Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivurin telat  (Luettu 44276 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Kaivurin telat
Pankaas sanoen kun aina välillä haaveilee tollasesta 5-7 tonnisesta telakoneesta niin ne on melkein järjestäen kumiteloilla niin onko kuinka arvokas satsi vaihtaa rautateloiksi. Joutuuko rattaan ja johtopyöränkin vaihtamaan vai riitääkö perustelat lappuineen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kaivurin telat
Öö minkäs takia tuonkokoluokan kuokkaan pitäis välttämättä rauta telat laittaa? Eiköhän  tuohon pelkkä telan vaihto riittäne. En kyllä ole koskaan moisia päikseen sovitellu :-\
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kaivurin telat
Öö minkäs takia tuonkokoluokan kuokkaan pitäis välttämättä rauta telat laittaa? Eiköhän  tuohon pelkkä telan vaihto riittäne. En kyllä ole koskaan moisia päikseen sovitellu :-\

Kun sillä koneella kuitenkin rytyytetään mitä eriskummallisemmissa paikoissa niin tuo rautatela varsinkin aika kapeena olisi melolailla estävämpi kuin kumitela.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Kaivurin telat
Olen tässä seurannut parin viimeisen kuukauden aikana maakaapelityömaata, jossa pyörii kolme kumitelakonetta. Projekti etenee pitkin pellonreunaa, siis erittäin helpossa maastossa. Silti katkenneita kumiteloja alkaa olla pian kasapäin. Katkeavatko ne oikeasti noin helposti vai onko käyttäjissä joku ongelma? Näkymä karsii ainakin meikäläiseltä kaiken kiinnostuksen kumiteloja kohtaan.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kaivurin telat
Olen tässä seurannut parin viimeisen kuukauden aikana maakaapelityömaata, jossa pyörii kolme kumitelakonetta. Projekti etenee pitkin pellonreunaa, siis erittäin helpossa maastossa. Silti katkenneita kumiteloja alkaa olla pian kasapäin. Katkeavatko ne oikeasti noin helposti vai onko käyttäjissä joku ongelma? Näkymä karsii ainakin meikäläiseltä kaiken kiinnostuksen kumiteloja kohtaan.
Mahtaako pakkanen kovettaa kumia.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Kaivurin telat
Voi olla sekin, tosin joulukuussa oli reippaat plussakelit ja katkeili niitä silloinkin.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3136
Vs: Kaivurin telat
Mulla on 9 tonninen kumiteloilla. 4th ajettu alkuperäisillä teloilla. Pakkasilla ne pitää putsata, niin myös teräs telat. En keksi syytä miks kumi olis huonompi, paitsi teräs painaa enemän, kone olis vakaampi. Tulee se kulunut teräsketju pois päältä jos ajaa huolimattomasti. Jos se pyrkii pois, pitää heti miettiä miten sen sais takasin. Voimalla ne menee rikki, päätä saa käyttää.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Kaivurin telat
Pankaas sanoen kun aina välillä haaveilee tollasesta 5-7 tonnisesta telakoneesta niin ne on melkein järjestäen kumiteloilla niin onko kuinka arvokas satsi vaihtaa rautateloiksi. Joutuuko rattaan ja johtopyöränkin vaihtamaan vai riitääkö perustelat lappuineen.
Tossa valmis paketti
http://www.agencykoppinen.net/huuto/JCBJZ70.htm
Ja tuolla sais raivattuametsää vähän suuremmalla ajouravälillä
http://www.nettikone.com/jcb/jz-70/1207959
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Kaivurin telat
eikös kuitenkin noita rautatelasiakin ole myynnissä, vaikkakin vähemmän, mutta meteli on aika melkoinen tollasella pienellä metallilla,       en tiiä miks.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8385
Vs: Kaivurin telat
Riippuu varmaan vähän hommasta, missä tarvii mitäkin. Asfaltilla ja petonilla rautatela tekee omat puumerkkinsä, mutta onhan se tuolla mettähommissa parempi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: Kaivurin telat
Pankaas sanoen kun aina välillä haaveilee tollasesta 5-7 tonnisesta telakoneesta niin ne on melkein järjestäen kumiteloilla niin onko kuinka arvokas satsi vaihtaa rautateloiksi. Joutuuko rattaan ja johtopyöränkin vaihtamaan vai riitääkö perustelat lappuineen.

