Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Webasto  (Luettu 12726 kertaa)

viljelu10

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 100
Webasto
 Autossa on webasto vakiona ( volvo ) toimii ajastimella sekä kaukosäätimellä,toimintasäde 600 metriä.
Mutta miten se toimisi traktorissa ( Valtra ) ?  Onko kokemusta ja mitä se Valluun maksaisi asennettuna ?

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Webasto
Autossa on webasto vakiona ( volvo ) toimii ajastimella sekä kaukosäätimellä,toimintasäde 600 metriä.
Mutta miten se toimisi traktorissa ( Valtra ) ?  Onko kokemusta ja mitä se Valluun maksaisi asennettuna ?

Vähän väliä tulee Valtralta niitä lehtiä joissa kaupataan webastoa, mutta en nyt hintoja muista mutta yli 1500 kuiteskin.
Oon vaatimaton!

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Webasto
Ajokoneeseen just asennettiin uus eberi mikä oli noin tonnin pintaan viikkokellolla, kännykällä ohjaus on jottain 200 päälle.

kuustaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Webasto
+alavi

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Webasto
Jotain 500€ maksaa Webcontrol, toimii tekstiviestillä, eli riittävän kaukaa.
pessimisti ei pety!

roadman

  • Vieras
Vs: Webasto
Tuolta olen hintoja katsellut.

http://www.eeperi.com/webasto_vesilammittimet.html

Thermo p+ malli ois traktoriin sopiva. Hinta alkaen 1020€. Olikohan tuon paketin hinta remuc ohjaimella 1315€

5KW eberi remucin kaukoohjauksella. 1170€




Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Webasto
Tuolta olen hintoja katsellut.

http://www.eeperi.com/webasto_vesilammittimet.html

Thermo p+ malli ois traktoriin sopiva. Hinta alkaen 1020€. Olikohan tuon paketin hinta remuc ohjaimella 1315€

5KW eberi remucin kaukoohjauksella. 1170€
Hinnat siis laskeneet, on jo muutama vuosi vierähtänytkin hankinnasta ::)
pessimisti ei pety!

uneton

  • Vieras
Vs: Webasto
johdon päähän  ajastinkellolla ja sisätilalämmittimellä mahdoton yhtälö lienee

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Webasto
Jotain 500€ maksaa Webcontrol, toimii tekstiviestillä, eli riittävän kaukaa.

Ehdottomasti kannattaa harkita myös Remuc kaukosäädintä. Se maksoi 320,- (sis alv) ja toimii älypuhelimen sovelluksella, tekstiviestillä, soittamalla tai nettiselaimella. Oon ollu kovasti tyytyväinen omaani, helppo käyttää ja toimii hyvin.

Urakointivärkeissä fiksua, kun joka kuskilla voi olla omassa kännykässään sovellus. Tai toisaalta samalla puhelimella voi ohjata useamman koneen lämmityksiä.

Vehje näyttää lämpötilan ja akun jännitteen. Lisäksi värkissä on toinen ulostulo, millä voi ohjata haluamaansa toimintoa ja 2 sisääntuloa, joihin voi kytkeä vaikka varashälyttimen.

www.remuc.fi

Edit:
Tuohon toiseen ulostuloon voi kytkeä esim. Defan releen, joka ohjaa lohkolämmitintä. Koneen voi siis laittaa roikan päähän farmin toiselle laidalle ja kytkeä lämmöt päälle kännykällä. Webastoa ei mun mielestä kannata käyttää, jos sähköä on saatavilla, koska ei sekään mikään ikuinen laite ole (aina on jotain ongelmaa).

Viimeksi muokattu: 15.12.13 - klo:10:19 kirjoittanut Jerry

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Webasto

Webastoa ei mun mielestä kannata käyttää, jos sähköä on saatavilla, koska ei sekään mikään ikuinen laite ole (aina on jotain ongelmaa).


