Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pölkky - 24.12.13 - klo:17:51
-
Mikä mahtaa olla syynä kun ylö koukku putoaa koska sattuu, ja aina kärry koukussa.
Tätä koukku mallia on ollut kuudessa koneessa ,eikä niissä ole pudonnut koskaan itsekseen . Tämä on uusin ja ajettu vasta 7000 tuntia
-
laatu maksaa ja olet sitten ostanu sen kotimaiseen laittetuna....
-
Mikä mahtaa olla syynä kun ylö koukku putoaa koska sattuu, ja aina kärry koukussa.
Tätä koukku mallia on ollut kuudessa koneessa ,eikä niissä ole pudonnut koskaan itsekseen . Tämä on uusin ja ajettu vasta 7000 tuntia
tr merkki ja malli?
-
ääää, sillä mitään väli minkä mallinen se valtra on!
-
MF 365 on tämä koukku, eli kevyessä käytössä . Ehkä tässä on enempi välystä eteen/taakse kuin muissa kovemmassa käytössä olevilla.
-
ehkä kannattaisi katella missä kunnosa on runko ja tapit? ja laittaa jopa kuntoon ennen kuin sattuu mitään ikävää.
-
omassa oli se vika laukaisu jousi oli liian löysä pomppasi pois lukituksesta.
-
MF 365 on tämä koukku, eli kevyessä käytössä . Ehkä tässä on enempi välystä eteen/taakse kuin muissa kovemmassa käytössä olevilla.
--ei kai vaan tuo ole 80 luvulla tehty Ylö?Ainakin JD käytti tuolloin Ylön koukkua ja muistaakseni niitä vaihdettiin takuuseenkin kun lukituslevy pyörähti 'nurinniskoin' päästäen koukun putoamaan.Muutoin ei asia olis jääny mieleen mutta mulla oli yhdessä pikkutraktorissa tuommoinen 'takuu'koukku its modattuna.Ilmeisesti joko lukituspala tai hissin yläosanraudat ovat kuluneet tässä 365n koukussa sen verran että koukku 'päästää läpi'.
-
MF 365 on tämä koukku, eli kevyessä käytössä . Ehkä tässä on enempi välystä eteen/taakse kuin muissa kovemmassa käytössä olevilla.
--ei kai vaan tuo ole 80 luvulla tehty Ylö?Ainakin JD käytti tuolloin Ylön koukkua ja muistaakseni niitä vaihdettiin takuuseenkin kun lukituslevy pyörähti 'nurinniskoin' päästäen koukun putoamaan.Muutoin ei asia olis jääny mieleen mutta mulla oli yhdessä pikkutraktorissa tuommoinen 'takuu'koukku its modattuna.Ilmeisesti joko lukituspala tai hissin yläosanraudat ovat kuluneet tässä 365n koukussa sen verran että koukku 'päästää läpi'.
Mulla on ollut just tuollainen vika 80-luvun Deeren koukussa. Ensin "pellistä väännelty" koukun runko venyy muutaman millin ulospäin, ja sitten lukkopala pääsee pyörähtämään ympäri. Tuo pystyi korjaamaan, kun vaihtoi runkoon tilalle oikeaa rautaa, eli otti sen pöyhimistä jääneistä hukkapaloista otetun pellin kaikki pois.
-
Noita Ylö, Hakki ym. vetokoukkuja on ollu vähän joka merkis enempi vähempi toimivia ratkaisuja. Koukku kuluu aika helposti eikä oo ihan niin kätsy vaihtaa kun nämä Axla ym. tappikiinnitteiset koukut.
-
Aloitas nyt helpoimmasta. Elikkäs olekko käyny möyrimässä jossain sillä? Kato ettei siellä ole kuraa tai pientä kiveä sen lukituskielen välissä. Joskus sinne jämähtää jotain melkein näkymätöntä ja lukitus jää puolitiehen ja sopivassa tilanteessa potkasee takaisin. tarkistettava kohde siis on ne kolmion muotoiset reiät joissa se kieli on.
-
Aloitas nyt helpoimmasta. Elikkäs olekko käyny möyrimässä jossain sillä? Kato ettei siellä ole kuraa tai pientä kiveä sen lukituskielen välissä. Joskus sinne jämähtää jotain melkein näkymätöntä ja lukitus jää puolitiehen ja sopivassa tilanteessa potkasee takaisin. tarkistettava kohde siis on ne kolmion muotoiset reiät joissa se kieli on.
Tuo on totta!
-
pelkkä peräöölin vuoto ja hiekka sen kanssa tekee muuten sitkeetä kuraa tuonne välyksiin. kerran eräässä voortissa ei saanu koukkua alas kuin lekalla ja sitten pikkasen kun putsas sitä mömmöä pois niin jopa toimi. kun sen voimalla runttaa sinne välikköihin ei lähekään irti välisistä kuin raaputtamalla. vuosien kehitystulos!
-
Meillä oli taannoin 6455:nen massikka koeajossa ja en saanut hydraulista vetokoukkua tiputettua millään alas. Sitten kun myyjä tuli, niin tuli paremmat ohjeet. Toinen hytissä renaamassa lohkon vipua ja toinen hakkasi rautakangella minkä kerkisi. Kyllä se siitä sitten aukesi, mutta oli talviaikaa ja jäätynyt kiinni.
-
Meillä oli taannoin 6455:nen massikka koeajossa ja en saanut hydraulista vetokoukkua tiputettua millään alas. Sitten kun myyjä tuli, niin tuli paremmat ohjeet. Toinen hytissä renaamassa lohkon vipua ja toinen hakkasi rautakangella minkä kerkisi. Kyllä se siitä sitten aukesi, mutta oli talviaikaa ja jäätynyt kiinni.
