Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Säästökuurilla kaikki  (Luettu 6743 kertaa)

mymmy

• Vieras
Säästökuurilla kaikki
Minäku kuulin tuola vesijuoksusa,että mummeleita on saanu joskus kipiään poloveesa "kukonhelttaa",niin päätinpä itekki mennä sitä ruinaamaan.
Lääkäri tutki röntgenkuvia ja sanoi,että seolis kyllä hyvää,mutta sitä ei suositella enää nykyään.
Miksi,minä kysyin? Säästösyistä,sanoi lääkäri,yksi piikki maksaa kolme sataa ekua :o
Voi kauhistus,onpa piikillä hintaa,ei mun polovi oo sen arvonen,minä vastasin,pärjään hyvin ilimanki. :(
Ymmärrän hyvin,että kun on halavat särkylääkkeet ,niin miksi pitäisi tuhlata kallista kukonhelttaa jonkun muorin poloveen. :o
Ja niin tulin niine hyvine kotio.
Saapa nähä,miten kauan ne raskii hoitaa syöpäpotilaita.Yhen sellaisen hoito voi maksaa kymmeniä tuhansia euroja.Tuli seurattua edes menneen vävyn syöpälääkkeitä ja niiden hintoja.
Yksi lääke maksoi jo tuhansia euroja :o

Loannes

• Vieras
Vs: Säästökuurilla kaikki
Voihan sitä ostaa nivelille tarkoitettua glukosamiinisulfaattia luontaistuotteena apteekista ellei lääkäri ole jo määrännyt sellaisia esim. Arthryl tabletteja . Itse syön vastaavaa  mutta monipuolisempaa luontaistuote  valmistetta .Sama perusaine kuin lääkkeessä ,joillekin allergikoille ei kuitenkaan sovi eikä kai diabeetikoille .Kannattaa ensin keskustella apteekkarin kanssa  . Menee muutama kuukausi tai puolikin vuotta ennen kuin vaikutuksen huomaa.

Viimeksi muokattu: 16.01.14 - klo:23:55 kirjoittanut Loannes

Loannes

• Vieras

navettapiika

• Vieras
Kaikki auttaa, kun tarpeeksi uskoo..tuota kukonhelttaa pumpattiin edesmenneen äitini polveen monta kertaa. Auttoi aikansa, mutta kyllä se polvi vaihtoon meni. Itse en ole näitä luontaistuotteita pahemmin käytellyt, mutta nyt on pakko ottaa vitamiinit purkista. Ja on myönnettävä, kun ne loppuu eikä viiti heti mennä hakeen lisää, niin väsähtää totaalisesti. Enkä ole pahemmin kulkutauteja sairastellut.. ;D
Ensi viikolla kuulen taas kootut teokset uudesta lonkkanivelestäni. Olen sitä kymmenen vuotta odotellut, mutta viimeksi ei ollut vielä valmis.  >:(
Minkähänlaisella hitsimestarilla ne sitä teettää, luulis nyt kymmenessä vuodessa valmista tulevan. >:(

KikkelisKokkelis

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Hieman väärää tietua. Kukonhelttapiikki maksaa muutaman kympin yksityisessä työterveyshuollossa.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
heh hehe!   siinä sitä taas höynäytettiin kipiäpolvista!   saatiin parit edustusjutut puranavirmalta lisää lekurin kassiin!

hitto, miä en ymmärrä tätä tereveyden... tai kipiän hoitosysteemiä.    jos on kipiä pitäis saaha hoitoa ja korjausta kolotukseen mutta lääkkeillä sitä vaan pitkitetään ja sitten kun otti kattoo että on tarpeeks kärsinnä ja työt on jääny jo tarpeeks tekemättä niin sitten vasta just ennen eläkettä pistetään kuntoon.                        tossa lähellä niin monta tapausta nähny!                                   eikö parempi olis että työkykyinen jatkais heteken päästä korjattuna taas maailman tappiin töitä kuin vain sossun luukulla sitten toimeentuloa ruinais?                            ite en lähe lekuriin kuin ihan vimosessa pakossa kun ei sieltä saa muuta kuin sääliä!       voi voi, katotaan nyt!!!!!

navettapiika

• Vieras
Minäkin odotan innolla kumman saan B-lausunnon vai sen saamarin lonkkanivelen. Melalta ilmottivat, jotta jos nivel vaihdetaan loppuu minun vakuuttaminen siihen, olen kuulemma sen jälkeen liian kallis vakuutettava. ;D
Ajatella, meikän työpanoksestakin tulee liian  kallista. ;D

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
arvoon arvaamattomaan nousee arvo!   hitto, sittenpä ei tuntitaksaks riitä se 2,5 euroo!

