Valtrassa polttoainetta arveltiin vievän myös turbiinikytkimen mehujen vatkaus. Varmasti se viekin, eikä turbiini olekaan vetotöiden kytkin. Etukuormainkäytössä sen tuoma hivuttelumahdollisuus on silti ainakin minusta iso valtti, ja niitä kuormainpihakoneitahan nämä juuri oli. Pitää huomioida sekin että tuossa testissä polttoaineenkulutusta mitattiin nimenomaan mäkikokeessa ja tieajossa. Vaikka vei se Valtu ominaiskulutustestissäkin eniten. Toinen juttu oli se, että AGCOn vehkeet oli 3/3,3 koneita, ja CNHlaiset 4/3,387. Ensinmainitut eniten limua nielleet oli siten ehkä testin töissä 'kovemmilla' kuin jälkimmäiset, vähiten juopot.
Mutta tosissaan, Valtran pitäis kaipa alkaa ostaa moottorien ohjelmointi ulkoa, melkeimpä keneltä vain näiltä lastutusfirmoilta, kun noita koneita niin onnistuneesti optimoivat. Alkaahan se nyt pikkuhiljaa tuntua uskoattomalta, miten eivät muka osaa omia koneitaan APllä ohjelmoida...
Viimeksi muokattu: 31.01.14 - klo:20:45 kirjoittanut kaaleppi