Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ylö hissimalli vetokoukku  (Luettu 9934 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Onko nyt niin että jontikassa on vielä huonompi koukku kuin 5130 maxxumissa? Minä kun oon pitäny sitä kaikkein huonoimpana maailmassa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Onko nyt niin että jontikassa on vielä huonompi koukku kuin 5130 maxxumissa? Minä kun oon pitäny sitä kaikkein huonoimpana maailmassa.

Ei kai se ole se sama?
Yhteistyötilalla oli aikoinaan Maxxum 5130.Omistajan velipoika oli mestari kaikenmoisissa erikoissuorituksissa.Kaverilla oli tapana ottaa 5130lla kärry koukkuun,kaasu pohjaan ja nostolaite ylös ja salamannopeasti alas.Koukun lukituskäpälen jouset ei kerinny aina oikein mukaan ja kärryn paino jäi joskus liikutuskäpälien kannatukselle.Rakenne meni kerran ihan solmuun ja tein aika lailla töitä että sain Tuhdin erkaantumaan Casesta.Muistaakseni jouduin katkaisemaan käpälät rälläkällä ja hitsailin ne takaisin... 8)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Nyykkärin Axla näytti olevan jonkinverran epävarma lukiutumaan. Muutaman kerran oli kärryt aisapystyssä rehusiilossa.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Yleensä näissä vetokoukkujen toimimattomuuksissa on yhdistävänä/aiheuttavana tekijänä
se että kuskina on vatipää.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Sulla on niin helppoa, kun traktoria ei talvella käytetä lainkaan. Massikassa pitäisi olla leima "For summer only".

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Sulla on niin helppoa, kun traktoria ei talvella käytetä lainkaan. Massikassa pitäisi olla leima "For summer only".

Ja jos käytän niin ongelmaa ei ole koska syksyllä pesen koukkumekanismista savet ym pois
että toimii kunnolla.

Ettei tarvii mahdollisessa pakkasessa savea piikata pois.

Ja mun traktorien koukut toimii kun en päästä uuvatteja niitä koukkuja käyttämään.

Yhden kerran vuosia sitten yks vati käytti 10 minuuttia mun silloista massikkaa ja tietysti onnistui peruuttamaan koukku alhaalla päin betonikynnystä. Jotain silloin vääntyi. Mut toimimattomuutta se ei muistaakseni silti aiheuttanut onneks.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Tämä koukku homma on sinulle yllättävän arka asia. ???
Backspace saa suorittaa asian tiimoilta Freudmaisen analyysin :D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Tämä koukku homma on sinulle yllättävän arka asia. ???
Backspace saa suorittaa asian tiimoilta Freudmaisen analyysin :D

Se on tosiaan joku 10 vuotta vanha juttu ja meinaan seota vitutuksesta vieläkin.

Kun sanoin että ÄLÄ peruuta vetokoukku alhaalla ja eikös prkl se väänsi just sellaista
hissimallista koukkua hiukan.

Ajattele kuinka vähän on 10 minuuttia kymmenestä vuodesta.  ;D

Kui mää ain olen paras?

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Nyykkärin Axla näytti olevan jonkinverran epävarma lukiutumaan. Muutaman kerran oli kärryt aisapystyssä rehusiilossa.  ::)
Juu Case / Nh pienet on toleranssit – nostotankoja saa olla ruuvailemassa tämän tästä.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Massikan koukkuun kun jäätyy kunnolla paskaa niin sitä perkuletta ei saa edes rautakangella auki. Tavallisesti koukut yms pestään ennen pakkasia mutta nyt pari viikkoa sitten pakkasilla päivä levitettiin lanalla ojamaita niin arvatkaapas saiko koukkua enää illalla auki kotona pesua varten!? Valtran ja jontikan koukut pelaa ku junan vessa.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Massikan koukkuun kun jäätyy kunnolla paskaa niin sitä perkuletta ei saa edes rautakangella auki. Tavallisesti koukut yms pestään ennen pakkasia mutta nyt pari viikkoa sitten pakkasilla päivä levitettiin lanalla ojamaita niin arvatkaapas saiko koukkua enää illalla auki kotona pesua varten!? Valtran ja jontikan koukut pelaa ku junan vessa.
Juu – tiedän Valtroja joiden nostotankoja ei ole tarvinnut säätää koskaan 8)
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Valtran ja jontikan koukut pelaa ku junan vessa.

Kaikki putoo keskelle ajorataa?
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: ylö hissimalli vetokoukku
Onko nyt niin että jontikassa on vielä huonompi koukku kuin 5130 maxxumissa? Minä kun oon pitäny sitä kaikkein huonoimpana maailmassa.
Aijjaa...no ilmankos. Tää on mulle taas niin tätä "kun ei paremmasta tiedä" :D

TynnyrikoppiJD:ssä koukku toimii ihan ok ja laskee suht suoraan alaspäin enkä muista siinä olleen ongelmia. Tosin käytän koko vehjettä niin harvoin ettei ehkä muista. 5130:n koukkua tarvii päivittäin, kun roudaan kärryillä aumasta mokkoa ammuille. JD:ssä on kuulemma ollu peili, Casessa ei mun aikana ainakaan. Kumpaankin näen "tarpeeksi" kurkottelemalla, tosin Maxxumiin piti tälle talvelle jo laittaa koukulle lisävalo (=viiskymppiä kun lähenee niin muukin kuin ulkonäkö heikkenee entisestään). 705 Valmetin koukkuun ei näe kuin peilillä, mutta sepä onkin paikoillaan ja homma toimii hyvin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...