kaikki Joukolla Heikkiä lyömään!

mymmy

• Vieras
Kaikki auttaa, kun tarpeeksi uskoo..tuota kukonhelttaa pumpattiin edesmenneen äitini polveen monta kertaa. Auttoi aikansa, mutta kyllä se polvi vaihtoon meni. Itse en ole näitä luontaistuotteita pahemmin käytellyt, mutta nyt on pakko ottaa vitamiinit purkista. Ja on myönnettävä, kun ne loppuu eikä viiti heti mennä hakeen lisää, niin väsähtää totaalisesti. Enkä ole pahemmin kulkutauteja sairastellut.. ;D
Ensi viikolla kuulen taas kootut teokset uudesta lonkkanivelestäni. Olen sitä kymmenen vuotta odotellut, mutta viimeksi ei ollut vielä valmis.  >:(
Minkähänlaisella hitsimestarilla ne sitä teettää, luulis nyt kymmenessä vuodessa valmista tulevan. >:(
-kyllä se kukonheltta on siitä hyvä lääke,että se auttaa aikansa,kun niveltähän ei vaihdeta ihan hevillä.
En haluaisikaan vielä siihen leikkaukseen.
Tuo vesijuoksu ja avantouinti on siitä hyvät,että molemmat parantavat vastustuskykyä.En ole sairastanut minkäänlaista nuhaa enlä lunssaa koko talvena,vaikka muut sairastavat.

mymmy

• Vieras
Tuossa muuten sen reseptilääkkeen tiedot lääkeinfosta

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1406&d=16320&i=ROTTAPHARM_ARTHRYL_ARTHRYL+750+mg+tabletti

------------tuo kyllä auttaa joillakin...............mutta ei kaikilla.........

mymmy

• Vieras
Hieman väärää tietua. Kukonhelttapiikki maksaa muutaman kympin yksityisessä työterveyshuollossa.

---------------ei taida olla totta.Mutta voinhan soittaa ja kysyä. ilmoitan sitten,mitä ne sanoo.

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Jos se valakonuttunen tunari on pelännyt ettei saa pistettyä sitä tököttiä oikeaan paikkaan ? Vaikka nuo tunarit on niin ollakseen, niin se on hyvä jos edes puolet kortisoni ym. annoksista menee oikeaan osoitteeseen.
Tämä meidän sairaanhoito on pelkkä vitsi, vaikka siellä polvessa tai lonkassa olis pelkkä limapussi paikaltaan ja se aiheuttas kipuja, niin noilla tulehduslääkepistoksilla ja buranalla nämä mailmanpelastajat hoitavat.
Joskus kävin ihan mielenkiinnosta arvauskeskuksessa verikokeissa yksityislekurin lähetteellä. Siellä ihmettelivät, "onko tähän näinkin kallis tutkimus ruksattuna, eihän meillä koskaan tämmösiä mitata" Sitten kun kysyin että miten hirviän kallis se tutkimus on, niin sanoivat maksavan 10 euroa. Ei minusta kuulostanut ylitsepääsemättömän kalliilta.
Enempi taitaa olla se ongelma, että nuo valkonutut ei nykyään tajua kuin ne pari tavallisinta arvoa verikokeista ja lopuistä arvoista eivät saa tulkittua mitään hyödyllistä.

Ja tuo mela/kela on yks paskalaitos, ei noilla vakuutuslääkäreillä ole mitään kosketuspintaa noihin tapauksiin mitä lausuvat, hyvä jos ovat kuvat katsoneet. Ja osaisivatko tulkita, se on eri asia. Tässä oli eräskin tapaus viimevuonna, kun erikoislääkäri eräässä maan johtavista erikoissairaanhoidon yksiköistä alkoi kiinnostua liikaa potilaiden hyvinvoinnista, niin sitten hänet ostettiinkin vakuutuslääkäriksi.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Loannes

• Vieras
Tuossa muuten sen reseptilääkkeen tiedot lääkeinfosta

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1406&d=16320&i=ROTTAPHARM_ARTHRYL_ARTHRYL+750+mg+tabletti

------------tuo kyllä auttaa joillakin...............mutta ei kaikilla.........

