Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Edullinen viljavarasto  (Luettu 10841 kertaa)

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Edullinen viljavarasto
Tästä on juttua ollut aiemminkin  mutta keskustellaan uusiksi, eli viljavarastot on tällähetkellä käytännössä kaikki vuokrasiiloja.

Nyt kumminkin tilakoon kasvettua on tehtävä omaa viljavarastoa jo ihan tilavuus syistä että kuljetus syistä. Pyöreistä siiloista tarjouksia oon kysellyt ja noissa on tullu hinnat alas jonkin verran mutta ei nekään mitään ilmasia ole.

Yksi oma varasto on konehallissa tasosiilona, kerää jysijöitä ja lintuja sekä konehalli tilalle olis kyllä muutakin käyttöä.

Mietintä myssyssä oli laittaa pystyyn esim 6 tai 7 merikonttia ja katto päälle sekä keskelle kaatomonttu josta elevaattorilla täyttö, tarkempi laskutoimitus osoitti kumminkin  tämän suhteellisen hinnakkaaksi tosin kaatosuppilo olis toimiva ja toimisi "puskurivarastona" kun kuivurilta käydään uutta kuormaa. Kuivaus siis tapahtuu rahtikuivaajalla 2km päässä, kaapin koko 35 kuutiota jos sillä merkitystä on.

Jos jollain on toimivia ja edullisia ratkaisuja kuulisin niitä mieluusti.

Niin ja mylläri imee suoraan siilosta tavaran, eli kartiopohja ei pakollinen.

Viimeksi muokattu: 12.01.14 - klo:19:47 kirjoittanut welger

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Edullinen viljavarasto


Laita tuubiin ja anna jyrsijöille kunnon juhlat ;D

http://www.youtube.com/watch?v=L80Z5C9Sl70 Grain Bag Unloader
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Edullinen viljavarasto
Tästä on juttua ollut aiemminkin  mutta keskustellaan uusiksi, eli viljavarastot on tällähetkellä käytännössä kaikki vuokrasiiloja.

Nyt kumminkin tilakoon kasvettua on tehtävä omaa viljavarastoa jo ihan tilavuus syistä että kuljetus syistä. Pyöreistä siiloista tarjouksia oon kysellyt ja noissa on tullu hinnat alas jonkin verran mutta ei nekään mitään ilmasia ole.

Yksi oma varasto on konehallissa tasosiilona, kerää jysijöitä ja lintuja sekä konehalli tilalle olis kyllä muutakin käyttöä.

Mietintä myssyssä oli laittaa pystyyn esim 6 tai 7 merikonttia ja katto päälle sekä keskelle kaatomonttu josta elevaattorilla täyttö, tarkempi laskutoimitus osoitti kumminkin  tämän suhteellisen hinnakkaaksi tosin kaatosuppilo olis toimiva ja toimisi "puskurivarastona" kun kuivurilta käydään uutta kuormaa. Kuivaus siis tapahtuu rahtikuivaajalla 2km päässä, kaapin koko 35 kuutiota jos sillä merkitystä on.

Jos jollain on toimivia ja edullisia ratkaisuja kuulisin niitä mieluusti.

Niin ja mylläri imee suoraan siilosta tavaran, eli kartiopohja ei pakollinen.

Keula kohti sianpaskanhajua ja siellä on Dan Corn. Maksavat jopa vielä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Edullinen viljavarasto
Mulla oli viimesyksynä murskeviljaa muovituubissa. Asfaltin päällä ei ollut jyrsijäongelmia. Toinen pää makkarasta oli soralla ja sinne ilmestyi pari reikää. Sielläkään ei loppujenlopuksi oltu makkaran sisällä mellastettu, vaan reistä oli ilmeisesti syöty ulkopuolella. Muutama eläin oli alkusyksystä syöttöpäässä, mutta ne oli helppo liiskata kengällä kun eivät liukkaalla muovilla päässeet karkuun.  ;D Naakkoja vastaan oli pingoitettu kaksi siimaa autonrenkaiden päälle makkaran päälle. Kerran oli siimat löysät syöttöpäästä parinmetrin matkalla. Aikapahasti naakat muovin siitäkohtaa hakkasivat rikki.  :o
Mystinen kesälaatumies

Maajullikka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 229
Vs: Edullinen viljavarasto
Tuubi viljaa ollu sen viisi vuotta ja tällä mennään. Laakasiilossa ollut myös, mutta enempi tykkään tosta tuubista. 5m leveetä siilopeittoa päällä ja jyrsijöille kolme kissaa, asfaltti kenttä ja myrkyt. Kuivaa sitten kärry kerrallaan jauhettu jos tarvetta. Varastoja ei kuivalle ole meilläkään.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Edullinen viljavarasto
En oikein syty tuubi hommalle, liika työläänpi kuin siilo puinti aikaan jolloin mulla vuoden kiireisin aika. Eikä ole kunnon kenttää johon tehdä (jossain vaiheessa voi olla kenttä). Puinnin hoitaa urakoitsija ja jyväkuljetukset aina vuorotellen kylän isännät.

