Ennen mopoikää oli käytössä Raisunraato, sen minarellista ei jäänyt mieleen mitään kummempaa. Mopoikäisenä oli sitten s mallinen suzuki, luja vehjes kun oli suht vakio. Oisko vajaat 60 kulkenut. Vaihdoin sen sitten aikanaan 4 kuvapään hifi videoihin, sain vaihdossa 2000 markkaa Ostohinta suskalle oli 6000 markkaa.
Nyt odottelisi heinäladossa tunturi sport, 3 vaihteinen sporttimallin pappis siis. Ottaa vaan aikaa jos sitä alkais kunnolla laittamaan, joten saa odotella edelleen. Jarrupalat olisin siihen ostanut, muttei kovin hevillä tuntunut moisia paikallisen puljun luetteloista löytyvän. Pitäis joskus muistaessaan kysellä nakkilasta tai mopo-sportista. Jos nyt edellämainittuja firmoja on edes enää olemassaan...
Hankala sanoa kumpi oli kovempi puch vais suzuki ?
Ne kovakromi-sportit oli ihan hanurista. Kerran leikkas kiinni ni siinä oli pytty. Sitten kyseisen tunturimallin ketjujen lentäminen magneetonkoppaan ja siitä seurannu kampiakselin vääntyminen aiheutti suurta tuskaa. Koko ketjuhässäkkä johtu siitä naurettavasta takahaarukan ja akselin päissä olevista ketjunkiristysprikoista. Jos vähänkin oli portissa potkua ja sillä suditteli ni ne kiristysprikat anto myöten ja koko takavanne oli vinossa. Siitä kun sotkasi 70km/h tunnissa ja ketjut sinkoutu magneettoon ni siinä lepäs.
vitu... ja minä kun luulin että sen löyhempää moponmoottoria ei ole tehtykään kun solihveerin Tomos
Muuten parivuotta sitten taisin tutkailla sen vetorissan rakennetta kun sieltä tippaa öljyä. Näytti äkkiseltään että eturattaan irrotus ei ole mikään 2 minuutin homma, muistaakseni se rissa ei tule suoraan pois paikaltaan ?