Jotenkin muistelen, että vaihto maksanee alkaen 5000 Euroa. Joskus tuota koneliikkeestä kyselin, kun kaivuri kuumeessa olin. Siihen kuitenkin autto burana, eikä haittaa rauran kolina tai kumitelan katkeilu  ;D

jep jep

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Vs: Kaivurin telat
Pankaas sanoen kun aina välillä haaveilee tollasesta 5-7 tonnisesta telakoneesta niin ne on melkein järjestäen kumiteloilla niin onko kuinka arvokas satsi vaihtaa rautateloiksi. Joutuuko rattaan ja johtopyöränkin vaihtamaan vai riitääkö perustelat lappuineen.

Itelle makso uudet rautatelat 2600€ 3,5t koneeseen. Ei tarvitse ratasta eikä johtopyörää vaihtaa. Omassa koneessa huomasin että rautateloilla ei täryytä yhtä paljon toki muuten on kovemmat ja äänekkäämmät "läk läk läk" ja nurmelle jää rautateloista pahemmat jäljet jos joutuu ajamaan monta kertaa samaa uraa pitkin.
Henri

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Kaivurin telat
Öö minkäs takia tuonkokoluokan kuokkaan pitäis välttämättä rauta telat laittaa? Eiköhän  tuohon pelkkä telan vaihto riittäne. En kyllä ole koskaan moisia päikseen sovitellu :-\

Itellä on ollut kaksi kumitelaista kaivuria ja oon ihan ensiharvennustakin mettässä tehnyt.   Mut se kannattaa
muista kun metsässä kääntyilee, et nostaa ensin telan päät ilmaan ja sitten vasta kääntää suuntaa.
Meinaan ne pikku kannot on oikein telanohjureita sanan varsinaisessa merkityksessä...  Pari pikku kantoo
ja kääntö samaan aikaan kun kone liikkuu, niin tela pois päältä ennen kuin huomasikkaan.

Näin talvella oikein kaipaa kumiteloja.   Jäiset terästelat on oikein luistimet viimeisen päälle.
Ei tarvii olla paljonkaan kaatoa, kun kone alkaa luistelemaan ja saat kauhalla ohjailla, jos kauha vaan
saa otetta mistään jäisissä nurkissa.  :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kaivurin telat
Olen tässä seurannut parin viimeisen kuukauden aikana maakaapelityömaata, jossa pyörii kolme kumitelakonetta. Projekti etenee pitkin pellonreunaa, siis erittäin helpossa maastossa. Silti katkenneita kumiteloja alkaa olla pian kasapäin. Katkeavatko ne oikeasti noin helposti vai onko käyttäjissä joku ongelma? Näkymä karsii ainakin meikäläiseltä kaiken kiinnostuksen kumiteloja kohtaan.
No monesti on ongelma siellä koneen puikoissa... Telakonetta kun kuuluu aina kevittää puomilla kun se on mahdollista... Mutta toiset vaan vääntää varsinkin kun monissa pikkukoneissa ei ole kunnon ajopolkimia vaan pelkät vivut... Ite otin koko vivut irti kun ajan vaan jaloilla... Mutta kyllä kumiteloillakin useita tuhansia tunteja ajetaan jos niitä ei runnota kivikoissa... Meikäläisen 9tn ajokissa on normaalit perusketjut ja sellaiset rautalaput kumipäällysteellä ja ne nyt ei oo mitkään kauheen kestävät mutta voi asfaltilla ajella huoletta mutta pääsee maastossakin hyvin... Sellainen lappu maksaa muistaakseni 70€/kpl kun niitä edelliseen koneeseen joskus hankittiin kun niitä meni poikki  ::)   

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kaivurin telat
Kumitelan vaihtaminen rautatelaan voi olla joko helppoa tai vaikeaa. Oma Daewoo S55 on interchangeable-telastolla eli menee kumitela ja rautatela samoille rullille, mutta on myös leveämmällä johtopyörän keskiolakkeella sekä leveämmillä alarullien keskiolakkeilla olevaa alustaa johon ei sovi kuin kumitela. Mulla kesti reilun 3000 tuntia ja 6 vuotta kumitelat, edellisten omistajien aikana oli mennyt ilmeisesti kahdet telat 5700 tuntiin mennessa. Ostin uudet 2012 syksyllä n. 2800 verollisella eurolla. Hieman harmittaa kun ei tullut otettua rautateloja.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.