Näinkin voi sanoa. Toisaalta sitä olisi kuitenkin hyvä silloin tällöin käyttää.
Ja jos tarvitsee saada yllättäen nopeasti lämpimäksi, niin Webasto/Eeberi on teholtaan aivan eri luokkaa kuin joku sästömallin lohkolämmitin. Sillä Webastolla saa jo reilussa vartissa lämpöä aikaan isompaankin koneeseen. Ainakin 4 kW:n Eeberi saa tuossa ajassa vanhan kuutosen haalean kädenlämpöiseksi noin -10 asteen kelillä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Webasto

Webastoa ei mun mielestä kannata käyttää, jos sähköä on saatavilla, koska ei sekään mikään ikuinen laite ole (aina on jotain ongelmaa).


Näinkin voi sanoa. Toisaalta sitä olisi kuitenkin hyvä silloin tällöin käyttää.
Ja jos tarvitsee saada yllättäen nopeasti lämpimäksi, niin Webasto/Eeberi on teholtaan aivan eri luokkaa kuin joku sästömallin lohkolämmitin. Sillä Webastolla saa jo reilussa vartissa lämpöä aikaan isompaankin koneeseen. Ainakin 4 kW:n Eeberi saa tuossa ajassa vanhan kuutosen haalean kädenlämpöiseksi noin -10 asteen kelillä.
Kaivureissa ainakin näyttävät kestävän semmosen 10 000h noi eberit ja webastot... Toki on sitten niitäkin kun eivät toimi oikeen ollenkaan..

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Webasto

Webastoa ei mun mielestä kannata käyttää, jos sähköä on saatavilla, koska ei sekään mikään ikuinen laite ole (aina on jotain ongelmaa).


Näinkin voi sanoa. Toisaalta sitä olisi kuitenkin hyvä silloin tällöin käyttää.
Ja jos tarvitsee saada yllättäen nopeasti lämpimäksi, niin Webasto/Eeberi on teholtaan aivan eri luokkaa kuin joku sästömallin lohkolämmitin. Sillä Webastolla saa jo reilussa vartissa lämpöä aikaan isompaankin koneeseen. Ainakin 4 kW:n Eeberi saa tuossa ajassa vanhan kuutosen haalean kädenlämpöiseksi noin -10 asteen kelillä.
Kaivureissa ainakin näyttävät kestävän semmosen 10 000h noi eberit ja webastot... Toki on sitten niitäkin kun eivät toimi oikeen ollenkaan..

Suurimmat ongelmat tulee kun sitä lämmitintä ei käytä ja ekoilla pakkasilla kirotaan kun vikakoodit vilkkuu  :P

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Webasto
Suurimmat ongelmat tulee kun sitä lämmitintä ei käytä ja ekoilla pakkasilla kirotaan kun vikakoodit vilkkuu  :P

Tuohan johtuu siitä, että lämmittimen putkissa on vielä kesälaatua, vaikka traktorin tankissa oliskin talvilaatu. Eberiä/Webastoa pitäis käyttää kesälläkin silloin tällöin.

Mutta itse ainakin käyttäisin kotona mieluummin lohkolämmitintä ja sitten muualle parkkeeratessa webastoa. Meinaa akun kestossa olla ongelmia, jos on lyhyttä matkaa, kun webasto on ainut lämmitin.

Traktoreissa ja työkoneissa tuota ongelmaa tosin tuskin tulee, kun niillä harvemmin mitään 10 minuutin ajoja tehdään.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Webasto
mutta eikös juuri joissain rehuhommissa tuo lyhyt käyttö ole ominaista?   ja sitten manataan kun akuissa ei puhtia kun kaikenmaaliman senonit päällä ajetaan se pieni aika mikä lastauksessa menee....                  liekö noissa akuissa tollasessa käytössä eroa?

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: Webasto
http://autoterm.pro/shop/engine-preheaters/binar-5c-compact-engine-preheater/ siinä ois tuommmonen vähän pienemmille koneille.......