Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Wakan päivitykset  (Luettu 9508 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Wakan päivitykset
Perusteluja tuohon että wakka ei toimi suurilla kuittimäärillä. . .
En ole huomannut mitään vaikeutta tuolla 430lla kuitilla.
Kui mää ain olen paras?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Wakan päivitykset
Perusteluja tuohon että wakka ei toimi suurilla kuittimäärillä. . .
En ole huomannut mitään vaikeutta tuolla 430lla kuitilla.

Ei se mihinkään kaadu, paitsi jotenkin sähläämällä. Tai jos "maa-asetuksissa" desimaalierottimeksi on määrätty piste eikä pilkku.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Vesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Wakan päivitykset
Perusteluja tuohon että wakka ei toimi suurilla kuittimäärillä. . .
En ole huomannut mitään vaikeutta tuolla 430lla kuitilla.

Tutkimattomia on bittien tiet, ainakin minulle. Mutta erilaisia ja eri merkkisiä kirjanpito-ohjelmia on tullu pyöriteltyä vuodesta -87, ensimmäinen oli 64:ssa, jos joku semmosen vielä muistaa. Wakkaa käytän tänä päivänä sen takia, että se vastaa parhaiten minun vaatimus tarpeisiin kirjanpito ohjelmalta. Aikoinaan tein aikasta paljon kirjanpitoja muillekkin tiloille ja yhdistyskirjanpitoa yhdistyksille. Tätä kautta Wakka on parhaiten asettunut minun näppien alle. Ohjelmasta voi olla myös toista mieltä, ja se suotakoon.
On totta että ohjelmaa on hankala vasta-alkajalle tai sitä vähä käyttävälle  ja aikoinaan päivitykset tuli vähän jälkijunassa. Mutta viimeiset 10 vuotta päivitykset on minusta pelanneet ohjelman osalta hyvin, etten sanoisi jopa erinomaisesti.

Ketjun aloitus oli ehkä vähän raju, mutta minun tarkoitus oli muistuttaa varmuuskopioiden tärkeydestä päivityksien yhteydessä.
Se että ohjelma on pelannut teillä ongelmitta on hyvä asia.
Seuraavassa viestissä kerroinkin sitten vian syyn, minkä helppi minulle kertoi.  Elikkä vähän yksityiskohtaisemmin

Ajoin uuden päivityksen, Sitten tilikartta, ja huolto ajot, Ennen tilinpäätökseen siirtymistä oli tarkoitus ajaa tilivuoden siirto vuodelta -12 vuoteen -13, koska tein vuodelle -12 verottajan tekemien muutosten oikaisut. Mutta kuten tiedätte ajo jäi kesken.
Eli syy helpin mukaan oli bugi tai laskenta virhe ajon aikana, koska materiaalia oli paljon. Neljä vuotta auki á 700-800 vientiä per vuosi. Ja ongelma korjautui pakkaamalla vapaat vuodet. Tietysti on mahdollista että päivityksen aikana on tapahtunut joku virhe tiedostoissa. Ken tietää.
Ajojen jälkeen aukaisin taas nämä pakatut vuodet ja homma pelaa.

Kysyttävää ?
   

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65388
Vs: Wakan päivitykset
paljonko maksoi?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Wakan päivitykset
Miten voi selvitä esim vain 60 tilitapahtumalla jos on esim klapikauppias?

Ettei vaan ne pussukat myydä pimeästi . . . :-D

Tietysti jos niittaa ne koko vuoden myynnit yhteen nippuun ja kirjaa ne yhdellä viennillä.

Vieläkö joku niputtaa koko vuoden samanlaiset tapahtumat ja kirjaa ne yhtenä vientinä?
Sillai pääsee kyllä pienellä kuittimäärällä . :-)

Ei tarvitse yrittääkkään selvitä pienillä kuittimäärillä, kun ei sekaannu näihin prorahastuksen ohjelmiin, Aktiivilla voi samalla tehdä laskutuksen ja kuitit, eikä helmikuun loppupuolella tule tuskanhiki puuttuvien päivitysten takia. Nytkin tuli hyvissä ajoin viimevuonna jo uudet kaavakkeet sisältävä päivitys. Jotku asiat voi hoitaa helpostikkin, kyllä sitä mietittävää riittää muuallakin, kuin kirjanpito-ohjelman toimivuudessa :)

--Mikäs ero tossa on sitten Wakan toimintaan,noin periaatteessa.Laskutuksen yms.minäkin teen Wakalla ja homma käy.Päivityksetkin on tulleet ajoissa ainakin niin kauan kuin muistan.ENkä mä ole koskaan mitään nippuratkaisuja tehnyt..
--kuten totesin voi olla joku toinen ohjelma parempi mutta kyllä Wakallakin pärjää ja sattuu olemaan työohjelmana vielä kirjanpitäjälläkin joka käy mulla puolisen päivää viimeistelemässä veroilmoitusta jottei muutokset unohtuis.