Mylläri kuskin on vaan helppo tökätä letku siilon yhteeseen, ja ruveta jauhaan.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Edullinen viljavarasto
No sitten teet vaan kontteja vaakatasoon, ja siihen letkulle sopivaan kohtaan yhde että saa oven takaa viljan ekaks pois. Sitten pääsee imuttelemaan pitkin lattiaa....   Meinaan että jos sen kontin pystyyn laitat, niin pitää olla melko kevyttä viljaa ettei pullahda. Se on tuossa jo kokeiltu, kuuden metrin kontti tarvii vähintään kolmet ristituennat, että alkaa kestämään. Yllättävän paljon vaan notkuu, pellit ei kontissa mitään liian paksuja ole, ja olemattomalla pokkauksella.
Niin, se tuo kaveri laitto kolma konttia kuivurinpäätyyn pystyyn, teki suppilot ovien tilalle, valoi pohjalaatan ja vahvisteli sekä maalas ja teki katon päälle. Hintaa tuli harrastukselle enemmän, kuin olisi maksanut pyörösiilo samalle kuutiomäärälle. Ja edelleen saa vielä vahvistella, kirosi tyhmyyttään, ja totesi nuukuuden tulevan kalliiksi! Ja aikaa meni tuhottomasti.
Mutta jos bulkkikontteja löytyy alle kaksi tonnia kappale, kalliota alle ja imutyhjennys, niin pistä kokeeksi vaikka useampi päällekkäin!
 

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Edullinen viljavarasto
Tasapohjasiilo pyöreänä niin edullinen uutenakin ettei kestä mitää muita leikkejä vertailla. 195m3  7000 euroo
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Edullinen viljavarasto
miten muuten peltisiiloissa on tälläsenä märkänä talvena hikoilu toiminna?   ite olen monasti katellu kun peltihallit on sisältä märkiä tälläsenä talvena;  leuto plussalla ja vettä satelee...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Edullinen viljavarasto
Jos ostais tuollaisen rekan perävaunun ja tekisi siihen laidat ja katon

http://www.nettikone.com/narko/3-aks/1254948

Tossa olis ketjupurkukin

http://www.nettikone.com/joka/joka/1234951
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Edullinen viljavarasto
Taidan kallistua kumminkin noihin pyöreisiin siiloihin, tosin kaksi joutuu hommaamaan mutta jää siltikin edullisemmaksi kun merikontti homma.

Nuo kärri viritelmät unohdan heti alkuunsa, on niitten kanssa jo puljattukin.

Kahdelle pyöreälle vaan laatta ja siilojen eteen teen montun katoksella koska sellaista olen pitkään haaveillut ja tässä vaiheessa kun tekee niin ei kustannakkaan älyttömiä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Edullinen viljavarasto
Jos ostais tuollaisen rekan perävaunun ja tekisi siihen laidat ja katon

http://www.nettikone.com/narko/3-aks/1254948

Tossa olis ketjupurkukin

http://www.nettikone.com/joka/joka/1234951

Mää oon joskus haaveillut, että ostan vankkurimallisen perävaunun. Mielellään sellaisen ressuilla peitelellyn  ;) Siitä mä teen sitten klapu varaston. Ensimmäisestä tuurin huutokaupasta noita lähti mielestäni halavalla, mutta kun sitä haavetta ei vielä silloin ollut ;) Nykyään hintataso on siellä mielestäni nuossut tai sitten mä oon vaan nuuka ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Edullinen viljavarasto
Mun mielestäni kannattaisi ostaa sianpentuja ja syöttää tuo ylenmääräinen vilja niille, kun viljasta ei saa  mitään mutta siasta tulee sentään lannoitetta pellolle.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Edullinen viljavarasto
Hmm, toisessa ketjussa oli puhetta noista tilakauppojen mukana tulleista laakasiiloista. Keskustelua oli siitä jotta tehdäkkö rehut paaliin vai siiloon, pientä ajatusta oon pyöritelly jotta tekisi talvikaudeksi toiseen siiloon rehua(loput paaliin) ja toiseen tekisi taakse kaksi tasovarastoa viljalle. Eteen jäisi sitten hyvin sitä paljon kaivattua varasto tilaa pehkuille ja koneille, siinäkin mielessä olisi ajatusta jotta yhden siilon tekemiseen ei kummoistakaan silppurivaunua tarvitsisi ostaa itselle jotta rehut voisi tehdä itse ja toisaalta taas urakoitsijallakaan teetätettynä ei kustanna hurjasti.

Siilot on tehty siten jotta reunoilla pääsee ajamaan ajoneuvoilla, eli myllärille voisi tehdä kahdelle sivulle putki yhteet josta putki lattian tasaan, varaston tyhjetessä sitten "imuroitaisiin" lattia tyhjäksi.

Ratkeisi samalla useampi pulma, yksi pulma tosin olisi edessä-katto niiden laakasiilojen päälle :P

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Edullinen viljavarasto
Ongelma ratkaistu, 3kpl peltisiiloja peltikartiolla joiden edessä 6 m korkea kippaus katos. Kuilu n.40 kuutiota, siilojen täyttö elevaattorilla. Kuorman teko onnistuu myös katoksessa.

Ei halvin mutta kätevyyteensä nähden edullisin ja sitähän tässä haettiin.