Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Töitä maatalousalalta?  (Luettu 6950 kertaa)

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Töitä maatalousalalta?
Mää oon neuvonu meidän kosseja, et hankkiutuisivat vaan vähän pohjoisemmaksi hommiin. Siellä ne rahamiehet on. Asunto luultavasti järjestyy sopivasti jostain ja voi jäädä jotain säästöönkin kun ei tarvi tuhlata koko aikaa. Pahimmassa tapauksessa voi joutua panemaankin joskus, kai siä pimujakin on?

Tosin sit ne joutuis oleen erossa äitistä niin se varmaan on se este!

näinhän se suomes menee

kaikki vaan poronhoitoalueelle

valtiontalous  17000 € miinuksella per hengittäjä
Vähän pohjoisemmaksi meiltä eli esim. 300 km niin ollaan Etelä-Pohjanmaalla. Ei kai se vielä ihan poronhoitoaluetta ole?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

jf

• Vieras
+

navettapiika

• Vieras
Mää oon neuvonu meidän kosseja, et hankkiutuisivat vaan vähän pohjoisemmaksi hommiin. Siellä ne rahamiehet on. Asunto luultavasti järjestyy sopivasti jostain ja voi jäädä jotain säästöönkin kun ei tarvi tuhlata koko aikaa. Pahimmassa tapauksessa voi joutua panemaankin joskus, kai siä pimujakin on?

Ei kait ne nyt äitiään...joskus se napanuorakin on katkastava. Laita pari kymppiä lisää sitä matkarahaa, niin pääsevät tähän pohjosen puolelle täällä niitä maatalon tyttäriäkin on.  Kesällä on aika monella tilalla traktorin ajotaitoselle töitä, palkasta en tiedä, mutta lomatoimiston kautta töihin tuleville varma maksaja tiedossa. Ja perunaparoneillahan tuntuu aina olevan työvoimasta pulaa...oon kyllä ihmetelly miksi, kun ympärillä on isoja perheitä ja paljon nuoria sällejä valmiina, mutta ei taida nykynuorisoa potut kiinnostaa. ;D

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
hei tytöt!    eikös näin myös vois toimia nykyäänkin, kun kerran netit ja muut härpäkkeet on jo keksitty?    ei se silloin 60- luvulla ollu mikään synti lähteä vähän kauemmas kotoa kun siinä se silmien aukeaminen tuli niin kuin kaupan päälle!                                 tietän yhtenkin joka lähti aikas pohoseen taloon töihin ja sieltä palattuaan pisti uuden elämän pystyyn kotitilalla ja oli suuresti edistyksellinen aikanaan.                                      noooo, ite en ole ollu kovinkaan kaakana mutta sieltäkin opin mooonta asiaa, joilla on pärjätty!                                       ja aatelkaas kun monta tilaa ilman jatkajaa jo nyt niin sinne kun tulis salskea uusi renki niin alkais jopa kylän tytöilläkin silmät aueta.                                       
                               nykysällejä ei taida kiinnostaa muu kuin se tietsikkapelit mutta kyllä poikkeuksiakin löytyy.                                               ja aatteleppa mitä tyttärien päässä oliskaan kun uusi "renki" ilmestyis maisemiin.   - töihin!           

Manis_

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Köyhät kyykkyyn ja rutiköyhät kyljelleen!
Sen verta hyviä kannustus puheita ollu, että tarjotkaapas sitte sieltä vähän kauempaa töitä tai jos tiedätte jonkun, joka tarvii renkii ni pyydä vaikka soittaa. :) Toki sitte taitaa palkka hieman nousta jos tarvis asunto hommata.