Ei auta kaikilla sen tiedän ja joidenkin vatsa ei kestä tuota äyriäisvalmistetta .
Ja tämä  toinen luontaistuotevalmiste toimii minulla paremmin kuin se pelkkä glukosamiinisulfaatti  .Puolitoista vuotta sitten alkoi tämä vaiva  josta sitä ensimmäistä puolta vuotta en kaipaisi takaisin . :o
 Onneksi tabletit vielä toimii minulla kun olen kuulemma  liian nuori tekonivel leikkaukseen . ???

navettapiika

• Vieras
Minulla on lastentauti tuolla lonkassa ja jo kahdeksantoistavuotiaana sanottiin, että keinonivel tulee. Kymmenen vuotta sitten kun kävin ortopedillä olin liian nuori, viisi vuotta sitten oli painoa liikaa, nyt on sitten ikää tullut lisää ja painoa lähtenyt. Odotan mielenkiinnolla, mitä nyt keksivät verukkeeksi. >:(
Tiedän tämän lonkkaleikkauksen maksavan paljon ja sitä ei voida edes täällä toteuttaa, vaan tulee etelän keikka, mutta onhan niillä vaihtoehtona se B-lausunto ja ammatin vaihto.
Nämä terveydenhuollon säästöt on niin ihmeellisiä. Ei näitä pieni immeinen ymmärrä. :o
Paras vitsi, mitä on omalle kohdalle sattunut oli tuo olkapään kipeytyminen kaatumisen jälkeen. Terveyskeskuslääkäri ei siihen suostunut pistämään kortisoonia ilman röntgenkuvia, minä tilasin sinne ajan. Aika oli kuukauden päähän ja kuva otettiin, otettiin toinenkin ja kolmas, sitten hoitaja nakkeli niskojaan ja ajoi minut ulos, kehuen, ettei saa parempia. Seuraavaksi päiväksi antoivat armosta ajan keikkalääkärille. Minä menin ja keikkalääkäri puristeli ja paineli peukalolla olkapäätä, että mihin sattuu ja merkkasi tussilla. Minä ihmeissäni, jotta kuvista kato hyvä mies. Lääkäri tähän, jotta jos sinä sanot,että siinä on vasen olkapää minä uskon, muuten siinä voi olla vaikka oikea polvi. Niistä kuvista ei saanut mitään tolkkua, koska olkapäässä oli liikaa tavaraa...niin olenhan harteikas, mutten mikään bodaaja. ;D

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Minulla on lastentauti tuolla lonkassa ja jo kahdeksantoistavuotiaana sanottiin, että keinonivel tulee. Kymmenen vuotta sitten kun kävin ortopedillä olin liian nuori, viisi vuotta sitten oli painoa liikaa, nyt on sitten ikää tullut lisää ja painoa lähtenyt. Odotan mielenkiinnolla, mitä nyt keksivät verukkeeksi. >:(
Tiedän tämän lonkkaleikkauksen maksavan paljon ja sitä ei voida edes täällä toteuttaa, vaan tulee etelän keikka, mutta onhan niillä vaihtoehtona se B-lausunto ja ammatin vaihto.
Nämä terveydenhuollon säästöt on niin ihmeellisiä. Ei näitä pieni immeinen ymmärrä. :o
Paras vitsi, mitä on omalle kohdalle sattunut oli tuo olkapään kipeytyminen kaatumisen jälkeen. Terveyskeskuslääkäri ei siihen suostunut pistämään kortisoonia ilman röntgenkuvia, minä tilasin sinne ajan. Aika oli kuukauden päähän ja kuva otettiin, otettiin toinenkin ja kolmas, sitten hoitaja nakkeli niskojaan ja ajoi minut ulos, kehuen, ettei saa parempia. Seuraavaksi päiväksi antoivat armosta ajan keikkalääkärille. Minä menin ja keikkalääkäri puristeli ja paineli peukalolla olkapäätä, että mihin sattuu ja merkkasi tussilla. Minä ihmeissäni, jotta kuvista kato hyvä mies. Lääkäri tähän, jotta jos sinä sanot,että siinä on vasen olkapää minä uskon, muuten siinä voi olla vaikka oikea polvi. Niistä kuvista ei saanut mitään tolkkua, koska olkapäässä oli liikaa tavaraa...niin olenhan harteikas, mutten mikään bodaaja. ;D

Kuulostaa valitettavasti siltä, että sinulta on mennyt lonkka lapsena paikaltaan ja nämä vaivat on sitä perua. Jos sen lonkkanivelen olisi joku osannut aikanaan laittaa paikoilleen, niin hyvällä tuurilla olis oireeton vielä tänäkin päivänä. Mut kyllä niille lääkäreille annetaan jo koulussa hyvät eväät tämänkin ongelman hoitoon. Opetetaan että lonkka ei voi olla pois paikaltaan...
Sitten ihmetellään kun on skolioosi ja selkä kipeä kun ruumiillista työtä tekee.

Tuo olkapää on kanssa veikeä rakenne, sielläkin on monta paikkaa jotka osaavat hypätä paikaltaan ja sellaisia ihmisiä jotka olkapään osaavat asettaa paikalleen ei varmaan löydy Suomestä edes yhdenkäden sormilla laskettavaa määrää. Että hyvin menee mutta menköön.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's