Äkkiseltään tuntuisi helpommalta kääntää potikasta  säädöt kohdalleen kuin alkaa kännykkää räpläämään. Voihan sillä tietenkin elvistellä naapurille...

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Hapotin
Mitä lisäarvoa tuo kännykällä ohjaus hapottimeen tuo? Äkkiseltään tuntuisi helpommalta kääntää potikasta  säädöt kohdalleen kuin alkaa kännykkää räpläämään. Voihan sillä tietenkin elvistellä naapurille...

Niinpä! Kukaan "tavallinen" käyttäjä ei tarvitse siihen säädin poxiin mitään 7 tuuman vilkkuvaa kosketusnäytöä tms.
Urakoitsijoilla helpottaa varmaan laskua kirjoittaessa kun näkee aineen menekin jostain tiedostosta, mutta on siinä astian kyljessäkin asteikko. 8)
Oon vaatimaton!

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Hapotin
Onhan se Fellowi hapottimien JD, sitä ei käy kieltäminen. Kännykällä ohjaus mielestäni hyvä veto!
Tämä itse askartelu on vain meidän köyhien räveltämistä. Ehkä sitten joskus isona mäkin ostan Fellowin.
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Hapotin
Onhan se Fellowi hapottimien JD, sitä ei käy kieltäminen. Kännykällä ohjaus mielestäni hyvä veto!
Tämä itse askartelu on vain meidän köyhien räveltämistä. Ehkä sitten joskus isona mäkin ostan Fellowin.

Tuo oli loukkaus Veikon laatuhapottimelle! Tarkoitit varmaan Fendt?
Oon vaatimaton!