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa

Ei kait ne nyt äitiään...joskus se napanuorakin on katkastava. Laita pari kymppiä lisää sitä matkarahaa, niin pääsevät tähän pohjosen puolelle täällä niitä maatalon tyttäriäkin on.  Kesällä on aika monella tilalla traktorin ajotaitoselle töitä, palkasta en tiedä, mutta lomatoimiston kautta töihin tuleville varma maksaja tiedossa. Ja perunaparoneillahan tuntuu aina olevan työvoimasta pulaa...oon kyllä ihmetelly miksi, kun ympärillä on isoja perheitä ja paljon nuoria sällejä valmiina, mutta ei taida nykynuorisoa potut kiinnostaa. ;D
Mun mielipiteeni on muodostunut ihan omista kokemuksista ja yritän ainakin kannustaa olemaan fiksumpi kuin itse olin. Opiskelemaan sentään pääsin "isoon kaupunkiin" mutta vanhempien painostuksesta ei_missään_tapauksessa opiskelija-asuntolaan. vaan johonkin sukulaisten tuttavien nurkkiin tungettiin. En tiedä paljonko se vaikutti, mutta sosiaalinen elämä jäi aika vähiin - olis ehkä jääny muutenkin. Mutta pointtini oli, että mikä estää vähän kauemmaksi lähtemästä, melkein suomea sentään puhutaankin rajojen sisäpuolella! :)

Palkasta tuntuu olevan selkeä käsitys mitä oon kuullu...alta kahdenkympin tunti ei kuulemma liikahda mihinkään! Totuus taisi olla sittenkin toinen loppujen lopuksi...ja taisivat joutua jotain muutakin tekemään kuin vain koheltamaan koko kesän. Tuppas vaan syksyä kohdin aamut venymään jostain syystä.

Jatkajan paikkaahan tuossa on useampikin vailla, mutta jotenkin tuntuu, että kotitilalle vaan kaikki haluais. No olishan se tuttu ja turvallinen eikä pelkoa muutoksista - niitä tuskin tulisi! Tiedostan toki myös vieraan tilan hankkimseen liittyvät rahoitukselliset realiteetit. Ei olis itelläkään ollu siinä iässä omarahoitusosuutta jemmassa, kun ei sitä ole nytkään.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Manis_

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Muistutusnosto.

Manis_

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Nostin ton ''totuus'' viestiketjun yläpuolelle.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
toisaalta jos pääsis mutterilla miniäks paikkaan niin sepä olis taas sitä uusiutumista.            kyllä toi palkka on sellanen joka puhuttaa aika tavalla, muttta eiks mäkkärikin maksa n.5 tunti kun sinne mänee, asu sitten kotona tahi vuorkalla?                                 ja joillain vaan ei ole työintoa vaikka ton parikymppiä saiskin...

tuota kotitilalle jääntiä en vaan keksi moittia sillä jonkinhan sekin tila kait olisi pyöritettävä, kait?   ei kai nuo maatilojen myynnit niin helppoja/halpoja ole muuallakaan maailmalla?                             isien työn arvottaminen tuntemattomalle taitais tälläkin palstan jäsenillä jäädä vähän reisille!                         moni tila on ollu suvulla jo kauan ja kehittynyt joka polvella, missä enemmän missä vähemmän, ... mutta kuitenkin!

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
toisaalta jos pääsis mutterilla miniäks paikkaan.           

NUs Plus 25 voisi kertoa tästä kokemuksensa...  ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
älä nyt sentäs kun kerran täällä on noita alaikäisiä lukemassa.

Manis_

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Luin tämän viestiketjun uudelleen ja huomasin, että joku halusi tietää kun olen saanut työt. Eli nyt on työt saatu, tai no on ollu kyllä selvillä jo jonkin aikaa. Tuleva työnantaja voi itse ilmoittautua tähän viestiketjuun, jos haluaa.  ;D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Jos olet kunnon tyyppi niin töitä löytyy varmasti ns. apupoika Anterolle...

Kerro sitten joskus miksi et löytänyt töitä.....

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Eikös hän just kerro saaneensä töitä ? ?

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Eikös hän just kerro saaneensä töitä ? ?

Mistä mä voin kaiken tietää ....ja kun harvoin vaivaudun lukemaan koko threadin....tosin pointti oli kai se että jos maatilan töissä kunnostatunut nuori mies ei löydä töitä niin voi vain katsoa peiliin.....