Sama vaiva on tuossa 6400:n jontikan koukussa.
Heti kun hajuakin pakkasesta saa sulatella kuumalla vedellä tms. että lukitus aukeaa.
-
Onko nyt niin että jontikassa on vielä huonompi koukku kuin 5130 maxxumissa? Minä kun oon pitäny sitä kaikkein huonoimpana maailmassa.
-
Onko nyt niin että jontikassa on vielä huonompi koukku kuin 5130 maxxumissa? Minä kun oon pitäny sitä kaikkein huonoimpana maailmassa.
Ei kai se ole se sama?
Yhteistyötilalla oli aikoinaan Maxxum 5130.Omistajan velipoika oli mestari kaikenmoisissa erikoissuorituksissa.Kaverilla oli tapana ottaa 5130lla kärry koukkuun,kaasu pohjaan ja nostolaite ylös ja salamannopeasti alas.Koukun lukituskäpälen jouset ei kerinny aina oikein mukaan ja kärryn paino jäi joskus liikutuskäpälien kannatukselle.Rakenne meni kerran ihan solmuun ja tein aika lailla töitä että sain Tuhdin erkaantumaan Casesta.Muistaakseni jouduin katkaisemaan käpälät rälläkällä ja hitsailin ne takaisin... 8)
-
Nyykkärin Axla näytti olevan jonkinverran epävarma lukiutumaan. Muutaman kerran oli kärryt aisapystyssä rehusiilossa. ::)
-
Yleensä näissä vetokoukkujen toimimattomuuksissa on yhdistävänä/aiheuttavana tekijänä
se että kuskina on vatipää.
;D
-
Sulla on niin helppoa, kun traktoria ei talvella käytetä lainkaan. Massikassa pitäisi olla leima "For summer only".
-
Sulla on niin helppoa, kun traktoria ei talvella käytetä lainkaan. Massikassa pitäisi olla leima "For summer only".
Ja jos käytän niin ongelmaa ei ole koska syksyllä pesen koukkumekanismista savet ym pois
että toimii kunnolla.
Ettei tarvii mahdollisessa pakkasessa savea piikata pois.
Ja mun traktorien koukut toimii kun en päästä uuvatteja niitä koukkuja käyttämään.
Yhden kerran vuosia sitten yks vati käytti 10 minuuttia mun silloista massikkaa ja tietysti onnistui peruuttamaan koukku alhaalla päin betonikynnystä. Jotain silloin vääntyi. Mut toimimattomuutta se ei muistaakseni silti aiheuttanut onneks.
-
Tämä koukku homma on sinulle yllättävän arka asia. ???
Backspace saa suorittaa asian tiimoilta Freudmaisen analyysin :D
-
Tämä koukku homma on sinulle yllättävän arka asia. ???
Backspace saa suorittaa asian tiimoilta Freudmaisen analyysin :D
Se on tosiaan joku 10 vuotta vanha juttu ja meinaan seota vitutuksesta vieläkin.
Kun sanoin että ÄLÄ peruuta vetokoukku alhaalla ja eikös prkl se väänsi just sellaista
hissimallista koukkua hiukan.
Ajattele kuinka vähän on 10 minuuttia kymmenestä vuodesta. ;D
-
Nyykkärin Axla näytti olevan jonkinverran epävarma lukiutumaan. Muutaman kerran oli kärryt aisapystyssä rehusiilossa. ::)
Juu Case / Nh pienet on toleranssit – nostotankoja saa olla ruuvailemassa tämän tästä.
-
Massikan koukkuun kun jäätyy kunnolla paskaa niin sitä perkuletta ei saa edes rautakangella auki. Tavallisesti koukut yms pestään ennen pakkasia mutta nyt pari viikkoa sitten pakkasilla päivä levitettiin lanalla ojamaita niin arvatkaapas saiko koukkua enää illalla auki kotona pesua varten!? Valtran ja jontikan koukut pelaa ku junan vessa.
-
Massikan koukkuun kun jäätyy kunnolla paskaa niin sitä perkuletta ei saa edes rautakangella auki. Tavallisesti koukut yms pestään ennen pakkasia mutta nyt pari viikkoa sitten pakkasilla päivä levitettiin lanalla ojamaita niin arvatkaapas saiko koukkua enää illalla auki kotona pesua varten!? Valtran ja jontikan koukut pelaa ku junan vessa.
Juu – tiedän Valtroja joiden nostotankoja ei ole tarvinnut säätää koskaan 8)
-
Valtran ja jontikan koukut pelaa ku junan vessa.
Kaikki putoo keskelle ajorataa?
-
Onko nyt niin että jontikassa on vielä huonompi koukku kuin 5130 maxxumissa? Minä kun oon pitäny sitä kaikkein huonoimpana maailmassa.
Aijjaa...no ilmankos. Tää on mulle taas niin tätä "kun ei paremmasta tiedä" :D
TynnyrikoppiJD:ssä koukku toimii ihan ok ja laskee suht suoraan alaspäin enkä muista siinä olleen ongelmia. Tosin käytän koko vehjettä niin harvoin ettei ehkä muista. 5130:n koukkua tarvii päivittäin, kun roudaan kärryillä aumasta mokkoa ammuille. JD:ssä on kuulemma ollu peili, Casessa ei mun aikana ainakaan. Kumpaankin näen "tarpeeksi" kurkottelemalla, tosin Maxxumiin piti tälle talvelle jo laittaa koukulle lisävalo (=viiskymppiä kun lähenee niin muukin kuin ulkonäkö heikkenee entisestään). 705 Valmetin koukkuun ei näe kuin peilillä, mutta sepä onkin paikoillaan ja homma toimii hyvin.